القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث المواضيع

رواية حبيبتي زوجة ابي كامله جميع الفصول للكاتبة مريم الشهاوي

 



رواية حبيبتي زوجة ابي كامله جميع الفصول للكاتبة مريم الشهاوي





سلم على مرات ابوك
اول ما بصلها اتصدم من شكلها شاف جمالها البرئ وقف وبقى متنحلها
: يا صقر صقر يابني 
صقر فاق من شروده وبص لسعديه(الي ربته)/ايوة يا امي بس دي صغيرة اوي عليه 
بصلها وهيه كانت باصه في الارض قرب منها وقال/انت عندك كام سنه 
البنت مكنتش بتتكلم وباصه في الارض 
صقر بص لسعديه/اي هيه خرسه ولا اي
سعديه/لا يابني بتتكلم... حور يا بنتي
صقر بصلها وقال ف سره/اسمها حور اسم على مسماه سعديه زقتها/ردي على سيدك يا بت دا ابن الباشا ايهاب بيه
حور اتكلمت بسرعة بخوف/انا.. انا عندي 17 سنه 
صقر اتصدم/17 سنه؟؟!  
بص لسعديه/انت رايحة تجوزي ابويا لواحده في سن عياله بصلها /انت عارفة ايهاب بيه اكبر منك بكام سنه يا شاطرة 
حور /ابويا الي اختاره ليا واكيد عارف مصلحتي
صقر ضكك بسخرية/ابوكي مركز على مصلحته هو مش مصلحتك انت تلاقيه اخدله قرشين عموه عن دوره كأب ولازم يحمي بنته مش يروح يجوزها لراجل قده مرتين 
سعديه/يا ابني مدخلش نفسك انت في الحوارات دي هيه دي الي ابوك اختارها واهلها موافقين 
صقر /ابويا خاب على كبر ولا اي دا متجوز عيله 
سعديه/فين العيلة دي.. دي زينة البنات حور في البلد الكل بيحكي ويتحاكا عنها ومقامها تعيش ف قصر قدام جمالها والنهاردة بليل كتب الكتاب وسع بقا يا صقر عشان العروسه تتجهز 
اخدت حور من ايديها بس حور اتكعبلت في السجادة ووقعت بين ايدين صقر لحظت صمت سادت غلمكان 
تحت نظرات صقر لحور بيفصل كل حته في وشها ومستعجب من نفسه قدامها 
سعديه /يالهوي.. ابعدي يابت.. ابعدي عنه عارفة لو حد شافكم ووصل خبر للبيه هتروحي في داهيه انت واهلك 
حور بعدت بسرعة ومشيت مع سعديه
وصقر فضل مراقبها لحد ما اختفت من قدامه 
استعجب من احساسه وتصرفه/مالك يا صقر اي الي جرالك ما انت بتشوف بنات حلوة كتير برا فيها اي دي زيادة عنهم عشان تتشدلها بالشكل دا فوق دي هتبقى مرات ابوك 
سعديه طلعت حور وحمتها ولبستها فستان ابيض وحور ساكته ومش بتتكلم نفسها تصرخ وتقول انها مش قابله الجوازة دي نفسها تهرب بس كده احسنلها اكيد 
سعديه بصتلها وهيه بتلبسها طرحت الفرح/انت جميلة اوي يابنتي ربنا يحفظك... هنزل انا بقا واقولهم ان العروسه جهزت وباقت زي القمر واشوف المأذون ناقصله قد اي
اول ما سعديه خرجت برا الاوضة حور انفجرت من العياط وقلعت طرحتها وباقت بتعيط بقهرة وتفتكر ايامها مع حبيبها الي كان في البلد وافتكرت اخر مقابلة ليه وهيه بتقوله انها هتتجوز 
حور/سيد 
سيد/عيون سيد
حور بتوتر/اتحدد معاد جوازي ودي اخر مرة هتشوفني فيها
سيد بصلها وضحك /بطلي هزار بقا انا عارفك بتحبي دايما تعملي كده معايا 
حور بعياط/انا مبهزرش بابا اتفق مع العريس على معاد كتب الكتاب وهسافر النهاردة بليل 
سيد اتصدم ومسكها من دراعاتها/والي بينا يا حور.....
حور باقت ساكته وبتعيط
سيد/ احنا نهرب 
حور بصتله /اي؟؟ 
سيد/ايوة نهرب من هنا ونتجوز انا وانت ومحدش هيعرف طريقنا... 
حور/لا يا سيد لا لايمكن اعمل كده ف اهلي واعرهم بالشكل دا 
سيد/وانا يا حور... انت عارفة انا هيجرالي اي من بعدك انا وانت بنحب بعض يا حور والي كان مخليني عاجز اني لسه مجبتش الشقة... حور انا بحبك وعمري ما هسيبك 
حور/قصتنا انتهت لحد النهاردة يا سيد... انا لازم اسمع كلمة ابويا وانت شوف طريقك منغيري
سيد مسكها بعصبيه وقربها ليه/حور انا لايمكن اتخيل نفسي مع حد غيرك.. انت فاهمه... انت ليا انا بس ملكي انا
حور/ابعد يا سيد بطل جنان 
سيد/انا فعلا مجنون بيكي ولا يمكن اسيبك تروحي مني مهما كان 
زقها علأرض ووقعها وقطعلها فستانها وقل*ع القميص بتاعه حور فضلت تصوت و..! ........ 

رابط البارت الثاني

***********************


***********************

تعليقات