جديد
روايه شيقه
منذ بضع ساعات

رواية حب تحت التهديد الفصل السادس 6 بقلم جمال المصري

 رواية حب تحت التهديد الفصل السادس 6 بقلم جمال المصريفهد.. هروح احاسب اندريا عشان نقفل صفحتهراف...
اقرأ المزيد
روايات قيد كتابة
منذ بضع ساعات

رواية مغامرات عائلية (كاملة جميع الفصول) بقلم همس كاتبة

رواية مغامرات عائلية (كاملة جميع الفصول) بقلم همس كاتبةبعد اشتهار رواية مغامرات عائلية بقلم همس كاتب...
اقرأ المزيد
روايه شيقه
منذ بضع ساعات

رواية مغامرات عائلية الفصل الثالث 3 بقلم همس كاتبة

رواية مغامرات عائلية الفصل الثالث 3 بقلم همس كاتبةشهقت دينا بخجل شديد و هربت الى الاسفل بينما زياد ي...
اقرأ المزيد
روايه شيقه
منذ بضع ساعات

رواية مغامرات عائلية الفصل الثاني 2 بقلم همس كاتبة

رواية مغامرات عائلية الفصل الثاني 2 بقلم همس كاتبةبارت 2 لارا : بتقولك هيفسخو الخطوبة … يعني هي...
اقرأ المزيد
روايه شيقه
منذ بضع ساعات

رواية مغامرات عائلية (كاملة جميع الفصول) بقلم همس كاتبة

رواية مغامرات عائلية (كاملة جميع الفصول) بقلم همس كاتبةبارت 1حبيبة : بابا انا عايزة افسخ الخطوبة&nbs...
اقرأ المزيد
قصص قصيرة
منذ بضع ساعات

سكريبت ياسمين المرشدي الفصل الثاني 2 والاخير بقلم شهيرة عبدالحميد

سكريبت ياسمين المرشدي الفصل الثاني 2 والاخير بقلم شهيرة عبدالحميدلقيت أمي قاعدة في أرضية المطبخ وقصا...
اقرأ المزيد
قصص قصيرة
منذ بضع ساعات

سكريبت ياسمين المرشدي (كامل) بقلم شهيرة عبدالحميد

سكريبت ياسمين المرشدي (كامل) بقلم شهيرة عبدالحميدمن بعد موت ماما كل حاجة اتحولت للأسوء، خصوصًا الحاج...
اقرأ المزيد
روايات قيد كتابة
منذ بضع ساعات

رواية ما وراء الصمت (كاملة جميع الفصول) بقلم الاء محمد

رواية ما وراء الصمت (كاملة جميع الفصول) بقلم الاء محمدبعد اشتهار رواية ما وراء الصمت بقلم الاء محمد ...
اقرأ المزيد
روايه شيقه
منذ بضع ساعات

رواية ما وراء الصمت الفصل الرابع 4 بقلم الاء محمد

رواية ما وراء الصمت الفصل الرابع 4 بقلم الاء محمدمين؟جالها صوته من برّه، ووشها اتبدّل في لحظة:– أنا ...
اقرأ المزيد
روايه شيقه
منذ بضع ساعات

رواية ما وراء الصمت الفصل الثالث 3 بقلم الاء محمد

 رواية ما وراء الصمت الفصل الثالث 3 بقلم الاء محمدطب كويس جدًا، مش محتاج أعرّفكم ببعض.بس خليني ...
اقرأ المزيد

رواية ‏ورده ‏الحياه ‏الحلقه ‏الثالثه

#ورده الحياه 
#الحلقه الثالثه 
#بقلم دوداا حوده 
ايه :انتي ازاي تكلمني كده يا جيهان وفي اي يا زينب انا مش فاهمه وربنا انا شوفتك مخنوقه قولت لو هو دخل كلمك هتتخنقي اكتر فكلمته برا الشركه علشان ...
زينب :علشان محدش يشوفك وانتي بتوصلي ليه اخباري 

ايه :زينب انا مسمحش ليكي بطريقه الكلام دي لو سمحت تتكلمي معايا باسلوب احسن من كده انا مش ندله علشان ادي اخبارك لحد 
جيهان :بعد اذنك يا زينب طبعا اطلعي برا يا ايه 
ايه :اكيد طالعه من غير ما تقولي وشكرا ليكي اوي يا زينب 
زينب :انا اللي شكرا ليكي برااااا وخرجت ايه وهي عامله تعيط وزينب والبنات في المكتب 
جيهان :اهدي يا حبيبتي متزعليش نفسك منها لله بس ربنا بيحبك أن كشف أمرها بدري بدل ما كانت تقولو علي كل اخبار شغلنا ولا اي يا ريهام 
ريهام :ايه متعملش كده يا زينب 

زينب :اه والمفروض اني اكدب عيني واصدقك 
ريهام :ايه بتحبك وفعلا كانت وافقه معاه علشان كده 
جيهان :والله طيب ماشي وإبراهيم عرف أن احمد ده جه هنا ازاي بقي شم علي ظهر أيدوا 
جيهان :من اي حته غير ايه 
زينب :ريهام لو سمحت روحي علي مكتبك انا مش ناقصه بس اللي متاكده منه أن ايه دي لو كانت فضلت هنا كانت هتعمل ليا مشاكل كتير 
جيهان :عندك حق وانا بكره هجبلك محاسبه احسن منها 
ريهام :مافيش محاسبين هتيجي وايه هترجع وانتي لازم تفوقي يا زينب 
زينب :افوق انتي ازاي تتكلمي معايا كده وايه مين اللي هترجع ريهام انتي صحبتي اه بس الشغل شغل ومتنيسش نفسك
 ريهام :انسي نفسي لا ازاي حاضر يا سياده رئيسه مجلس الاداره لمده ربع ساعه
زينب :مش فاهمه قصدك 
ريهام :علشان هيكون علي مكتبك استقالتي حلا 
زينب :ريهام انتي اكيد مش هتعملي كده 
ريهام :انا في بيتي عايزني كاصديقه تحت امرك انما شغل لا احسن نفضل بعيد عن بعض سلام 
زينب :ريهام 

جيهان :سبيها هترجع انا اكتر وحده عارفه ظروفها وازاي هي محتاجه الشغل ده 
زينب :انا عكيت الدنيا صح 
جيهان :لا طبعا هي اي مصلحتها في أن ايه ترجع والمفروض تكون خايفه عليكي اكتر من كده ومتزعلش 
زينب :روحي شوفي شغلك يا 
جيهان :حاضر بعد اذنك 
وخرجت من المكتب 
                               #بقلم دوداا حوده #
ايه في مكتبها ودخلت ريهام 
ريهام :بتعملي اي 
ايه :بلم حاجتي 
ريهام :حاجه اي هو احنا لحقنا ده يدوب اول يوم 
ايه :ليا حاجات بخدها في مانع عندكم 
ريهام بتبص ورها؛مين عندنا هو انا بقيت كذع وحده ولا اي 

ايه :مش هي اللي بعتاكي عالشان تشوف هاخد اي 
ريهام :لا والله انا جايه عالفكره انا ماشيه معاكي 
ايه :لا طبعا ازاي تعملي كده انا هاتفي شغل انما انتي صعب 
ريهام :اه والمصحف هاتفي فين شغل ب٧٠٠٠الف جنيه بس يالله معلش 
ايه :٦٥٠٠بعد خصم التأمين 
ريهام :اه شوفتي بقي وبعدين انتي بتغظيني يعني ولا اي كان نفسي اخد مرتب شهر واحد عالاقل احس اني عملت حاجه في دنيتي 
ايه :طيب ليه عملتي كده علشاني انا والله خلاص مش زعلانه منها ليها حق تشك طبعا بس والله انا ما عملت كده 
ريهام :هو انتي فاكره عملت كده علشانك ياختي ما تغوري في داهيه انا عملت علشان اتكملت بأسلوب وحش معايا 

ايه :اه يا واطيه 
ريهام :السوال اللي هموت واعرف أجبته هي اي حاجتك والنبي
ايه :مج عليه صورتي وبرواز كنت هحطه علي مكتبي عليه صورتي 
ريهام :اه يا معفنه مج ب١٠٠جنيه مش عايزه تسبي 
ايه :ب 125والله واسيبه ليه مش حقي لازم اخدوا 
ريهام : طيب يلا بتيجي تعملنا برواز علي الحيطه 
ودخلت جيهان :
جيهان :هو انتي ليه هنا 
ريهام :جيهان متصدتيش في المياه العكره 
جيهان :انا مش عارفه انتي مصدقه وحده زي دي ازاي 
ايه : جيهان احفظي ادبك 
جيهان :طيب يلا برا علشان وجودك خانق زينب 
ريهام :طيب وسعي كده علشان النفس وخرجوا من المكتب 
                    
       #بقلم دوداا حوده#
ابراهيم اتصل ب جيهان 
جيهان ؛نعم عايز اي بعد اللي عملته 
قد يعجبك ايضا
ابراهيم :اي ده اي طريقه الكلام دي 
جيهان :والله بعد ما روحت عكيت الدنيا عليا بتقولي اي طريقه الكلام دي 
ابراهيم :هي عرفت انك انتي اللي قولتي 
جيهان :الحمد لله لا بس كانت ممكن تشك فيا 
ابراهيم :, غصب عني معرفتش امسك اعصابي والله 
جيهان :لا لو مش هقدر تمسك اعصابك يبقي متكلنيش تاني لاني مش هقولك اي معلومه 
ابراهيم :حقك عليا بجد انا اسف وهمسك اعصابي بعد كده 
جيهان :تمام ماشي وراحت زينب لجيهان 
جيهان :, اي ده انتي نازله 
زينب :, اه نازله وراجعه عالطول 
جيهان :رايحه فين 
زينب :نعم 

جيهان : مقصدتش والله تمام ماشي ومشيت زينب 
ابراهيم :هي راحه فين 
جيهان :مش عارفه 
ابراهيم :طيب ينفع اشوفك دلوقتي 
جيهان :, فين 
ابراهيم :شوفي انتي 
جيهان :تمام هخلص كام حاجه ورايا واشوفك 
ابراهيم :تمام ماشي 
وزينب فضلت ماشيه بعربيتها مخنوقه 
وفي بيت ريهام 

                        #بقلم دوداا حوده#
ريهام :خدي اطفحي 
ايه :, اي اطفحي دي وحده نفسيتها زباله عايزها تعمل اي 
ريهام :تاكل من عندي كلي ياختي ذنب التلاجه دي لو فضيت هيكون بسببك 

ايه :, كل ده علشان شويه سندوتشات 
ريهام :لا ياختي بسبب الشغل اللي سبته 
ايه :تفتكري جيهان اللي عملت كده 
ريهام :, هي واطيه وتعملها وحقوده 
ايه :وبغل كده 
ريهام :وصفرا 
ايه :كفايه بقي دي برضه صحبتنا 
والباب خبط 
ريهام :ههههه جيهان شكلها اترفدت 
ايه :يالله كلمت. فتحت الباب وكانت زينب 
ريهام :تعالي اتفضلي 
زينب :انا اسفه بجد اعصابي كانت تعباني 
ريهام :ادخلي طيب بس ايه جوا 
زينب :لا خالص بلاش 
ريهام :انتي لسه مصممه أن هي اللي عملت كده 
زينب :مش كده انا جرحتها بس غصب عني والله
ريهام :تعالي ودخلت 
ايه :اي فيكي حاجه 

ريهام :شوفتي دي وحده معندهاش دم اصلا 
زينب :حقك عليا يا ايه انا لما فكرت بيني وبين نفسي قولت انتي يستحيل تعملي كده انا اسفه 
ايه :حبيبتي مافيش حاجه بس بلاش شغل مع بعض علشان منخصرش بعض 
زينب :يبقي لسه زعلانه حقك عليا بقي 
ريهام :, بقولكم اي يلا انا عزماكم علي الغدا 
ايه :لا انا كلت 
زينب :طيب انا اللي عزما هتكسفيني 
ايه ،:والله فعلا كلت 
ريهام :يلا بقي يا رخمه وراحوا مطعم اكل ودخلوا قاعدوا 
ايه :, اي ده مش دي جيهان 
ريهام :اه هي مين اللي قاعد معاها ده 
زينب :معقول ده ابراهيم 


تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-