جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

أحببت ‏ابي ‏بقلم ‏دوداا ‏حوده ‏الحلقه ‏الثانيه


#احببت ابي
#الحلقه الثانيه 
#بقلم دودااحوده

مراد:مهو اصل 
نجاد :عادي يا ايه سعات بيقولوا لبابا يا حسين 
ايه :انا عمري ما سمعت حد بيقول لبابا يا حسين 
ودخلت اوضتها 
مراد :غلط اكبر غلط 
نجاد :هو اي اللي غلط مش فاهمه 
مراد :انتي فاهمه لازم تعرف ان انتي خالتها 
نجاد مش وقته بكره تكبر وتعرف 
مراد :نفسيا البنت هتتعب 

نجاد :هو انت هتخاف علي بنت اختي اكتر مني 
مراد :بنت اختك دلوقتي بقت بنت اختك 
نجاد :مراد انا مقصدتش.والله سامحني حقك عليا بس والله انا خايفه عليها بكره تعرف البت عندها ١٠سنين 
مراد :مش صغيره واكيد فاهمه 
نجاد :طيب انا هحاول اقول ليها بس مش وقته يلا بقي علشان نتغدا 
مراد :انا هدخل اجبها علشان تاكل عقبال ما تحطي الاكل 

نجاد :مراد مش هتقول ليها حاجه صح 
مراد :اكيد حاضر ودخل 
ها بتعملي اي 
ايه :بذاكر يا بابا 
مراد :طيب يلا نأكل 
ايه :طيب يابابا في حاجات كتيره انا مش فاهمه وعايزه افهمها 
مراد :حاجه اي مش فاهم 

ايه :تيته ام مراد مش بتحبني ليه 
مراد :مين قالك كده يا حبيبتي دي بتموت فيكي 
ايه :لا بتحبني وتحب بنات عمو شعبان اكتر 
مراد :بقولك اي قومي نأكل اكل ماما المحروق واحنا ساكتين وبعدها هخدك نأكل ايس كريم برا ونروح عند تيته 
ايه :ليه هتكلمها في حاجه 
مراد :لا ياحبيبتي خالص 
نجاد :, الغدا جاهز 
ايه :انا جعانه اوي يا ماما 
نجاد :طيب يلا يا قلبي علشان نأكل وخلصوا اكل ودخلوا يلبسوا علشان يخرجوا 
                       #بقلم هويدا زغلول#
وكانو قاعدين عالبحر بيكلوا ايس كريم وكانت ايه بتلعب قدامهم 
نجاد : وليه بقي الخروجه دي 
مراد :انا غلطان يغني 
نجاد :هو انا قولت كده 
مراد :عايز ايه تطلع الرحله مع اصحابها 
نجاد :تنزل مصر لوحدها لا طبعا 
مراد :معاها مدرسين ومشرفين علي الرحله 
نجاد :تأمن تسافر من اسكندريه لمصر لوحدها  
مراد :نجاد البت نفسها تطلع الرحله مترخميش عليها 
نجاد :ايه يا ايه تعالي اقولك 
مراد :هتعملي اي يا مجنونه 
ايه نعم يا ماما 
نجاد :انتي عايزه تروحي الرحله مع اصاحبك 
ايه: مانا عايزه اشوف البرج 
نجاد :طيب هننزل انا وبابا معاكي في يوم تاني 
ايه :اللي تشوفي يا ماما 

نجاد :طيب خلاص متزعليش هدفع الاشتراك 
ايه :بجد يا حبيبي يابابا 
نجاد :يا بابا تصدقي مافيش رحله 
ايه:ده انتي روحي يا ماما 
قد يعجبك ايضا
نجاد :بقي الناس بتحب تيجي اسنكدريه وانتي عايزه تروحي مصر 
ايه : عايزه اكون معاه اصحابي 
نجاد :تمام يا قلبي ماشي 
مراد :يلا بقي علشان عايز اروح لماما شويه 
نجاد :ليه فيها حاجه 
مراد:لا عايز اشوفها بس 
نجاد :طيب انا هاخد ايه واروح اشوف ماما 
مراد :ماتيجي معايا وابقي اجي معاكي 
نجاد :لا روح اقعد مع مامتك وابقي عدي علينا 
مراد :تمام ماشي يلا علشان اوصلكم 
وفعلا راح لمامته 
                       #بقلم هويدا زغلول#
الام :اي يا مراد عاش من شافك 
مراد :والله وحشاني يا امي اوي بس الشغل اعمل اي 
عايده :الشغل ولا مراتك 
مراد :بس يا حقنه 
الام:بس يا بت يا عايده متكلميش اخوكي كده 
عايده :بجد بحس أن مراتك مش بتحبنا 
مراد :علشان كده بتعملوا ايه وحش 
الام:لا طبعا بس انا عايزه اشيل عيالك انت 
مراد :ايه بنتي يا ماما 
الام :لا مش بنتك وعمرها ما هتكون بنتك 
مراد :ليه يا امي انا ربنا مش كرمني بالخلفه وعوضني بيها 

عايده :لا يا بابا مراتك اللي مش بتخلف 
مراد :عايده بطلي تولعي في الدنيا 
عايده :هو اللي يقول الحق يبقي وحش 
الام :يابني اتجوز والنبي محدش قالك طلق مراتك بس اتجوز وحده تجيب منها عيال 
مراد :انا بحب مراتب وبنتي يا امي 
الام:اللي يريحك يا مراد 
عايده :مش هتحس بالكلام ده دلوقتي 
مراد :انا ماشي بجد كلامك بقي يعصبني 
الام:مراد خد يا مراد تعالي منك لله يا عايده 
عايده : هو اللي يقول الحق تزعله انا ماشيه 
شعبان :انا ساكت بس عايده عندها حق 
الام :بس اخوك مشي زعلان 
شعبان :برحته بقي 
                  #بقلم هويدا زغلول#
في بيت ام نجاد 
االام:حبيبتي يا ايه ادخلي شوفي الاوضه اللي جوا دي فيها اي 
ايه :انتي جبتي ليا هديه يا تيته
الام:ايوه يا قلبي ادخلي بس 
نجاد :سبحان مغير الاحوال مكنتيش طيقاها الاول 
الام :خالص بقي ربنا يرحم اختك 
نجاد :الله يرحمها 
الام :عايزه اقولك حاجه بس خايفه تزعلي 
نجاد :لا قولي يا ماما 
الام: هو انتي هتفضلي مخبيه علي جوزك ان العيب منه 

نجاد :تاني يا ماما 
الام :حرام عليكي شبابك يا بنتي 
نجاد:تصدقي اني غلط لما قولت ليكي 
الام: يابنتي اسمعي 
نجاد:ماما أنا بحب جوزي ومش هسيبه 
الام:خالص سكت وسمعوا صوت هبد في الاوضه 
نجاد :بنتي ودخلت جري لقت ايه كانت وافقه علي الكرسي بتجيب حاجه من عالدولاب ووقعت والأرض غرقنا دم 
يتبع
تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-