روايات حديثة

رواية حماتي ولكن الفصل العاشر 10 بقلم مصطفى جابر


رواية حماتي ولكن الفصل العاشر 10 بقلم مصطفى جابر






رواية حماتي ولكن الفصل العاشر 10 بقلم مصطفى جابر 









#البارت_العاشر #حماتي_ولكن. 


نوجا نازلة ضر"ب فيها بغضب: بتحبسيي بنتي تعاليلي. 


سعدية بزعيق: بنتك هي يلي قت"لت ضرتهاا اوعييي.  


نوجا بغضب: اقسم بالله لو بنتي م خرجت لقول للكل انك متجوزة ع جوزك يا فا"جررررررةةة. 


سعدية بصدمة: ا انتي عرفتي. 


صابر بصدمة : اي الكلام دا؟؟؟. 


سعدية بتوتر وخوف: محصلش دي جاية بتتبلي عليا عشان تخرج بنتها. 


نوجا بغضب: انا حذرتككك بنتي لو مخرجتش مش هرحمكككك. 


صابر مسكها من شعرها بغضب: بتتتجوزي عليااااااا.... طخخ كف بينزل ع وشهاا.... طب الراجل و عادي انما الست هي يلي تتجوز ع جوزها يا بنت الك، لببببببب. 


نوجا مشيت ببرود. 


سعدية بعياط: حقك عليا يا اخويا. 


رمها ع الارض بغضب وهي بتعيط بخوف وراح جاب شومة كبيرة وهي اتزعرت: ه هتعمل ايه. 


صابر بزعيق عالي وصوت هز البيت: المرة دي مش هسكتتتتت اييي فاكرةة عشان ماسكه علياااا اني معيوووو"ب و عيسي مش ابنيي هفضل ساكتلك يا *** وانتي ممرمغة شر"في ف الاررضضضض. 


سعدية بتوسل: حقك عليا انا هصلح كل دا. 


صابر فضل يضر"ب فيها بغضب لحد اما كانت هتموت ف ايده الناس بتخبط بخوف من كتر الصويت لحد اما كسروا الباب.  




















الجيران بعدته عنها: اوعوووووااا سبونييييي. 


احدهم: اهدا مش كده الست سعدية دي طيبة. 


صابر بغضب ساخر: طيبةةة دي متجوززةةة عليااااا الخطيةةةة اتجوزت وجوزهااا موجودددد. 


سعدية بتعيط برعب و غرورها اتحكم فيها وردت: اه اتجوزت عليك عارف ليه لانه راجللل مش زيكككك يا معيووووووب. 


صابر لسه هيكمل عليها مسكوه عنها... 


عند لين. 


فتح العسكري وريان داخل اتصدم: لييييييينننننننننن. 


جري بسرعه عليها وهي فاقدة الواعي: مينننن عمل فيها كدههه. 


لارد. 


ريان بغضب عارم: اقسم بالله لهوريكم. 



شالها بخوف وقلق وخرج ع برا راح مكتبه: هات الدكتوره بسرعه. 


العسكري: اؤمرك يا باشا. 


نزلها ع الكنبة بخوف: لين ردي عليا انا ريان ابوس ايدك فتحي اوعا يا لين تضيعي مني انا مصدقت. 


فضل جنبها و هو مرعوب عليها. 


عند عيسي.... 


عيسي بدموع: بحبها اوي يا زيدان. 


زيدان مردش. 


عيسي: رد عليا ساكت ليه. 


زيدان ساب فونه: بتحب مين يلي في السجن ولا حتي اطمنت عليها ولا يلي امك جوزتهالك و اتقت"لت في نص بيتك وانت اكتر حد عارف انه لين استحالة تعمل كده بتحب اييي قولي كده لين يلي طول عمرك مبهدلها و بتهين فيها و ماشي ورا امك ربنا اه امرنا ببر الوالدين بس مش للدرجة انك تبقا اريل ف بيتك كده لا وكمان كل يوم ضر"ب وغيرو الحمدلله انك فوقت دقيقه وطلقتها ارتاحت منك. 


عيسي بيسمع كلامه بصدمة ودموع: شوق لين يلي مو"تتها كل حاجه ضدها. 


زيدان ببرود: مفيش فايدة فيك. 


عيسي مسح دموعه: اه مفيش فايده انا قررت هرجعها لعصمتي تاني و اخرجها بطريقتي. 


زيدان ابتسم بحزن ع حال صديقه.... 


عند سعدية.  




















سعدية كانت بتلم هدومها بدموع: لازم امشي وايلا هتسجن. 


طلعت فونها بخوف: الحقني يا درغام مصيبة ياخويا... قصت ما حدث. 


درغام ببرود: وعاوزة ايه دلوقتي. 


سعدية بدموع: تساعدني هيحبسني عشان اتجوزت وجوزي موجود والمصيبة لو عرفوا انه انا يلي قت'لت شوق ولا بستها ف لين. 


صوت كسر من ورها بتبص بخضة..... 


عند لين. 


لين بتفوق بتعب: ا انا فين. 


رريان بتنهيدة: متخفيش يا لين انا هنا. 


لين لسه هتتكلم خدها ف حضنه بكل شوق و حب لين استغربت لسه هتزقه سمعت صوت تعرفه كله غضب: ابعدد عن مرررراتيييي. 


لين بصدمة: ع عيسي. 


ريان بغضب: ازاي تداخل كددده برا. 


عيسي راح ومسكها: بقا مدورها هناااا انا هوريكي. 


ريان لكمه بغضب: ايدك وخطيبتي يا حلو. 


عيسي بغضب: خطيبة مين يا متخلف دي مرررراتي. 


ريان ببرود: قصدك طليقتك. 


             رابط البارت الحادي عشر  

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-