جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رواية القدر مريم وسليم البارت الثاني بقلم هاجر عفيفي

رواية القدر مريم وسليم البارت الثاني بقلم هاجر عفيفي 





مريم بصدمه : طلقتني ياسليم

سليم بجمود : اكتر حاجه مبسامحش عليها انك تخد"عيني وانا مقدرش اعيش معاكي بعد كده

مريم بدموع : بس انت محاولتش حتي تفهمني أو بس تديني فرصه

سليم بغضب : عايزه تخبي عليا انك مبتخلفيش وتفضلي تخد"عيني وعايزاني اديكي فرصه 

مريم بسخريه : يعني انت اصلا كنت متجوزني عشان الخلفه

يعني عمرك ماحبتني 

سليم بعصبية : هو انتي فاكره الجواز كله كلام فارغ من ال فى دماغك انتي عمرك ماهتكوني مسؤوله ابدا احنا مننفعش مع بعض يامريم خلاص كده

مريم ضحكت بسخريه وقالت : صح انت عندك حق احنا مننفعش لبعض هو ده الوقت المناسب ال يحصل فيه كده احسن حاجه عملتها ياسليم بس أوعدك أنك بكره هتندم وبكره مش بعيد

قالت كلامها ودخلت أوضتها ولمت هدومها وكلمت أخوها عشان يجي ياخدها

سليم مكانش بيتكلم ونزل عند أمه 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


ملك : رايح فين يا محمد ومالك متعصب ليه

محمد بغضب وهو بيلبس هدومه : الاستاذ فاكر أن ملهاش أهل ده انا هروح اسود عيشته

ملك باستغراب : قصدك على مين

محمد : سليم طلقها من غير ما يرجع ليا ماهو مش راجل عشان يعمل كده جوزتها لعيل

ملك بغيظ : طب وهي هتعمل ايه

محمد بعصبيه : هروح اجيبها وهاخد حقوقها كلها من عينه وهبهدله عشان بس يخلى دمعه تنزل من عنيها

ملك : وهتقعد فين أن شاء الله

محمد بغضب اكتر : ملك اطلعي من دماغي دلوقتي اختي هتقعد معايا هنا ومحدش هيقدر يقبلها

قال كلامه وخرج من البيت ورزع الباب

ملك بغضب : يعني هتيجي تقرفنى انا هنا مستحيل اوافق على المهزله


#هاجر_العفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفرووا


ناهد بفرحه : لوووولووولى اخيرا هم وانزاح ها بقا اشوفلك عروسه ست ستها بسرعه عشان تجيب منها حتى العيل

حبيبه بزعل : انا معرفش انت عملت كده ازاى ياسليم مش دي مريم ال مكنتش تقدر تستغني عنها ايه ال حصل دلوقتي 

ناهد خبطتها فى كتفها وقالت : اسكتي انتي مالكيش دعوه هو عمل الصح كله انتي عايزاه يفضل طول عمره مع واحده مبتخلفش وكمان دي نكديه

سليم بتنهيده : انا داخل ارتاح جوه شويه

قال كلامه ودخل الأوضه

قد يعجبك ايضا

حبيبه بصت لأمها بقلة حيله وفتحت الباب وطلعت عند مريم وخبطت على الباب ومريم فتحتلها وكانت ملامحها جامده وعاديه خالص 

حبيبه بقلق : مريم انتي كويسه

مريم ببرود : اه طبعا جدا عامله ايه

حبيبه مسكتها من كتفها وقالت : مريم عيطي ياحبيبتى عشان خاطرى متعمليش فى نفسك كده

مريم ضحكت بسخريه وقالت : مش سليم ياحبيبه ال اعيط عشانه هو خلاص اخد كل حاجه معاه طاقتي ودموعي وفرحتي عارفه انا عمري ما حسيت أن بيحبني ابدا بقالنا 3 سنين انا ال بحاول فى العلاقه دي عشان تكمل إنما هو مكانش حتي بيعطيني كلمه حلوه يمكن ال حصل ده عشان اتحرر منه ووقتها يمكن الاقي ال بيحبني بجد ويحاول عشاني مش انا ال أحاول علشانه انا واثقه ياحبيبه أن ربنا هيعوضني اوي عشان انا عمرى ماظلمته وكنت مخلصه ليه بس هو فى اقل موقف باعني

حبيبه دموعها نزلت عليها بشده لأنها بتحبها جدا وبتعتبرها أختها اخدتها فى حضنها بحزن

مريم بحنان : هتوحشيني أوى ياحبيبه هرن عليكي دايما عشان اطمن عليكي

حبيبه هزت راسها بدموع 

وفى الوقت ده الباب خبط وكان اخو مريم دخل أخدها فى حضنه

محمد بجمود : فين سليم

مريم بتوتر : معرفش يلا نمشي وهفهمك كل حاجه فى البيت

محمد بغضب : لسه خايفه عليه بعد ال عمله معاكي انطقى هو فين

حبيبه بخوف : هو تحت و

لسه هتكمل محمد نزل تحت عند سليم

مريم بخوف : قولتيله ليه ياحبيبة أن هو موجود 

حبيبه : لازم سليم يعرف أن ليكي ضهر يامريم سليم اخويا بس انتي اختي برضوا ومسمحش يحصلك كده

مريم دموعها نزلت بحب وضمتها وقالت : ربنا يخليكي ليا يا حبيبه انتي احسن حاجه حصلتلى فى البيت ده

حبيبه بتوتر : هسألك سؤال وتقولى الصراحه

مريم : طبعا

حبيبه : انتي فعلا مبتخلفيش ؟؟

مريم بتوتر : ا اه

حبيبه بشك : بعرفك لما تكدبي قولى يامريم الحقيقه

مريم بحزن : سليم هو ال مبيخلفش ياحبيبه بس بالله عليكي متقوليش ليه

حبيبه بصدمه : وساكته وسايبه حقك كده وسيباهم يتكلموا عليكي

مريم بتنهيده : كفايه ان عرفت أن هو مبيحبنيش ال حصل ده ظهر حاجات كتير اوى مكنتش شيفاها

حبيبه بحزن : مريم انا

مريم برجاء : ده سر بيني وبينك ياحبيبه عشان خاطرى اوعديني

حبيبه بقلة حيله: حاضر يامريم أوعدك

وفجأه سمعوا صوت محمد وسليم بيتخا"نقوا


يتبع


البارت التالي من هنا👉

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-