روايات حديثة

رواية عشق خالد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم رنا احمد

 

رواية احفاد المرشدي الفصل الثالث والثلاثون 33



عشق خالد ❤️❤️❤️.
احفاد المرشدي 🤫🤫🤫
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.
33....

في فيلا رامي ..
كان يقف وهو ينظر لهم بكر"ه لثقتهم جرا"ئتهم ذكائهم الذي ورثوه من خالد ومالك فحقا احفاد المرشدي ليتحدث بغ"ل وغيظ.
/احفاد المرشدي تصدقوا لما شوفتكم عرفت انكم اسم علي مسما كاني شايف خالد بالظبط بس شكلكم كده اذكياء مش اغب"ياء زيه .
سليم بغض"ب شد"يد وهو يضع مسد*سه أمامه /كلمه كمان عن جدي وهخلي كلا*بك الي بره تتعشاء بج*ثتك الليله دي .
كريم بغض"ب جح*يمي/كان نفسي اشوافكم من زمان كان نفسي اشوف الكلب الي فرق بين جدي وجدتي سنين ودمر حياتهم وخلا ابويا يعيش سنين من غير اب علشان لعبه حق*يره عملتها .
رامي بضحكه استفز*ازية /هههههه وجدك كان اه"بل وصدق بكل سهوله وطلق جدتك لانه مبيحبهاش الي بيحب حد مستحيل يشك فيه ابدا جدك ماهواش الفارس العاشق المضحي زي مانتوا فاكرين .
كريم بغض"ب شد"يد/جدك اشرف وانضف منك مليون مره وأحب اقولك ان دي نها"يتك خلاص وزي ما جدي كتبها زمان هنكتبها دلوقتي .



شهد بدموع ور"عب /انا واحده غلبا"نه مدخلونيش في وسطيكم .
سليم بغض"ب شديد/انتي بالذات ي حلوه نها"يتك هتكون مختلفه من اول مروحتي ل كريم واول ماتكلمنا في الكافيه كان باين أن وراكي حاجه بصراحه تمثيلك كان مبا"لغ فيه علي الاخر دورنا وراكي عرفنا انك بتيجي هنا الخر"وف ده عرفنا انك مزو"وقه علينا وان خططك تو"قعينا احنا الاتنين في حبك علشان تتدمرونا كريم وهو بلبسك الخاتم زرع جهاز تسجيل في دراعك من الصعب اكتشافه بقا بيوصلنا اتفاقتك انتي والحق*ير ده اول باول حتي الجواب الي اتعمدتي تحطيه علشان كريم يقرأه كل حاجه ي عني من الاخر انتي كنت مكشو"فه ي روح *امك .
رامي وهو يسقف بايديه بإعجاب وشر /لا بصراحه ابهر*توني ايه ده الذكاء ده بس انتوا فكركم كده أن دي نها"يه اللعبه تبقوا غلطا"نين .
خالد وهو يسير بقو*ه وشمو"خ /لا خلصت ي رامي خلصت ومن زمان اوي .



رامي بكر*ه وغ"يظ/خالد المرشدي .
خالد بقوه وثبات /خالد المرشدي الي دمر*ك ورماك في الس*جن ولسه ي رامي بس المره دي هبعتلك لأخره بايدي دول .
رامي بغ"ضب وهو يشهر سلا*حه /هنمو*ت مع بعض ي خالد وهحر*ق قلبك .
ليصوب خالد سريعا النا*ر عليه لتختر*ق جس*ده لكنه بحركه ماهره يصو*ب ناحيه كريم لتختر*ق الرصا*صه قلبه لي"سقط كريم غارقا بد*مائه ليصر*خ خالد بجن"ون ..
/كرررريم .
وبالفعل تم نقل ج*ثه رامي الي المشفي والقب*ض علي شهد بت*همه اشتراكها مع رامي في اشياء كثيره .
في المستشفي ...
كانوا يجلسون الاربعه سليم وسيف وكينان وادهم أرضا بدموع لا تتوقف وهم يشعرون أن أروا"حهم هي التي بالداخل تصا"رع المو*ت فكان مظهرهم يو*جع القلب .
عائشه بدموع وصر*اخ/ابني ابني ي مالك انا عايزه ابني ي قلب امك ي ابني .



مالك بو*جع ومر"اره/اهدي ي عائشه ابني راجل وانا عارف أنه هيعدي منها انا واثق .
عشق بدموع وو*جع/انا السبب انا السبب انا الي دخلت الشيطا*ن ده حياتنا من الاول يريتها جات فيا انا ولا جات فيك ي قلب جدتك اه .
خالد بو*جع شديد/عشق أهدي انتي مش هتتحملي التعب ده اهدي ي حبيبتي .
زين وهو يربت علي كتف مالك بحزن /اهدا ي مالك باذن الله كريم هيقوم وهيبقا زي الفل .
سلمي بدموع وهي تحت*ضن عائشه /اهدي ي قلب اختك أن شاء الله كريم هيبقي زي الفل .
الدكتور وهو يخرج بارتباك /لو سمحتم حد يخرج يجيب حد يتبرع بسرعه محتاجين كميه د*م كبيره .
ادهم وهو يم"سكه بدموع وصر*اخ /احنا اهوه موجودين اخلص خود د*منا كله .
الدكتور بار"تباك شديد/احنا فعلا التحاليل الي خدناها منكم تحليل حضرتك وأستاذ كينان هما بس الي مطابقين واحنا محتاجين كميه كبيره مش هقدر ناخدها كلها منكم هتتعبوا .
كينان بدموع وحر*قه /اسمع ايها الدكتور من بالداخل ليس فقط اخي فهو ابي أيضا خذ مني مايكفيك قصاد رجوعه الي مره اخري ارجوك دكتور ارجوك .



بعد مرور ساعتين .
كان الجميع يجلس بدموع وو"جع ليخرج الطبيب وهو ينظر إليهم بأسف لينظروا إليهم بترقب ليتحدث الدكتور بحزن .
/انا اسف عملنا كل الي نقدر عليه بس الرصا*صه كانت جنب القلب والقلب أتوقف .
ليصر*خوا بدموع وو*جع ليقترب منه سليم وهو يم"سكه بدموع وو*جع وصر*اخ .
/انت بتقول ايه ها بتقول ايه قصدك ايه كريم ما*ت هو ده الي انت هتقوله انت دكتور حما*ر اخويا مش هيمو*ت ويسبنا احنا طول عمرنا علي الحلوه والمره سواء .
سيف بدموع وصر*اخ/اتصرف ي دكتور اعمل اي حاجه.
ادهم وهو يسير للداخل غرفه العمليات ليوقفه الطبيب بحد"ه .
/حضرتك رايح فين بقول ل حضرتك بيمو*ت .
ادهم وهو يد"فعه بدموع وو*جع/ابعد عن وشنا ده احنا الي بنمو*ت ليسيروا الي الداخل وهم يعلقوا غرفه العمليات من الداخل ..
لينظروا بدموع وو*جع الي ذلك الج*سد السا"كن ليقترب منه كينان بدموع وا*لم .



/كريم رد عليا انا عمري محبيت حد قد ماحبيتك ي كريم قوم ي اخويا قوم ي كريم .
سليم وهو يمسك جهاز الصد"مات الكهر*بائية وهو ينظر له بجمو"د .
/المو*ت هي هياخدك مننا سامع ي المو*ت مش هياخدك مننا .
سيف بدموع وصر*اخ /قوووم ي كريم قوووم .
سليم بدموع وصرا*خ وهو يضع جهاز الصد"مات الكهر"بائية علي صدره لينت*قض ج"سده ليحاول سليم مرارا وتكرارا بلا فائده ليجلسون بجانبه بدموع وو*جع وصرا*خ ليسمعوا ذلك الصوت الذي كان أشبه لهم بموسيقي رومانسيه هادئه جعل قلبهم ينبض بشد"ه وهم يرون تلك الخطوط الذي تصدرا صوتا يعلن علي رجوع القلب ينبض مره اخري ليصر*خوا بفرح وسعاده تكفي العالم ليسير الطبيب والممرضين الي الداخل .
بعد مرور ساعه ...
كان يخرج الطبيب وعلي وجه ابتسامه تحمل اند"هاش وهو ينظر للاحفاد ..
/انا عملت عمليات كتير بس عمري مشوفت الي انا شوفته النهارده حبكم وتصميكم أن اخوكوا يعيش وفعلا كسبتوا الر*هان والمو*ت مقدرش لا عليه ولا عليكم انتوا اثبتولي أن بالحب كل حاجه ص"عبه هتعدي اخوكم عدا مرحله الخ*طر والحمد لله بقا كويس الف مبروك ..
ليجلسوا الاربعه أرضا سجده شكر لله ليحت*ضنوا بعض بفرحه وصرا*خ هز اركان العالم بأكمله .
  

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-