جديد

رواية انتقام عاشقة الفصل التاسع 9 بقلم نورا فريد

 رواية انتقام عاشقة الفصل التاسع 9 بقلم نورا فريد 



#انتقام_عاشقة


  رياض قرب منها طعن..ها بالسك..ين و بعدين حدفها من البلكونة علشان متقولش مين اللي عمل كده او ايه اللي حصل 


باك 


عايدة بخوف و حزن: والله العظيم هو ده اللي حصل خالد بيه مجاش جانب صافي ولا عمل ليها حاجة 


في الوقت ده ميرفت دخلت المكتب 


ميرفت وقفت مصدومة:: ايه اللي سمعتو ده خالد دفع كام ليكى علشان تتهمي رياض ( مسكت دراعها بعصبية و غضب) هااا انطقي دفع كام غزال صح هى البت دىى مش ها خلص منها رياض ههههه رياض ده اخويا ده كان بيخاف على صافي اكتر مني انتي كبرتي و خرفتي 


بهجت بحادة: ميرررفت اخرسي خلينا نسمع لى الاخر كملي يا عايدة 


عايدة بخوف و توتر من نظرات ميرفت: بعديها بشوية جاه خالد بيه زى ما المرحومة طالبت منو كان شكله مش يبشر بالخير 


فلاش 


خالد دخل القصر بغضب و هو بينادي على رياض: ريااااض انزلي خليك راجل لمرة واحدة في حياتك و وجهني راجل لراجل يا حيوووان 


رياض نزل بمجرد ما نزل كان خالد لاكمه في وشه مسكه من قميصه و فضل يضرب فيه بغضب و حقد و هو بيتذكر شكل صافي: ها قت..لك يا رياض ها خد روحك يا كل..ب ليييه بدمر حياتها يا حيوان فكرك كده بى عملتك الزبالة دى انى ها سبها انا ها فضل معاها لى اخر يوم في عمري بس قبل ده كله  ( خالد ساب رياض لكن ض..ربه بالس..كينة بحقد و قهرة) ها قتلك يا رياض مش ها سيب حق صافيي 


خالد بعدا عنه رياض ضحك و قال: مش لم تعيش الاول مفيش صافي صافي باي باي ماتت انا لسه قتل..ها من شوية صافي مش لحد فينا من حبها فيا ها ماتت 


خالد سابه و راح يدور على صافي. 


باك 


ميرفت قعدت على الكرسي بصدمة حطت ايديها على وشها و قعدت تبكي بقهرة و وجع 


عايدة: اللى قتل رياض بيه واحدة ست خالد لم ساب رياض في الوقت ده رياض كان لسه عايش 


بهجت: فاكرة الست دى 


عايدة: فاكرة شكلها 


أما عند غزال في الجنينة غزال قعدة مغمضة عيونها و سرحانة انس قل.ع الجاكيت و حطه على كتفها غزال فتحت عيونها بخوف 


انس: متخفيش يا حبيبتي ده انا 


غزال نظرت قدامها: و مين قالك اني خايفة ذات انى لو امنت لى الدنيا كلها مستحيل أئمن ليك انت اتاخرت اوى مش خايف لى ميرفت هانم تزعل منك 


انس بنفذ صبر: مشكلتك انكي متسرعة حتي في ردوتك و ده من زمان حقي تزعلي و تقلبي الدنيا بس انا ذنبي ايه في كل ده غزال انا حبيتك و سابق انى قولت سبب طلاقنا كان ايه ليه مصرة تبعدي عنى و تعيدي اللى حصل من تاني هتستفدي ايه مكفكيش اللى حصلنا ليه عايزنا نرجع مليون خطوة لى وراء 


غزال بوجع: عايزني معاك يا انس طب ازاي ازاي قولي امك مخلتش حاجة الا لم عملتها فيا و في اهلي و دلوقتي الدور على خالد دلوقتي مفيش بينا غير الاولاد اللى مش عارفه ازاي أطفال في السن ده ها يتقبلو فكرت اننا اهلهم الحقيقيين انا مش انانية بس انا عايزك ليا لوحدي ايه كتير عليا بس من زمان اوى كان باين اننا مش لبعض اصلا النصيب مش بيتحرب نخلص من كل ده و نشوف العيال ها يقعدو معانا ازاي بفكر اخليهم اسبوع عندك و تلات اسابيع عندي ممم أو اخدهم و أسافر كان نفسى نعيش حياتنا زى اي عائلة سعيدة بس مش كل حاجه بنحلم بيها لازم تتحقق يا انس حتي انت مش عارف ولا قادر تقرب مني عارف ليه لانك خايف اه والله خايف خايف لكون لعنة حياتك زى ما مامتك كانت بتقولك زمان ههههه اصل الام بتحس بكل حاجة بتحصل في عيالها 


انس نظر ليها بالنفس الشعور حض.نها بشدة: نامي يا غزال نامي لان باين عليكي التعب لدرجة ان ابداتيت تهلوسي بكلام مش حقيقي احنا اتخلاقنا لبعض صحيح القدر فرقنا لكن جمعنا من تاني و المرة دى الفراق ها يبقا بموت حد فينا 


غزال نامت و هي مسكة في انس بقوة اكنه ها يسيبها نظر ليها ابتسم على حركتها حاسس ان غزال القديمة رجعت من تاني البنت المشاغبة اللى مش بتبطل كلام قبل راسها و ضمها ليه اكتر  و غمض عيونه خالد خرج راح لى الجنينة نظر ليهم ابتسم بحزن 


خالد: يارب تفضلوا مع بعض و الايام متعملش فيكم زى ما عملت فيا انا و صافي صحيح مشيت من الدنيا بس عايشه جوايا مستحيل تطلع من قلبي 


خالد رجع لى غرفة جميلة أما في مكان تاني 


الام: هو انتى اتخنقتي مع كارم كارم مزعلك في حاجة 


شيري بابتسامة وجع: ياريت الناس كلها تبقا زي كارم كارم عمره ما زعلني بنظرة مش بكلمة 


الام : اومال مالك بس يا حبيبتي و فين سيف معقول تسبيه لوحده 


شيري بدموع متحجرة: امى ممكن تحضنيني حاسه اني بردنة اوى احضنيني يا امي 


الام حضنتها بقلق شيري مسكت في امها و قعدت تعيط بانهيار 


الام: مالك يا حبيبتي شيري بتعيطى ليه يا بنتي ايه اللي حصل العقربة دى عملت ايه فيكي اتكلمي يا بنتي 


شيري بانهيار:  ااه اااه ا انا اللى عملت في نفسي يا امي ا انا اللى مسمعتش كلامكم انا مبقتش قادرة احرب الحياة اكتر من كده انا مبقتش قادرة والله ما قادرة من يوم ما اتجوزت و انا من دكتور لى دكتور ادواية و حاجات كتير لحد ما تعبت تعبت من كتر المعافرة انا بموت يا ماماا حاا بموت و محدش حاسس بيا والله العظيم مبقتش قادرة احرب اكتر من كده انا مش ها رجعلو تاني ك كارم يستاهل واحدة احسن مني واحدة تشيل اسمو و اسم عيلتو انا مبقتش نافعة لى اي حاجة انا اسوا إنسانة 


الام حضنتها بحزن و قهرة و الدموع في عيونها و في المساء عند كارم بيتصل بى شيري لكن قفلة تلفونها اتعصب لان اول مرة شيري تعمل حاجة حاجة زى كده بعد شوية في منزل اهل شيري في غرفة شيري 


كارم بعدم فهم: يعني ها تقعدي اسبوعين صح 


شيري: اسمع يا كارم انا من اول ما اتجوزتك و انا مشوفتش منك غير كل خير ( نظرت لى الارض) بس لازم لازم نتخار صح و نبدا من جديد انا تعبت والله ما قادرة اكمل الحب ممكن يقل مع الايام 


كارم مسك ايديها: هو انا زعلتك في حاجة من غير ما اخد بالي قوليلي و انا مستعد 


شيري قطعت كلامه: ياريت الناس كلها تبقا زيك انا مش انانية بس مفيش فايدة من كل ده عارف لم انس طلاق غزال انا استغربته اوى و بعدين قولت اكيد سابها خوف عليها مش تخلي و لم رجعها قولت لى نفسي افرد كان العكس يعني لو اتجوز شمس على غزال هل غزال ها تقبل ان واحدة تشاركها فيه عارف ايه الإجابة 


كارم نظر ليها: ايه 


شيري: مفيش ست تستحمل ان تشوف حب عمرها مع واحدة غيرها و تكون في حياته مجرد رقم و انا مش هقدر استحمل واحدة تشاركني فيك اسمع كلام مامتك نطلاق بهدوء ربنا يسعدك مع واحدة غيري طلاقني يا كارم مش هقدر اعيش و انا حاسه بالذنب تجاهك اكتر من كده 


أما في قصر الشاذلي في غرفة بجهت و ميرفت 


ميرفت بغضب: يعني ايه اتحرق اومال انتواا بتهببو ايه ازاي تموت مش قولت انا عايزها عايشة عايزها تتعذب لحد ما تقول يا بس انتوا بهايم ولا ليكم لأزمة اقفل اقفل انا ها تصرف 


ميرفت قفلت و التفتت وراءها: خير يا بهجت 


بهجت نظر ليها و فجأة نزل قلم قوي على وشها لدرجة انها وقعت في الارض وووو

لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا👇

(رواية انتقام عاشقة )

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-