جديد

روايه ‏ورده ‏الحياه بقلم ‏دوداا حوده الفصل ‏السابع ‏


#ورده الحياه 
#الحلقه السابعه 
#بقلم دوداا حوده
بقلم دوداا حوده 
ابراهيم /انتي ليه بتعملي فينا كده 
زينب /انا بكرهك يا ابراهيم ابعد عني احسنلك 
ابراهيم /هبعد عنك يا زينب انا كرمتي اغلي عندي من نفسي وانا علشان غلط في حقك كنت بحاول ارجعك تاني ليا بس اكتر من كده مش هيحصل اه دول اسماء العملاء اللي جبتهم ليا جيهان عالشان اتعامل معاهم في الشركه بتاعتي بس انا معملتش كده خدي بالك من نفسك لان فعلا هبعد عنك المره دي وخرج ابراهيم وهو مسكور من عند زينب ودخلت ريهام وايه 
ايه /زينب انتي كويسه 
زينب /عمري ما هبقي كويسه طول ما الانسان ده راشق نفسه في حياتي 
ريهام /زينب انا مصدقه 

زينب /وانتي عرفتي الحوار اللي دار بينا ازاي 
ريهام/ عالفكره صوتكم كان عالي وانا كنت خايفه انه يضايقك بالكلام وقولت لو الكلام سخن هدخل 
زينب /ده حيوان خاني عايزه اي من واحد خاين واحمد ده كويس 
ايه /بوصي حرصي ولا تخوني ودخلت جيهان 
زينب /رجعتي يعني 
جيهان /اصل ماما حالتها مستقره 
زينب /واكيد هتكوني معاها اليومين الجاين 
جيهان /اه بس هاجي الشغل برضه 
زينب /تمام ايه هتشتغل في الدعايه عقبال ماتخلصي 
جيهان /لا اقصد هي ايه هتفهم ايه في الدعايع 
زينب /وانتي كنتي بتفهمي اي يعني سمعتي اللي قولته 
جيهان /تحت امرك طبعا بعد اذنك 
زينب /رايحه فين 

جيهان /علي مكتبي ولا حتي ده استاذه ايه هتاخدوا 
ايه /ايه لا هشتغل من مكتبي وخرجت جيهان 
ريهام /انتي شاكه فيها 
زينب /مش عارفه بس بقيت مش مرتاحه ليها وخرجت جيهان كلمت احمد 
احمد/خير فيه اي مش قولت هتخدي الفلوس اللي انتي عايزها 
جيهان /8في حاجه غريبه 
احمد/خير يا وش السعد 
جيهان :زينب خد كل حاجه من تحت ايدي 
احمد :ليه عملتي اي 
جيهان/بتقولي عالشان ماما تعبانه وهغيب كتير 
احمد /طيب عالفكره زينب هبله اوي ومش خبيثه لو فيه حاجه هيبان عليها 
جيهان /بس كده مصيبه ايه هتعرف كل اللي عملته واكيد هتقول ليها 
احمد /اديني ارقام العملاء وانا هظبتلك الدنيا 
جيهان /بجد هتعمل كده 
احمد/ طبعا ده اسهل حاجه ممكن اعملها 
وايه وافقه وجت ريهام 
ريهام /سوسه وافقه كده ليه 
جيهان /عامله تتكلم في لفون 
ريهام /ايه اهدي شويه زينب تعبانه ارجوكي مش وقته مشاكل 


ايه عجبك اللي هي بتعملوا 
ريهام/ عملت ايه يا سوسه اهدي شويه بقي 
ايه /هنشوف بس انا عارفه ان في مصيبه ورها 
وفي مكتب زينب اتصل احمد 
احمد/ قلبي وجعني فجاه قولت اكيد فيكي حاجه 
زينب /انا كويه يا احمد 
احمد /احمد يبقي فيكي حاجه 
زينب ابدا مشاكل شغل ومش عارفه العملاء محدش راضي يتعامل معايا خالص 
زينب /بس كده ياقلبي سيبي المشكله ده عليا عروستي حبيبتي تنزل تشوف الفستان ممكن 
زينب /بقولك عندي مشاكل تقولي الفستان 
احمد/ تاني هو كل نا اهدي تعملي كده معايا 
زينب /خالص خالص هنزل 
احمد/ مين اللي اللي مسؤاله عن الدعايع عندك 
زينب /كانت جيهان دلوقتي ايه 
احمد/ يعني ايه كملت العملاء 
زينب /لا جيهان ايه لسه مستلمه الشغل دلوقتي 
احمد تمام انا جاي وعايز اجتماع بيني وبينك وبين جيهان 

زينب /ليه جيهان بقولك ايه اللي هتكون سواله 
احمد /في الاجتماع هتفهمي وفعلا جه وعمل اجتماع وفضل يسال جيهان عن العروض اللي كانت بتقدمها وقالت ليه وكان عامل يتكلم معاها وفعلا عدا اسبوع وبدات الشركه تشتغل وحدد زينب ميعاد الفرح وتم الفرح وكانت احلي عروسه وجه ابراهيم 
ريهام /ابراهيم لوسمحت انت ايه اللي جابك 
ابراهيم /والله ماهعمل مشاكل هسلم عليها وامشي 
ريهام/ بالله عليك هي لو شفتك هتتعب ارجوك امشي 
ابراهيم /انا غلط ي حقها بس اخمد ده والله مش كويس 
ريهام /هي حره بقي وحش حلو ليها 
ابراهيم /يارب اكون انا غلط ويكون كويس فعلا 
ريهام /طيب ممكن تمشي بقي 
ابراهيم /حاضر همشي ومشي قابل جيهان 
جيهان /هو انت لسه معنكش كرامه 
ابراهيم /انتي اخر وحده تتكلم انا معنديش كرامه انما انتي معندكيش ضمير 
جيهان /هههههههه خصلت بعد اذنك اروح اتصور مع العرايس قمر اوي احمد 
وتاني يوم في الشركه 
ايه /والله يافندم انا عملت لحضرتك خصم عمري ما عملته لحد 

العميل /تمام جدا وشاف جيهان اي البنت دي لسه شغاله هنا 
ايه /مين جيهان اه شغاله هنا ليه فيه حاجه 
العميل استغربتها اوي اول ما جيت هنا مقلتش اي عرضمن شركتم كانت بتقول ليا عروض شركات تانيه 

ايه /معقول الكلام ده 
العميل /ايوه ومش انا بس ده كذه عميل وجابت لينا عروض كويسه في شركه ابراهيم النويري بس هو رفض انو يتعامل مع اي حد جاي من شركه ورده الحياه 
ايه دقيقه وراجعه لحضرتك 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-