جديد

روايه غرام اسر كامله حتي الفصل الأخير

 رواية غرام الأسر الفصل الأول رواية غرام أسر الفصل السابع رواية غرام أسر الخولي الفصل العاشر رواية غرام أسر الخولي الفصل الخامس رواية اسر السيوفي رواية غرام أسر الخولي الفصل الثامن رواية غرام أسر pdf رواية غرام أسر الخولي واتباد رواية غرام أسر الفصل الثالث رواية غرام أسر الجزء الثاني رواية غرام اسر الفصل الرابع رواية غرام أسر 11


روايه غرام اسر بقلم ساره الحلفاوي


الفصل الأول 
-  أرجوك أنقذني من هنا!!! خرّجني من هنا!!!
واقف مصدوم كُل خلية في جسمُه رافضة الحرَكة، بنت ظهرت من اللاشيء و إترمت في حُضنه و ماسكة فيه كإنه أبوها، لابسة أبيض فـ أبيض كإنها ملاك و طلعت من أوضة في المستشفى و جريت عليه حضنتُه، بَص بعينيه لقُدام لقَى ست كبيرة تخينة جدًا بتجري عليهم و عينيها كلها شر ناحية البنت اللي حضناه، و جنبها راجل نظراته كلها لؤم، و بتلقائية حاوط البنت بدراعُه كإنه بيحميها من خطر جاي عليها، و لَقى الست بتمسك إيديها و بتحاول تبعدها عنه و هي بتقول بوقاحة:
- تعالي هنا يا بت أحنا مش ناقصين مياصة، لامؤخذا يا بيه أصل عقلها خفيف شوية!!! تعالي يا زفتة ماسكالي في ظابط هتودينا في داهية!!

مسِك آسر إيد الست دي بقسوة و نفضها بعيد عن إيد البنت ورجّعها ورا ضهره و قال بصوت دبّ الذُعر في قلوبهم:
- أمشوا من قُدامي دلوقتي حالاً!!!!

إعترض الراجل و هو بيقول بضيق:
-يا باشا دي مريضة هنا مش هينفع نسيبها مع سيادتك مع أحترامي لسعادتك يعني يا بيه!!!

جسمهم إتنفض لما زعّق فيهم بصوت عالي رجّ المُستشفى:
- قولت مش عايز أشوف وشوشكوا العِكرة دي، أخفوا من قدامي!!!!

الإتنين جريوا من قدامه بخوف، لف للملاك اللي كانت ماسكة في قميصُه بمُنتهى الرعب، و لسه هينطق لسانُه إتلجِم .. و هو مركز في ملامحها و تفاصيل وشها الأبيض و خدودها الحمرا من العياط، عيون زرقا كُلها دموع كونت طبقة من إزاز زودت المشهد جمال في عينيه، رموشها مُبتلة من الدموع و في علامات صوابع على وشها!! شف.ايفها بتترعش زي ما جسمها بيترعش بين إيديه بالظبط، إتنهد و بعَد عينه من عليها و حاول يرتب الكلام في دماغه لإنه لأول مرة آسر الخولي يعجز عن الكلام بالشكل ده، إتنَّهد و سألها بهدوء يتخللُه حنان:
- أنتِ كويسة؟!

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-