جديد

معركة ‏عشق ‏الحيتان ‏الفصل ‏الاول ‏بقلم ‏ ‏دي ‏دي ‏فتحي

💞#الحلقه_1_من_روايتكم💞
  💞 #معركه_عشق_الحيتان(#عذاب_رعد_ج٣)💞 
      💞#بقلم_ملكه_القلوب_دي_دي_فتحي 💞


                         💞 قرأه ممتعة 💞

✍️نبدأ الجزء الثالث من رواية عذاب رعد
              (معركة عشق الحيتان)

✍️بالصلاة و السلام علي اشرف الخلق سيدنا محمد عليه افضل الصلاة والسلام

✍️الجزء الثالث ان شاء الله هيكون لاولاد الابطال الاساسين وهما 👇👇

(رعد و يامن)...فهد ودي دي 

(همس) بنت ابراهيم وحنين👈في روايه كل هذا الحب 

(كرم و ملك)... ادم 

(ياسين و بوسى)... مالك ومازن 

 (مؤمن و دينا)... اسر 

 (سلطان و ويمي)... صقر

 (كنزي) ... بنت اللواء صبري و اعتماد

♥️أولادهم و قصاصهم... وكمان ابطال تانيه هتعرفوهم في الأحداث ان شاء الله♥️

✍️✍️💞توضييييح واااااجب الذكر💞👇👇👇

هتقبلوا في قصص أبطالنا ... قصه لبطلين حكم عليهم الزمان بالعذاب والحرمان...وهما اسر ابن مؤمن ودينا... وكنزي بنت اللواء صبري واعتماد.. اللي تابع الجزء الأول والتاني لرعد هيعرف علاقتهم دي وهيعرفوا إن العلاقه بينهم المفروض انها عاديه... بس الشئ المحزن ان اسر وكنزي مش فاهمين كدا وفاهمين ان اسر يبقا ابن اخت كنزي لانه فاكر ان كنزي ودينا اخوات وابوهم اللواء صبري... بس انتوا طبعا عارفين ان دينا تبقا بنت احمد الوديدي مش بنت اللواء صبري وان رعد وكنزي هما اللي اخوات مش كنزي ودينا... والحقيقه دي تم اخفائها خوفا علي حياه اسر الشخصيه والمهنيه وكمان بسبب حقيقه امه دينا واللي عملته قبل كدا... ولان الحقيقه تم اخفائها... كانت النتيجه عذاب روحين عاشقين... ولان اسر فاكر كنزي تبقا خالته وهو يبقا ابن اختها... داق من مراره وعذاب الحب مايكفيه لتحطيم قلبه وتحويله لشظايا... ولان مفيش علاقه قرابه بينهم ولا هما محرمين علي بعض زي ماهما فاكرين... قلب كل واحد اتملاء بحبه لتاني وبالعذاب والشقاء لتحرميهم لعلاقتهم دي... بس ياترا هيفضلوا بالعذاب والشقاء ده علي طول ولا دينا ام اسر هترحم ابنها من عذابه و هتكشف الحقيقه ولا مين ياترا اللي هيكشفها؟؟؟
 
✍️ان شاء الله هنعرف مع بعض انا حبيت بس اكتب التوضيح ده وافكر الفانز اللي تابع رعد الجزئين واعرف الفانز اللي متابعش ولسه هيتابعني... ان كنزي مش خالت اسر وان اسر مش ابن اختها... لان المشاعر اللي بينهم لبعض دي ربنا حطها في قلبهم لان مفيش في علاقتهم مايحرم ده ابدا... يعني علاقتهم مش محرمه ابدا ولا فيها اي اختلاط... كل الحكايه ان حكايتهم فيها سر مدفون... ولازم شخص ما يكشفه ويرحم قلوبهم المعذبه من الحب والعشق اللي هما فكرينه محرم. 

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

✍️✍️نبدأ عند بطلة روايتنا الجميله وهي رعد قلبي 💖

✍️✍️رعد نايمة في حضن يامن وبجدية وحزن... انا حزينة اوي علي اللي فهد بيعمله في نفسه ده... آه انا كنت عايزاه يكون شخصيته قوية بس ده ميمنعش انه يكون عنده قلب ويحكمه في بعض المواقف اللي بتحصل معاه... بس للأسف هو لاغيه خالص وبيتعامل مع الكل كأن معندوش قلب أبدا 

يامن بضحك و بمراوغة... عشان يخرجها من اللي هي فيه... هيطلع لمين يعني طالع لأمه اللي مطلعة عين الكل معاها

رعد بصدق وهي علي نفس حالتها... انا عمري ما لغيت قلبي طول عمري بستخدمه في الوقت المناسب... بس فهد غيري تماما هو ميعرفش غير لغة واحدة بس و هي
 لغة،،، الموت،،، ومبيديش للي قدامه حتي فرصه يسمعه اذا كان صح ولا غلط لإنه مقتنع ان هو دايما الصح واللي قدامه هو اللي الغلط

يامن بصدق وجدية... ان شاء الله ربنا يهديه ياحبيبتي و بمراوغة... عارفة لو اتجوز واحدة زي أمه كدا هتوبه وهتخليه يحن لأي حد ومتخلهوش يعرف لغه الموت ويعرف لغه الحب وبس

رعد بمشاكسة وغيظ.... يعني انت بقا بتحن لاي حد ولا ايه اعترف احسنلك 

يامن خرجها من حضنه و مسك و شها وبحب و عشق...انا عمري ما احن ولا افكر غير في رعد قلبي وبس... و بغمزة ما يلا بقا هو احنا هنقضيها طول الليل كلام عن الواد فهد ولا اية و برغبه... يلا عشان نشوف قاموس الكلمات فاضل فيه اية ونقوله

رعد بضحك علي جنونه... علي فكرة احنا خلاص كبرنا علي الكلام ده سيبه لفهد و دي دي بقا لما ربنا يكرمهم ويتجوزوا... خلاص فهد اتخرج وبقا أكبر مقدم في المخابرات... و دي دي بقت اكبر مصممة أزياء في البلد يعني راحت عليك و كبرت خلاص

يامن بغيظ من كلامها... مين ده إللي كبر اتكلمي عن نفسك انتي عشان انا في عز شبابي لسه وهثبتلك دلوقتي حالا 

رعد بمكر و ضحك... صدقني انت كبرت و شوية صغيرين و هتكون جد يعني عيب بقا الكلام إللي إنت بتقوله ده

يامن في لحظه وبحركة جريئه منه كان معتاليها و بمشاكسة... انا هثبتلك بقا مين إللي كبر

رعد بضحك... خلاص خلاص انا مصدقاك بس ابعد عني يامجنون عشان اشوف الولاد رجعوا ولا لسة انا واخدة اجازه النهاردة مخصوص عشانهم ابعد عني ابعد

يامن بتجاهل لكلامها ووطي عليها و باسها من رقبتها وبهمس يخطف القلوب... واللي مش قادر يبعد يعمل ايه هاااا وهيموت علي كل لمسة من لمسات حبيبته يعمل ايه؟؟؟

رعد بتوهان و همس... يشجع حبيبته ويدخلها معاه لدنيا العشاق بتاعتهم هما وبس

يامن بهمس اكتر... و ده اللي هعمله حتي شوفي و التهم شفايفها بعشق و شوق جارف... وبعد وقت كبير وهما مع بعض

رعد وهي في حضنه... والله العظيم انت مجنون

يامن بمشاكسة... مجنون مجنون بس ايه رأيك كبرت و راحت عليا ولا لسه زي ما انا ؟؟؟

رعد بحب وعشق... مهما كبرت عمرها ما هتروح عليك أبدا يا قلب رعد

يامن ضمها اكتر و اكتر... ربنا يخليكي ليا يا رعد قلبي

رعد بحب... و يخليك ليا يا حبيبي انا هقوم اخد شاور وانزل أشوف الولاد بقا

يامن بمكر وخبث...انا كمان هقوم اخد شاور وانزل اشوف الاولاد

رعد بصتله وبضحك... وربنا انت مجنون

يامن قرب عليها و بهمس... مجنون بيكي وشالها و دخلها الحمام و اخدوا شاور مع بعض ونزلوا تحت وبعد مانزلوا

رعد بسؤال و جدية... عم عبده عم عبده

عبده جه و بحب واحترام... تحت أمرك يا فندم أومري

رعد بحب... الأمر لله وحده يا راجل يا طيب هو فهد و دي دي وصلوا ولا لسه

عبده لسه هيرد دي دي دخلت و بضحك... مين جايب سيرتي ؟؟

رعد بضحك... يارتني افتكرت مليون جنية كان زماني قبضتهم 

دي دي بزعل مصتنع... بقا المليون جنيه احسن مني ماشي يا ست ماما طب أنا زعلانه منك

وراحت ناحية يامن اللي مبتسم علي مشاكستهم هما الاتنين لبعض... و حضنته وبزعل... يرضيك كده يا سي بابا يرضيك؟

يامن بحب وضحك... يرضيني جدا حتى شوفي وباس دي دي من خدها وهي في حضنه

ودي دي خرجت نفسها من حضنه و بزعل مصتنع... والله زعلانة منكوا انتوا الاتنين بقا

ولسة هتمشي رعد شدتها من ايديها.... مين دي إللي تزعل ده انتي روح و قلب ماما

دي دي حضنت رعد بحب... ربنا يخليكي ليا يا ماما يا حبيبتي وميحرمنيش منك ابدا 

رعد بحب... ويخليكي ليا يا قلب ماما انتي

يامن بغيظ... ماشي يا ست دي دي نسيتي باباكي في لحظة

دي دي قربت منه وبضحك... ده انت اللي في القلب يا كبير... ده انت مز جامد والله هو فيه حد يقدر يقاومك برده؟؟؟

يامن بضحك... ايه يا بنتي اللي انتي بتقوليه ده هتخلي امك تغير عليه كدا

رعد بغيظ... وهي هتجيبه من بره يعني مهي بتشتغل مع ياسين عايزها تقول ايه يعني غير اللي هي بتقوله ده 

يامن بضحك... والله عندك حق عشان كدا عايزها تشتغل في مكان تاني عشان عقلها ميفوتش اكتر من كدا

دي دي بضحك ودفاع... ده انا اموت لو سبت ياسو ده عسل و هو اللي مصبرني علي فهد ومالك و عمايلهم

رعد بتذكر و بجدية... فهد أتأخر اوي النهارده عن كل يوم ياترا ايه اللي اخره كدا

دي دي بضحك و تريقة... تلاقيه بيموتله كام واحد وجاي
 
رعد بصتلها بغضب... ودي دي بضحك... انا هطلع اوضتي انا بقا سلاموا عليكوا وطلعت تجري علي فوق

ويامن قرب من رعد وبجدية... صدقيني قلقك ده ملهوش اي لازمه... لانه بقا راجل و يقدر يحمي نفسه كويس

رعد بجدية... بس انا أم و من حقي أقلق علي ابني لان احنا... و لسه هتكمل قاطع كلامها دخول فهد

اللي اتكلم بثبات وجدية... ايه خير واقفين كدا ليه ؟؟؟

يامن بتريقة... اصل ياسيدي أمك قلقانة عليك

فهد بجدية أكتر وثبات... والله انا مش عيل صغير عشان أمه تقلق عليه ولسه هيطلع ويسيبهم

 رعد بقوة و صوت عالي.. فهد فهد انت رايح فين و سايبنا

فهد علي نفس قوته و ثباته... طالع فوق ارتاح ولا عند حضرتك مانع ياسيادة اللواء ؟؟؟

رعد شدته من ايديه بقوة و عنف وغضب... لما أمك و أبوك يكلموك تقف عشان تسمعهم وترد عليهم بكل أدب واحترام فاهم... و بتريقة... ولا لغيت قلبك من ناحيتهم هما كمان وبتعاملهم رسمي

فهد بجدية و ثبات... علي فكرة انا معملتش حاجة للمحاضرة دي... أنا واحد جاي من شغلي تعبان وعايز انام وحضرتك بتدي أوامر و بس المفروض ان احنا في البيت مش في الجهاز عشان تعملي كدا

رعد بعنف وغضب اكتر... ماهو عشان احنا مش في الجهاز المفروض اني أم و لازم اقلق عليك ولا انت شايف ايه ياسياده المقدم ؟؟؟

فهد بزهق... وانا هقولك تاني و تالت و عاشر انا مش عيل صغير عشان تقلقي عليه لاني اقدر أحمى نفسي كويس

رعد بقوة... انا مقولتش انك عيل صغير بس ده ميمنعش اني أقلق عليك و بغضب .... اتفضل غير هدومك وهات اختك و تعالا عشان نتعشي سوا

فهد لسة هيعترض رعد بقوة و غضب... انا قولت غير هدومك و تعالوا عشان نتعشاء يعني تغير هدومك و تيجي عشان نتعشاء

فهد طلع و هو مضايق

ويامن قرب من رعد بهدوء... ممكن تهدي و تسبيني اتكلم معاه

رعد بعنف وغضب... لا مش هاهدأ واللي كنت مأجله اني اعمله كمان شوية هعمله النهاردة قبل بكرة و يبقي يستحمل بقا اللي انا هعمله فيه... وبعد وقت ليس بكثير فهد ودي دي نزلوا وكلهم اتعشوا سوا في حاله صمت غريبه وقاموا كل واحد راح اوضته ينام

*****************************
✍️✍️تاني يوم👇👇

فهد لبس و نزل ورعد كانت في المطبخ بتحضر الفطار مع الشغالين كعادتها و لسه هيخرج

 رعد نادت عليه وبجدية... ممكن أعرف خارج من غير فطار ليه ؟؟؟

فهد بثبات... عشان مش جعان و مستعجل وورايا حاجات كتير لازم اخلصها الأول قبل ما اروح الجهاز

رعد بجدية... برده ده ميمنعش انك تفطر الأول

فهد لسه هيرد قاطعه رد يامن اللي اتكلم بعنف وغضب وقرب منه... ممكن تفطر الأول قبل ما تخرج... وتبطل تعصب مامتك... عشان بعد كدا مش هسمحلك تعصبها تاني وهعمل معاك اللي مش هيعجبك أبدا وبغضب اكتر... ولا تعاملك مع المجرمين خلاك زيهم 

فهد بدهشة... يعني قصدك تقول ان انا مجرم زيهم وبغضب... انت أكيد مش عارف بتقول ايه

يامن بغضب اكتر منه... لا عارف كويس بقول ايه و كلمة زيادة هتشوف مني اللي عمرك ماشوفته 

فهد بجديه... بس انا مش عاي... 

 يامن بمقاطعة وغضب... انا قولت ادخل افطر يعني ادخل افطر

 وفهد راح قعد علي السفرة وهو بيطلع نار من ودانه... و يامن راح هو كمان قعد... وكل ده تحت أنظار رعد و دي دي اللي كانت نازلة عشان تفطر و تروح شغلها

و حالة من الصمت غريبة سيطرت علي الكل حتي دي دي اللي كانت بتملي الجو فرح وضحك فضلت السكوت عن الكلام

وبعد خمس دقايق فهد أكل... اكل بسيط وقام و خرج و محدش قاله حاجة... و دي دي قامت هي كمان و ودعت رعد و يامن وخرجت راحت شغلها في شركة ياسين

ورعد عيونها لمعت بالدموع بسبب اللي ابنها فيه

 ويامن قرب عليها وبحب و صدق... مش رعد قلبي اللي الدموع تعرف طريق عنيها بسبب حاجات بسيطه زي دي

 رعد رمت نفسها في حضنه... وبدموع علي اد ما كنت بتمني انه يكون قوي وعلمته القوة و الشراسة في التعامل وانه يكون قد المسئولية... علي اد ما بتمني دلوقتي انه يكون انسان عادي و يبعد عن مجالنا ده خالص

يامن بحب و عشق... ان شاء الله هيبقي كويس يا حبيبتي ادعيله انتي بس و سبيها علي الله 

رعد بصدق وأمل... ربنا يهديه يارب وييسر له اموره

يامن بصدق وحب... أمين يا رب العالمين... يلا بقا يا حبيبتي عشان نلبس و نروح الجهاز

وبعد وقت ليس بكثير لبسوا و راحوا الجهاز

*****************************معركه عشق الحيتان... ج٣ لعذاب رعد... بقلمي... ملكه القلوب... دي دي فتحي 

✍️✍️عند ياسين في الشركة👇👇

دي دي دخلت علي ياسين في المكتب بالشبورة بتاعتها وبضحك و مرح... صباحو فل و ياسمين ياياسو عامل ايه النهارده 

ياسين بضحك يكتمه... هعمل ايه يعني يا بنت رعد كويس يختي ملكيش انتي فيه

دي دي قربت منه و بخبث... أمال مين إللي ليه فيه يا ياسو ياقمر انت ياعسل و اوعي تقول بوسبس و بس عشان كدا هزعل واجيب ناس تزعل معايه

ياسين بمكر... اه يختي هقول بوسبس و بس امال هقولك مين يعني... طمنيني علي رورو حبيبتي عاملة ايه و الواد المسهوك ابوكي عامل ايه بقالي يومين مشفتهومش

دي دي بضحك... اسكت لأن المسهوك و رورو علي اخرهم من الواد فهد وشوية و هيولعوا فيه من كتر اللي هما فيه بسببه

ياسين بجديه... هو الواد ده مش عايز يجيبها لبر انا مش عارف هو طالع غتت و دمه واقف كدا لمين

دي دي بضحك وهي بتبعد عن ياسين... اكيد طالع ليك يا ياسو و طلعت تجري من قدامه

وياسين قام من علي كرسيه وجري وراها بس ملحقهاش
وراحت علي مكتبها ولسة هيروحلها

 ماندوا قابله وبضحك... هو يا ابني كل ما اجيلك الشركة الاقيكوا عاملين زي القط و الفأر انت وهي

ياسين بغيظ... البت دي دماغها ضربت علي الاخر والله 

ماندوا بضحك.... وهي هتجيبه من بره ماهي طلعالك

ياسين بغيظ منه هو...اقسم بالله لو ما سكتت لاكون مروقك انت كمان

ماندوا بضحك يكتمه... خلاص خلاص مش مستاهلة ترويق لأني جاي اطمن عليك وامشي

ياسين... مش عايزك يااخويا تطمن عليه عيزك ترجع الشغل تاني انتي ومراتك 

ماندوا... لالا ياخويا انا مرتاح انا ومراتي في شغلنا الصغير اللي علي ادنا يلا اطلبلنا فنجانين قهوة نروق بيهم دماغنا

**ونسيبهم يشربوا قهوتهم ونروح ل دي دي **

✍️✍️دي دي راحت علي مكتبها وقبل ما توصله عدت علي مكتب مالك ابن ياسين وخبطت و دخلت... و لقيت مالك قاعد علي كرسي مكتبه و السكرتيرة قاعدة علي رجليه بدلع واغراء وبتملس علي وشه

دي دي دخلت و بغيظ... ممكن اتكلم معاك شوية

مالك ببرود و هو مازال مقعد السكرتيره علي رجله اتكلمي انا سامعك

 دي دي بغيظ وعنف... لو سمحت خرجها بره عشان عايزه اتكلم معاك وإلا متلومش غير نفسها في اللي انا هعمله فيها

مالك ببرود اكتر... لا مش هتخرج واللي انتي عايزه تقوليه قوليه يلا عشان دماغي مش فضيالك

دي دي بغيظ وغضب... تمااااام وانا هخرجها بمعرفتى بقا... ومرة وحده قربت من السكرتيرة وشدتها من شعرها وخرجتها بره وسط صرخات السكرتيره و قفلت الباب

 و مالك قام بعنف وغضب... انتي ازاي تعملي كدا انتي اتجننتي ولا ايه

دي دي بغضب... ايوه اتجننت ولو ملمتش الدور وعملت حساب اني خطيبتك هوريك الجنان اللي علي اصوله

مالك بستفزاز... ايه هتقولي لمين المرة دي وتشتكيني لمين
 
دي دي بغضب... انا مش هقول لحد و هوريك الجنان اللي علي أصوله و هخليك تبطل عمايلك السوده اللي بتعملها كل يوم دي

مالك قرب منها بغضب ومكر... و دي دي رجعت لورا لغاية لما لزقت في الحيطه وهو حاوطها بايديه وبيملس علي وشها بمكر... هااا قوليلي بقا يا قطتي هتعملي إيه عشان أبطل اللي انا بعمله هااا قوليلي يلا

دي دي بحب و توتر من قربه بالشكل ده... انا انا هاا هاا

مالك بمكر اكتر... هاا يا قطتي اكلتي لسانك ولا ايه وبغرور.. بس أحب اقولك إنك مش هتقدري تعملي حاجة أبدا والاثبات الوحيد انك بين ايدية دلوقتي و مستسلمة ليا و صدقيني لا انتي ولا عشرة زيك تملوا عنيا

دي دي زقته بعنف وغضب.... أمال خطبتني ليه طالما انا مش ماليه عنيك

مالك بغرور و استفزاز... عشان انا مالك قلبك وصعب الواحد يبقا مالك قلب حد ويسيبه لغيره حتي لو هو مش عايزه

دي دي الدموع لمعت في عنيها وبحزن... يعني إنت مش عايزني

مالك بمكر... مين قال إني مش عايزك تؤتؤتؤ انا عايزك بس انتي لوحدك متكفنيش لأنك بالنسبالي قطة صغنونه لسه ... بس انها تدخل عالم مالك السيوفي فا ده من سابع المستحيلات فاهمه يا قطتي فاهمه؟؟؟

دي دي زقته تاني بعد ما قرب منها و بغضب... خلي بالك بقا للحب ده يتحول لكره والقطة يطلع لها ضوافر وأول ما تخربش هتخربشك انت وسابته و خرجت وهي مضايقة

ومالك راح قعد علي مكتبه و بعجرفة... مجنونة لو فاكرة ان عيلة زيها تدخل عالمي... و رن علي السكرتيرة اللي جت في لمح البصر وقربت منه ومالك شدها و قعدها علي رجليه تاني وبرغبة و مكر..... هااااا كنا بنقول اية وهي جت قاطعتنا

شيري بدلع و اغراء... ما تيجي نقوله في شقتي بدل هنا

مالك برغبة... خلينا نكمل اللي احنا كنا بنقوله دلوقتي و وبعدين هبقا اجيلك بليل نكمل اللي منعرفش نقوله هنا هااا كنا بنقول ايه 

شيري بدلع ومكر... لا لا تعالا نروح شقتي دلوقتي علي الاقل لما دي دي تشوفنا واحنا خارجين مع بعض تضايق اكتر

مالك زقها بعنف وغضب وشدها من شعرها... اوعي تنسي نفسك فاهمة... واللي بيني و بين دي دي اوعي تاني مره تتدخلي فيه و اوعي تفتكري او عقلك يصورلك انك تقولي حاجة وانا انفذها ليكي فاهمة

وبتكبر وتعااالي ... لان مالك السيوفي يعرف ستات بعدد شعر راسه... وانتي وحده منهم فا اوعي تاني مره اقولك علي حاجه و ترفضيها ... انتي تقولي نعم و حاضر وبس فاهمه ولا افهمك بطريقتي و زقها وقعها علي الأرض

وشيري بخوف... فاهمة فاهمه انا اسفه

مالك بغضب... إطلعي بره و ما شوفش وشك غير بكره 

شيري بخوف اكتر... حاضر و سابته و خرجت

ومالك قعد علي مكتبه ومسك تليفونه و رن علي وحدة من اللي هو يعرفهم وكانت رودي الراقصه و برغبة... هجيلك النهاردة بليل عايزك تجهزي لينا سهرة حلوة من سهراتك

رودي بدلع و رغبة... بس كدا انت تؤمر يا مالك قلبي

مالك برغبة... احبك وانتي فاهمني كدا و قفل معاها عشان يخلص شغله و يروح يسهر معاها

*****************************
✍️✍️في الجهاز👇👇

✍️✍️في مكتب المقدم كنزي👇👇

دخل  أسر من غير ما يخبط وكنزي قاعدة علي كرسيها و ماسكة ورق في ايديها بتقراء فيه

أسر بعنف و غضب... ممكن اعرف انتي ليه طلبتي تبقي معانا في العملية اللي احنا بنحضر لها ليه وانتي عارفة انها خطيرة و مينفعش انك تدخلي فيها

كنزي و هي مازالت علي وضعها و باصة في الاوراق اللي في ايديها بتاعة العمليه و بجدية و استفزاز... لما المقدم كنزي صبري الأنصاري 

متنفعش تدخل العملية دي امال مين إللي ينفع يدخلها انت مثلا!!! 

أسر قرب منها واخد الورق اللي في أيديها و رماه وشدها وقفها قدامه وبغضب... عارفة لو انتي مش محسوبه عليه خالتي كنت عملت فيكي ايه

كنزي بثقة و ثبات... هااا كنت عملت ايه؟؟؟
و بستفزاز ...عارف انت لو ولعت مش هتولع غير مكانك وبس ونارك دي متقدرش تيجي ناحيتي انا لاني المقدم كنزي صبري عارف يعني ايه المقدم كنزي صبري

أسر بغضب اكتر و مسكها من دراعها.... بلاش يا كنزي تختبري صبري عليكي وإلا قسما بالله هتشوفي وش عمرك ما اتمنتي تشوفيني بيه أبدا

كنزي زقته وبغضب... ومين اداك الحق تتكلم معايا كدا هااا؟؟؟

أسر ساكت و مش عارف يقولها ايه... انها للأسف تبقا خالته(وده في اعتقاده هو وبس) وان هو بيحبها... يعني علاقه مستحيل تكمل لان كنزي من وجهه نظره محرمه عليه... يقولها انه بيعتبرها حبيبته مش خالته... يقولها انه لو بأيده يقتل نفسه عشان قلبه يموت ويبطل ينض في صدره بمشاعر الحب والجنون دي... نفسه يقولها كتير اوي... بس اي عقل او منطق يصدق انه هو يبقا ابن اختها وهي تبقا خالته... مجرد انه هو مش عارف يقولها ايه ولا يعمل ايه... فكتفي بصمت... لان في حالته دي الصمت بيكون ابلغ من الكلام... ولنفسه... بس هي ليه قافله قلبها اووي كدا وكل اللي في دماغها و حياتها شغلها وبس و دايما بتبعده عنها و ناسية انها بنت و بتتعامل اكنها ولد ليه مش عايزه تفهم انه هو بيخاف عليها اكتر من نفسه ليه... اتنهد وسكت

وكنزي بغضب... اوعي تفتكر ان اللي في دماغك انا مش عارفاه و حساه بس أحب اقولك وافهمك ان اللي في دماغك ده مستحيل يحصل وابعد عن المهمه... وانا معنديش مجال للخوف ولا اعرف الكلام التافه اللي في حياة البنات اللي انت دايما بتقنعني ابقا زيهم لأني مش بنت فاهم مش بنت

أسر قرب منها ومسكها من ايديها الاتنين وبحب طاغي عليه... بس انا شايفك ست البنات ومش شايفك كدا أبدا وبتوهان وعدم درايه  وبيقرب منها اكتر 

وكنزي في لحظه كانت ضرباه بالبوكس في وشه

واسر اتصدم من شراستها دي و مسكها من دراعها ولواه وراء ظهرها ولسه هيتكلم

 كنزي كانت فاكة ايديها منه وبغضب... اياك تسمح
لنفسك تقرب مني كدا تاني والا متلومش الا نفسك ياابن اختي ولا انت عقلك خلاص ضرب ومعدتش واعي للي انت بتعمله ؟؟؟

أسر بغضب اكتر منها...انتي اللي مش فاهمة ولو انتي عنيدة قيراط فأنا عنيد 24 قيراط وانا قولتلك مش هتطلعي المهمة دي ياكنزي يعني مش هتطلعيها وبالنسبة لموضوع انك مش بنت ده فالايام بينا وهتشوفي انك بنت ولا مش بنت

ولسه هيمشي كنزي مسكته من دراعه بعنف... ابعد عن طريقي احسنلك بدل ما احصرك علي اللي فاضل من عمرك يا سيادة المقدم أسر ياابن اختي

أسر سحب دراعه منها وبغضب... وانا جاهز للي انتي هتعمليه ده ومستنيه بفارغ الصبر 

كنزي ابتسمت بمكر... يبقا استعنا علي الشقا بالله

واسر بصلها بغضب... ماشي ياكنزي اما اشوف اخره اللي انتي بتعمليه ده ايه وسابها وخرج وهو في قمه غضبه منها ومن افعالها

✍️✍️وبعد ماخرج كنزي خلعت قناع القوه اللي كانت لابساه قدامه... والدموع لمعت في عيونها وسرحت بذهنها لمقابلتها مع دينا مامت اسر👇👇فلاش بااااك👇👇

كنزي وهي اقعده في اوضه اسر وبتتفرج علي اوضته بحب وعشق وعنيها وقعت علي صوره من صوره... وبتلمس عليها بحب وعشق ودموعها نزلت و اتكلمت بوجع... ليه جوايه مشاعر ليك يا أسر طالما انت ابن اختي وانا خالتك ليه بس كدا ياربي ليه العذاب والوجع ده يكون لينا وليه كل الأحاسيس والمشاعر اللي جوانا دي ليه طالما علاقتنا مستحيل تكمل والمفروض انها علاقه محرمه طب ليه ياربي ليه ودموعها وشهقاتها زادت

ودينا كانت واقفه على الباب وسامعه كلام كنزي ... ومقدرتش تتحمل اكتر من كدا وقربت منها وبحب وحزن ووجع... علاقتهم مش محرمه ابدا يا حبيبتي والله مش محرمه ابدا... لانك مش اختي زي ماانتي فاهمه طول السنين دي وعشان كدا اسر ميبقاش ابن اختك وانتي متبقيش خالته

كنزي بدهشه وصدمه... انتي ازاي بتقولي كدا يادينا ازاي

دينا بدموع ووجع... انا هقولك ازاي... وحكتلها... علي كل اللي عملته في رعد... واتفاقها مع جاسر علي رعد... وتجسسها للمعلومات المهمات والعمليات السريه ونقلها لجاسر وغيره عشان تحطم رعد ووصلت كمان لقتلها... وحكتلها عن إجرام ابوها احمد الوديدي... وعن انانيه دنيا في كل تصرفتها وخيانتها للمهنتها ولشغلها في الجهاز... واعتراف اللواء صبري ان دينا مش بنته وان رعد هي اللي بنته... وانهم سابوا اسامي الآباء زي ماهما منعا لتعرض دينا للمسائله القانونية وكمان هيفتحوا علي نفسهم طاقه من جهنم وكمان اسئله مطلوب منهم اجابتها لاتعدا ولا تحصي... وعشان كل ده اخفوا الحقيقه

كنزي بدموع ووجع ودهشه... يعني انا مش اختك وانا مبقاش خالت اسر ولا هو يبقا ابن اختي... يعني انتوا تخفوا الحقيقه وانا هو اللي نتعذب بيها طب ليه حرام عليكم والله حرام... طب احنا ذنبنا ايه في ده كله ذنبنا ايه

دينا بدموع وحزن... السر ده بقاله سنين محدش يعرفه غيري انا ورعد واللواء صبري حتي باباه مؤمن ميعرفش الكلام ده ابدا... بس خلاص طالما الحكايه وصلت لعذابك انتي وابني لازم اقول الحقيقة مهما حصل مش مهم انا المهم انتم

كنزي بدموع ووجع... وتفتكري لما تقولي الحقيقه وان امه الملاك اللي قدامه دي يكون اصلها كدا وتكون عملت ده كله... تفتكري ده مش هياثر علي اسر معنويا ونفسيا.. تفتكري ده مش هيحطمه كليا... وباتهام... للأسف يادينا ولا اقولك بقا ياطنط دنيا... انتي ومازالتي انانيه لانك لو كنت اتخليتي عن انانيتك دي و كنتي اعترفتي بالحقيقه دي من زمان اوي... بس انتي خوفتي علي نفسك ومن معرفه جوزك لحقيقتك وبالاخر انا وابنك اللي بندفع التمن عذاب ووجع قلوبنا... وقامت ولسه هتسيبها وتخرج

بصت وراها لدينا وبحزن ووجع... متقلقيش ياطنط دينا ياللي كنت فكراكي اختي متقلقيش لاني مش هقول حاجه لاسر وهستحمل عذابي وعذابه وهسيبه فاكر اني انا خالته وهو يبقا ابن اختي... بس ده مش عشانك انتي لا عشانه هو وعشان مش هستحمل حبيبي يتحطم قدام عنيه واكون انا السبب في تحطيمه ده... وسابتها وخرجت.. ودينا قعدت تعيط بكل الوجع والحزن اللي جواها لانها كانت فاكره غلطتها اتمحت وانتهت بس للأسف غلطتها اللي هي مدفعتش تمنها زمان ابنها وحبيبته هما اللي هيدفعوا تمنها دلوقتي 

بااااك

كنزي فاقت من شروها ودموعها مغرقه وشها.. وبدموع ووجع... يارب ارحمني من اللي انا وحبيبي فيه ده يارب ارحمنا وخفف عنا وجعنا وعذبنا 

**********************************معركه عشق الحيتان... ج٣ لعذاب رعد... بقلمي... ملكه القلوب... دي دي فتحي 

✍️✍️في مكتب صقر سلطان الحسيني👇👇

صقر قاعد علي كرسيه ورافع رجليه الاتنين علي مكتبه والباب خبط

 ودخل الشاويش حسن وبجدية... العيال إللي عاملين شغب ومظاهرات بره يا فندم ندخلهم؟؟؟

صقر وهو مازال علي وضعه و بجديه... دخلهم

الشاويش حسن... تمام يا فندم وخرج و دخلهم... وكانوا 5 بنات

صقر بصلهم بمكر و رغبة وهو مازال علي وضعه وعجبته وحدة فيهم اووي

وقام وقف وقرب منهم... الاربع بنات رجعوا لورا وخافوا الا وحدة بس اللي هي عجبته وقرب منها بمكر و خبث... ايه انتي مش خايفة مني زيهم ولا ايه

البنت بثقه وثبات و هدوء... وانا هخاف من ايه انا مش شايفه وحش قدامي ولا حاجة عشان اخاف منه... وبثقه اكتر... وحتي لو إنت وحش انا مبخافش من حاجه ابدا

صقر برغبة ومكر... ااالله احب اوي البنات اللي كدا و بمكر اكتر يبقا انا عجبتك صح؟؟؟ 

البنت بجدية... ياريت تقول احنا هنا ليه عشان نمشي

صقر و هو هياكلها بعنيه... انتي هنا عشان عاملة شغب انتي و زمايلك دول فانتوا هنا عشان نربيكوا من الاول وجديد وتنسوا موضوع الشغب ده خالص وتكونوا عبره لغيركم

البنت بجدية وغضب... اولا احنا متربين احسن تربية و ثانيا احنا مش عاملين شغب ولا حاجه احنا كنا بنقول رأينا في اللي بيحصل في البلد وأظن مش احنا لوحدنا اللي كنا في المظاهرة احنا كنا كتير ولسة هنكتر كمان وكمان 

صقر بمكر... بس انتوا اللى منظمين المظاهرة دي و حرضتوا زمايلكوا اللي في الكلية انكوا تطلعوها عشان كدا احنا هنربيكوا انتوا عشان تكونوا عبرة للباقي لان مش شوية عيال زيكوا هما اللي هيغيروا البلد وقوانينها

وده أول درس في دروس التربية وفي لحظه كان شادد البنت من هدومها ولسه هيقرب منها

 البنت ضربته بالقلم علي وشه وبغضب... لو قربت مني هقتلك فاهم؟؟؟

صقر اتجنن لما البنت ضربته بالقلم و شالها بالرغم من مقاومتها العنيفة له و رماها علي الكنبة اللي في مكتبه و ده كله تحت عيون الأربع بنات التانين إللي هيموتوا من الرعب من اللي هما شايفينه قدامهم

 ولسه صقر هيقرب من البنت دخل فهد عليهم زي الطوفان وقرب من صقر و شده من علي البنت وبغضب.... ممكن اعرف ايه اللي بيحصل هنا وبغضب اكتر... انت ايه ياأخي مش هتبطل بقا قذرتك دي

صقر بغضب... ياريت توفر محضراتك دي لنفسك عشان مش صقر الحسيني اللي يأخد مواعظ ومحاضرات من حد والبنت دي لازم اربيها علي اللي هي عملته حتي لو كان اخر يوم في عمري

البنت لمت هدومها حواليها وبغضب.... وانا هعرفك ازاي هاخد حقي من حيوان و حقير زيك
 
فهد بغضب... في ايه يا روح أمك انتي هتعيشي الدور ولا ايه

البنت بغضب... انا مش هرد عليك لان واضح ان انتوا الاتنين حيوانات ومتفرقوش عن بعض كتير

فهد بغضب...بلاش تعيشي دور العفيفه ده يختي لانكم كلكم زي بعض

البنت بغضب اكتر... احترم نفسك احسنلك لأن مش الدكتورة👈،،، همس ابراهيم عز الدين،،، 👉اللي يتقال لها الكلام ده يا حيوان انت

فهد بغضب اكتر... وانا هعرفك مين هو إللي حيوان ولسة هيشدها من دراعها

صقر مسكها و بمكر و رغبة... مش قبل ما اخد حقي منها واعرفها مين هو صقر سلطان الحسين

فهد بجدية و ثقه وهدوء عكس العاصفه اللي جواه... لا لا خلي عنك انت... لان انا اللي هعرفها ازاي تتطاول علي حيتان المخابرات وأخليها تندم على اليوم اللي اتولدت فيه  لانها وقعت تحت ايد من لايرحم فتتحمل بقا كل اللي انا هعملوه فيها

وبتريقه وخبث ومكر ووطي جنب ودانها... ده لو إتحملتيه ياننوسه عين مامتك إنتي. 

@@@@@@@@@@@@@@@@

✍️انتهت الحلقه ١✋ نكمل بكره ان شاء الله🙏
👈في نفس الميعاد الساعه ٨ م ان شاء الله 🙏

✍️✍️توقعاتكم👇👇

👈تفتكروا دور وحشنا المقنع ومينو حبيبها العاشق المجنون هيكون ايه وهيعملوا ايه؟؟؟

👈وكمان هيما وحنين روحه هيعملوا ايه؟؟؟ 

👈وكمان جنون ياااسو وابنه مازن اللي صوره طبق الاصل منه في جنانه وكوميديا ياسين هيعملوا ايه؟؟؟ 

👈وتفتكروا ايه اللي هيحصل في حكايه مالك ودي دي وهيدخل حد تاني بينهم ولا لا؟؟؟ 

👈واسر هيفضل فاكر ان علاقته بكنزي محرمه ولا ايه ؟؟؟ وكنزي هتقدر تقاوم حبها وعشقها لاسر لغايه امته مع انها عارفه الحقيقة ان علاقتهم مش محرمه ابدا؟؟؟ 

👈وصقر هيعمل ايه في همس الشرسه اللي ضربته بالقلم؟؟؟ 

👈وفهد هيعمل ايه في همس ابراهيم عز الدين؟؟؟ وطبعا كلكم عارفين ان همس دي تبقا بنت ابراهيم وحنين... ابطال راويه كل هذا الحب (عشق حنين) 

👈👈ياترا ايه اللي هيحصل بين الحيتان اللي ظهروا والحيتان اللي لسه هيظهروا ومعركه عشقهم؟؟؟ 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-