جديد

رواية ‏خونت ‏زوجي ‏كامله ‏بقلم ‏دوداا ‏حوده ‏الفصل ‏السادس


#خونت زوجي 
#دوداا حوده
#الحلقه السادسه 
حسام اي ده يا سماح ومين اللي كاتب الكلام ده
سماح ده هديه نورا جيباها ليا علشان عيد ميلادي انهارده 
حسام اه صحيح انا اسف يا حبيبتي طيب اللبسي يلا وهنتعشي برا ونحتفل بيه 
سماح خلاص مش لازم انت شكلك تعبان
حسام لا يلا مش كفايه أن نسيت ونورا افتكرت روحي وراحت تلبس واتصل بسعيد 
حسام الو يلا نتقابل دلوقتي وهات نورا
سعيد انا لسه طالع فيه حاجه مهمه
حسام مش مراتك دبستني في عزومه اسالها
سعيد دبستك يعني اي دبستك 
حسام عيد ميلاد سماح وهي جابت ليها هديه وانا كنت ناسي خالص
سعيد اه تمام خالص هلبس وارنلك
ماشي سلام 
حسام خلصتي ياسماح 
سماح اه جاهزه يلا بينا 

حسام تمام أما عزمت نورا وسعيد معانا 
سماح اه اه تمام طيب غير هدومك هتروح بالهدوم اللي كنت بيها طول النهار حضر ليك طقم 
ودخلت حضرت وبعتت رساله لنورا لو سمحت يا نورا لو حسام سالك انتي جبتي ليا هديه ساعه عالشان عيد ميلادي وبكره هفهمك ومسحت الرساله 
لبسوا ونزلو واتقابلو 
حسام ميرسي يانورا عالهديه 
نورا علي اي دي حاجه قليله سماح تستاهل اكتر من كده 
وعدا اليوم وتاني يوم نورا اتصلت بمكتب سماح الو ايوه يا سماح تعالي
سماح حاضر 
راحت سماح صباح الخير يا نورا
نورا صباح النور ممكن افهم بقي فيه اي
سماح اسفه والله بس انا ليا وحده زملتي من زمان كانت بعتها مع ماما ونسيت اقول لحسام وانتي عارفه انو شكاك لو كنت قولت ليه دلوقتي الكلام ده هيقولي مقولتيش ليه من ساعت ما جت والحمد لله انو شفها يوم عيد ميلادي فقولت ليه انك انتي انا اسفه والله 
نورا اسفه على اي يا حبيبتي خلاص انا حبيت افهم بس منك 

ودخل امجد صباح الخير عاملين اي 
سماح ونورا الحمد لله تمام 
سماح بعد اذنكم ودخلت مكتبها لقت ورقه مكتوب فيها صباح الخير علي احلي عيون 
بصت وضحكت وبعدين قطعت الورقه وفضل شويه تضحك وبعدين تلفونها رن 
امجد احلي عيون مش رد الصباح قولت اشوف فيه اي
سماح امجد لوسمحت بلاش اسلوبك ده 
امجد خلاص خلاص انا بطمن بس وقفل السكه 
سماح ضحكت وبعدها لا فيه اي فوقي لنفسك كده انتي مالك انتي ناسيه انك متجوزه ومش انسان عادي كمان لا ده واحد بيشك في صوابع ايدو 
وروحت عملت الغدا وقاعده بتتغدا 
حسام هو انتي لسه بتغدي البرشام 
سماح برشام اي
حسام انتي هتستعبطي 
سماح ليه ليه الطريقه دي والله ماكنت فاهمه الاول 
حسام يبقي ترضي 
سماح لا مش بقيت اخدوا ارتحت 
حسام اي ارتحت دي ما تتكلمي عدل 
سماح تاني يا حسام اسلوبك ده تاني انت فعلا عمرك ما هتتغير ومصمم انك تتعامل معايا بطريقتك دي وتبعدني عنك 
مسك أيدها جامد هو انتي تقدري تبعدي عني 
سماح بخوف سيب ايدي يا حسام ولو مدينة ايدك عاليا تاني هيكون ليا كلام تاني 
حسام مسكها جامد من شعرها بقيتي تعرفي تتكلمي يا سماح بس العيب عندي مش عندك انا اللي خليتك تعرفي تتكلمي وسبها وقام 

فضلت تفكر يارب هفضل عايشه اتعامل بالطريقه دي لحد امتي ياربي 
وجه تلفون من سعيد لحسام احنا لازم نسافر دلوقتي اسكندريه الطلبيه اللي كنا طلبنها وصلت هناك ولازم تكون معايا حسام تمام ماشي
وحضر شنتطه 
سماح اي ده انت بتعمل اي
حسام مسافر 
سماح وانا 
حسام نعم أنا مسافر شغل واهو برضه ارتاح من نكدك شويه 
سماح نكدي برضه نكدي انت مش شايف طريقتك 
حسام بس بقي ارحمني غيرك تتمني بربع عيشتك دي وتعيش خدامه تحت رجلي 
سماح خدامه ليه انت جايبني من الشارع بس العيب مش عليك العيب عندي أن سكت علي بهدلتك ليا
راح مسكها وزقا جامد متخلنيش امد ايدي عليكي وراح سبها وخرج فضلت تعيط واتصلت بمامتها 
سماح الو 
امها ازيك يا حبيبتي عامله اي مالك يا سماح انتي بتعيطي
سماح انا تعبت وبجد مش هقدر اكمل مع الإنسان ده تاني 

الام سماح كل شويه هكلمك انتي شيفاه ابوكي عامل ازاي 
سماح ياماما هو انا مش بنته ليه يرضي بالبهدله دي
الام هو برا لما يجي هكلمه أن يكلم حسام يبطل يعمالك بالطريقه دي
سماح قفلت وفضلت تعيط ولقت رساله عالواتس قالت اكيد حسام بيصحلني 
بصت لقت امجد كانت شالت البلوك يوم ما جاب الهديه 
امجد فرحت لما لقيتك شلتي البلوك ولسه واخد بالي دلوقتي لما حبيت اقرا الشات بينا واسف علي الازعاج 
سماح تاني يا امجد مش خايف أن جوزي يشوف الرساله
امجد انا في الشركه كنت بجيب ورق للتأمينات لاني لازم اروح بكره ضروري ومش هاجي عالشركه وشوفت جوزك وسعيد في العربيه سوا 
سماح بس برضه بالله عليك انا مش عايزه مشاكل 
امجد ولا انا والله بس حسيت بيكي انك مخنوقه والله
سماح اوي والله وبجد زهقت من دنيتي ومش عايزه اعيش تاني
امجد وده الحل ؟ لازم تشوفي حل فعلا بس يرضكي وفي نفس الوقت متغضبيش ربنا
سماح اي الحل انا مش عارفه افكر تعبت منه والله ومن بابا اللي مش عايز طلاق وهو كل يوم بوضع يوم كويس ويوم لا
امجد ومينفعش كده اي نعم كل بيت فيه مشاكل بس مش بمد الايد انا مش بحترم الراجل اللي بيمد ايدو علي مراته

سماح في ناس وخدا أن الرجوله مد ايد 
امجد لا والله الرجوله انك تخليها متعملش اللي مش عايزو بس بحب تكون خايفه علي زعلك مش خايفه منك
سماح صح والله ينهار ابيض الساعه١ونص يلا عالشان تنام وانا كمان ورنا شغل الصبح 
امجد والله مش عايز اقفل بس عايز انام عالشان اشوفك الصبح 
سماح تصبح على خير
امجد وانتي من اهله
سماح ياتري اللي بعمله ده غلط ؟ يتري اخرتو اي
سماح احنا كلمنا عادي بس انا فعلا محتاجه حد يسمعني حد يعلمني اني انسانه وصحيت الصبح لبست واتمكيجت وكانت اول مره تعملها وهي رايحه الشغل راحت فتحت درج المكتب لقت فيه شيكولاته كتير وورقه مكتوب فيها قولت اصبح والله جيت مخصوص قبل التامينات عالشان أصبح عليكي 
سماح فرحت وضحكت وشغلها بقي تمام واعصبها بقيت كويسه جدا لان مافيش ضغط عليها لدرجه انها نسيت اصلا ترن علي جوزها وهو كمان بس مكنش شاغل سماح بقيت طول الليل تكلم امجد وطول النهار معاه لحد ما فيه يوم بعت ليها رساله سماح انا بحبك وبجد لازم تشوفي وضع لحياتك انتي مش بتحبي جوزك وأنا عارف ولازم تطلقي 

سماح صعب يا امجد حتي لو ده حصل بابا مش هيوافق نتجوز 
امجد انتي مش بقيتي صغيره ولو بابكي رفض انتي تقدري تتجوزي 
سماح لا طبعا مش سهله زي ما نت فاكر كده 
امجد بس انا عارف انك بتحبني صح
سكتت سماح 
امجد يبقي صح بجد انا مش عليكي عايزه حاجه من الدنيا ومحدش هيكون احن مني عليكي بس بجد انا مش هقدر اعيش من غيرك 
سماح سيبها علي الله وربنا يحلها نامت سماح وتأتي يوم لقت باب الشقه بيتفتح 
قامت مخوضه لقت حسام طبعا كانت مضايقه 
حسام اي مالك عامله كده ليه
سماح ابدا بس اتخضيت لما الباب اتفتح حمد لله علي سلامتك 

حسام مش رد ودخل نام بس مش بقي يفرق مع سماح قلبه وشه لأنها خلاص كرهته ووجودها معاه مساله وقت بعتت رساله لامجد متبعتش رسائل حسام جه كان الموبيل في ايد نورا بتشوف عليه حاجه تخص الشغل وأمجد كان جنبها راحت نورا قالت خد رد علي سماح

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-