جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رواية ‏صفقة ‏عشق ‏الفصل ‏الثالث بقلم ميرنا مرقص


رواية_صفقة_عشق 
#بارت3 


✨افكركوا ✨

ريم : انا و كارما هنركب مع سليم و مراد و سما هتركب مع حازم يلا بينا 

كلهم مع بعض معاده حازم : يلا 

حازم : لا كارما و ريم هتركبوا معانا في العربيه 

بعد منهدات ركبوا معاه في العربيه فعلا 

وصلوا المطعم نزلوا من عربيات بعد ما دخلوا و قاعدوا علي الطربيزه الترتيب بتاعهم (كارما قاعده في النص جنبها حازم من الشمال و ريم من اليمين و جنب حازم سما و جنب سما سليم و جنب سليم مراد)
نادل : تحبوا تطلبوا اي 

كارما و هي بتتكلم معاهم : تحبوا تأكلوا دلوقتي ولا شويه كده 

ريم بعفويه : لا دلوقتي انا جعانه🥺 (و هي تمثل البرأه )
كلهم ضحكوا علي العفويه الي هي فيها طلبوا كلهم الاكل و كلوا و خلصوا و طلبوا مشروب و بدءوا يتكلموا 

مراد : احنا هنعرف عن نفسينا و انتوا هتعرفوا عن نفسيكوا 

ريم : تمام انا ريم احمد سني 18 سنه السنه دي هكون في تالته ثانوي نفسي اطلع دكتوره عندي اختي سما و اخويا محمد بس هو مسافر بس 

سليم : و انتي يا كارما 

كارما : خليني انا في الاخر انتا بقا 

سليم : انا سليم عبدالرحمن سني 19 سنه في اولي جامعه كليه طب معنديش اخوات بس 

مراد : انا مراد ادم سني 19 سنه في اولي جامعه كليه طب عندي 

قبل ما يكمل كلامه سمع صوت هي يعرفه كان شبه بيزعق وقف قدام الشخص الي كان بيزعق و قال 

مراد : خالد انتا بتعمل اي هنا

خالد : كنت جي مع مريم 

مراد : طيب هي فين 

خالد : اهيه (و هو بيشاور ناحيه باب كانت البنت الي اسمها مريم ماشيه)

مراد : في اي يا خالد ليه كنت بتزعق انتا و هي

خالد : انا و مريم انفصلنا 

مراد : اي انتا بتقول اي 

خالد : متخافش دي كانت رغبتنا احنا الاتنين 

مراد : طلامه رغبتكم انتو الاتنين كنت بتزعق ليه 

خالد : انا صوتي علي شويه من غير قصد هي بتحب واحد و انا بحب واحده تانيه فا عادي 
مراد : متاكد يا خالد 

خالد : اه انتا جي مع مين 

مراد : تعالي اعرفك 

كل الكلام الي كان بتقال من شويه كان قدام كارما و ريم و سما و حازم و سليم بس محدش كان شاف وش خالد لسه لانه كان قاعد علي الكرسي و مدي ضهره ليهم و اول ما لف 
سما : خالد انتا بتعمل اي هنا هو انتو تعرفوا بعض( و هي بتشاور عليه و علي مراد )

خالد و هو بيبتسم : اه مراد يبقا اخويا 

سما : اي دا بجد 

كارما : ممكن يا مراد انتا و استاذ خالد تقعدوا علشان نفهم اي الي بيحصل و نعرف بعض احنا جاين علشان نتعرف يلا (خلصت كلامها بضحك) ضحك خالد و قعد جنب مراد 
مراد : اخر حاجه كنت بقولها قبل ما أقوم اني عندي اخ و هو خالد بس

كارما و ريم بصوا لسما علشان تقول تعرف خالد منين 
سما : عارفه انكوا هتمتوا و تعرفوا اعرف خالد منين انا و خالد أصحاب من الكليه 

مراد : تمام خالد اعرفك حازم و ريم و كارما (كان يشاور علي كل واحد فيهم )

خالد : اتشرفت بيكوا 

كارما و ريم : احنا اكتر

سليم : يلا يا كارما عرفينا علي نفسك 

كارما : حاضر انا كارما ادهم سني 18 سنه السنه دي هكون في تالته ثانوي نفسي اطلع دكتوره مخ و اعصاب معنديش اخوات و ماما و بابا مطلقان و ماما عايشه امريكا و ريم و سما اخواتي انا بقعد معاهم اكتر ما بقعد في بيتي لدرجه ان ليا اوضه خاصه بيا في البيت عن ريم 

مراد : انت. مقربين اووي من بعض 

ابتسمت كارما و قالت : اووي 

ريم : صح يا خالد سوري في السؤال و لو هيدايقك متردش ماشي 

خالد : لا اسألي عادي 

ريم : انتا ليه ارتبط ب الانسه الي اسمها مريم طلامه بتحب واحده تانيه و هي هكذا ليه ارتبطت بيك طلامه بتحب واحد تاني 

خالد : هي قالتلي انها حبتوا بعد ما اتخطبنا و انا حبيت البنت دي و اتقربت منها اصلا بعد ما اتخطبت ب مريم و انا و مريم كنا مرتبطين لمصالح شغل مش حب فا عادي 

ريم : همم 

كارما : رينا يوفقك و تكون البنت الي بتحبها بتحبك 

سما : معلش انا هروح الحمام 

لما قامت سما كارما حست بإيد حد علي رجليها بتبص لقيت إيد حازم علي رجليها اتصدمت و شالت ايديه و من غير ما حد ياخد باله علشان ميحصلش مشكله زقت إيديه و بصتله جامد و قامت وقفت و قالت كارما : معلش انا بعتذر منكم انا هامشي حسه اني تعبانه و انتو كملوا القاعده 

ريم بقلق : انتي كويسه يا كارما 

كارما : اه تمام شويه دوخه بس 

ريم : انا هاجي معاكي 

كارما : لا خليكي قاعده انا هامشي بأمنه لو حد جه ورايا يا ريم انتي أو سما و بوظتوا الخروجه هزعل منكم اووي 

ريم : لا خلاص بس خلي حد يوصلك أو اطلبي اوبر 

مراد : انا هوصلها 

كارما : لا مش عايزه اتعبك

مراد : لا ولا تعب ولا حاجه يلا انا هوصلك 

حازم : لا خلاص انا هوصلها عادي 

قد يعجبك ايضا
كارما باندفاع : لا مراد هيوصلني خليك انتا مع سما خطبتك (و اتكت اووي علي كلمه خطبتك علشان تفكروا انو خاطب صحبتها و اختها)

مراد : يلا 

مشيوا مراد و كارما بعدها بخمس دقايق طلعت سما 

سما : اي دا فين كارما و مراد 

ريم : كارما تعبانه شويه قالت هتروح فا مراد هيوصلها 

سما بقلق : تعبانه ازاي يعني يلا نروح 

ريم : استني يا سما كارما قالت إنها دوخه بس و قالت لو روحت و رواها و بوظنا الخروجه هتزعل مننا 

سما : عارفها من يومها عنيده

فضلوا يتكلموا كلهم مع بعض 

عند مراد و كارما 

كارما قاعده ساكته و عيونها مدمعه مش مصدقه الي عمله حازم خالص و مش عارفه تعمل اي تقول لسما علشان متفضلش مخطوبه لواحد خائن بس خايفه عليها 

مراد : كارما في حاجه ولا 

كارما و هي تحاول تتماسك و متعيطش : لا مفيش حاجه انا كويسه 

مراد : علي فكره انا عارف ان انتي مشيتي علشان حازم عمل حاجه ديقتك مش علشان تعبانه 

كارما اتفجئت من الي قاله مراد بس مقدرتش تمسك نفسها اكتر و راحت عيطت مراد خاف عليها و ركن العربيه علي جنب 

مراد : كارما الي الي حصل الي مخليكي تعيطي بالشكل دا 

كارما ما بين دمعاها : حازم كان عايز يلمسني 

مراد اتصدم و اتكلم و هو بيزعق : ازاي يعني 

كارما : بعد ما سما راحت الحمام لقيتوا حط إيدوا علي رجلي بطريقه قذره و بصلي بصه أقذر (قالتها و هي منهاره ) كملت كلمهاا و كانت بتقول 

كارما : انا مش عارفه اعمل اي دلوقتي اقول لسما أن الي مخطوبه ليه يبقا انسان قذر و خائن ولا مقولهاش و تتجوز واحد خاين و غشاش زيه 

مراد قال و هو بيطبط عليها : اهدي بس بصي انا هديكي نصحتي لو خايفه علي سما احسن حاجه تقوليلها باسرع وقت بدل ما يدخلوا في جواز و تحصل مشكله 

كارما : انتا عندك حق انا لازم اقولها يلا نروح انا تعبانه و عايزه انام 

مراد : تمام 

اتحركوا لحد ما وصلوا الجراچ مراد ركن العربيه و بعدها نزل هو و كارما تليفون كارما رن 

الشخص : الو يا كارما عامله اي 

كارما : انا كويسه يا إسلام انتا عامل اي 

إسلام : انا كويس طول ما انتي كويسه 

كارما : ربنا يخليك اي رنت ليه في حاجه ولا اي 

إسلام : لا كنت عايزه أسأل عليكي و عايز اقبلك 

كارما : تقبلني ليه في حاجه ولا اي 

إسلام : لا عايز. اتكلم معاكي شويه بقالنا فتره مش بتقعد مع بعض 

كارما : حاضر يا إسلام هشوف انا فاضيه الساعه كام بكره و اكلمك انتا عارف بقا انا بكلم المدرسين علشان الدراسه قربت فاضل شهر و انا تالته ثانوي 

إسلام : ربنا معاكي تمام انا مستني اتصالك 

كارما : تمام باي 

قفلت معاه و بصت لمراد لقيته بيبصلها راحت قالت 

كارما : في حاجه ولا اي 

لسه مراد كان بيتكلم تليفون كارما رن تاني 

كارما : الو يا بابا عامل اي 

ادهم : الحمدلله يا حبيبتي و انتي 

كارما : انا تمام يا حبيبي في حاجه ولا اي 

ادهم : هتيجي انهارده ولا هتباتي عند ريم 

كارما : قول لكاميليا لا مش هروح هبات عند ريم خليها ترتاح و حضرتك يا بابا متقلقش معلش انا هقفل علشان هنام ماشي
 
ادهم : ماشي يا حبيبتي تصبحي علي خير باي 

كارما : و حضرتك من اهل الخير باي

خلصت كارما المكالمه و بصت لمراد راح مراد قائل 

مراد : اي كل المكالمات دي (بضحك)

كارما : لا دا عادي 😂

مراد: انتي فعلا بدأتي تكلمي المدرسين علشان الدروس 
كارما و هي بتضحك : لا طبعا انا كنت بقول كده علشان مش عايزه أقابله 

مراد : دا مين دا الي بتحبيه اووي كده 

كارما : دا اخو كاميليا مرات بابا و كاميليا عايزه تجاوزه ليا بس كده 

مراد : و انتي موافقه 

كارما : لا طبعا اول حاجه انا عايزه اطلع دكتوره و احقق حلمي و هو عايز يتجوزني و خلاص و ساعتها مش هعرف اكمل دراستي و بابا مستحيل يرضي عليه و انا مش بحبه اصلا 

مراد : اه ماشي

                       *********************

شخص : في واحد كان بيوصلها و دلوقتي هم ماشين و بيتكلموا مع بعض

الشخص التاني : لازم نعرف معلومات عن الواد دا و بعدها نكلم كاميليا هنام و إسلام بيه و حازم بيه 

     .               ************************
       
تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-