جديد

معركة ‏عشق ‏الحيتان ‏الفصل ‏التاسع‏


💞#الحلقه_ال٩_من_روايتكم💞
   💞 #معركه_عشق_الحيتان(#ج٣_لعذاب_رعد💞 
     💞 #بقلم_ملكه_القلوب_دي_دي_فتحي 💞

رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً ۚ إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ).(يا مقلِّبَ القلوبِ ثبِّت قلبي على دينِكَ). (رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا). (لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ)

                           💞 قرأه ممتعة 💞

يامن قفل بسرعة مع ابراهيم و طار بالعربية باقصي سرعته 

وللاسف عدا حدود سرعة العربيه المسموح بيها و ظهرت عربيه قدامه فجاءة داخله بطريقه مخالفة للطريق وهو معرفش يتحكم في سرعت عربيته وللأسف العربية اتقلبت و حصل ما لم يتوقع عقباه

يامن العربية اتقلبت بيه ودماغه اتخبطت جامد ومن بين الدم اللي نازل علي وشه ومش حاسس بنفسه ولا بجسمه... وبتعب وصوت خافت... سامحيني يا رعد قلبي سامحيني مقدرتش اكون ليكي الزوج اللي يكمل معاكي و يحميكي من غدر الدنيا و شرها وغمض عيونه بتعب والم و استسلم للموت

والناس اتلمت حوالين العريية بس بعد ما كان يامن نزف كتير و نزلوه من العربية ولسه هيركبوه عريية تانيه

 يامن فتح عيونه تاني وبصوت خافت ويأس... سامحيني يا رعد قلبي سامحيني و الناس خدوه و ركبوه عربية تانيه و اخدوه علي المستشفي و دخلوه فورا العمليات وللأسف كان نزف كتير و طلبوا دم ولأن فصيلته نادرة والوحيدة اللي فصيلتها زيه هي رعد قلبه بس هي فين دلوقتي 

الدكتور جه وبجدية و سرعة للممرضة... شوفيلي بسرعة اكياس دم نفس فصيلته لان حالة المريض حرجه... وبجديه اكتر يلا بسرعة ده ممكن يروح من ايدينا في أي لحظة

الممرضة جريت بسرعة و راحت تشوف بس للاسف ملقتش... ورجعت للدكتور اللي بيحاول علي اد ما يقدر ان يامن يفضل معاه لغاية اقصي وقت ممكن

ودخلتله وبجدية... انا آسفة يا دكتور بس ملقتش نفس فصيلته

الدكتور بجدية و بضمير حي.... بصي في فندق جنبنا روحي له بسرعة انتي و كذا واحدة معاكي واسألوا اللي فيه بسرعة عن اي حد فيهم فصيلة دمه O سالب و هاتيه معاكي باقصي سرعتك و قوليلهم حالة المريض حرجه و بين الحياة والموت

الممرضة جريت علي بره واخدت كمان اتنين معاها وجريوا بسرعة راحوا الفندق

وأول ما دخلوا و بجدية و سرعة وصوت عالي للموضفين اللي قاعدين تحت في الريسبشن... لو سمحتوا يا جماعة ركزوا معايا... انا ممرضة من المستشفي اللي جنبكوا وجالنا من دقايق واحد عامل حادثة وللأسف نزف كتير علي ما وصلنا و احنا محتاجين له دم كتير ياريت اللي فصيلته O سالب يجي معايا بسرعة لان حياة المريض حرجه و ممكن يموت في اي وقت

الكل انتبه و تلاته قاموا وبجدية و في صوت واحد... احنا فصيلتنا O سالب

الممرضة بأمل... طب اتفضلوا تعالوا معايا بسرعة
وطلعت تجري و هما راحوا وراها بخطوات سريعة

 واخدت أول واحد منهم وعقمته كويس لإنها لقيت جسمه اقوي من الاتنين التانين

ودخلت بيه وبجدية و فرحة للدكتور... ده يا دكتور نفس فصيلت المريض وكمان في اتنين غيره بره و ممكن ناخد منهم كمية الدم اللي احنا عايزينها للمريض

الدكتور بجدية... الحمد لله دا كان خلاص المريض هيروح مننا وقلبه وقف كذا مرة واحنا اسعفناه و بيستجيب و يرجع تاني للحياه زي ما يكون روحه متعلقه بحد او عايز يقول لحد حاجة

وبجدية اكتر... يلا بسرعة اسحبي منه الدم و وصليه للمريض بصورة مباشرة واحنا هنعمله العملية

الشخص مشي بخطوات مميته... بس ليه حاسس ان المريض اللي بيتكلموا عنه ده هو عارفه ليه حاسس ان قلبه مقبوض و مخنوق اوي كدا

نام علي السرير المقابل ليامن بس الدكاتره محاوطينه و مش شايف وش المريض و مش شايف غير ايديه

وبدأو يسحبوا الدم من الشخص و الدكاترة يعملوا العمليه ليامن

وبعد وقت ليس بكثير... قلب يامن وقف و هما بيعملوا له العملية و الدكتور حاول يسعفه بس للأسف قلب يامن مستجبش

والدكتور بجدية و ذهول... مش ممكن مش ممكن قلب المريض مش راضي يستجيب المرة دي ليه

 و بجدية اكتر للممرضة إللي واقفة... هاتيلي جهاز الصدمات  بسرعة و أول ما الممرضة مشيت

كانت الصدمة الكبرى... لما👈 فهد اللي مازالوا بيسحبوا منه الدم ليامن بص للمريض اللى بين ايدين الدكاترة لقاه ابوه

 قام بسرعة و شد الكانيولا من ايده و بصدمة و دهشة و ذهول... بابا !!!! مش ممكن مش ممكن فوق ارجوك يابابا فوق

الدكتور بجدية و سؤال... انت تعرفه ؟؟

فهد بخوف لأول مرة يظهر عليه... دا ابوية ابوية و بيهزه جامد و بصريخ... فوق يا بابا فوق ماما رعد هتموت لو حصلك حاجة و بصريخ اكتر و بيهز فيه اكتر... ارجوك يا بابا فوق ماما رعد هتموت لو حصلك حاجه

يامن فتح عيونه بضعف وتعب شديد و بيبص لفهد... الحمد لله انك جيت يا حبيبي الحمد لله انك جيت يا فهد انا كنت مستنيك... ارجوك يا حبيبي خليك جنب امك هي بتحبك اوي والله بتحبك اوي وانا وعدتها اني اجيبك و اروحلها بس انا دورت عليك كتير و لما يأست دعيت ربنا اني اموت عشان ترجع لها و تفضل سند ليها 

ارجوك يا أبنى ارجوك خليك سندها هي اتعذبت كتير زمان بلاش انت كمان تعذبها دلوقتي ارجوك خلي بالك منها... وبتعب وانفاس بتروح... سبني يا فهد سبني و روحلها يا حبيبي روحلها انا هموت دلوقتي بس هموت وانا مطمن انك رجعت انا كنت بقاوم الموت عشانك و عشان ترجع لها انا دلوقتي هموت و انا مرتاح روحلها يا فهد روحلها وقول لها تسامحني علي كل اللي انا عملته فيها واني منفذتش وعدي لها اني عمري مها سيبها ارجوك خليها تسامحني ياابني ارجوك

و غمض عيونه و فهد بصريخ و دموع لأول مرة من ساعة ما اتولد و بيهز فيه... لاااا ارجوك يا بابا لااا ارجوك اوعي تسبني ارجوك فتح عينك لاااا يا بابا لاااا

 و بدموع اكتر و صريخ... لااااا اوعي تعمل فينا كدا يا بابا ماما هتموت لو سبتها ارجوك يا بابا متخلنيش اكره نفسي اني حرمت ماما منك ارجوك يابابا فوق ارجوك

ولاسف يامن مستجبش لنداه و الدكتور بجدية... سبحان الله دي معجزة ده واحد كميه مخدر المفروض انه ميفوقش غير كمان ساعة ازاي فاق دلوقتي وكلمك كدا ازاي

فهد بصله بدموع و رجاء... ارجوك يا دكتور ارجوك اعمل كل إللي تقدر عليه وأنا عشر دقايق و هرجعلك تاني ارجوك
وسابه وطلع يجري علي بره

 واخد عربيته من قدام الفندق و طار بيها علي المستشفى اللي فيها رعد و وصل بسرعة الصاروخ و طلع للاوضة اللي شافهم فيها و ملقاهمش و لسة هيطلع منها قابل ابراهيم وبسرعة و حزن... ماما فين ماما فين

ابراهيم بعنف وغضب.. يا بجحتك يا أخي وليك عين بعد كل اللي عملته فيها دا انت فعلا جاحد وابن عاق
 
فهد بعصبيه وجنون و مسكه من هدومه... انطق ياراجل انت ماما فين بابا بيموت بيموت

ابراهيم بصدمة و بيشاور علي الاوضة اللي فيها رعد... ايه بيموت

وفهد سابه و طلع يجري فتح الاوضة بعنف و سرعة... و رعد فتحت عيونها علي الخبطة و بتبص للي فتح الباب لقيته فهد

وبتعب و صوت خافت... فهد فهد و بدموع... كنت متاكدة اني مش ههون عليك يا حبيبي كنت متاكدة

وبتحاول تقوم بس مش قادرة و فهد قرب منها و شدها لحضنه

 و بدموع و حزن... انتي عمرك ما تهوني عليا يا امي ده انا اموت قبل ما اكون سبب في تعبك انتي او بابا

رعد بدموع و شهقات... بعد الشر عليك يا حبيبي بعد الشر عليك و طلعت نفسها من حضنه وشافت دموعه

 و بتعب و دهشة... فهد انت بتعيط معقوله ليه ياحبيبي انا خلاص بقيت كويسة اول ما شوفتك خلاص كل التعب اللي عندي راح

فهد بدموع وانين.... بس بابا مش كويس ابدا يا ماما مش كويس

رعد بصدمة وعدم استيعاب... بابا مين و مين اللي مش كويس

فهد بدموع اكتر... بابا محتاجلك اوي يا ماما ارجوكي يلا بينا بسرعة

رعد بصدمة و دموع... انت كداب يامن كان هنا و...

 رعد افتكرت لما فاقت و قعدت تضرب فيه علي صدره و طلبت منه يجيب لها ابنها و بتقوله انه السبب في حزنها وعذابها

 و بدموع و عدم استعاب... ابوك حصله ايه يا فهد حصله اية

وبتحاول تنزل من علي السرير كانت هتقع و فهد شالها و خرج يجري بيها يجري 

وابراهيم شافه و مش مستوعب ايه اللي بيحصل وكان عايز يروح وراهم بس مقدرش يسيب همس لوحدها احسن تفوق و تعمل في نفسها حاجة 

و فهد نزل يجري و ركبوا العربية و ساق باقصي سرعته بسرعة جنونية ووصل المستشفى اللي فيها يامن و طول الطريق و رعد دموعها نازلة زي الشلال

لغايه لما وصلوا المستشفي ولسة هيدخل بيها اوضة العمليات الدكاترة كانوا خارجين

وفهد أول ما شافهم نزل رعد بصدمة... و الدكاترة أول ما شافوه و بأسف... احنا اسفين احنا عملنا كل اللي علينا البقاء لله شدوا حيلكوا و سابوهم و مشيوا

و رعد للحظات مش مستوعبة ايه اللي بيحصل ولا ايه اللي بتسمعه ده و بصتلهم وهما ماشين و جريت دخلت اوضة العمليات بسرعة

 و لقت يامن مغطين وشه و دخلت بخطوات مميته و قربت منه و بايدي مرتعشة بتكشف الغطاء اللي هما حطينه فوقه وأول ما كشفته كانت هتقع و فهد حضنها و مسكها وهي بصتله بدموع و وجع... اطلع برة مش عايزة اشوفك اطلع برة

وبتبص ليامن و بتشد فيه و بدموع و عنف و غضب... انت مش ممكن تموت و تسبني فاهم انت مش ممكن تموت احنا وعدنا بعض ان مهما يحصل هنفضل مع بعض ليه سبتني و بتهرب ليه و بتهز فيه اكتر 

وبصريخ... انت لازم تفوق انت مش هتموت و مش هتستسلم للموت فاهم لاني انا لسة عايشة و طالما انا لسة عايشة يبقا انت كمان لازم تعيش

 و بصريخ اكتر... فوق يا يامن فوق ياحبيبي يلا فوق و بتبصله بدموع و حزن و وجع... مش دي الطريقة اللي تهرب بيها مش دي الطريقة اللي هترجعه بيها

و بدموع و جنون و مازالت بتهز فيه... فوق يا حبيبي فوق يا جوزي فوق يا ابو ولادي فوق ياعشرة عمري فوق يا ابوية و اخوية و صديقي وكل دنيتي... قوم يا نبض قلب رعد قووووووم😔😔😔

 و حضنته اوي و ايديها وجسمها كله بيترعش و بدموع من قلبها و أنين... قوم يا حبيبي قوم اوعي تسبني يا حبيبي والله هموت من غيرك قوم يا حبيبي بقا و رفعته و بتبوسه في وشه و بجنون و هستيرية... انت وعدتني زمان ان محدش يعاقب التاني ببعده عنه يبقا انت ليه عايز تعاقبني ببعدك عني قوم بقا يا حبيبي قوم يا حته من قلبي قوم يا نبض قلبي

 و بتمسك وشه وبدموع و هستيرية... قوم يا حبيبي قوم... فهد رجع أهو وانا بقيت كويسة كل حاجة تمام والله حتي قوم و فتح عنيك و شوف يلا قوم يا حبيبي عشان نروح مكانا في الجزيرة و تقولي الكلمتين بالتفصيل الممل كمان قوم يلا قوم و بتشد فيه بصريخ و جنون... قوووووم

والدكاترة قربوا عليهم اللي جم علي صريخها و كلامها و بيحاولوا يشدوها منها

 و كمان فهد االي دموعه نازلة زي الشلال ومش مستوعب انه عمل كدا في ابوه و امه وعمره ما كره نفسه قد ما كرهها بعد اللي هو شايفه دلوقتي

وبيحاولوا يشدوا يامن من رعد بس رعد كانت مسكاه جامد ولسه هيشدوه منها صرخت بصوتها كله... ابعدوا عني ابعدوا عني... وللأسف ضغطها المرة دي كان عيلي اكتر من المرتين اللي قبلها و انفها نزف بشدة

فهد بدموع وصدمة و بيبص لرعد... ايه النزيف ده من ايه ؟

الدكتور بجدية... اكيد ضغطها عيلي زيادة عن الازم عشان كدا سبب لها النزيف ده ولازم نلحقها بسرعة قبل ما يحصلها لقدر الله جلطة

فهد بدموع و رجاء... ارجوكي يا امي ارجوكي سيبي بابا و خليهم يعالجوكي ارجوكي

رعد بشبه اغماء وتعب و هي مازالت ماسكة يامن و بتنزف من انفها... و النزيف غرق وش يامن و بصوت خافت و تعب و قعدت جنبه علي السرير و شدته لحضنها و بتعب و توهان... سيبوني اموت انا عايزه اموت معاه سيبوني و اغمي عليها و هي مازالت حاضنه يامن
 
والدكاترة و فهد قربوا منهم و لسه بيشدوا يامن من حضن .... 👈 يامن فتح عيونه و بتعب و صوت خافت و توهان و دم رعد مالي وشه... انا كويس يا حبيبتي انا كويس و رجعتلك اهو متخافيش و غمض عيونه تاني

والدكاترة بصوا لبعض بصدمة و دهشة و فهد قرب من يامن و بدموع و فرح... انت عايش يا بابا انت عايش فوق يابابا فوق

و بص للدكاترة و بدموع و غضب... انتوا واقفين بتتفرجوا عليهم شوفوهم بسرعه شوفوهم

الدكاترة قربوا منهم و لسه هيشيلوا رعد من جنب يامن

فهد مسك ايديهم و بعنف و جدية... محدش هيبعدهم عن بعض أبدا مهما حصل هيفضلوا جنب بعض خليهم كدا واعملوا لهم اللازم

الدكاترة من غير كلام اتحركوا و ركبوا لرعد و يامن محاليل و قالوا لفهد انهم عملوا اللي عليهم والباقي علي ربنا و سابوه و مشيوا و هما في قمة استغرابهم من علاقة الحب القوية اللي بين الشخصين دول واللي رجعتهم للحياة تاني

وفهد قعد جنبهم و بدموع و أسف وبيملس علي وشهم بحب و حزن و دموع... انا اسف يا بابا انا اسف يا ماما يارتني كنت موت قبل ما اعمل فيكوا كدا ويحصلكوا كدا بسببي

وبعد وقت ليس بقليل

يامن فاق و بتوهان وتعب... رااعد رااعد فوقي يا حبيبتي فوقي راااعد

رعد بتوهان وصوت خافت... اممم اممم انا جنبك اهو يا حبيبي انا جنبك اهو💞 و فتحت عيونها ببطئ... و يامن كمان فتح عيونه ببطئ... و فهد سحب نفسه عشان يسيب لهم مساحة سوا

ورعد بصت ليامن و بتوهان و دموع نزلت بوجع و قهر و لفت وشها الناحيه التانيه 

و يامن لف وشها ليه بحب و تعب... حقك عليا يا حبيبتي حقك عليا والله قاومت اللي انا فيه عشان خاطرك و خاطر دموعك دي

رعد غمضت عيونها و بدموع و حزن و وجع... لا انا مليش خاطر عند حد كلكوا غالين عندي بس انا مش غالية عند حد ابدا

يامن بيحاول يقوم و يشدها لحضنه بس مش قادر

 و رعد حست بيه و فتحت عيونها و بحزن و وجع... قولي عايز ايه وانا اعملهولك و متتعبش نفسك انت لسة تعبان

يامن بتعب و حب و عشق... انا عايز اخدك في حضني بس مش قادر و ده اللي تاعبني اوي ممكن يا رعد قلبي تاخديني في حضنك انتي ممكن؟

رعد دموعها نزلت اكتر و بحزن... وانت يهمك حضني في ايه وانت كنت عايز تسبني لوحدي في الدنيا وتبعد عني ارجوك كفاية بقا و لسة هتنزل من جنبه

يامن شدها من ايديها بدموع و حزن و تعب... ارجوكي انتي متبعديش عني يا رعد قلبي أرجوكى خليكي جنبي والله كنت يأس من حياتى و كنت عاجز خصوصا لما دورت علي فهد كتير و ملقتهوش كنت شايل هم ارجعلك من غيره وانتي تعبانة بالشكل ده و اتمنيت اني امو.... ولسه مكملش

رعد حطت ايديها علي بقه و منعته انه يكمل و شدته لحضنها بحزر و بدموع و حزن... يعني عشان ملقتهوش تتمني إنك تبعد عني بالشكل ده

وكملت بوجع... و مين كان قالك اني كنت اتمني رجوع فهد بضياعك مين قال كدا ده انت نبض قلبي و حياتي اللي من غيرك اموت فاهم انت متعرفش... يامن سعد العمري ايه بالنسبة لرعد احمد الوديدي انت فرحي و حزني و حياتي و دنيتي و أمي و أبويا و اخوية و اختي و ابني و بنتي و كل حاجة ليا في الدنيا 

و طلعته من حضنها و مسكت وشه بحب و عشق و جنون... الدنيا كلها في كفة وانت في كفة لوحدك انت حبي و جنوني و عشقي و اشتياقي انت حياتي و دنيتي و مش مسموح لك تحرمني من ده كله مش مسموحلك فاهم اينا كانت الظروف و الدوافع لانه كله عندي يهون الا غيابك عني فاهم ولا افهمك بطريقتي 

يامن بتعب... لا مش فاهم و فهميني بطريقتك انتي

رعد بمكر... لما تخف هفهمك بطريقتي بس انت شد حيلك وخف بسرعه

يامن بتعب و مكر... طب فهميني اي حاجة من الطريقة دلوقتي لان انا تعبان اوي و بيشاور علي وشه... حتي شوفي وشي كله جروح ازاي

رعد قربت منه و بهمس... يعني عايز ايه

يامن بعشق و جنون... عايز رعد قلبى تخفف جروح مينو حبيبها عشان يقدر يتحمل الألم

رعد بعشق و جنون... و رعد قلبك تحت امرك و بدأت تبوس كل جرح في وشه لغايه لما باست كل الجروح
 
ويامن شاورلها علي صدره وبحب و عشق و توهان... وهنا كمان في جرح و بيألمني اوي

رعد بحب وعشق وطت علي صدره المكشوف و المربوط جزء منه بالشاش و باست كل جزء في صدره سواء مصاب او غير مصاب

ويامن شدها عليه بعشق و اشتياق وتعب و توهان... علي فكرة انتي نسيتي اهم حاجة

رعد بتوهان و همس... هي ايه؟؟؟

يامن بهمس و حميميه... دي و في لحظة كان واخد شفايفها في جولة عنيفة و شرسة و مدوب شفايفها بين شفايفه

وبعد وقت كبير يامن ساب شفايف رعد اللي اتجرحت من عنفه و شراسته و وطي و باس الشريان النابض في رقبتها  بشغف و شوق عاشق مجنون

ولسة هيشدها عليه اكتر و يتعمق في عنفه و شراسته و
 اشتياقه لها 

رعد بعدته عنها و بحب و اشتياق... ابعد عني يا مجنون ابعد انت تعبان

يامن بعشق وجنون... دا انا ابقا مجنون لو بعدتك عني و مين قالك اني تعبان هما شوية جروح هيبعدوني عنك ولا ايه

رعد بهمس... شوية جروح يا مجنون دا إنت كنت هتموت 

يامن بعنف و شراسة و بيشدها عليه... انا كنت عايز اموت عشان اسيب المجال لفهد يرجعلك بس حبك و عشقك فاق ارادتي و خلاني معدوم الارادة هااا كنا بنقول ايه ؟؟؟

رعد بحب وعشق... كنا بنقول اية انت مجنون والله مجنون ممكن بقا تسبني و تشد حيلك عشان نروح من هنا بسرعة

يامن قربها منه اكتر واكتر... تؤتؤتؤ مش قبل ما اقولك الكلمتين 

رعد بعدت عنه و بابتسامة... والله فعلا مجنون و عشان كدا هبعد عنك ولسة هتنزل يامن شدها بسرعة و أتألم من شدته ليها

 و هي قربت منه و بخوف و سرعة... مالك يا حبيبي مالك 

 يامن بعنف وتعب... اوعي تفكري تقولي الكلمة دي تاني ولا تبعدي عني فاهمة

رعد بحب و عشق... فاهمة يا حبيبي فاهمة يا جوزي و عشرة عمري فاهمة يا احلي حاجة حصلت في حياتي ربنا يخليك ليا يا حبيبي و ميحرمنيش منك أبدا يا حبيبي

يامن بحب و عشق.. ولا منك يا حبيبتي

👈وهما مازالوا علي وضعهم و حبهم و عشقهم لبعض الباب خبط
***********************

✍️عند أسر و كنزي👇👇

أسر اتفق مع لارا علي طريقه يخلي كنزي تعترفله بمشاعرها وتعترف ليه بالحقيقه... و حكالها كل حاجة بس قالها ده سر و مينفعش تقوله لاي حد مهما كان... و لارا واقفت تساعده في خطته واتفقوا علي تفاصيلها

واسر ساب لارا و راح لكنزي مكتبها وبسؤال ومكر... ها يا خالتووو خلصتي شغلك ولا لسة

كنزي بصتله بغيظ... اه خلصت يا نوغة يلا بينا عايز نتغدى فين

اسر بمكر... ايه رأيك يا خالتو نروح نتغدا في ماكدونالدز

كنزي بغيظ... ماكدونالدز ايه يا أسر انت ايه اللي جرالك انت اتجننت ولا جالك عقدة العودة إلي الطفولة ولا ايه بالظبط فهمني حصلك ايه 

أسر شدها من ايديها وبمكر اكتر... تعالي بس يا خالتو ننزل وبعدين نتفاهم تحت في العربية

كنزي بغضب... والله يا أسر لو ما بطلت خالتو دي مش هتعرف هعمل فيك ايه

أسر بضحك😂.... خلاص يا خالتووو قصدي يا كنزي تعالي بس ننزل يلا

و فعلا نزلوا و راحوا عند عربياتهم و كنزي راحت تركب عربيه أسر... اللي اتكلم وباعتراض وخبث.... لا يا خالتو هنركب عربيتك انتي معقول يبقا معايا خالتوووو و انا اسوق اكيد مينفعش طبعا

كتزي بغيظ... طيب اركب يا نوغه انت لما اشوف اخرتها معاك إيه

وركبوا العربية و راحوا المطعم عشان يتغدوا فيه... وطول القعده اسر بيستفز كنزي بكلامه وبكلمه خالتووو اللي جننتها اكتر واكتر... وبعد وقت ليس بقليل اتغدوا وروحوا 

👈تاني يوم في الجهاز
 
رئيس الجهاز بلغ كنزي انها انضمت لفريق أسر و انهم هيدربوا الدفعة الجديدة من النهارده 

وكنزي بطاعة وجديه... تحت امرك يا فندم و خرجت راحت ساحة التدريب لقيت المتدربين موجودين و أسر كمان موجود

وأسر أول ما شافها راح وقف جنبها و بابتسامة... صباح الخير يا خالتو

 كنزي ضربته بالكوع في جنبه و بغضب... بطل خالتو دي شكلي زي الزفت قدام الناس وانا خالت شحط زيك كدا وبعدين خالتوو دي مكانها في البيت مش في مكان زي ده

أسر بمكر واستفزا ... خلاص بلاش خالتو االي مضايقاكي دي... ايه رايك... اقولك يا حبيبتي

كنزي بستغراب ودهشه.... حبيبتي ايه دي انت اكيد اتجننت علي الاخر والله 

و بصت علي المتدربين لقيتهم 5 ولاد...ولسه هتتكلم لقيت لارا داخله عليهم مكان التدريب وده طبعا باوامر من اسر انهم يسمحولها تدخل ساحه التدريب 

و لارا دخلت و بصت لأسر بهيام... وأسر كمان عنيه ركزها عليها... وكنزي اضايقت اوي من نظراتهم لبعض... ومن غير كلام منها خبطت أسر جامد باديها علي ظهره وبغيظ وغضب... يلا بينا يا سيادة المقدم أسر ولا هتفضل سرحان وهيمان كدا كتير

أسر بمكر وخبث... و عرف ان كنزي اخدت بالها من نظراته ل لارا... وباستفزاز... يلا ياخالتووو وبضحك قصدي يلا يا سيادة المقدم خالتو كنزي

كنزي بغيظ.... صبرني يا رب ومرتكبش جنايه النهارده... وبتبص لارا وبجديه وسؤال... وانتي بقا مين ومين سمحلك بدخول مكان زي ده

لارا بصتناع الجديه... انا لارا مراسله تبع وزارة الداخلية وجايه اعمل تقرير عن الدفعه الجديده... وبصت لاسر بهيام... وانا هنا باوامر من اسوره وبمكر... قصدي من المقدم اسر 

كنزي بغضب... اسوره؟؟؟ دا من ايه ان شاء الله.. وبغضب اكتر... اتفضلي اخرجي بقا من هنا والا متلميش غير نفسك

لارا لسه هتتكلم قاطعها غضب كنزي الجارف... وقربت منها... وبهمس مخيف قولتلك اخرجي من هنا يعني اخرجي من هنا... وبتهديد وعنف... والا هعتبرك من ضمن المتدربين دول وادربك انا بمعرفتي

اسر بعد كنزي عن لارا بعد مالاقا الشر باين في عيون كنزي... وبمكر وخبث... روروتي معلش استنيني في مكتبي عما اخلص واجيلك اقولك علي كل التفاصيل اللي انتي عيزاها 

لارا بصتله بابتسامه وبتمثيل الحب... انت توامر يا اسور تمام هستناك في مكتبك بس بلاش تتاخر عليه عشان بخاف من القعده لوحدي

اسر بمكر وخبث.. معقول تخافي وانا معاكي دا يوم ماحاجه تخوفك وانا علي وش الدنيا وببص لكنزي اللي عيونها وودانها بيطلعوا شرار... وكمل بمكر... دا يوم ماحد يخوفك او يفكر بس مجرد تفكير انه ياذيكي دانا امحيه من علي وش الدنيا... وبمكر واستفزاز اكتر لمشاعر كنزي... لانك بتهمني اوي واي حاجه تهمني مستحيل افرط فيها

لارا بتمثيل الحب... ربنا يخليك ليه يااسور يارب انا هستناك في المكتب بس بلاش تتاخر عليه

اسر بمكر... ان شاء الله مش هتاخر عليكي هخلص واجي وراكي علي طول... ولارا بصتله بحب ولسه هتمشي بصت لكنزي وباستفزاز... سلام يا سياده المقدم سلام... وسابتهم وخرجت 

وكنزي كانت خلاص جابت اخرها... وبصت لاسر بحزن ووجع... ولنفسها... بقا كدا يااسر بقا كدا يعني انا ابعد عنك واستحمل وجعي وعذابي عشانك وانت اللي تجرحني وتعذبني وتوحعني بايدك طب ليه يااسر ليه دانت لو لفيت الدنيا كلها مش هتلاقي واحده تحبك ادي انا...و دموعها نزلت غصب عنها

واسر قلبه وجعه اوي علي حزنها ووجعها... وقرب منها ونفسه يخفف عنها ويقولها اطمني ياحبيبتي اطمني لاني قلبي عمره مادق ولا هيدق غير ليكي ابدا ويوم ما يبطل يدقلك اعرفي ان قلبي مااات

وفاق من شروده علي تدريب كنزي للمتدربين بعنف وغضب... وقرب منها وشدها من دراعها... و بهدوء وسؤال ... ممكن اعرف ليه القسوه الفظيعه دي في تدريبك هما لسه مبتدئين علي فكره

كنزي شددت دراعها منه وبعنف وغضب... اظن انت اخر واحد ليه الحق انك تتكلم معايه وبوجع... لاني انا خالتك زي ماانت بتقول يعني تدربهم معايا وانت ساكت ياابن اختي

اسر بعنف وغضب... واما انتي عارفه انك خالتي ليه مضايقه من كلمة خالتووو لكي وليه كل العصبيه والغضب ده من ساعه ماشوفتني انا ولارا بنتكلم 

كنزي بغضب... وانا هتعصب ليه ولا هضايق ليه انت حر في تصرفاتك ولسه هتروح تكمل تدريب

اسر شدها من دراعها... وبجديه للمتدربين اللي واقفين في حاله من الذهول من اللي بيحصل حواليهم... واسر بجديه ليهم... تقدورا تمشوا دلوقتي ونكمل بكره ان شاء الله... وفعلا المتدربين مشوا

واسر بص لكنزي... وقرب منها وبهمس وعشق... ممكن تقوليلي زعلانه ليه ولازمتها ايه الدموع اللي كانت في عيونك من شويه دي

كنزي بغضب... وانت مالك اصلا انا اهمك في ايه عشان تسألني ولا زعلي حتى يهمك فيه ايه 

اسر بمكر وعشان ميضعفش قدام ندا قلبه... اه طبعا تهمني لانك خالتووو 

كنزي بتشد دراعها منه و بغضب اكتر... ابعد عني يااسر ابعد والا متلموش غير نفسك فاهم ولا افهمك بطرقتي

اسر بمكر وخبث... لا مش فاهم ياخالتووو وياريت تفهمني بطريقتك اللي هموووت واعرفها

كنزي من غير مقدمات... ضربته في البوكس في وشه وبغضب وهي مازالت مستمره في ضربه... ليه هتموت وتعرفها طالما في ايدي اني اعرفهالك... واسر مبيدفعش عن نفسه وبيتفادي ضربات لكنزي المستمره والعنفيه ليه وبس

واسر بمكر وخبث منه... اخد ايد كنزي ولفها حوالين وسطها... وبضحك😂... ماتهدي بقا ياخالتووو عشان نعرف نتفاهم ونتكلم ميبقاش قلبك اسود كدا

كنزي فكت نفسها من اسر اللي اتكلم وبمكر... عن إذنك بقا ياخالتووو عشان اروح اشوف روروتي لاني زي ماانتي شوفتي وعدتها اني مش هتاخر عليها 

كنزي بحزن ووجع وسؤال ... عجباك يااسر عجباك 

أسر بابتسامة و هيام وحزن يداريه لحزن كنزي .... اه عجباني جدا يا خالتو دي حته بسكوته كدا تتقرقش كلها علي بعضها

كنزي بحزن... لدرجدي معجب بيها لدرجدي يااسر

أسر بضحك ومكر.... اوي اوي يا خالتووو... بس انا مش عايزك تزعلي انها احلي منك ياخالتووو عن اذنك بقا ياخالتووو عشان اروح لي روروتي وسابها وخرج

 وكنزي قلبها اتكسر نصين من ضياع حبيبها قدام عيونها وهي ساكته ومش قادره تتكلم من خوفها عليه

وكنزي خرجت هي كمان عشان تروح لانها حسيت انها مخنوقه ومش هتقدر تكمل وخرجت من الجهاز ولسه هتركب عربيتها لقيت اسر ولارا هيركبوا عربيه اسر ولسه هيمشوا الغيره والغيظ نكشوا قلبها 

وبغيظ بعد ماقربت منهم وهتاكل لارا بعيونها... اسر ممكن تروحني في طريقك عشان حاسه اني تعبانة و مش قادرة اسوق 

أسر بابتسامة و فهم ان كنزي غيرانة من لارا.... الف سلامه عليكي يا خالتوووو اكيد طبعا ممكن 

لارا بضحك وتمثيل الدهشة .... ايه ده خالتو؟؟؟ طب ازاي... وبمكر ااه ااه افتكرت دي اكيد خالتك يا أسور اللي انت حكيتلي عنها

أسر لسة هيرد... كنزي كانت اسرع منه وردت بمقاطعة و عنف... أسور مين ده يا حبيبتي هو في حد رابع واقف معانا ولا ايه

لارا بتمثيل الخوف من كنزي... لا يا فندم مقصدش اصل أنا كنت دايما بقول للمقدم أسر كدا لما كان بيجي عندنا

كنزي بستغراب... يجي عندكوا فين انت تعرفها قبل كدا يا أسر

أسر بخبث... اه طبعا اعرفها دي اخت حسام صحبي ومكنتش بسيب بيتهم ابدا وكنا دايما مع بعض

كنزي بغيظ ااه عشان كدا وبصت لي لارا وبغيظ... طب يلا يا قطة من هنا روحي شوفي وراكي ايه عشان المقدم أسر مش فاضي للعب العيال ده

لارا بستفزاز... طب سلام دلوقتي يا بيبي هبقا اكلمك علي التليفون

كنزي بصت لأسر بغيظ وغضب.... بيبي؟؟؟ وبتريقه... الله يرحم زمن الحيتان يلا بينا يا بيبي يلا 

اسر بضحك.... يلا بينا يا خالتووو عشان انتي تعبانه م وبمكر...مش انتي تعبانه برده ولا تعبك راح ياخالتوه

كنزي بغيظ.... اه تعبانة و يلا عشان توصلني

أسر بخبث... طب ايه رأيك تستأذني من جدي صبري وتيجي تقعدي معانا يومين كدا تغيري جو... وبتريقه... لانك وحشه ماما دينا اوي اللي هي اختك ياخالتوووو

كنزي بتفكير و لنفسها((اه اروح معاك يااسر اما اشوف اخرتها معاك انتي والملزقه اللي هتكلمك في التليفون دي ايه))

و بجدية وغيره ظاهره...طيب تمام انا هستأذن من بابا وماما واجي معاك لاني فعلا محتاجة اغير جو 

وفعلا كنزي استأذنت من اللواء صبري اللي طبعا وافق لانه بيعتبرها فعليا اخت دينا واسر يبقا ابن اختها

وبعد وقت ليس بقليل...اسر وكنزي رواحوا فيلا مؤمن ودينا

واسر اول مادخلوا الفيلا وبصوته كله وبضحك😂 ومكر وخبث... ماااااما مااااما تعاااالي وشوفي انا جبت مين... ماااااما مااااما تعاااالي بسررررعه🤭😂😂😂

*****************************
✍️عند رعد و يامن👇👇

الباب خبط و دخل فهد اللي قرب منهم و وطي وشه لأرض وبأسف و حزن... انا أسف يا بابا انا اسف يا ماما ارجوكوا سامحوني ارجوكوا

رعد شديته و قعدته جنبها و مسكت وشه بحب و حنان... انا اللي اسفة يا حبيبي وحقك عليا يا ابن عمري وشدته لحضنها و حضنته بحب وحنان

وفهد حضنها اوي وبدموع و حزن... انا اللي اسف يا امي و حقك عليا ارجوكي سامحيني والله انتي متعرفيش انا كاره نفسي ازاي بعد ماحصلكم ده كله بسببي

رعد شددت من حضنها ليه وبحب... بس يا حبيبي كفاية بقا دموعك دي سكاكين بتقطع في قلبي والله يا حبيبي

فهد بدموع اكتر... انتي متعرفيش يا امي احساسي لما اتخيلت اني ممكن اخسركوا انتوا الاتنين وبسببي انا حصلكوا ده والله يا أمي اتمنيت الموت في الحظة الف مرة والله يا أمي أنا بحبك اوي انتي و بابا و دي دي بس اتصدمت لما ضربتيني بالنار

 وكمان انك تقارني بيني وبين واحدة غريبة انا قلبي قاسي و جاحد علي الدنيا كلها الا عليكي انتي و بابا و دي دي ياامي يمكن مبعرفش اعبرلكوا عن اللي جوايا بس متخيلش حياتي لحظه واحده من غيركوا والله

رعد بحب و صدق... وانا كمان يا حبيبي مقدرش اتخيل حياتي من غيرك بس انا قولت اضغط عليك شويه عشان تساعد في شفاها و خصوصا بعد ما اتأكدت انك السبب في كل اللي حصلها ده مكنتش عايزة ابني يبقا مجرم حتي لو اللي انا هعمله ده هيكون ضد رغبتك فاهمني يا حبيبي فاهمني

فهد بدموع... فاهمك يا أمي فاهمك

يامن بمكر و تعب... يا عيني عليك يا يامن العربية اتقلبت بيك و كنت هتروح في شربة ماية و في الاخر الواد و أمه بيحبوا في بعض و سايبني

فهد طلع نفسه من حضن أمه و رمي نفسه في حضن ابوه و بدموع... حقك عليا يابابا حقك عليا يارتني كنت انا اللي في العربية و اتقلبت بيا وأنت لا

يامن خرج فهد من حضنه وبحب و خوف... اوعي تقول كدا تاني بعد الشر عليك ربنا يجعل يومي قبل يومك يا حبيبي

فهد رمي نفسه في حضن يامن تاني ويامن بمكر و ألم... اه يافهدنا اه كان لازم يحصل ده كله عشان تحضني الحضن الحلو ده

فهد طلع نفسه من حضنه وبأسف... انا اسف يا بابا اكيد وجعتك

يامن شده تاني لحضنه وبحب وصدق... أسف ايه انا مصدقت انك ترمي نفسك في حضني

 وبعد وقت ليس بكثير و فهد في حضن يامن خرج نفسه من حضنه وبجدية و هروب... نسيتوني اللي انا جايبهم معايا و سايبهم علي الباب

رعد بترقب و سؤال... مين دول اللي انت جايبهم معاك ياحبيبي 

فهد قام و بجدية اكتر... ثواني هدخلهم و راح فتح الباب و كانت الصدمة العظمي انهم،، ابراهيم و همس،،، 

اللي دخلوا و ابراهيم بجدية... الف سلامه عليكوا ربنا يشفيكوا و يعافيكوا يارب العالمين 

رعد و يامن... الله يسلمك ورعد بصت لفهد و عيونها بتسأله و مش عايزة تاكد لنفسها اللي هي حساه

فهد بتأكيد و شرود... ايوة يا ماما زي ما انتي حسيتي انا موافق علي جوازي من همس و ده هيبقا لفترة مؤقته زي ما انتوا قولتوا وكمان مش هيبقا ليا اي حقوق عليها

رعد حست بزعل ابنها وإنه مكنش عايز حد في حياته وخصوصا بالشكل ده و في لحظة ندمت انها اجبرته إنه يعمل كدا👈 بس الندم ده سريعا أتحول لما شافت نظرات فهد النارية القاتلة لهمس و عرفت واتأكدت أن فهد هيفضل طول عمره فهد في قسوته و جحوده يمكن خضع لرغبتها بسبب اللي حصلها هي ويامن بس من المؤكد انه مش هيخضع لهمس و طلباتها

وفهد بص لهمس ولنفسه بعنف وغضب... وحياة كل دمعة نزلت من عيون امي و ابويا لانزل بدالها من عيونك دم وحياة ابويا اللي كانت حياته هتضيع في لحظة بسببك لاخليكي عبرة لمن يعتبر و حياة حزن امي و عذابها لازم اعذبك و احزنك الفترة اللي هتقعدي فيها معايا

وفاق من شروده و توعده علي همس اللي اتكلمت و بضحك😂😂😂.... ساااااسااااا الخير عليكم ياحلوين🤭😂😂 

رعد بحب وبابتسامه... مساء النور عليكي يا حبيبتي عاملة اية دلوقتي

همس بضحك😂.. انا فلة خالص يا حماتي 👈و كنت هجيبلك اتنين كيلو برتقان معايا بس الاستاذ فهد بيه مرضاش يخليني أجيب والله وانتوا عاملين ايه بقااا دلوقتي

رعد بابتسامه ... تجيبيلنا اتتين كيلو برتقان هما غيروا اسمه ولا ايه بدل برتقال بقا برتقان و سي الاستاذ فهد بيه وبتشاور بايديها الاتنين يعني الاتنين مع بعض 🤭

همس بعفوية... اهيييه عيب كدا بقا يا حماتي عيب كدا تضحكي علي مرات ابنك دانا مهما كان مرات سي فهد علي سن و رمح

يامن بضحك و تعب و بيبص لرعد... هو استاذ ولا بيه ولا ايه بالظبط

رعد بضحك... أسال باباها يمكن يكون فاهمها و عارفها اكتر مننا و بتبص لابراهيم اللي رفع كتفه لفوق و رفع ايده بعدم فهم

وهمس بصت لفهد واتعلقت في دراعه وبمشاكسه... يلا بينا ياسيدي وتاج راسي يلا بقا تعاله فسحني وركبني المرجيحه وهاتلي غزل البنات... مش انت قولتلي هعملك اللي انتي عيزاه بعض مانطمن علي حماتي اللي هي امك يعني... يلا بقا عشان عيب عليك تبقا زي الشحط كدا وتضحك عليه😲🤭😂😂😂

فهد بغضب وعنف... حماتك وامك وشحط وبصلها بغيظ وبغضب اكتر وشرود لنفسه... وحياتك عندي لا امرجحك احلي مرجيحة يابلوه حياتي ومصيبه عمري انتي وهجبلك تخلف عقلي مستديم بدل تخلف عقلي موقت 🌚

@@@@@@@@@@@@@@@


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-