جديد

رواية سجينة قلب صعيدي الفصل الخامس 5 بقلم نوران

 



رواية سجينة قلب صعيدي الفصل الخامس 5 بقلم نوران 






سجينة قلب صعيدي 
5
الحاجة سيدة بحزن 
: انتي مش بت حسان لوحده يا ورد امك الله يرحمها موصياني عليكي يبتي 
ورد بعدم فهم: يعني عايزاني اعمل اي يامرات عمي 
سيدة بحب: توافقي علي فهد ولدي وكفاية لحدة اكده بقاله شهرين بيحاول يصالحك يبتي فهد ولدي حنين وطيب بس الحب الخاين عماه وعمه قلبه عن الحقيقة وانتي في ايديكي ترجعيه تاني ياورد موافقة يبتي ترجعي الفرحة للبيت ده تاني 
بقلمي نوران 
ورد ابتسمت بحب: موافقة يامرات عمي 
ام السعد دخلت بفرحة وزغرطت وراحت حضنت ورد 
ام السعد بفرحة: الف مبرووك ياست البنات دا البيه هيفرح جووي 
الحاجة سيدة: لاه متقوليش حاجة خلي ابوه وعمه هما اللي يعرفوه وانتي روحي يلا ورانا شغل كتير 
ام السعد خرجت وصوت الزغاريط بيعلي والانوار ابتدت تتعلق من تاني 

بقلمي نوران
 حسان بفرحة: صوح يا ورد انتي موافقة تتجوزي فهد واد عمك 
ورد هزت راسها بكسوف بمعني ايوا 
حسان: تعالي في حضني يحببتي 
ورد حضنته بكل حب وبابتسامة 

بقلمي نوران

عثمان: كنت خابر انك قدها وانك هتعرفي تقنعيها توافق 
سيدة بخوف : ربنا يستر ياعثمان اني قلبي مش مطمن 
عثمان فهم قصدها وقعد جمبها يطمنها 
:متخافيش يا سيدة محدش يقدر يقرب منيها طول ما فهد ولدي معاها... هقوم اغير خلجلاتي وانزل اشوف الضيوف زمانهم علي وصول دلوجت 

بقلمي نوران 
واقف بيكلم صاحبه بغيظ 
: يعني انا فهد القناوي اللي بنات مصر كلها تتمني منه نظرة واحدة مقدرش اقنعك يا بت عمي وامي تقعد معاها ربع ساعة وتقنعها ومسك المخدة من جمبه ورماها علي اللي قاعد علي الكنبة قدامه وهيموت من الضحك 

عادل بضحك : شكلك يضحك اوي يافهد اخيرا لقيت اللي تأدبك.. بصراحه شكلك مضحك اوووي ونت قاعد بتكلم نفسك كدا 😂
فهد بغيظ: طب اخرص بدل ما اخليهم يتر.حموا عليكوا النهاردة.... غووور من وشي خليني اشوف هتنيل البس اي 

عادل خرج من اوضة فهد وهو لسة بيضحك علي شكله وهو ونزل يقعد من والد فهد وعمه 

ورد في اوضتها بتلبس فستانها ومعاها نورا صحبتها 
نورا بحب: الف مبرووك يوردتي اخيرا بقيتي عروسة وهفرح بيكي 

ورد: الله يبارك فيكي يانورا عقبالك انتي واللي بتحبيه 
نورا بتلقائية: هو البعيد ييحس ولا عنده دم ماهو 
قاعد تحت مع ابوكي وعمك ولا كأنه شايفيني 

ورد بخبث: للدرجة دي بتحبيه يا نونو
نورا بكسوف: من اول يوم جيه اهنيه هو وفهد ولما خبطت فيه غصب ووقعت عليه جردل المياة.. الاتنين ضحكوا جاامد 

ورد: يلاااااهوي دا شكله كان مسخرة يابت يانور 

نورا: يلا بقي علشام تجهزي ياعروسة 

ولبست فستانها الابيض الواسع وحطت ميكاب خفيف بمساعدة نورا صحبتها وحسان خبطت عليهم ودخل وباس راسها واخدها ونزلوا 

فهد كان واقف بيتكلم مع عادل صاحبه ولما شاف ورد نازلة اتفأجي من جمالها وحلاوتها 

عادل بص علي نورا وعينه عليها هي لاحظت كدا وحاولت تبان طبيعية قدامها وهي من جواها متوترة وقعدت جمب ورد والكل بدأ يبارك ويهنيهم لحد سمعوا جملة المأذون بيعلن عقد القرآن بينهم

المأذون: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير 

فهد وقف بكل هيبته جسمه الرياضي وعضلاته الللي شويا وهتطلع منه ومسك ورد من ايدها وقبلهم بحنية 

فهد بحب: بحبك يا رود 
ورد اكتفت بابتسامة بسيطة وحطت وشها في الارض 
وبدأ الفرح والكل بيرقص وفرحان 

بس الكل اتصدم من اللي حصل سمعوا صوت ضرب نار حواليهم نورا بص قدامها وصرخت باسم ورد
: ورد لااااااااا😳
عادل: نورا😳

يتبع....

رابط البارت السادس
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-