جديد

عائله ‏سعيده ‏جدا ‏روايه ‏بقلم ‏دوداا ‏حوده ‏الفصل ‏السادس


#عائله سعيده جدا 
#الحلقه السادسه
#بقلم دوداا حوده 
شهاب : اكيد معرفش يبقي بنته اللي عملت كده وخدت الورق 
محمود :والكلام اللي في الورق ده حقيقي فعلا انت كنت بتشتغل في الادويه الممنوعه 
شهاب :محمود بالله عليك انا كده هروح في داهيه لازم جودي تخرج 
محمود:هو وانت فاكر ان المشكله دلوقتي في خروج بنته بس اكيد هيفرض شروط علينا مقابل الورق ازاي ابن عمر شهاب يشتغل ف الممنوع 
شهاب :وندمت والله ومن بدري كمان مش من ساعت المشكله بتاعتي منك لله يا جودي كتر طلبتها اللي عملت كده 
محمود :احنا نتصل بالمحامي ونسأله 
ودخلت المكتب امهم 
الام :في اي يا ولاد الورق ده فيه اي 
محمود :ورق تبع شغلنا يا امي متخافيش كل حاجه هتبقي تمام 
الام :مش حاسه بكده 
محمود :امي الله يخليكي قولتك كل شي هيبقي تمام بس انا وشهاب لازم نخرج دلوقتي اعدي لينا يا امي وباس ايد أمه وشهاب كمان 
الام :شهاب انت كويس 
شهاب :كويس طول ما انتي راضيه عني يا امي 
الام:دعيالك يا ابني ومشيوا 
             
                     #بقلم دوداا حوده #
وفي العربيه كان راكب محمود وشهاب 
شهاب :محمود انا بجد ندمان علي اي شي عملته غلط 
محمود :مش وقته يا شهاب بس أكبر غلطه جوازك من جودي دي 
شهاب :ندمان والله 
محمود :في قرش من فلوس الادويه دي اتصرف علي الشركه 
شهاب :اكيد مش فاكر يا محمود 
محمود :انا مش عايز قرش حرام يتصرف علي شركه ابويا 
ووصلوا للمحامي 
حاتم :, اي ده حضرتك متصلتش بيا ليه يا استاذ محمود كنت جيت 
محمود :مش وقته اقعد عايزنك في موضوع مهم 
حاتم:تحت امرك اتفضل معاك 
محمود :شوف الورق ده ونتكلم 
حاتم:امممممم عارف بالورق ده 
محمود :فهمني بقي وحده وحده اي بقي 
حاتم: انا فاكر يوم ما جت كلمتني مدام جودي في موضوع شركه الادويه دي
شهاب :بس انا معرفتكش اي حاجه المفروض أن الموضوع تبعك ازاي 
حاتم :هفهم حضرتك 
                 
              #فلاش باك #
حاتم:مدام جودي اتفضلي 
جودي :ازيك يا متر عامل اي 
حاتم :, تمام الحمدلله 
جودي :اسماء زملتي اللي كلمت حضرتك عنها أن جوزها عندوا شركه ادويه 
حاتم: اه فاكر انك قولتي أنه ليله ادويه محظوره البيع لشركات كبيره 
جودي :ايوه هو 
حاتم :مالو بقي ابعدي عن الموضوع ده يا مدام جودي علشان آخرته وحشه 
جودي :وانت مالك انت انا عايزه شهاب يشتغل معاه 
حاتم : استاذ شهاب لاطبعا مش هيوافق 
جودي :امال انا جايه ليك ليه انا عايزه تفكر ليا في حاجه أن شهاب يشتغل معاه 
حاتم :معرفش ومش هقدر اسعدك المره دي 
جودي : تمام اوي يا متر افتكر الموضوع ده سلام وروحت جودي وكان شهاب بيلبس هدومه 
جودي :شهاب احنا معزومين علي الغدا بكره 
شهاب :فين مانتي عارفه اني مش بحب اتعزم 
جودي :اسماء زملتي عازمني 
شهاب :جودي انا مش فاضي بجد 
جودي :وانا عايزه اروح 
شهاب :خلاص روحي انتي 
جودي :لا هتيجي معايا بجد هزعل لو مش جيت 
شهاب :خالص ماشي من هنا لبكره يحلها حلال سلام 
                  
            #بقلم دوداا حوده#
جودي بتكلم اسماء 
جودي :ايوه يا اسماء انا كنت عايزه شهاب يشتغل مع جوزك 
اسماء :لا طبعا مش هينفع رضوان ميعرفش أن اتكلمت معاكي في موضوع شغله 
جودي :هقولك تقولي ليه اي بالظبط أن جوزي ليه أصحاب في الجمارك وسهل أنه هيخرج اي حاجه هو عايز يخرجها أو اي حاجه عايز يدخلها وهو هيوافق 
اسماء :انا خايفه يا جودي 
جودي :اسمعي كلامي بس ومش هتندمي 
اسماء :ماشي سلام دلوقتي 
رضوان :بتكلمي مين 
اسماء :جودي صحبتي 
رضوان :مش فاهم مين جودي دي اللي بقيتي مهتمه بيها اليومين دول 
اسماء :والله وحده يعتبر ماسك الجمارك بايدوا مهتمش بيها ليه 
رضوان:سومه انتي بتتكلمي بجد 
اسماء :ومن أمتي يا قلب سومه وانا بهزر معاك 
رضوان :انتي مش عارفه الراجل ده ممكن يفديني ازاي 
اسماء :امال يا حبيبي مانا عارفه علشان كده بقيت مهتمه بيها 
رضوان:تمام يعني هتقدري تخليها يساعدني في 

الشحنات اللي بتيجي 
اسماء :وليه ماتخلي يشتغل معاك 
رضوان :انتي بتهزري صح لا طبعا وافرضي بقي طلع بدبانع عندوا ضمير ومينفعش وبلغ عني 
اسماء : متخافش انا متاكده أنه هيوافق انت متعرفش جودي بتموت علي الفلوس ازاي واكيد هتخلي جوزها يوافق 
رضوان :انتي عازمهم امتي 
اسماء :بكره يا قلبي بكره 
        
                   #بقلم دوداا حوده #
جودي :احنا هنروح للناس وانت مكشر كده 
شهاب :جودي مش عملت ليكي اللي انتي عايزه خلصنا 
جودي :حبيبي الراجل ده ناجح اوي واتمني أن يبقي في شغل معاك 
شهاب :والله واحد عندوا شركه ادويه بعدين عن شغلي خالص يبقي هيكون في شغل بينا ازاي 
جودي نروح بس نقعد معاهم وبعدين نتكلم 
رضوان :اهلا اهلا استاذ شهاب 
شهاب :اهلا بحضرتك 
اسماء :نورتي البيت يا جودي 
جودي :حبيبتي ربنا يخليكي وبعد كلام كتير 
رضوان :انا بسمع أن حضرتك ليك ناس في الجمارك 
شهاب :اه بس بتعامل زي زي الغريب 
جودي : هههههههههههه بيحب يهزر اوي يا استاذ رضوان ده واحنا قاعدين دلوقتي لو حابب يخلص اي شغل هيخلص 
رضوان:اتمني يبقي فيه شغل بينا والشغل معايا ليه مكاسب كتير 
شهاب :انشالله مش يالله ياجودي 
رضوان:رايح فين بس احنا لسه قعدنا مع بعض 
شهاب :, تتعوض باذن الله يالله 
جودي :هكلمك يا اسماء وفي العربيه 
اي قله الذوق دي
شهاب :بقولك اي انا مش مرتاح الراجل ده
جودي : والله اللي اعرفه ان في فتره قليله بقي ملياردير 
شهاب :اكيد من الشغل الغلط 
جودي :, غلط ولا صح المهم أن يبقي معاك فلوس بعيد عن باباك 
شهاب :بالحرام يا جودي 
جودي :المهم الفلوس مفهوم فضلوا شهر جودي اسلوبها زباله واسماء كل يوم تكلمها علشان طبعا بقي فرصه كبيره أن شحنات تخرج من غير ما تتراجع لحد يوم اتخانق شهاب معاه ابو وكانت الفرصه لجودي 
        
                   #بقلم دوداا حوده #
جودي :طبعا لازم تتحايل علي باباك علشان يرضي عنك 
شهاب :جودي خلصنا 
جودي :مهو انت او ليك شركتك الخاصه مكنش حصل معاك كده 
شهاب :بدأ يفكر في الكلام وفعلا خرج الشحنات من غير ما تتفتش وكانت ادويه كتير ممنوعه بكميات فظيعه وكسب من وراها فلوس كتير بس كانت أول واخر مره وفعلا ندم وقال مش هتتكرر تاني 
               
       #رجوع#
شهاب :طيب انت عرفت الكلام ده منين وانت قولت انك مش وافقت انك تساعدها 
حاتم :عرفت منها في وقت مشكله بينكم 
محمود :طيب الكلام ده فيه غلط علي شهاب في الوقت ده والموضوع ده حصل من سنين 
حاتم : بصراحه اه الحل دلوقتي انك تروح لرضوان وتعرفوا بالورق ده وأن لازم يقف معاك علشان مافيش حاجه توصل للنيابه 
شهاب :وهي هينفع تخرج من السجن 
حاتم :دي محاوله قتل لا طبعا 
شهاب :انا دماغي وقفت مش عارف افكر 
محمود :الحل اللي قدمنا ان نروح لرضوان وفعلا راحوا ليه 
رضوان :,الورق ده مزور مش حقيقي شكرتي طول عمرها شركه محترمه وبعدين مدام جودي مراتك سابقا وخطبتي حاليا يستحيل تعمل فيا كده 
شهاب :خطيبتك ده ازاي 
رضوان :اه خطيبتي وتخرج من السجن وهتنجوز والورق ده حضرتك مزوره علشان توديني في داهيه بعد ما عرفت أن هتجوز مراتك وأنا هعمل محضر بكده 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-