البارت التاسع روايةوقعت في حب خادمتي جزءالتاني
يزن: قصدي تاخد قمر وتطلعو من البيت
حامد وسما ببنظرو لبعض بتفاجأ
قمر بصدمه: انت بتقول اي يايزن؟
يزن: اظن كلامي واضح مش محتاج اعيدو تاني
قمر بتنظر لي ياسين ال متكلمش ولانطق بكلمه
قمر: انت سامع اخوك بيقول اي ياياسين اخوك بيطردنا من البيت
يزن: انا مبطردتش اخويا ومستحيل اعملها بس بطردك انتي يقمر وطبعا عارفه لي
سما: يزن فوق لكلامك انت بتطرد مرات اخوك؟
قمر بعصبيه: اخرسي انتي خالص كله بسببك يحر*بايه
حامد: انا لسه كنت هغلط يزن وقولو ازاي يطرد مرات اخوه بس تستاهلي يقمر انتي مينفعش تقعدي معانا
قمر بتروح لي ياسين: شايف اخوك وابوك بيطرودونا عشان الست سما الي انت علي طول واقف في صفهم ضدي دايما بيطرودك من بيتك الي انت اصلا ليك كل الحق في
ياسين بيضر*بها بالقلم: اخرسي بقااا.. كفااايه معاهم كل الحق كل يوم مشكله شكل وبسببك هما صح مينفعش تقعدي هنا لان انتي مستحيل تمو*تي لو معملتيش مشكله وخصوصا بين سما ويزن و دلوقتي بسببك يزن كان هضر*ب سما قدام كل الناس بسببك ولسه حالا رغم الي بتعملي معاها بدافع عنك وبتغلط يزن وانتي بكل بجاحه بتقولي ليها تخرس وكمان هي السبب انا مشفتش زيك ولا هشوف زيك يقمر وانا مش هسيب عيلتي عشانك
قمر: يعني اي؟
ياسين: يعني لمي هدومك وامشي يقمر لحد ماتصحي علي تفسك وتعرفي انك غلط وتفوقي لنفسك البيت مفتوحلك
يزن: عين العقل ياياسين وطبعا الباب هيكون مفتوحلك في اي وقت بس لزم تفهمي غلطك يقمر
قمر بدموع: حتي انت كمان ياياسين وبتمسح دموعها.. علي العموم انا هطلع من البيت مش هرجعه تاني ابدا و ورقت تطلاقي تجيلي
ياسين: طلاق اي؟
قمر: هنطلق
ياسين: انتي عايزه كدا يعني؟
قمر: ايوا... وكانت طلعه
سما بتمسكها: مفيش طلوع من البيت يقمر ومحدش هيمشي من البيت
يزن: سمااا
سما بزعيق: سمااا اي؟ هيطلقو بسببك وانا مستحيل اسمح بجد مش هنكر اني مضايقه لاني انا معملتش حاجه لقمر ولي سبب ال معامله دي بس برضو مستحيل ومن سابع المستحيلات اسمح انها تطلع من البيت بطريقه دي وكمان بسببي هتكون اطلقت وهبقا شايله زنبهم طول حياتي.. وانت يا ياسين بيه ازاي توافق انها تمشي من البيت اي السلبيه بتاعتك دي؟ حتي لو مش موافق علي الي بتعمله ده تحاسبها لا وكمان موافق تطلقو انت متخلف؟؟ وانت يايزن غلطان مش بس قمر مش اي حد يقولك اي حاجه تصدقها انت مش عيل صغيره اي حد يضحك عليك بكلمتين وانت عارف بذات ان قمر بكرهني معرفش السبب بس انت عارف ده ورغم كدا صدقتها يعني مش هي بس الي غلطانه وانت كمان غلطان واكتر منها...وحاجه اخيرا احنا مش ملاك كلنا بنغلط حتي لو هي غلطت مره واتنين وتلاته بس مسيرها هتفهم غلط ها بس مش بطريقه دي وبتنظر لي قمر.. انتي مش هتطلعي من البيت ولا هتطلقي انتي وياسين وده مش بمزاجكو تمام هيكون بمزاجي حتي لو ده هيضايقك المرادي انا الي كلمتي هتتسمع يقمر
قمر بعياط: سما سيبيني
سما بتسبها: بس وريني هتطلعي من البيت ازاي
يزن بينظر ليها وهو مبتسم وبيفتكر لمه قالها نفس الجمله
قمر: هتحبسيني يعني
سما: معنديش اي مانع اعمل كدا
قمر: انتي مفكره لمه تعملي كدا هتندم ان عملت معاكي كدا؟
سما؛ مين قالك اندمي دي حاجه بتاعتك وعموما يقمر بتحبيني او لا ميهمنيش خالص اصل ان عندي حاجه اهم اتشغل فيها وبقولهالك في وشك عشان تبقي عارفه.. وانا بعمل كدا لان انا مش هسمح بحاجه زي دي
ياسين: سما سبيها هي حره تعمل الي تعمله
سما: ممكن تسكت متتكلمش؟
يزن: سما انتي بتغلطي وانا ساكت
سما: انا الي بغلط؟؟ وبعدين هتعمل اي؟ هتضر*بني!؟
وبيقاطع حديثهم صو*ت رصا*صه
حامد: اي ده
الداده بخوف وباين علي وجهها انها مرعوبه ومخضوضه: سما هانم.. سما هانم
سما بقلق: في اي يداده
_بتبلع ريقها: لميس
سما: مالها لميس
يزن بعصبيه: انطقي مالها لميس
_كنت بلم هدومها زي مهي قالتلي سرحت عنها لثواني لقيتها مشيت. قولت انها نزلت ليكو ولمه خلصت سمعت حركه في اوضتة يزن بيه الخاصه بتاعته دخلت ليقت لميس ماسكه المسد*س
سما بصدمه؛ مسد*س؟
_اهه وداست علي الز*ند
يزن: ايييييييي
سما بصو*يت:يلااهيييي لميسسس وبتجري علي الاوضه ويزن بيطلع وراها وقمر وياسين وحامد بيطلعو جري وراها
سما بتفتح الاوضه
وبتلاقي لميس مرميه علي الارض وكله الارضيه د*م
رايكم يحبيبي+و رايكم في تصرف سما
#Farah_Alkasass