جديد

رواية ‏ورده ‏الحياه ‏الحلقه ‏الثامنه ‏بقلم ‏دوداا ‏حوده


#ورده الحياه 
#الحلقه الثامنه 
#بقلم دوداا حوده
ايه : ريهام تعال بسرعه في مصيبه
ريهام:يعني اول ما الشركه تشتغل تقولي لي مصيبه حرام عليك يا شيخه
ايه : انت عارفه انا عمري ماكنتش بتتفق مع شركتنا ليه

ريهام عارفه يا ستي عشان جيهان فاشله وانت كويسه خلاص ارتحتي 
ايه : بغض النظر ان كلامك صح بس مش عشان كده تعالى اسمعي بودنك 
ريهام ؛ايه انا عندي شغل سبيني دلوقتي الله يخليكي 
ايه : هتيجي معي ولا اتصل ب زينب قومي من مكانك
ريهام : زينب ايه يا عبيطه انت هاتصل بها في الصباحيه جايه معك وامري لله
ايه : معلش اتاخرت على حضرتك
العميل : لا خالص براحتك

ايه : حضرتك قلت لي بقى جيهان كانت بتعمل ايه
العميل :جابت لي عروض شركه ابراهيم بس هو رفض التعامل معايا 
ريهام :جيهان عملت كده ازاي يعني المفروض ان هي بتسوق هو في شركتنا احنا
العميل : مش عارف والله انا حتى استغربت من الموضوع ده
ريهام :يابنت ال 
العميل : طيب حضرتك هتعوز مني حاجه ثاني
ايه :لا شكرا لحضرتك اوي وخرج العميل 
ريهام : يعني كلام ابراهيم كان صح البنت دي واطيه قوي
ايه : طيب واحنا هنعمل ايه دلوقتي هنقول لزينب ولا هنعمل ايه
ريهام : انت عارفه البنت دي بتخرج من اي مصيبه لازم افكر كويس هنعمل ايه مش عايزينها بكذبها تصعب على زينب 
ايه بجد انسانه حقيره وزباله
ريهام :انت دلوقتي تطلبي منها ان هي تشتغل معك ثاني في المبيعات بحس ان انت مش عارفه تكملي في الشغل لوحدك وتسيبيها مع العميل وتكوني حاطه ميك وسجلها وسمعت التسجيل ده زينب هو ده الحل الوحيد

ايه : وتفتكري السوسه هتصدق لعبه زي دي
ريهام يا عبيطه مش شايفه اي حاجه في عينيها غير الاذيه وبس
ايه : منها لله زينب ما تستاهلش منها كده
ريهام : يلا بس روحي اعملي اللي احنا قلنا عليه عشان نروح لي زينب
ايه : خلاص تمام ماشي هاروح اعمل كده وراحت مكتب جيهان 
ايه : جيهان عايزه اتكلم معك شويه ينفع
جيهان : تفضلي سمعاكي 
ايه : بجد انا مش عارفه اتعامل مع العملاء لوحدي وعايزك تبقى معيا ينفع الشغل ما ليش دعوه مشاكلنا واتمنى انك توافقي احنا ما صدقنا شركه تقف على رجليها
جيهان ما تقولي كده بصراحه انت مش عارفه تعمليه حاجه من غيري ولا كبريائك واخدك يعني
ايه يا ستي اعتبريها كده بس خليك معيا ممكن ولا مش هينفع
جيهان : موافقه بس بشرط
ايه: على فكره احنا كلنا نفسنا الشركه تنجح مش بشروط الكلام كده
جيهان : هو ده اللي عندي ان كان عاجبك
ايه : افرضي شروطك يا ستي ها ايه
جيهان انا اللي اتعامل مع العملاء وانت تبقى قاعده معانا بس 
ايه :موافقه في اي شروط تاني 
جيهان :لا 

ايه :هتيجي معانا عند زينب ولا اي 
جيهان :طبعا هاجي 
ايه:هروح اكلم ريهام ونجهز واكلمك .
جيهان : خلاص ماشي شوفي وانا معكم
ريهام :ها اي 
ايه:شربتها العبيطه 
ريهام : ربنا بيحب زينب 
ايه :فعلا والله هي هتيجي معانا عند زينب 
ريهام :انا مش بحب اروح معاها في مشوار 
ايه :معلش بقي عديها 
ريهام :ايه امسكي لسانك عند زينب 
ايه :حاضر وانا عيله 
ريهام :طيب يالله 
وراحوا فعلا التلات بنات عند زينب 
         
             #بقلم دوداا حوده#
زينب ياه انتو الثلاثه مع بعض مش مصدقه عيني
ايه مبروك يا احلى عروسه في الدنيا ايه القمر ده يا بت 
ريهام الف الف مبروك يا زينب بجد زي القمر يا قلبي بجد فرحت لك من قلبي
زينب عقبالكم يا احلى بنات تعالي يا جيهان واقفه بعيد ليه
جيهان الف الف مبروك يا زينب زي القمر يا حبيبتي
ايه امال فين العريس اوعي تقولي لي خرج 
ريهام خرج ايه يا هبله انت حد يسيب القمر ده ويخرج برده
زينب لا فوق يا حبيبتي ما خرجش 
ايه :بس اللي اعرفوا اللي بيحب شغله قوي يعني اوي ممكن يبيع اي حد عشان شغله
ريهام اي احد غير زينب انت عبيطه
احمد :مساء الخير يا بنات ازيكم
ايه مساء الخير يا استاذ احمد الف الف مبروك
ريهام مبروك يا عريس
جيهان : ازيك يا استاذ احمد الف مبروك
احمد الله يبارك فيكم وعقبالكم كلكم
زينب الشغل عامل ايه
احمد :بتسالي عن الشغل يوم الصباحيه وقام 
جيهان :اي اللي عملتي ده 
ايه:انا شيفاه أن سوال عادي مش مالها 
ريهام :بس مش في يوم زي ده انتي غلطتي 
زينب :والله مااقصد 

ايه :طيب بالله احنا وانتي قومي صلحي جوزك 
ريهام :صح يلا بينا 
جيهان :مبروك يا قلبي ومشيوا التلات بنات 
زينب :مالك يا احمد 
احمد :الشغل عندك رقم واحد في حياتك
زينب :لا طبعا انت اهم حاجه في حياتي بس شغلي بحبه 
احمد :انا اللي هشغل الشركه وانتي تقعدي هانم في البيت في هانم بتشتغل برضه 
زينب :طيب وشركتك 
احمد :عادي هعرف أوفق بين الاتنين 
زينب :مش هعرف اقعد في البيت يا احمد 
احمد :وانا مش هعرف اعيش كده 
زينب :في اي يا احمد انت عالطول عايز خناق 
احمد :لا عايز حبيبتي تكون فاضيه ليا ده يزعلك 
زينب :طيب لو بتحبني خليني انزل الشغل 
احمد :ماشي يا زينب بس انا مش مبسوط 
زينب :احنا هنقعد شهر في البيت ممكن بعد الشهر نتكلم 
احمد :ماشي وعدا شهرين وزينب مش عارفه تقول لاحمد علي انها تنزل الشغل وهو بقي مسؤال عن كل حاجه وطبعا كانت عامله ليه تؤكيل بالاداره بعدها توكيل عام 

وسجلت ايه ل جيهان وراحت سمعت زينب .
ايه :انتي مش بتيجي الشركه بس بجد الشركه بتخرب من غيرك 
زينب :معقول جيهان تعمل معايا كده 
ريهام :انسانه مش كويسه وعالطول عند أحمد في المكتب 
زينب :بتعمل اي عندو
ريهام :مش عارفه بس اكتر الوقت هناك 
زينب :استنوا هطلع اللبس وانزل اجي معاكوا 
ايه :تمام وراحت الشركه 
زينب :جيهان انتي مرفوده 
جيهان :بصفتك اي انك ترفديني 
زينب : انتي عبيطه صح 
جيهان : استاذ احمد اللي مسؤول وهو اللي ليه الحق أنه يمشيني 
وخرج احمد 
احمد :اي فيه اي اس الصوت ده زينب انتي اي اللي جابك هنا 
زينب :نعم شركتي وبتقولي اي اللي جابك البت دي تطلع برا 
احمد :طيب تعالي اهدي 
زينب :مش ههدا الا لما تمشي من هنا 
احمد :زينب الناس بتتفرج علينا تعالي لو سمحتي ودخلت المكتب 
زينب :ها البت دي تمشي وانا هرجع شركتي 
احمد :ماشي هتمشي بس دي مبقتش شركتك




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-