جديد

روايات زواج اجباري البطل غني والبطله فقيره

روايات زواج اجباري البطل غني والبطله فقيره واتباد


 


=أنا قولتلك يابابا مش هتجوز دلوقت خالص لما أخلص كليتي أبقي أفكر في الموضوع ده..

الأم : يعني عاجبك قاعدتك زي بيت الوقف كده دا أنتي اللي أدك خلفوا ومعاهم عيال ومحروس شاب مالو هدومه وميتعوضش ومعاه صانعة تأكلكوا الشهد دا نجار أد الدنيا.. 
= بس أنا يا ماما في تانيه تجارة وهو معاه إعدادية مش المفروض أخود حد نفس تفكيري ونفس تعليمي. 
الأم : دا كان زمان ياحبيبتي دلوقتي اللي معاه صنعة هو اللي معاه فلوس بتوع الشهايد دول قاعدين على القهاوي. 

الأب : قوليلها ياحجه معتش فاضل في العمر بقيه.. وعايزين نطمن عليها قبل ما نموت.. 

جرت فرح لتحتضن والديها : متقولوش كده أنا مقدرش أعيش من غيركوا وطالما أنتوا شايفين إن محروس هيبقى زوج صالح ليا يبقى أنا موافقة... 
الأم بسعادة وببكاء ممزوج معاً  : بجد يا بنتي هنفرح بيكي.. 
فرح وهي تبوس خدها : أيوا بجد يا ماما.. 

"أنا فرح عندي ٢٠ سنة فأنا كأي فتاة أشعر بأن جمالي عادي ولكن الكل بيقولولي إن حلوة جداً وجسمي مقسم وكل شباب الحارة بيتمنوني أنا في تانيه تجارة دخلتها عشان نفسي اشتغل في شركة كبيرة وأساعد بابا عايشة مع بابا أحمد وماما نادية بابا كان موظف على أده وطلع على 

المعاش وأنا كأي بنت بتتمني شريك حياتها يكون محترم ويحبها ويخاف عليها ويكون سندها بس زي ما أنتوا شايفين أهلي هما اللي أختاراوا شريك حياتي محروس عنده ٢٥ سنة نجار على أده وفاتح ورشة تحت بيتنا عارفه إن هو حاطت عينه عليا من وأحنا عيال بس متصورتش أبداً إن ده يكون جوزي.. وياريت محروس هو اللي أتجوزني💔.. عايزين تعرفوا مين اللي أتجوزني... تابعوا قصتي وهتعرفوا"

أحمد : نااااااديه.. نااااااديه.. 
خرجت ناديه من المطبخ : في أيه يا أبو فرح  مالك ياراجل... 
أحمد : حضري بنتك خلاص محروس جايب أهله وجايين الليلة.. 
ناديه بسعادة : يا ألف نهار مبروك لولولولولولوي.. 
أحمد : فين فرح مش شايفها يعني.. 
نادية : بنتك راحت جامعتها ياخويا لما ترجع هجهزها وهخليها على سنجة عشره.. 

..................... 
في الجامعة.. 
ساره : بجد يافرح هتوافقي تتجوزي النجار ده... 
فرح بحزن : هعمل أيه يعني ياسارة أنا مش عايزه أزعل أهلي ومش حابه أكسر فرحتهم بيا.. 
سارة : يعني ترمي نفسك الرميادي وتتجوزي واحد ولا بيعرف يقرا ولا يكتب ولما تجيبي عيال يطلعوا يلاقوا أبوهم جاهل.. ٠
فرح بضيق : خلاص بقا يابنتي أنا وافقت وخلاص ومعتش ينفع أغير حاجة ويلا عشان اتأخرت وأهلي هيقلقوا عليا.. 
سارة : ماشي يافروحه يلا سلام ياقلبي.. 
فرح : باي باي

خرجت فرح من الجامعة وكانت تنتظر الباص كعادتها ولكنه تأخر ولم يأتي فقررت أن تتمشى حتى يأتي باص لتركب معه.. 

وهي في طريقها كان ورائها سيارة مسرعة وكان بها بعض الشباب لم يكونوا في وعيهم... 

أحد الشباب أرجع للمزه دي تاني كده... 
رجعت السيارة وكان أحد الشباب يمشي ببطئ بجانب فرح.. 
=أيه يامزه رايحة فين لوحدك كده.. 
شاب آخر
-تعالى أركبي معانه وهنعيشك أحلا يوم في حياتك.. 
خافت فرح كثيراً ولا تدري أين تذهب وماذا تفعل فقررت بأن تجري فهذا الحل الأمثل.. 
فلاحقوها الشباب بسيارتهم ووقفوا أمامها بالسيارة فجأة... ونزلوا وحاوطوها جميعاً فهم كانوا أربعة.. نزل الثلاثة أما الرابع ظل بالسيارة فهو كان قائدهم ويعطيهم أوامره... 

الشاب اللي بالسيارة يدعي ب " فارس" : يلا هاتوها وركبوها بسرعة قبل ما حد يشوفنا.. 
أحد الشباب قام بتخديرها وحمل فرح وهي كانت تصرخ.. وتستنجد يمكن أن يراها أحد... 
أخذوها وذهبوا لمخزن تحت الأرض... 

فاقت فرح بعد فترة ولكنه كانت تشعر بتخدير في جسمها كله وكانت تشعر ببعض التوهان فقامت بفتح عينيها ببطء.. وجدت نفسها في مكان يسوده الظلام و شاب يجلس على كرسي أمامها ينتظرها تفوق... 
قام الشاب من مكانه : أخيراً صحيتي يامزة دا أنا مستنيكي تفوقي بفارغ الصبر ومش راضي أقربلك ياحلوة... 

فرح وهي تبتعد بتعب أبوس أيدك متلمسنيش.. أبوس أيدك... وهو يقترب منها.. أبوس أيدك أنا أهلي ممكن يجرالهم حاجة.. وهو يقترب ولم يستمع لأي توسلات فأنقض عليها كالفريسة قام بتقطيع ملابسها وأنقض عليها دون وعي حتى أغمى عليها وأخذ منها أكثر ماتملكه كل فتاة وأصبحت في يديه كالميتة لا تشعر بما يحدث لها  ... 

أما في بيت فرح كان والدها متوتر كثيراً لأن إبنته تأخرت وعائلة العريس في إنتظارها.. 
أحمد وهو يهمس لزوجته : بنتك راحت فين يا ولييه. 
نادية : والله ما أعرف أنا حتى برن عليها تلفونها مقفول.. 
أحمد : ربنا يستر وترجع بالسلامة.. لما تجيلي بس شوفي هعمل فيها أيه.. 

وبعد فترة فاقت فرح وهي تشعر بتعب في كامل جسدها ووجدت نفسها مرمية في شارع مظلم جداً حاولت النهوض كثيراً وقامت وهي تحاول تخبئ معالم جسدها بيديها ولا تدري ماذا تفعل حاولت أن تمشي ولكنها كانت تقع فتقوم ثانيةً.. فوجدت حبل غسيل عليه ملائه فلفتها على جسدها العاري وذهبت إلى بيتها وهي مرهقة وتعبه جداً.. 

دخلت بيتها لتجد والدها ووالدتها يجلسون مع محروس وعائلته... نظر لها الجميع بتعجب من حالها ومنظرها.. 
جرت فرح إلى غرفتها وظلت تبكي وتضرب بيديها على رأسها... 

محروس : معلش ياعمي أحنا هنستأذن ونجيلكوا في وقت تاني... 
أحمد : تنورونا في أي وقت يابني.. 
ذهب محروس ومعه عائلته والتعجب والإستغراب يملأ عيونهم.. 

أحمد بصوت عالي : بتتتت يافرح.... أنتي يابتتت
خرجت فرح دون الملائه ووجها حزين ومكسور...
شهقت نادية عندما رأت منظر إبنتها وجرت عليها : يلهوووووووي مين عمل فيكي كده يابنتي قوليلي.. 
أما الأب لم يستطع التحمل وضربها بالكف على وجهها : أنتي ياوسخة كنتي مع مين.. 
نظرت فرح بعينين مكسورة لوالدها : في واحد معرفوش وأول مره أشوفه في حياتي خطفتي وخدرني وبكت كثيراً وبصوت مسموع..... ولم تستطع إكمال كلامها...

بكت نادية كثيراً على ماوصلتله إبنتها ولم تستطع التحمل فوقعت أرضاً مغشياً عليها.... 
أحمد بصراخ : ناااااااديه
فرح ببكاء : ماماااااا ماااااااا.

حملها أحمد ووضعها على السرير وأتصل بالطبيب..
ونظر إلى فرح : أدخلي يابنتي غيري لبسك وأستري نفسك وأنا والله ماهسيب حقك هنطمن علي أمك وهننزل على أقرب مركز شرطة وهنبلغ أنا بس لو أعرف هو مين كنت خنقته... 

دخلت فرح وهي مكسورة لتغير ملابسها.... ظلت تبكي كثيراً...نعم فأصبحت فتاة مكسورة... 

بعد فترة دخل الطبيب وكشف علي والدتها.. 
الطبيب : لازم ننقلها على المستشفى فوراً حالتها في النازل.. 
خاف أحمد كثيراً على زوجته وحبيبته وشريكة حياته بأن تبتعد عنه.. وأتصل الطبيب بالإسعاف ليأخذوها... 
وذهبت فرح ووالدها مع والدتها نادية على المشفى... ودخلت العناية المركزة... 

خرج الطبيب ليخبرهما بإن حالتها الصحية متدهورة وستظل فترة في العناية... 
بكت فرح في أحضان والدها... 
فرح ببكاء : ماما يا بابا أنا مقدرش أعيش من غيرها وأنا سبب كل اللي حصلها... 
رتب الأب بيديه على إبنته والله ماهسيب اللي عمل فيكي كده ووصل أمك للمرحله دي... 

ومسك فرح من يديها : يلا بينا يافرح.. 
فرح بإستغراب : على فيين يا بابا.. 
أحمد :  هنروح نبلغ عشان أجبلك حقك من المجرم ده... 

ذهبت فرح ووالدها إلى قسم الشرطة وعملوا بلاغ وكشف الطب الشرعي على فرح.... وأخذوا منها مواصفات الشاب... وجاري البحث عنه💔

**************
أيه اللي هيحصل مع فرح بعد كده... وهيطلع مين الشخص اللي أغتصبها.... وياتري هتاخد حقها منه ولا لا؟!



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-