روايات حديثة

رواية وقعت في حب خادمتي الفصل15للكاتبه فرح القصاص

رواية وقعت في حب خادمتي الفصل 15للكاتبه فرح القصاص



يزن بإبتسامة: ايوا وننسي كل الماضي ونبدا حياه جديده موافقه؟ 

سما بتفضل ساكته للحظات ثم بتضحك جامد وبصوت عالي 

سما بضحك: ننسي الماضي؟؟؟؟ 

يزن الابتسامته بتختفي وبينظرلها بأستغراب: هو اي الي بيضحك مش فاهم؟؟ 

سما: انت ازاي عقلك تصورلك اني ممكن اوافق اصلا؟ 

يزن: يعني اي

سما: هو انت فاكر لمه تقولي كدا هنسي كل حاجه عاملتها فيا من اهينات واسوء معامله ممكن الانسان يتخيلها وكل شويه شك وقرف ازاي بقا انسي كل ده؟ 

يزن: انا عارف انك مستحيل تسامحيني او تنسي كل حاجه بسهوله دي بس... وبتقاطعه 

سما: متكملش انت قولت مستحيل اسامحك او انسي خليك عند الجمله دي عشان مستحيل فعلا اقدر اسامحك في يوم من الايام يايزن 

يزن: انتي عايزه اي يسما 

سما بجمود: عايزه اطلق 

يزن: وان قولتلك مش هطلق 

سما بإبتسامة مستفزه: مطلقش انا هرفع قضيه خلع وبتسيبه وبتطلع 

انس بيطلع وراها

يزن كان واقف متعصب وبينظر حواليه بيلاقي المعازيم بيتكلمو بصوت منخفض وبيبصلو جامد 


يزن بعصبيه و زعيق: واقفين تتفرجو علي اييييي خلاص الخطوبه اتلغت كل واحد علي بيته يلااااا 

_يلا يجماعه ده بيطردنا وهو الي عازمنا انا مشفتش بجاحه كدا وليها حق تخلعك والناس بتمشي 

يزن بيتعصب جامد وبيز*ق الكرسي القدامه برجليه 

أليس بتروح لعنده 

أليس: انا وثقت فيك وقفت قدام اخويا وعارضه وكله عشانك هو قالي انك مبتحبنيش وانا قولتلو لا يزن بيحبني وهيتجوزني هو قالي كدا و واعدني بس طلع معاه حق ورغم كدا سبتني قدام كل الناس ورحت عرض الجواز علي الخدامه تاني... وبيقاطعه 

يزن بعصبيه: الخدامه دي تبقي مراتي يعني من بعد انهارده اسمها الهانم بتاعت البيت

أليس بسخريه: الي بدافع عنها رفضتك قدام الكل وكمان قالتلك انك لو مطلقتهاش هتخلعك خلت غرورك وكبريائك بقو في الارض يعني دلوقتي الناس بدل ماتشوفك تخاف وتعملك الف حساب هتبقي شخص عادي ملهوش اي قيمه 

يزن بغضب؛ بسسسسسس اخرسي خااالص انتي فاهمه وبيزقها وبيطلع 

أليس بتتسم بخبث: والله لندمك ع الاهانه الي سببتهالي قدام الكل وبنسبه لسما انا هعرف اتصرف معاها كويس

****************************


سما دخلت الاوضه وكانت هتقفل الباب بس ايد بتوقفها 


انس: ممكن ثانيه من وقتك؟ 

سما: معلشي يا انس بس بجد انا مصدعه اويي ومش قادره اتكلم

انس: خلاص ارتاحي دلوقتي وابقي اجيلك بكره ان شاءلله 

سما: تمام تصبح علي خير 

انس: وانتي من اهل الخير 

سما بتيجي تقفل الباب تاني ايد يتواقفه 

سما: في حاجه تاني يا انس 

يزن: انا مش انس وبيزق الباب 

سما: انت عايز اي؟ 

يزن: دي اوضتي لتكوني ناسيه 

سما: اهه صح نسيت انا هطلع منها دلوقتي 

يزن بيمسك ايدها: هتروحي فين 

سما: اوضتي 

يزن: الي هي اوضته الخدم 

سما: بظبط 

يزن: مفيش روحه في مكان انتي هتفضلي هنا 

سما: هفضل هنا بصفتي اي

يزن: مراتي وانا جوزك يعني دي دلوقتي بقت اوضتنا انا وانتي

سما: ده حاليا بس مراتك مؤقتنا  

يزن: اهو قولتيها مراتي حاليا يعني ليا كل الحق عليكي 

سما بأففان: اوف. يعني هترتاح لمه افضل في الاوضه 

يزن: ايوا 

سما: خلاص هقعد بس ممكن تسيب ايدي بقا 

يزن بيشدها لعنده: وان مسبتهاش 

سما بتوتر: انت بتعمل اي انا.. انا مش عشان وفقت اقعد معاك في الاوضه يبقا تدماته فيها 

يزن بيشدها لعندو اكتر 

سما بتوتر اكتر: يزن لوسمحت ابعد عني احنا هنطلق يعني يعتبر مفيش حاجه بينا دلوقتي مراتك بالاسم بس

يزن بيقرب وجه من وجهها و بينظرلها بحب: متأكده عايزنا نطلق 

سما بتنظر لعينه الرماديه بتوهان: هااا 

يزن بينظر لشفا*يفها وبيقربها منها وبيقب*لها بعمق 


أليس بتفتح الباب حاجه بسيطه بتراقبهم وبتصدم لمه شافتهم وهما مقبلين بعض 

أليس بعصبيه وبكرهه: انا لو مخلتكمش تكرهو بعض لدرجه الحقد ميبقاش اسمي أليس وبتمشي 

******************************


أليس: شكل الخطه مجبتش نتيجه معاها 

_انا ملاحظ كدا حتي لمه شافت الفستان اتخضت في الاول بعدين عادي 

أليس: يبقا احنا لازم ندخل في الخطه البديله 

_انتي متأكده؟ 

أليس: ايوا انت لزم تظهر بقا يا ياسين 


رايكم يحبيبي 👀♥


#Farah_Alkasass



رابط الفصل التالي من هنا👉

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-