روايات حديثة

رواية جاسر وحور الفصل الثالث عشر 13 بقلم الكاتبه الصغيرة

رواية جاسر وحور الفصل الثالث عشر 13 

رواية جاسر وحور البارت الثالث عشر 13 

رواية جاسر وحور الجزء الثالث عشر 13 

رواية جاسر وحور الحلقه الثالثه عشر 13 



رواية جاسر وحور الفصل الثالث عشر 13 بقلم الكاتبه الصغيرة 


ال 13...


فاقت َحور على خبط علي باب شقتها قامت من علي الارض بخوف بس قالت بقوه عكس خوفها =مين 

ردت حليمه= انا افتحي

 فتحت حور الباب وهي لسه علي هيئتها من ضرب ريهام ليها حليمه بهدوء= اتأخرتي ليه مش في شغل في البيت عايز يخلص

 حور بغضب= هو مفيش غيري ما طليقه ابنك معانا في نفس البيت هو بجاحتها وصلت اني اخدمها 

حليمه= واضح ان طلع ليكي صوت مش هتقولي اي اللي خلي ريهام تضربك كده عملتي اي

 حور= ممكن تسيبيني البس هدومي وانزل اعمل اللي عايزاه 

بصت ليها حليمه ببرود ونزلت دخلت حور بعد ما قفلت الباب كويس حاولت تتصل بجاسر بس ما ردش عليها اخدت حمام علشان جسمها يفك وأدت فرضها وبعد وقت كانت بتحضر الفطار بس اتصدمت لما لقيت اخو ريهام علي السفره رجعت بسرعه بخوف علي المطبخ واتأكدت ان مفيش حاجه باينه في وشها اتفاجأت بحد وراها افتكرته جاسر بس لقيته حسام قالت بغضب= ابعد عني يا حيوان=  

حسام =مش هبعد يا حور أنا عارف ان -جاسر مش هنا فهعمل اللي عايزه

 ضربته بقلم قوي -وقالت بصراخ .= أبعد عنى يا حيوان انت فاكر انك هتستغل ان جاسر مش موجود فهخليك تعمل كده تبقي غلطان 


أحمرت عينه فدموعها نزلت بخوف منه شكله دخلت ريهام ووقفت علي الباب قالت ببرود= اي يا حسام مش هتبطل حركاتك دي

 بعدت حور عنه فشدها بقوه وقعت علي الارض قالت ريهام بضحك =حقك بردو ما انت هتتجنن عليها وكمان مفيش حد في البيت

 قامت حور برعب وقالت= مفيش حد اذاي

 ريهام =اصل حماتك راحت مشوار ضروري وحماكي برا من الصبح فهنتسلي 

قالت حور بدموع= انتوا عايزين اي انا ما عملتش حاجه 

قربت ريهام منها وقالت =لا يا حبيبتي عملتي امال امبارح ده كان اي

 حور =أنا ما شوفتش حاجه ومش هقول انك بتشربي مخدرات مش هقول 

شدتها ريهام من طرحتها بغل وقالت بصراخ= لا يا روح امك انتي مش هتقدري تقولي حاجه علشان ساعتها هعمل فيكي حاجات هتندمي طول عمرك عليها 


طلعت تلفونها وقالت لأخوها= أطلع يا حسام راقب المكان ممكن -حد يرجع حاولت حور تبعدها عنها بس- هى زقتها وقعتها في الارض ريهام= هتقولي هنا ان انتي واحمد اخو جاسر كنتوا علي علاقه وكمان انك خطفتي ابني مني وحرمتينى منه

 حور بصدمه= لا مش هقول كده كل ده كدب

 نادت ريهام علي حسام فدخل وعينه علي حور ريهام =واضح انها مش هتيجي غير بالعافيه خودها يا حسام علي اي اوضه وأعمل فيها اللي عايزيه


 صرخت حور بقهر وهي بتهز راسها قالت بخوف= بعد ما حسام قلع قميصه ورماه في الارض= سيبيني يا ريهام - انا كذبت عليكي ابنك مات من زمان ولو عايزاني أطلق من جاسر هطلق بس ابعديه عني 

ريهام= ها هتقولي اللي قولتلك عليه ولا...

 هزت حور راسها فقالت ريهام بأسف= كلامي انا اللي هيمشي هتقولي اللي قولتلك عليه وحسام هيعمل فيكي اللي عايزه وانا كمان هربيكي علي اللي عملتيه امبارح


 شافتها حور برعب بتمسك سكينه وبتحطها علي النار قعدت تصرخ بس زعيق حسام فيها سكتها شافت ريهام وهي بتقرب منها بس مسكت نفسها رغم خوفها الا انها مش هتستسلم ليهم حطت ريهام السكينه علي ايدها فصرخت حور بقوه من شده وجعها

 ريهام بضحك= شيلي النقاب ده حسام هيتجنن ويشوفك 

حطت ايدها علي وشها بقوه رغم وجعها بس مش هتخلى حد غير جاسر يشوفها 

ريهام= يالا ذى الشاطر ة قولى اللى قولتلك عليه

 قربت التلفون من وشها فقالت حور كل اللي طلبته منها بعد ما وعدتها ما تخليش حسام يقرب منها بس ريهام خلفت بوعدها لما لقيت حسام بيقرب منها وفجأه |...

يتبع



 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-