روايات حديثة

رواية نجمة القاسي البارت الاربعون للكاتبة شهد هاني

 نجمة القاسي 

البارت 40:



قاسي:غصب عنه ضحك وقال امشي يا بني.


حسي:انا مش فاهم حاجه انتوا الاتنين مبنكم اي


قاسيييييييييي :ولا حاجه امشي وانت ساكت.


دخلت نجمه:الشالي وكل تفكرها مين جيسكا دي الي رايح ليها قاسي........يترا حبيت غير يا قاسي.

........ لالالالالالالا قاسي اكيد مش هيحب غيرك.......اوف هو انا متأكده كده ليه م هو فاكر اني خونته ونفخت بديق ودخلت الحمام تغير هدومها وتاخد شور.


♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️


عند رؤوف:طالع من المعمل ماسك الورقه اللي تبين شكه.


رؤوف:بيفتح الورقه بيتصدم بيقول صالح كده يبقا أخوه نجمه ازاي يا عني صالح ابن اخويا إزاي.


فارس:قاعد في العربيه مستني الكبير بص في ساعه لقه أتأخر طلع راسه من الشباك قال هااااا يا باشا واقف عندك ليه.


رؤوف:هاااا جاي بيمشي هو مصدوم بيقول اومال فين ابني ازاي خالد مخدش ابنه ربا مع نجمه وملاك انا دماغي هتتفرتك.


فارس: بينزل بيفتح الباب لي رؤوف بيقول مالك يا باشا في اي شكلك متغير.


رؤوف: صالح مش ابني ابن خالد اخوه نجمه.


فارس:بصدمه قعد في العربيه بيقول مين دا ياباشا انت اكيد بتهزر صح.


رؤوف:لا يارتني بهزر انا فين ابني ازاي ازاي انا مش فاهم حاجه ازاي خالد سابه ازاي مراتي الله يرحمها ولدته انا خدته علي ايدي بس افتكر ساعتها يوم ولادة مرات خالد ممرضه قالت طفل مات...................رؤوف انا لازم افهم ياعني ابننا هو الي مات بس مراتي هي الي اتفقت مع دكتوره تاخد ابن خالد ألي هو صالح.


فارس: أهدي بس ياكبير أن شاء الله نعرف اي الي حصل المهم متقولش لي رؤوف.


رؤوف: اكيد اوعا لأن انا ابوه الي رباه اكيد في حاجه غلط في الموضوع وحط اختبار تحليل وحطه في جيبه.


♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️


قاسيييييييييي:راح مع حسين وقعد في المطعم  باله مع نجمه.


حسين:مالك يا برو بتفكر في اي هاااا هنطلب اي.


قاسيييييييييي:قام وقف وقال اسف يا حسين انا لازم امشي ضروري هعمل مشوار لو خلصته بدري هيجيلك علي الفلا بتاعتك....


حسين:قام وقف وقال في اي يا صاحبي احنا لحقنا نقعد.


قاسيييييييييي:لا بس اسف لازم اروح مشوار دا ضروري.


حسين:ماشي يا صاحبي احب معاك عشان اطمن عليك.


قاسي:لا متخفش الموضوع مش يستاهل.


حسين:ابقا طمني عليك لنا تخلص لو كده نسهر لصبح في الفلا بتاعتنا.


قاسي:ماشي يا صاحبي........لم قاسي حاجته من علي طربيزه استأذن مشي.


حسين:قعد يكمل اكله وقال فقري طول عمرك اكمل انا بقا.


عند قاسي:ركب العربيه بتاعته متجه الي شليه الي قاعده فيه نجمه.


♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️


عند نجمه:طلعت من الحمام كانت لبسه تشيرت وهوت شورت ............... الباب كان بيخط..........راحت فتحت من غير م تقول مين.


شاب:قال اهلا هو انتي جايه هنا جديد.


نجمه: مأخدتش بالها بلبس الي هي لبسه وقالت اه حضرتك عاوز ايه.


شاب:بص ليها من فوق لتحت وقال اصل شوفتك انتي نزله من العربيه ف قولت اجي اسلم عليكي ياعني.


نجمه:اه تمام شكراً لذوق حضرتك عن اذنك بتقفل الباب....


الشاب:بيزق الباب .............نجمه بتخاف بتقول انت بتعمل اي بتحاول تقفلوا............بس هو بيكون قوته اكبر منها بيزوق الباب  بيدخل عليها بيقل باب وراه.


نجمه بخوف: بتبعد بتقول لو سمحت انت عاوز اي مني ابعد متقربش.


الشاب:الصراحه اول م نزلتي من العربيه وانتي عجباني اوي اوي بيقرب من نجمه.


نجمه:بتصوت جامد بتقول  انت عاوز مني اي بعد الا ولله.


لسه شاب:هيقرب منها كان قاسي وصل وطلع يجري علي صوت نجمه.


نجمه:بتنفخ براحه بترتاح بتقول قاسي.


قاسي:الغضب كان عميه مسك نجمه من أيدها وقفها وراه ضهره راح مقرب من شاب مسك دماغه خبطها وقال انت كنت بقا ناوي تهمل اي ي كتكوت.


شاب بغضب:انت مين ازاي تكلم معايا كده بيقرب من قاسي عاوز يرد ليه الخبطه.


كان قاسي:اسرع مسكه فرمه زي كفته وطلعه بره البيت.


نجمه:واقفه بتعيط وقلبها بيدق جامد من الخوف واول م بتشوف قاسي بتجري تحضنه جامد.


♥️♥️♥️♥️♥️♥️✨✨✨♥️♥️♥️♥️♥️♥️


عند صالح: بيروح الفلا بيطلع علي الاوضه بتاعته بيغير هدومه بيفتكر المذكره الي وقعت منه..........بيروح يجبها................. بيقعد علي المكتب بتاعه بيفتح اول صفحه بيقرء عشقي ابتدأ معك يا قاسي سوف ينتهي معك اتصدم وكمل الصفحه التانيه وقراء أحبك وسأظل أحبك مادام في قلبي نبض وخفقان. أحبك موت، لا تسألني ما الدليل، أرأيت رَصاصه تسأل القتيل،انا هاا المغرمه بيك، احببتك مثل القمر الذي يضيء السماء، لانك بالمرونه انت المنور تبع حياتي،نطفه حبي ليك بدأت تكبر مع مرور الثانيه والدقيقة والساعه لحد ما وصلنا لهذا اليوم.......................صالح كان هيقفل بس لاحظ اسمه مكتوب ف قراء.


نجمه:انا عمري م حبيت صالح بس بحبه كشخص طيب زي ولدي عمري م كنت ههرب اسيبك ؤوم الفرح عشان انت عارف يا قاسي اني عمري م هوجعك بالخيانه................عمي رؤوف هو الي هددني خدني يوم الفرح  عشان اجوز صالح افهمه اني بحبه.


صالح:بيقوم يقف بيتصدم بتقع من ايده المذكره بيقول ياعني ابويا هو الي عمل دا كله نجمه مبتحبنيش بينزل تحت في المكتب بتاع رؤوف.


رؤوف:قاعد فارس قدامه بيقول للأسف صالح طلع ابن حازم ياعني هو اخو ملاك نجمه.


فارس:بجد حزين اوي هو لازم يعرف عشان كدة جوازه هو نجمه باطل.يتبعععععععع


نجمه القاسي


رابط البارت الواحد والاربعون

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-