جديد

عائله ‏سعيده ‏جدا ‏روايه ‏بقلم ‏دوداا ‏حوده ‏الفصل ‏الثامن


#عائله سعيده جدا
#الحلقه الثامنه 
#بقلم دوداا حوده 

محمود :هنمشي بس راجع ليكي تاني كل تفكيري دلوقتي في امي بس ربنا يقومها بالسلامه 
جودي :يارب انت متعرفش انا بحب ماما ازاي وبجد زعلانه علي اللي حصل ليها ازاي بس متفكرش تلعب معايا تاني شوفت اخوك عمل اي ورجعلي تاني 
محمود :غوري من وشي ياجودي
وخرجت واتصل محمود بالسواق وطلب منه أن يكون جاهز لام البيت كله ماشي 
سامح :تاني يا بابا هنخرج من بيتنا 
محمود :هنرجع تاني يا حبيبي 
سامح:لا وانا مش بمزاج الهانم دي انا مش ماشي من هنا 

نجاد :سامح اسمع كلام بابا عيب كده بابا تعبان لوحدوا مش وقته خالص 
بسنت :محمود لو ماما خرجت المره دي هتموت 
محمود :والله هنرجع ليها تاني اصبري ويلا بينا ونزلوا كلهم كان شهاب قاعد وخرجوا كلهم من البيت 
جودي :مالك يا حبيبي 
شهاب :انا مش عارف عملت كده ازاي 
جودي :علشان بتحبني يا قلب جودي ومش عايز تخسر بيتك 

شهاب : ماما صعبانه عليا اوي 
جودي :حبيبي لازم تروح تطمن عليها ولازم تخليها تيجي بيتها تاني هي صاحبه بيت وانا ضيفه فيه يا حبيبي ومامتك مامتي والله 
شهاب :بنت اصول والله يا جودي 
ندي :ازاي يابابا تخلي تيته تمشي وهي تعبانه كده 
شهاب : حبيبتي مكنش ينفع اتكلم دلوقتي 
ندي :انا هروح لتيته انا عايزه اعيش معاهم 
جودي :امشي اطلعي فوق يابنت بلاش الكلام ده قولت 
شهاب :حبيبتي تيته هترجع تاني 
ندي :مظنش طلما بعت اللي شريك ومسكت في حد كان عايز يقتلك 
جودي :اخرسي وطلعي فوق 
ندي :انتي بتضربني بالقلم يا ماما 
جودي :واكسر رقبتك كمان اطلعي فوق يلا 
  شهاب :مش كده يا جودي 
              
              #بقلم دوداا حوده#
احمد :مالك ياندي فيه اي بتطعيتي ليه 
ندي :انا تعبت يا احمد وشيفاه رحتي معاكم 
احمد:ندي انا بحبك وعايز اتجوزك 
ندي :وانا يا احمد وعايزه امشي من البيت ده 
احمد :طيب يبقي نمشي ونتجوز 
ندي :وترضها ليا 
احمد :صعب اني اجي واطلب ايدك من عمي 
ندي :عارفه بس علشان خاطري مش لازم عمي يجي 
احمد :وتفتكري عمي شهاب هيوافق 
ندي :انا هخلي يوافق بس والنبي يا احمد انا عايزه امشي من هنا وفضل يفكر وبعدين راح لعمه 
احمد :عمي انا بحب ندي وعايز اتجوزها 
شهاب :حبيبي ده يا احمد انت فرحت قلبي بطلبك ده 
احمد :, بس حضرتك عارف المشاكل اللي بين حضرتك وبين بابا واكيد بابا مش هيقدر يجي ليك 
جودي :ومين قال إن احنا موافقين 
احمد : حضرتك ده كلامي معاه عمي وهو مرحب وندي بتحبني 
جودي :وشرطتنا الوحيد أن محمود يجي يطلب ايد ندي 

شهاب :جودي كلامنا بعدين بوص يا حبيبي انا هقعد مع ندي وأشوف رأيها وهكلمك وسعتها نتفق 
احمد :, تمام يا عمي هستني تلفونك 
شهاب :باذن الله يا حبيبي ومشي احمد 
جودي : مش فاهمه انا مليش راي ولا اي
شهاب :, تعالي عايزك في المكتب في شويه ورق لازم تمضي عليه بالنسبه انك رئيسيه مجلس الاداره 
جودي :هو حضرتك سمعني 
شهاب :جودي هو انتي شوفتي اني موافق 
جودي :كلامك بيقول كده 
شهاب :قولتي كلام انا موافقتش علي حاجه لسه 
جودي :لما اشوف يا شهاب ودخلت 
شهاب :, انا عايز الورق ده ضروري انهارده 
جودي :بعدين انا مش مركزه دلوقتي 
شهاب :جودي الشغل مش هيتعطل بسبب موضوع تافهه 

جودي :مستقبل بنتي موضوع تافهه
شهاب :لا حقك أن محمود يجي وتقولي ليه لا مافيش جواز موضوع تافهه لو سمحت امضي لازم اروح الشركه 
جودي :ماشي بس اللي في دماغي اللي هيحصل اتفضل الورق اهو 
شهاب : عيله بقت نكد والله سلام 
جودي :سلام واتصلت بمحمود 
محمود :نعم 
جودي :, ابعد ابنك عن بنتي معندناش بنات للجواز 
محمود : انا اتربي منه لو فكر يتجوز بنتك 
وقفل السكه 
                     
          #بقلم دوداا حوده#
ندي :الو ايوه يا احمد عامل اي 
احمد :, بخير عمي اتكلم معاكي في حاجه 
ندي :, لا كان بيزعق مع ماما ومشي 
احمد :انا هتجوزك مهما يحصل ودخل سامح الاوضه 
سامح :ممكن افهم اي اللي انت عملته ده 
احمد :في حد يدخل كده سلام دلوقتي ياندي نعم يا بيه فيه اي 
سامح :ازاي تروح لعمك وتطلب ايد بنته 
احمد :انا وندي بنحب بعض وهنتجوز 
سامح :بعد ما عمك كل علينا ورثنا 
احمد :انا مليش دعوه بالكلام ده
سامح :انت كده بتحط البنزين جمب النار 
احمد ،: انا هتجوز ندي يعني هتجوزها 
محمود يبقي تخرج من البيت ده وماشوفش وشك تاني هنا 
احمد :, ليه يا بابا خرجني انا وندي من موضعكم ده 
محمود: اطلع برا ومش عايزه اشوف هنا 
نجاد :لا بالله عليك ماتعمل كده 
محمود:اسكتي انتي يلا برا 
احمد :ماشي انا همشي يا بابا بس مش هسيبك بنت عمي 
                  
             #بقلم دوداا حوده#
شهاب داخل كافيه 
شهاب :مساء الخير يا متر
حاتم :مساء الخير اتفضل 
شهاب :الورق اهو بس متاكد انك تعرف تعمل اللي قولت عليه 
حاتم:اكيد هعرف بس هي مضت بسهوله كده 
شهاب :الغل. الحقد عما عنيها 
حاتم:الحمد لله انها مخدتش بالها 
شهاب :مش كنا عرفنا محمود احسن 
حاتم :, هنعرفه بس مش وقته 
شهاب :امي صعبانه عليا اوي 
حاتم :وانا والله معرفش أن اللعبه تعمل فيها كده 
شهاب :بس اكيد تكلم محمود وتفهمه 
حاتم : اكيد هيحصل وهي مدام اسماء جت اهي 
اسماء :اسفه اني اتاخرت بس كنت بتأكد أن رضوان مش بيراقبني

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-