روايات حديثة

رواية عشق خالد الفصل السادس عشر 16 بقلم رنا احمد عماد

 

رواية عشق خالد الفصل السادس عشر 16 بقلم رنا احمد عماد

رواية عشق خالد الفصل السادس عشر 16


عشق خالد ❤️❤️❤️.
عائشه 💔 مالك .
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.
بارت 16..
في فيلا مالك ...
كانت تقف عائشه أمامه بكل كبرياء عيناها تترجاه أن ير*حمها فهو لم يروا بعض الا ساعات كيف ستكون في حض*نه ويما*رس حقه كزوج معاها كيف ؟..
عشق بغضب /الي بتفكر فيه مش هيحصل ي مالك فاهم والي حصل هيتصلح .
مالك بغضب /مفيش حاجه هتتصلح انا عملتلك انتي وجدي خاطر وسحبت نفسي من المشروع قبل ماخليه يخ*سر كل حاجه اكتر من كده مش هعمل .
عائشه بدموع وصد*مه /هو انت الي عملت كده في الشركه انت ازي بتكره عمي بالمنظر ده ده والدك ليه جواك كل الشر ده ي مالك .
مالك وهو يمسكها بغ*ضب /اولا اسمي مالك باشا اسمي مينطقتش كده بالساهل علي لسان حشر*ه زيك فاهمه.
عشق وهي تتدفعه بغضب /قسما بالله ي مالك لو ايدك اتمدت عليها تاني لهوريك وش عمرك مشوفته انا مراعيه طلبك لحد دلوقتي لكن انت كده زودتها انت بقيت شر علي نفسك وعلينا كلنا لو اتمديت في كده انا هكلم ابوك وهعرفه كل حاجه وساعتها هتشوف منه الي عمرك مشوفته فاهم .
مالك بغضب /ده تهد*يد ولا ايه علي العموم براحتك الي انتي عايزاه اعمليه وانتي اتفضلي معايا انا مش ناقص قر*ف .
عشق بتحدي وغض*ب /مش هتل'مس شعره منها ي مالك فاهم عائشه هتنام معايا انا وهتقعد في البيت ده معززه مكرمه ووقت ماتقرر ترجع لأهلها هترجع ومحدش هيقدر يمنعها .
مالك بضحكه عاليه استفز*ازيه /ده بجد والله ده علي اساس انها متجوزه خرو*ف ولا ايه امي عدي الليله ده علي خير بدل ماطر*بقها علي دماغ الكل .
عائشه بدموع وصر*اخ/انا عايزه اعرف انا عملتلك ايه عايز تنت*قم مني انا ليه .
مالك بغض*ب شد'يد/مش انتي بس انتقا*مي هيطول الكل الي عيشته من غير اب ومن غير اسره مستقره هدفع الكل تمنه .
جمال بغضب /لحد كده وكفايه جنان ي مالك اطلع علي اوضتك بدل قسما بالله هلغي كل التوكيلات الي معاك وهدر*ملك كل الي انت فرحان بيه وبتتكبر بيه علي الخلق فاهم .
مالك بغيظ شديد/ماشي ي جدي ماشي .
ليسير مالك الي الخارج بغضب وتوعد .
عائشه وهي ترتمي في احض*ان عشق بدموع /اه ي مرات عمي والله العظيم انا حاسه اني في كا*بوس دي مش ممكن تكون حقيقه.
عشق وهي تحت*ضنها بالم /متخا*فيش ي بنتي متخا*فيش تعالي نطلع فوق تنامي في حض*ني ونتكلم متخا*فيش ي حبيبتي .
********************.
في شقه مالك ...
كان يجلس بغيظ شديد وهو ينفخ سيجا*رته بغ'ل وتوعد لتجلس حوريه في أحض*انه بد'لع ودلال.
/وبعدين ي مالك انت كل ماتجيلي هنا تبقا قر"فان كده .
مالك بغضب /بقولك ايه ي روح *امك انا علي أخري اتلمي بدل مار*ميكي بره يحر*ق صنف الحر*يم كله .
حوريه بغيظ /الله وانا مالي انا لو تقولي بس ايه الي مضا*يقك وانا هريحك علي الاخر .
مالك بحده /انا مش محتاج لحد فاهمه وقومي ارق*صيلي شويه اهو اخلص من صداعك .
حوريه وهي تقبله في خده /امرك ي سيد الناس .
لتتركه وهو يفكر في القادم بوعيد .
*****************.
في فيلا المرشدي...
كانوا يجلسون علي مائده الطعام لتتحدث تقي بقلق بالغ.
/جاسر انا بكلم البت عائشه مبتردش ولا البت منه كمان قلبي وكلني .
سلمي بمرح /رشيله مبيد ي ماما ههههه .
تقي بغيظ /اتلمي ي بت جاتك اله"م .
نور باستغراب /مالك ي عاصم فيه ايه.
عاصم بابتسامه/مفيش حاجه ي خبيتي بس البت فرح وحشتني اوي من ساعه متجوزت وسافرت مجتش وحشاني .
نور بابتسامه/حبيبي دلوقتي تيجي وطالما مبسوطه مع جوزها خلاص انت عارف فرح عندي زي زين ويمكن اكتر والله .
عاصم وهو يقبل يدها بعشق/عارف ي روحي مانتي الي مربياها ربنا مايحرمني منك ي نور .
تقي بغيظ /جاسر كفايه اكل ورد عليا أنت تقوم حالا تسافر تجيب البت .
جاسر بغيظ /جاسر وسنين جاسر تعال ي سي خالد خلصني من الموال اله"م ده .
خالد بابتسامه ساحره/اهدي بقا ي تقي ما قولتلك عائشه مع اصحابها وعادي يكونوا نايمين ي ستي ودلوقتي تتصل بيكم .
تقي بغي"ظ شديد/ده انتوا علي قلبكم مرواح .
زين بابتسامه/اتفضلي ي شربات .
شربات وهي تلك العلكه بدلع/ساء الخير عليكم شربات رقا*صه لكل الحفلات طه*ور سبوع شربات موجوده .
سلمي بغي"ظ وغيره/بقولك ايه ي حلوه شطبنه متليقيش هنا كلهم هنا قط*عوا الخلف من زمان يلا ي حلوه شوفيلك حته تانيه .
شربات بدلع علي زين/ايه المعامله دي ي سي زين يرضيك الكلام ده .
زين بنظره خب*يثه/لا طبعا ميردنيش ي قمر بس معلش اعزريها أصلها دبش مش بنت خالص للاسف .
سلمي بغي"ظ وغيره وهي تبعدها عن زين /اولا ي اختي ابعدي كده شويه بلا دلع ما"سخ مين الم"صيبه دي ي سياده المقدم .
زين بنظره خب"يثه /دي دي شربات .
جاسر بمرح وغمزه /هي فعلا شربات .
تقي بغيظ /جاسر ات"لم دي قد بناتك .
خالد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/مين دي ي واد ي زين.
زين بابتسامه/دي ي عمي شربات بنت عم حسن مانت عارفه هو سافر يعمل عمليه والبنت ملهاش حد فقالي أنها تقعد عندنا الكام يوم دول انا كنت عارف ان حضرتك مش هتمانع .
خالد بجديه /لا طبعا ي ابني همانع ليه بيتها ومطرحها .
سلمي بغيظ شديد/انا بقا عندي اعتراض ي عمي الر*اقصه دي متقعدش هنا دقيقه واحده .
شربات بدلع /ي ساتر يارب علي غيره الستات انا عارفه الغيره مالها كده .
سلمي بغيظ شديد/غيره غيره منك انتي بقولك ايه ابعدي عني.
زين بغيظ شديد/ماتتلمي بقا هو محدش مالي عينك ولا ايه الرجاله أمره أنها تفضل يبقا صوتك ميطلعش خالص .
سلمي بغيظ شديد/ماشي ي سي ماشي بكره تشيلك الشنطه وتشتغلها صبي رقا*صه .
زين بصدمه /صبي رقا*صه اه ي بنت جاسر .
*******************.
في فيلا مالك ...
في غرفه عشق ...
كانوا يجلسون سويا يتحدثون فكل ماحدث عشق بعدما قصت إليها ماحدث .
عشق بدموع واشتياق /بس ده كل الي حصل وافترقنا انا وخالد .
عائشه بدموع /بس عمي بيحبك اوي ي طنط ده انتي في قلبه وعقله وروحه انا عمري مشوفت حد بيحب حد زي عمي مابيحبك عمي بيتعذب في بعدك اوي ي طنط عشق .
عشق بدموع وو*جع/أنا اكتر ي عائشه بس انا خا*يفه مالك عنيد هو دائما شايف أن خالد ميستحقش أننا نسمحه أو نكون في حياته خا*يفه يسبنا احنا الاتنين .
عائشه بحز*ن /وليه متقوليش أنه حاسس بالحر*مان بيتصرف بو*جع وا*لم من الي شافه ومن حر*مانه من حياه اسريه سليمه زي مقال .
عشق بحيره ودموع /مش عارفه ي عائشه مش عارفه المهم خلينا فيكي انتي ناويه علي ايه .
عائشه بدموع وخوف /مش عارفه ي مرات عمي انا تعبانه وعقلي واقف مش عارفه افكر ابويا وامي لو عرفوا حكايه جوازي دي مش عارفه ممكن يعملوا فيا ايه.
عشق وهي تحتضنها بحنان /طب تعالي نامي وسيبك من كل حاجه دلوقتي.
لتاخذها داخل أحض*انها بحنان .
*******************.
في فيلا المرشدي ..
كان يجلس خالد بابتسامه وهو ينظر إلي صورهم هو ومعش*قوته وكل مره وكأنه يراها لاول مره يشتاق إليها الي ابعد الحدود لتاتي تلك المجن*ونه .
سلمي بغيظ شديد /خالد انت هتوافق أن البت الرقا*صه دي تفضل هنا .
خالد بنظره خبي*ثه/وانتي مالك ومالها البت ضيفه ولا غيرانه علي زين .
سلمي بارتباك شديد/اغير علي مين لا طبعا ولا يهمني انا قصدي أنه ي عني مينفعش تقعد هنا دي برضه رقا*صه .
خالد بنظره خب*يثه/متشغليش بالك بيها روحي شوفي حالك يلا .
سلمي بغ"يظ وغيره/طيب .
زين بابتسامه صافيه /مساء الخير والله البت شربات عمله حس للبيت دخلت المطبخ تساعد ماما وخالتوا تقي .
سلمي بغيظ شديد/اه يبقا كلنا هيجلنا تلبك معوي سلام .
زين بجديه /انا قصدت اقول كده علشان اوزعها ي عمي لاني عايزك في موضوع مهم .
خالد باستغراب /خير ي زين فيه ايه.
زين بجديه /موضوع شركات الحديدي .
خالد بز*هق وض*يق/يووووه ي زين ما خلاص ابوك جاب معلومات عنهم وخلاص لو اتعرضوا تاني ساعتها نتصرف .
زين بحد*ه /خليك بس عارف ان الي بفكر ياذيك هيكون اخر يوم في عمره .
خالد وهو يربت علي كتفه بحنان/ربنا يخليك ليا ي زين.
********************.
في فيلا مالك ...
كانت تفتح عائشه عيناها وهي تشعر بالعطش الشديد لتمسك هاتفها وتتضيه لتتسحب ببط من جانب عشق لتهبط الي المطبخ .
*****************.
في المطبخ ..
كانت تقف وهي تحاول فتح الثلاجه لكي تشرب لتبصق جميع المياه أرضا بزعر عندما استمعت حديثه وهو ينظر إليها ببرود .
/بتعملي ايه عندك .
عائشه بز"عر وهي ترمي المياه أرضا /كنت بشرب .
مالك وهو يسير للداخل ويحاصرها بين يديه وهو ينظر إلي شعرها الطويل الحريري بم"كر .
/طب امسحي وشك عدل كل مياه.
كانت تمسح وجهها بخو"ف ورعب ليبتسم بم"كر وهو يقترب منها وعيناه علي شف*تيها .
/بس لسه فيه حبه بس انا بقا الي هشيلهم .
لم تعلم ماذا يقصد الا عندما حاصر جسدها بين يديه ليمرر يده علي سائر جس*دها ليتلقط شفتي*ها في قب*له عن*يفه كانت تحاول الفرار من يديه لكنه تحكمه الزائد منها جعلها لا تستطيع لتشعر بيده يحاول فك ملابسها لتمسك يده وتتحدث بدموع ورجاء .
/ابو*س ايدك ي مالك انا مش مستعده لده دلوقتي .
كلماته جعلته يد*فعها بغيظ شديد من ذاته وكأنه قد أثبت لها أنه هو من يريدها ويتلهف عليها ليتحدث بكبرياء وثقه .
/اوعي تفتكري اني همو*ت عليكي انا بس بعرفك انك بقيتي ملكي وبتاعتي ولما اعوزك هاخدك فاهمه خلاص واطلعي فوق بسرعه .
عائشه بدموع/حاضر بس انا عايزه اكلم اهلي بس مش عارفه اقولهم ايه .
مالك ببرود /قوليلهم الي حصل انك اتجوزتي انتي مش قاصر عادي بسيطه ولا اقولك سيبيهم أقوالهم انا .
عائشه وهي تمسك يده برجاء /بلاش ي مالك بلاش انا هتصرف .
مالك ببرود وتجاهل /براحتك .
كانت تحاول أن تجمع شتاتها لترا هاتفها يضيه من مكالمه من عمها خالد لتمسح دموعها سريعاً وتأخذ أنفاسها .
مالك بح"ده /مين .
عائشه بخو"ف وارتباك /ده والدك .
مالك بغضب /اولا اسمه عمك ثانيا رودي بثقه من غير خو*ف وافتحي الاسبيكر .
عائشه وهي تحاول أن تبدوا طبيعيا /عمي العسل عامل ايه ي حبيبي .
خالد بابتسامه عذبه /عامل ايه ي اختي شايل همك امك عماله تقطم فيا اني سافرتك اخلصي وارجعي بقا ي بت وحشتيني .
كان يسمعه مالك وهو يشعر بنا*ر في قلبه كان يريد أن يراه هو ذلك الحنان والاهتمام فقد حرما منهم كثيرا فهو ليس موجوده بالنسبه له فانه لا يعلم حتي لوجوده.
عائشه بارتباك /معلش بقا ي خلود انت دائما بتشيل عني بس معلش يومين كده وهرجع باذن الله ابقا طمن ماما عليا ماشي ي حبيبي.
خالد بابتسامه/ماشي ي لمضه كنت عايز اتكلم معاكي عشق كلمتني تخيلي ووعدتني أنها هترجعلي ي عائشه روحي أتردد فيا تاني ي عائشه مش قادر اصدق بجد سلام بقا ي حبيبتي عندي شغل سلام .
عشق بقلق بالغ/عائشه حبيبتي انتي كويسه قلقت لما ملقتكيش جنبي .
مالك بجن*ون وصر*اخ/انتي فعلا كلمتي خالد المرشدي ووعدتيه انك هترجعيله ردي عليا .
عشق بحد"ه وصرا"خ /ايوه عملت كده وهرجعله ي مالك انا مبقتش قادره اعيش من غير ابوك اكتر من كده .
مالك بحده وجنون/انا ولا هو اتكلمي تختاري مين فينا .
عشق بدموع وو*جع/انا عيزاكم انتوا الاتنين ي مالك ي ابني حرا*م عليك كفايه وجع قلب .
عائشه بحده وغيظ/كفايه بقا انت ايه ي اخي حر*ام عليك دول ابوك وامك .
مالك بغضب شديد/ايوه ي ست الشيخه عائشه ي بنت للرقا*صه .
عشق بصراخ وغضب /ماااالك .
عائشه بدموع وصدمه /انت بتقول ايه.
مالك بغضب جح*يمي /بقول الحقيقه ي حلوه أن امك تقي هانم كانت بشتغل رقاصه من الكباريه ده للكبا*ريه ده ومع ذلك العائله كلها اتعطفت معاها واتقبلوها وعمولوها الشر*يفه العفيفه وانا امي اتهانت واتبهد*لت واتظلمت ومحدش قادر يدافع عنها ولا يحميها عرفتي انا اخترتك انتي بالذات ليه ي بنت جاسر .
عائشه بدموع وصر*اخ/مش ممكن انا مش مصدقه .
عشق وهي تحت*ضن عائشه بدموع وو*جع/متعمليش كده في نفسك ي بنتي امك كانت مجبره وحبت ابوكي واتجوزته وبقت انسانه جديده ليه عملت كده ي مالك ليه .
مالك بسخر*ية وصراخ /شوفتي بقا أن الحقيقه دايما مره علشان محدش يديني مواعظ في الأخلاق مش مالك بس الي وحش سامعين .
ليسير مالك الي الخارج بعدما دمر تلك الفتاه وجعلها تشعر بالما في قلبها لتتحدث في ذاتها بتوعد شديد.
/كنتي دائما توجهيني وتفضلي كل حاجه احبها متعجبكيش حتي الفن التشكيلي الي بحبه كنتي دائما تقولي أن تافه وكلام فاضي ومينفعش للبنات المحتر*مه وانتي كنت بتشتغلي رقاصه ي تقي هانم ماشي انا بقا هضيع فرحتك بيا زي اي ام لانك متسهليهاش .
********************.
في غرفه مالك ...
كان يخرج من الحمام وهو يلف خص*ره بفوطه لينصدم من تلك التي تسير بجراه الي الداخل لينظر إليها بخبث وهو يراها ترتدي قمي*ص نو*م قصير للغايه ليرفع حاجبه وهو يتحدث بمكر .
/افهم من ده ايه أن شاء الله.
عائشه وهي تقترب منه بثقه وثبات/انا الي جايه بعرض نفسي عليك ي مالك ها موافق تشاركني اللحظه دي ...

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-