جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

روايه عشقت اليقين كامله جميع الفصول بقلم نشوه عادل

روايه عشقت اليقين كامله جميع الفصول بقلم نشوه عادل 





الفصل الاول 

-خير يا خالتو طلبتى تقابلينى ليه فى حاجة؟!

+ تعالى معايا يا جهاد ع الاوضة نتكلم عشان فريدة متاخدش بالها من كلامنا انتى عارفة انها بتفهم لغة الشفايف والموضوع مهم 

دخلت جهاد مع حماتها وخالتها ع الاوضة وقالت: نعم 

+ بصى بقا من غير ما تعلى صوتك افهمى الكلام اللى هقوله ده كويس انا عايزة أحمد يتجوز من البت بنت عمه

جهاد بغضب: نععععععم انتى بتقولى ايه انتى عاوزانى اخلى جوزى يتجوز بنت عمه عاوزة تخربى عليا امال لو مكنتيش خالتى اخت امى وعارفة ان انا وابنك متجوزين عن حب كنتى عملتى ايه؟!

+ يا غبية افهمى دى حتة عيلة عندها ١٩ سنة 

جهاد: ١٩ سنة وعيلة حضرتك من سنها واصغر منها كمان بيتجوزوا ويخلفوا عادى انا مش موافقة

+ افهمى بقا وبطلى تعوصى زى الكلاب البت ابوها مات وسايب ليها فلوس الدنيا والدين ولو اتجوزت اى حد هيكوش ع العز ده كله طب ليه يبقى فى ايدنا ونسيبه لغيرنا يا عبيطة 

جهاد: انا مش فاهمة انتى عاوزة تقولى ايه يا سحر؟!

سحر بضحك خبيث: سحر بقيت سحر كده ماشى افهمى دلوقتى لما احمد يتجوزها هنروح نعيش معاها فى الفيلا ونمشى من الحارة الفقر دى فاهمة يعنى ايه فيلا يعنى خدم وحشم وعربيات ولبس ماركات وطبعا احمد بصفته جوزها وابن عمها هيمسك الشغل وبدل خناقتكم المستمرة بسبب قلة الفلوس والعيشة الصعبة هتلبسى دهب وتتهنى فى العز فهمتى بقا انا عاوزاه يتجوزها ليه

جهاد وقد لمعت عيونها بالطمع اللى طغى ع حبها بعد ما اتخيلت العيشة اللى هتعيشها: ايوة بس احمد مستحيل هيوافق ع حاجة زى دى وانتى عارفة انه بيحبنى ومستحيل يعمل حاجة تضايقنى 

سحر: ده دورك انتى بقا لازم تفكرى فى حاجة تخليه يقتنع انه يتجوزها 

جهاد: لا دى محتاجة تفكير طويل يا خالتى بصى انا هطلع اكمل طبيخ الا صحيح عمى يحيى فين؟

سحر: راح للسنيورة يجيبها تعيش معانا هنا 

جهاد: اللاه طب وليه انتم متروحوش تعيشوا هناك معاها

سحر: لسانى نشف بس بعيد عنك غاوى فقر

جهاد: امممم ماشى هطلع انا سلام 


طلعت جهاد والموضوع ومجرد التفكير انها هتسيب العيشة دى وتروح تعيش فى مكان راقى وفيلا مخليها طايرة من السعادة .... اما عند يحيى وصل ع الفيلا وكانت يقين قاعدة حاضنة صورة ابوها وبتعيط 

يحيى بحب حضنها: كفاية دموع بقا يا حبيبتى 

قد يعجبك ايضا

يقين: بابا مات يا عمو وسابنى لوحدى مش كفاية ماما اللى ماتت وهى بتولدنى هو كمان اتحرم منه طب ليه؟

يحيى: حرام عليكى يا بنتى انتى عارفة متقوليش كده الموت ده الحقيقة اللى مفيش مفر منها وكلنا لينا ميعاد واجل وكلنا هنروح فنسأل الله حسن الخاتمة

يقين: ان شاء الله بس انا مش عارفة ازاى هعيش فى الفيلا دى كلها لوحدى 

يحيى: ما هو ده الموضوع اللى جايلك عشانه عاوزك تلمى هدومك وتيجى تعيشى معايا بشقتى وهيكون ليكى اوضة لوحدك وفريدة واحمد اخواتك وسحر هتكون زى امك

يقين بارتباك: طب ما ينفعش انتم تيجوا تعيشوا هنا احسن

يحيى: هنتفق اتفاق لو مرتاحتيش فى العيشة عندنا اوعدك انى هجيبك تعيشى هنا تانى اتفقنا

يقين: تمام اتفقنا 

قامت يقين جهزت شنطتها وراحت مع عمها ع البيت وطبعا سحر استقبلتها احسن استقبال وكذلك جهاد وفريدة لكن جهاد كانت جواها غيرة لان يقين كانت كأميرات ديزنى فى جمالها حرفيا استأذنت ودخلت اوضتها وفضلت تغيط لحد ما نامت ..... مشى يحيى ع شغله وفريدة دخلت اوضتها 

جهاد: انا عقلى واقف عن التفكير هنقنع احمد ازاى؟

سحر: هو هيرجع من السفر امتى؟!

جهاد: المفروض بكرة بليل 

سحر: طب اسمعى بقا انا عندى خطة هى دى اللى هتقنع احمد يتجوز البت دى غصب عنه وعن ابوه كمان

جهاد: خطة ايه دى؟!

بدأت سحر تقول خطتها وكانت ووووووووووووو............


استوووب حدوتة جديدة مختلفة كالعادة معنديش تكرار رأيكم يهمنى يا سكاكر ✨🤍


#عشقت_اليقين الاول

#بقلم_نشوه_عادل


لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-