جديد
عالم ‏الروايات‏
منذ يوم

رواية دلال حرمت علي قلبك ( كاملة وحصرية حتي الفصل...

 رواية دلال حرمت علي قلبك كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير بقلم شيماء سعيدبعد انتشار رواية دل...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ يوم

رواية دلال حرمت علي قلبك الفصل الخامس عشر 15 بقلم...

 رواية دلال حرمت علي قلبك الفصل الخامس عشر أبتسم إليها مردفاً:_ إيه هي يا دلوعة ؟!.._ إن ك...
اقرأ المزيد
عالم ‏الروايات‏
منذ بضع ايام

رواية ظلام الصعيد ( كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير )...

 رواية ظلام الصعيد كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير بقلم نور الشاميبعد انتشار رواية ظلام الصع...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ بضع ايام

رواية ظلام الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم نور الشامي

 رواية ظلام الصعيد الفصل العاشر اقترب أكثر و مد يده ولم يتمالك نفسه، ضمها إليه بعنف مليء ب...
اقرأ المزيد
روايات مكتملة
منذ بضع ايام

رواية حب بلا حدود ( كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير...

 رواية حب بلا حدود كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير بقلم مريم وليدبعد انتشار رواية حب بلا حدو...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ بضع ايام

رواية حب بلا حدود الفصل الثامن عشر 18 والاخير بقلم...

 رواية حب بلا حدود الفصل الثامن عشر والاخيرفي اوضه شجن ولجت شجن للحمام بعد ما ملئت حوض الا...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ بضع ايام

رواية حب بلا حدود الفصل السابع عشر 17 بقلم مريم...

 رواية حب بلا حدود الفصل السابع عشر قد مر يومين علي ما حدث وجاء الدكتور كاظم واخد رزان وشج...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ يوم

رواية دلال حرمت علي قلبك الفصل الرابع عشر 14 بقلم...

 رواية دلال حرمت علي قلبك الفصل الرابع عشر _ حامل ؟!..قلبه يود الإطمئنان يود سماعها من جدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ بضع ايام

رواية ظلام الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم نور الشامي

 رواية ظلام الصعيد الفصل التاسع كان الصمت يملأ الغرفة كأن الهواء ذاته توقف عن الحركة... وا...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ بضع ايام

رواية حب بلا حدود الفصل السادس عشر 16 بقلم مريم...

 رواية حب بلا حدود الفصل السادس عشر ابتلعت امنه ريقها برعب ايوة انتي اللي قولتيلي اجب...
اقرأ المزيد

روايه شبيهتي القوية الفصل الخامس 5 بقلم نشوه عادل

 روايه شبيهتي القوية الفصل الخامس 5 بقلم نشوه عادل





قد يعجبك ايضا

-اثناء خروج يوسف من غرفة اسراء شاف خيال بيجرى ادامه غمض عيونه وفتحها لقى الخيال بيجرى عكس الاتجاه جرى يوسف ناحيته وهو بيقول: استنى اقف عندك ي جبان
خرج الجميع ع صوت يوسف العالى لكن صدمتهم كانت كبيرة لما لقوه بيتكلم مع حد مش موجود وبيتخانق معاه ...يوسف: انت لو راجل هتواجهنى وش لوش مش هتعمل زى الحرامية
ماهر بتعجب: انت بتكلم مين ي ابنى؟!
يوسف: بكلم الحيوان ده ي بابا هكون بكلم مين يعنى
ماهر: يوسف مفيش حد غيرنا 
يوسف بصريخ: يعنى ايه مفيش اومال اللى انا ماسكه ده يبقى مين انتم عاوزين تجننونى 
رجاء بحزن: اهدى ي حبيبى معليش اصل احنا خايفين عليك بس سيبه ونتفاهم 
ماهر بوشوشة: يسيب مين انتى كمان هو انا اللى اتعميت ولا ايه؟!
رجاء: ارجوك ي ماهر هاوده وخده ع اد عقله لحد ما نتصل ع الدكتور عصام يجى يكشف عليه 
ماهر: خلاص ي يوسف سيبه والحرس هيعلموه الادب يا سيف خد اخوك ع اوضته عشان يرتاح 
بالفعل اخده سيف ع اوضته وبمجرد ما دخل نام ع طول وبعد مدة بسيطة وصل دكتور عصام وكشف ع يوسف وخرج ليهم 
رجاء: خير ي دكتور؟!
عصام: لازم يوسف يحلل ضرورى واشوف التحاليل دى بكرة 
وهنا خطرت بدماغ ريهام فكرة وقالت بعلو صوتها: ي دكتور عصام يوسف بياخد من العلاج اللى حضرتك كتبته ليا 
عصام: قصدك البرشام اللى حذرتك منه؟!
ريهام: ايوة ومن اول يوم كمان 
عصام: دى كارثة ده معناه ان يوسف ادمنه وبكده لازم يتنقل ع مصحة نفسية ف اقرب وقت عشان نلحقه 
بدأت ريهام تراقب ريأكشانات كل الموجودين وكانت عنيها ع ماهر وسلمى وسيف بالاخص ولاحظت توتر سلمى وانها بتفرك بايدها وشافتها بتهرب وتدخل ع اوضتها 

عند ملك واسراء ....حكت ملك اللى حصل لاسراء اللى كانت بتسمع ليها باستمتاع: والله جدعة كان نفسى اكون موجودة عشان اشفى غليلى 
ملك: المهم دلوقتى انتى لازم تعملى تحاليل عشان نعالجك من الزفت ده ف اقرب وقت 
اسراء: ان شاء الله هبدأ من بكرة صحيح هى ريهام مجتش معاكى ليه؟
ملك: هى قالت انها عاوزة تروح من بدرى الفيلا عشان تمخمخ ليهم 
اسراء: طب رنى عليها كده عاوزة اكلمها ضرورى 
بالفعل رنت ملك ع ريهام اللى دخلت ع اوضتها وردت ...اسراء: الو ي ريهام كنت عاوزة احكيلك ع حاجة ... وبدأت اسراء تقولها ع اللى دار بينها وبين احمد 
ريهام بفرحة: بجد طيب هو فعلا متعافى ولا بيضحك عليكى؟!
اسراء: معتقدش لان شكله وكلامه ميدلش ابدا انه واحد متعاطى 
ريهام: طيب بصى مترديش عليه واهربى منه بأى حجة اوك 
اسراء: اوك معرفتيش مين اللى بيحطلى البرشام؟!
ريهام: انا شاكة بس قريب اوى هتأكد وعاوزة اقولك ان السحر اتقلب ع الساحر 
اسراء: ازاى يعنى؟!
ريهام: اللى اسمه يوسف طلع بياخد من البرشام ده وادمنه ودكتور عصام قال انه لازم يتحول لمصحة عشان يتعالج
اسراء بدموع: ايه؟ يو...يوسف! لا يوسف لا طب ..طب هيعمل ايه ولا هيبقى كويس ازاى؟!
ريهام: ما قولتلك لازم يروح مصحة 
اسراء: انا جاية حالا لازم اشوفه واطمن عليه بنفسى
ريهام: انتى مجنونة تيجى فين كده امرنا هيكشف 
اسراء: مش هقدر ي ريهام لازم اشوفه واطمن عليه عشان خاطرى بليز 
ريهام: خلاص استنى لحد ما يروح المصحة وابقى روحى زوريه هناك وخلاص 
اسراء: م..ماشى بس خلى بالك منه عشان خاطرى 
ريهام: ان شاء الله ماما كويسة؟!
اسراء: اه الحمدلله انا هروح ليها دلوقتى 
ريهام: اوك باى 
قفلت ريهام ونزلت ع المطبخ وشافت رحاب وصفاء واقفين بيتكلموا 
ريهام: احم مساء الخير
صفاء: مساء النور ي بنتى محتاجة حاجة؟!
ريهام: كنت عاوزة اشرب بس 
صفاء: الا صحيح اللى سمعناه ده ي ست اسراء 
ريهام: ايه اللى سمعتوه؟!
صفاء: ان استاذ يوسف طلع مدمن 
ريهام : للاسف ايوة طلع بياخد من البرشام اللى كان مكتوب ليا والبرشام طلع متبدل يعنى فيه حد كان عاوز يإذينى 
كل ده وعيونها ع رحاب اللى اتوترت وكانت بتبعد نظرها عن ريهام اللى قربت منها : انتى بعضمة لسانك قولتيلى انك انتى اللى بتجيبلى البرشام لما بيخلص ومبتخرجيش غير لما بتتأكدى انى اخدته يعنى انتى كنتى عارفة كويس ان البرشام ده متبدل 
رحاب بتوتر: مين ...انا ...لا طبعا مستحيل اعمل حاجة زى دى ابدا 
ريهام: امممم حلو اوى الكلام ده يبقى لما تيجى بقى ادام الظابط قولى الكلمتين دول وخلى بالك انا سجلت كلامك يعنى انتى هتشيلى الليلة وتروحى ف ستين داهية 
رحاب وهى بتمسك ايدها: ابوس ايدك ي ست اسراء انا مليش ذنب حتى اقسم بالله العظيم ما اعرف ان البرشام بيتبدل لان مش انا اللى بجيبه اصلا 
ريهام: اومال مين؟!
رحاب: عمك هو اللى بيجيبه ليكى دايما 
ريهام باستغراب: عمى؟!
رحاب: ايوة 
ريهام: يعنى هو اللى طلب منك تتأكدى انى باخده مش كده؟!
رحاب: لا مش هو دى الست سلمى 
ريهام: وكدبتى ليه عليا وقولتى ان ماما هى اللى طلبت منك كده!
رحاب: ست سلمى هى اللى طلبت منى كده عشان يعنى انتم ع خلاف دايما بس هى بتحبك وعاوزة مصلحتك
سرحت ريهام شويه وابتدت تفكر هل سلمى وماهر متفقين مع بعض ولا فيه حاجة تانية هى لسه متعرفهاش فاقت ع صوت رحاب: والنبى يا سيتى سامحينى انا والله ضحية وممكن اقول كده ادام الظابط عادى انا فعلا مظلومة
ريهام: خلاص ي رحاب اهدى انا هطلب منك خدمة واحدة وانتى كمان ي دادة صفاء الكلام ده ميطلعش برة لجنس مخلوق لا جوة البيت ولا براه 
رحاب وصفاء: حاضر 
طلعت ريهام ع غرفتها وسمعت صوت سلمى بتتكلم مع حد وسايبة باب الاوضة مفتوح وقفت ريهام وسمعتها بتقول: بقولك يوسف اخويا طلع بياخد من البرشام اللى كنت باخده للزفتة اللى هنا وووووو.....يتبع

لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇
تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-