روايات حديثة

رواية همس القلوب الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبه المجهوله

رواية همس القلوب الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبه المجهوله




الفصل الثاني 



همس فتحت عينيها الواسعه الجميله وهي مستغربه بتبص حواليا بتشوف انها قاعده في غرفه في قمه الفخامه وذوقها الراقي والوانها العميقه الشديده في الجمال


همس بصت لقت شاب قدامها في الثلاتيني من عمره باين في قمه الوسامه


همس : اهه اي الي جبني هنا واي الي حصل


زين بصلها : لقيتك مغمي عليكي في الصحراء فجبتك


همس : وكنت بتعمل اي في الصحراء 


زين بإستغراب : وانتي مالك المفرود تحمدي ربنا اني لقيتك وجبتك قبل مت*موتي


همس بإصرار : بس بردو عايزه اعرف كنت هناك بتعمل اي في الوقت دا ؟!!!!


زين : انا غلطان ياريتني سبتك كان زمان الد*يابا ك*لتك 


همس افتكرت كلام ابوها


همس بدأت دموعها الرقيقه تقع علي خدها وشعرها الي مالي وشها 


زين في سره : اد اي جميله حتي في حزنك


زين : بتعيطي ليه دلوقتي المفرود تنبسطي اني لحقتك 


همس : ياريتك سبتني ام*وت وارتاح احلي 


زين : ممكن سؤال ؟


همس : اممم


زين : اي الي وداكي هناك ؟


همس بعياط وبضحك سخريه : ابويا 


زين بصدمه ؛ نعمم؟! ازاي دا في اب كدا 


همس بضحكه سخريه : اه ابويا الملك ههههههههه


زين : مين ابوكي رغم من شكلك وحالتك باين عليكو مبسوطين 


همس بسخريه : انا بنت البارودي بيه ههههه


زين بصدمه ؛ مين ؟ ازاي دا انتي انتي اكيد ن*صابه هوا الي وزك مش كدا ماسكها من ا*يدها ج*امد انط*قي اي الي حصل وزك عليا ليه 


همس : انتا عبيط انتا الي جبتني هوا انا الي ضر*بتك علي ايدك ياشاطر سيب ايدي لو سمحت 


زين قام بسرعه رهيبه واتصل بيوسف : يوسف الو


يوسف؛ اي يا يا زين 


زين : خلصتو ولا لسه ؟


يوسف : حصلت مشاكل كتير والبارودي طلع منو غدر وطلع سلا*ح عالرجاله بس خلصت بخ*ساير بسيطه بس مخدناش الفلوس بس البض*اعه لسه معانا مةقلقش


زين حط ايدو علي راسو : سلام


راح بإن*فعاليه مسكها من ايدها : انطقي قولي وزك قالك اي جه ي*ضربها مسكت ايدو وضر*بتو هي قلم 


زين مسك ايدو علي وشو 


زين : انتي اتجننتي تض*ربي زين السيوفي 


خدها من شعر*ها وحطها في او*ضه ض*المه في نهايه الفيلا


صورها كام صوره وهي في حاله يأس 


******،*************************


زين بعت الصور للبارودي وكلمو


البارودي : اظن حلوه صح


زين : مكنتش متوقعها منك يا بارودي بس انا عملت احتياطاتي شفت الصور وولا ؟


البارودي : صور اي ؟؟


زين : ههههههه بنتك معايا يا بارودي بين ايديها وصدقني مش هعديها 


البارودي : ههههههه انا معنديش بنات 


زين : حتي الي بعتلك صورتها


البارودي ؛ انا مبتهددش الي عندك دي مش بنتي لو عايز تق*تلها اقلها انا اصلا نفسي اعملها بس خساره اخش الس*جن فيها


زين ؛ دي بنتك ؟؟؟!!!


البارودي بنرفذه : اخرس انا معنديش بنات ولا عندي عيال من اصلو سلام يا هه زين السيوفي


***************************


يوسف رجع الفيلا 


يوسف : في اي يا زين واي الصوت دا كان صوت همس وهي بتصرخ لانها بتخاف من الضلمه وفجأه صوتها وقفؤ


زين جري عالاوضه. ولقاها مرميه ومش عارفه تتنفس شالها جري علي قوضتو وبدا يهديها واداها العلاج وشربها يه بس مازالت فاقده الوعي


يوسف : زين مين دي ؟؟


زين ؛ دي همس البارودي


يوسف بإنفهال : هنقتلها ؟!


زين ؛ لا لانو مش هيبكي عليها تخيل انا رجعت ليه 


زين حكى ليوسف عن الصحراء وعن مكالمته لابوها

يوسف : لايمكن في حد معندوش قلب للدرجه دي دا اكيد اتجنن


زين بالظبط كده المهم هعمل معاها اي ؟ مش عارف معتش ليها حد. ؟!!! الوضع غريييب جدا


يوسف : ولا غريب ولا شيئ هنجهزلها قوضه وهتقعد لحد منشوف اخرتها اي 


صويت من غرفه همس 


زين ويوسف طلعو بسرعه لقو حد بيحاول يق*تلها زين بدون تردد طلع م*سدس وق*تلو 


همس : اههههههههه اهيييييي اي دا د*مم 

همس بدأت تفتكر الي حصل من عشر سنين 


همس اتجمدت وبدأت تعيط بهستيريه يوسف ندا الامن يتاو الج*ثه وزين باصص جامد لهمس الي كانت مخضوضه بطريقه مرعبه زين مسكها وحضنها جامد وبدأ يملس علي شعرها وبدأ يهديها بكلامو 


*******************************


الباروده جاتله مكالمه ضايقه 


البارودي : يعني اي معرفش انا بعتو يقتلها يقوم هوا الي يتقتل ؟!!!!


**************************************


يتبع


#همس_القلوب


#الكاتبه_المجهوله



رابط البارت الثالث


 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-