جديد

عائله ‏سعيده ‏جدا ‏روايه ‏بقلم ‏دوداا ‏حوده ‏الفصل ‏الخامس


#عائله سعيده جدا
#الحلقه الخامسه 
#بقلم دوداا حوده

محمود :هو انا اعرفك أو عمري شوفتك 
الشاب :هو يا باشا اللي اداني الفلوس قالي لو خبطه بالعربيه هديك فلوس تاني وهخليك تشتغل عندي في الأمن 
الظابط :أمن انت يا حرامي يشغلك امن وكلن ليه يا استاذ علشان الفلوس تقتل اخوك 
محمود :اقتل مين محصلش والله وهعمل كده ليه بالعكس اخويا الفتره دي مزنوق جدا ولما جه ليا وقالي أنو محتاج فلوس قولت ليه اني هدي الفلوس اللي هو عايزها يبقي ازاي هقتله أو افكر في قتله 
الظابط ،:اكتب يا بني تم حبس المتهم محمود عمر شهاب ٤ايام علي زمه التحقيق 
           
               #بقلم دوداا حوده#
وفي المستشفي راح المحامي حاتم 
حاتم :مدام جودي عايز حضرتك في كلمتين 
جودي :نعم قول عايز اي 
حاتم :تحبي نتكلم هنا قدام الناس عادي أما معنديش مانع 
جودي :اتفضل نعم عايز اي 
حاتم :بوصي بقي انا مكنش عندي ضمير الاول انما دلوقتي لا لحد القتل ومش معاكي فيه انتي لازم تخرجي محمود 
جودي :ومين قالك اني ليا يد في الحوار ده اصلا 
حاتم :عيب عليكي ده انا حافظك اكتر من اسمعك وانتي بعد الكلام اللي قولتي ليا امبارح عارف ان ليكي يد في محاوله قتل شهاب 
جودي :اه انت بقيت المحامي بتاع محمود صح 
حاتم :حاجه مش تخصك 
جودي :اممممم تبعني انا علشان خاطر محمود ماشي اعتبر ان بابا خالص سحب كل القضايا بتاعته من مكتبك 

حاتم :ولا يفرق معايا في داهيه بس محاوله قتل شهاب مش هتعدي بالساهل 
جودي :اوعدك المره الجايه مش هيقوم منها يا متر والله المره دي الولد طلع غبي بس باذن الله الممرضه اللي أنا موصيها تديلوا حقنه غلط المره دي هتعرف تعمل اللي الحيوان فشل فيه 
حاتم :, انا بكره اليوم اللي حبيتك فيه وكنت بتمني انك تكوني مراتي 
جودي ،:بعد اذنك اطمن علي جوزي يا متر 
                                 #بقلم دوداا حوده،#
ومشي المحامي وراح الظابط 
المحامي :انا عارف ان التسجيل ده مش هتاخد بيه علشان مش باذن نيابه بس حضرتك انا بنجي واحد من الموت والتاني هيروح فيها ظلم وسمع الظابط التسجيل وطلب استدعاء جودي وراحت جودي للظابط 
جودي :اي الكلام ده حضرتك محصلش 
الظابط :هو ده مش صوتك 
جودي :لا مش صوتي 
الظابط :هنعرف أن كان صوتك ولا لا 
جودي :وبعدين كان فيه إذن نيابه قبل التسجيل ده 
الظابط :والله حضرتك لما نتاكد أن كان صوتك ولا لا نبقي نشوف موضوع إذن النيابه ده 
جودي :كده يا متر والله لوريك 
والظابط طلب من العكسري أن يودي جودي عالحبس 

جودي :انت مش عارف انا بنت مين 
الظابط :انتي قدامي متهمه غير كده لا 
وراحت فعلا وطلب الشاب اللي خبط شهاب بالعربيه 
الظابط :مدام جودي دفعت ليك كام بقي 
الشاب :مدام جودي مين مدام جودي دي ياباشا 
الظابط :انت هتستعبط يلا ولا اي 
الشاب :مش فاهم حضرتك اللي كلمني كان واحد اسمه استاذ محمود 
الظابط:اه بس مدام جودي بتقول أن انت اللي كنت عايز تسرق الفيلا بتعتها وبعدين هي اتفقت معاك انك تقتل جوزها وتديك فلوس وبعدين قالت إنها كانت عايزه تخليك متلبس حتي هي معانا هنا في السجن 
الشاب :والله ياباشا انا معملتش حاجه انا شغال في الجراج بتاع الشركه عند باباها وهي اللي جت وقالت ليا اني اعمل كده والله ياباشا انا غلبان ومينفعش يتقال للناس دي لا 
الظابط :ايوه كده اقعد بقي وفهمني علي كل حاجه 
                    
        #بقلم دوداا حوده #
ندي :معقول ماما تعمل كده تفكر تموت بابا 
محمود :الولد قال علي كل حاجه والبركه في المتر 
حاتم :والله انا بحاول أكفر عن ذنب عملته زمان 
محمود :وبجد انا مش عارف اشكرك ازاي انك قدرت تقنع شهاب أن شكرته كانت بتخسر 
حاتم :البركه فيك ياباشا وفي دماغك 
الام :مش فاهمه حاجه انت يا محمود اللي عملت كده 
محمود :كان لازم شهاب يحس أنه بخسر يا امي علشان يرجع تاني لينا 
               
            #فلاش باك #
محمود :المتر حاتم عالطول موعيدك مظبوطه 
حاتم :حضرتك قولت امك عايزني خير 
محمود :طيب اقعد يا راجل هنتكلم كده واحنا واقفين 
حاتم :تحت امرك اتفضل 
محمود : بوص بقي انا عرفت بكل حاجه وعبير قالت علي اللعبه القذره اللي لعبتوها 
حاتم :اه والمطلوب 
محمود :, هقولك 
حاتم :اي كلام هنا في مكتبك مش هيحصل عايز نتكلم يكون في اي كافيه 
محمود : هههههههههههه انت فاكر اني بسجل ليك ماشي ياسيدي يلا بينا وفعلا راحوا كافيه 
حاتم :, اتفضل تحت امرك 
محمود :٥مليون جنيه 
حاتم :مش فاهم 
محمود :هكتب ليك شيك بيهم دلوقتي 
حاتم :والمقابل اي 
محمود :شهاب اخويا يخسر كل فلوسه 
حاتم :كل ده علشان حته بيت قديم 
محمود :اه والشركه 
حاتم :, انا عارف ان الشركه مش مهمه بالنسبه ليك انت كل اللي يهمك البيت وبس 
محمود : واخويا زعلان انو مشي ورا شيطانه زي جودي دي 

حاتم :تمام انت عايز اني اعمل اي 
محمود :تقعنه أن يبقي معاه شريك وهكون انا الشريك ده بس طبعا مش باسمي هنخلي حد تاني وبرضه المفروض أن يخسر كل فلوسه علشان يرجع ليا تاني 
حاتم :طيب ما ممكن يرجع لامرأته انت عارف انها مبسوطه 
محمود :مين جودي تدفع جنيه ليه عمرها ما تعمل كده 
حاتم :, تمام بس بشرط ال٥مليون اخدهم قبل اي حاجه 
محمود :موافق 
            
                #بقلم دوداا حوده #
الام:معقول يا محمود 
محمود :انا مكنتش طمعان في فلوس اخويا والله يا امي بس كنت عارف أنه مش هيرجع لينا الا كده 
الدكتور : استاذ شهاب فاق الكل جري عليه 
الام :حبيبي يابني حمد لله على سلامتك 
شهاب :انا فين 
محمود :انت بخير يا اخويا ربنا يطمنا عليك 
بسنت :حبيبي يا شهاب الف حمدالله على سلامتك
شهاب :بخير وطبعا محمود قال لشهاب علي كل حاجه لما بقر كويس ورجع ليه فلوسه وكلهم رجعه بيت العيله تاني وطلق جودي وكانو كلهم قاعدين في الجنينه 
محمود :عربيه مين دي 
شهاب :ابو جودي هههههههههههه 
االام:واي اللي جابو ده 
شهاب : هنعرف دلوقتي 
ابو جودي :بوص يا شهاب انا بنتي مش هتبات ليله وحده تاني في القسم 
محمود :مساء الخير 
ابو جودي :انا معايا ورق يوديك في ستين داهيه 
محمود :بله واشرب ميته 
شهاب :استني بس يا محمود 
ابو جودي :خد شوف الورق ده والأصل معايا ومستنيكوا في مكتبي علشان اشوف ابل الورق ولا لا 
محمود :خد الورق يانهار اسود يا شهاب الورق ده وصل لحماك ازاي 
  
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-