جديد

عائله ‏سعيده ‏جدا ‏بقلم ‏دوداا ‏حوده ‏الفصل ‏التاسع


#عائله سعيده جدا
#الحلقه التاسعه 
#بقلم دوداا حوده

شهاب :انا اسف بجد اني وقعتك في مشاكل بس مش قدامي غيرك 
اسماء :لا طبعا انا كنت مشايه غلط وكنت فرحنا بالفلوس بس نصحته والشيطانه اللي اسمها جودي فضلت ورا علي امل انو هيتجوزها وعالفكره هي كلمته وقالت إنها رجعت ليك علشان تاخد كل حاجه وبعدين هتسيبك 

شهاب :اكيد أنا عارف موضوع زي ده وانا مش راجع حب انا راجع انتقام ليها واخد حق 
حاتم :المهم يا اسماء هتعرفي تجيبي الورق اللي بيدين رضوان وأنه بيتشتغل في الادويه الممنوعه 
اسماء :اكيد طبعا هعرف المهم انا عايزه اكون برا الموضوع لحد ما اقدر اسافر انا وبناتي 
شهاب :متخافيش انا هقدر اقف جمبك 
اسماء :حسبي الله ونعم الوكيل فيه وربنا يسامحني والله فعلا انا مش عايزه اعمل حرام تاني 
حاتم :ربنا بيغفر طلما عايزين نتوب 
اسماء :المهم ياشهاب كل حاجه ترجع باسمك تاني 
حاتم :هيحصل بس مش وقته المهم دلوقتي بس نقدر ندين جودي أنها شغاله مع رضوان 
اسماء :اكيد هنقدر نعمل كده ويرن موبيل اسماء اي ده دي جودي 
شهاب :ردي عادي جدا شوفيها عايزه اي 
حاتم:سجلي المكالمه بينك وبينها 
اسماء :حاضر الو ايوه يا جودي خير 
جودي :انا عارفه انك شايله مني بس تبقي عبيطه لو فاكره اني ممكن اتجوز جوزك 

اسماء :والله والكلام اللي سمعته بودني ده اي 
جودي :هو بصراحه عايز بس انا لا انتي صحبتي وعشره عمري وانا عمري ما أبيعك 
اسماء؛عايزه اي ياجودي اخلصي 
جودي :عايزه منك خدمه انا عارفه انك عايشه مع رضوان بس علشان الوصلات اللي وخدها عليكي 
اسماء : هههههههههههه هو قالك كده يبقي بيكدب عليكي علشان اكيد انتي مش عايزه تدخلي علي ضره وهو كدب وقالك كده 
جودي : هههههه معقول انتي كنتي مغفله اوي كده افتحي الواتس كده 
اسماء :ينهار اسود دي فعلا امضتي ازاي ده حصل انا معملتش كده والله 

شهاب :اهدي بس فيه اي 
اسماء :دي وصلات امانه عليا ودي فعلا امضتي الكلب الجبان ازاي عمل كده ورنت تاني جودي 
اسماء :نعم عايزه اي مني ارحموني بقي 
جودي :رضوان عايز شريك لينا في العمليه الجديده وانا عايزكي تكوني معايا 
اسماء :بتحلمي عمره ما هيحصل 
جودي ؛عالفكره انا خدت الصور دي من علي موبيله واقدر اجبلك الوصلات دي لو عايزه 
اسماء :شكرا مش عايزه وقفلت السكه 
حاتم:الوصلات دي مش بتاعتك 
اسماء :, ازاي امضتي بقول لحضرتك 
حاتم:وانا بقولك دي لعبه هي عاملها 
اسماء :مش عارفه يا متر بس ازاي هنتكلم بقلب جامد كده 
شهاب :دي لعبه واكيد رضوان مشترك فيها معاها عالعموم اتعاملي عادي لحد ما نشوف هنعمل اي 
اسماء :انا مش عارفه ازاي كنت متجوزه واحد زي ده 
حاتم :هتخلصي منه قريب 
اسماء :يارب 
               
                  #بقلم دوداا حوده#
وفي فيلا شهاب كانت جودي ورضوان قاعدين 
رضوان :تفكتري هتصدق 
جودي :مراتك جبانه وانا عارفه كده 
رضوان :مش فاهم ليه انتي عايزها معانا 
جودي :مش ممكن مراتك تبلغ عنا بعد ما قولت عامله تكلمك أن لا ومينفعش وحرام لازم رجلها تيجي معانا 
رضوان :عندك حق والله 
جودي :بس انا عند شرطتي اسمي ميجيش في اي حاجه 
رضوان :, اكيد يا حب طبعا هيحصل كلمنا واحد انتي برا اي كلام 
جودي ،:المهم دلوقتي بقي انا عايزه من بكره اروح الشركه 

رضوان:شركه اي 
جودي :شركتي اللي بقت بتاعتي 
رضوان :هو انتي ليه سايبه كل حاجه 
جودي :علشان اقدر اخد منه كل فلوسه 
رضوان :اه صحيح انتي بتحطي ليه البرشام في العصير زي ما قولنا 
جودي :طبعا بس هو اي صحته جامده هياخد شويه وقت عقبال ما ياثر معاه 
رضوان :امتي نخلص منه بقي 
جودي :لااااا مش دلوقتي لما اخد كل فلوسه 
رضوان : هانت يعني انا هروح بقي علشان اشوف هعمل اي مع اسماء 

جودي :مش هتتكلم معاك في حاجه لحد ما اتكلم معايا تاني انا عارفه مراتك 
رضوان :ويمكن تدور علي الوصلات 
جودي :اهم شي الراجل اللي روحت ليه علشان يمضي نفس الامضي بتاعتها فعلا مضاه نفس امضتها 
رضوان :اكيد طبعا دي لو فكرت تعمل محضر مش هتعرف 
جودي :ندي رايحه فين ورجعتي امتي مش كنتي برا 
ندي :رجعت وحضرتك نايمه بس معرفش أن عندك ضيوف 

جودي :ده ده انكل رضوان جوز طنط اسماء زملتي كان في مشكله بينهم وجه علشان اكلم طنط 
ندي :اه تمام انا خارجه مع اصحابي 
جودي :مين اصحابك دول 
ندي : شهيره وميرفت 
جودي :طيب تمام بعد اذنك دقيقه يا استاذ رضوان 
رضوان :اتفضلي 
وخدت جودي ندي علي جمب 
جودي :ندي بابا مينفعش يعرف أن انكل كان هنا. وانتي فاهمه ليه 
ندي :فاهمه واحد كان عايز يتجوزك مينفعش يجي البيت طبعا 
جودي :حبيبتي الموضوع ده خلص خالص 
ندي :ماشي يا ماما ومشيت ندي 
رضوان :غلط كبير انا سالتك حد هنا قولتي لا
جودي :والله ما اعرف انها موجوده 
رضوان :سلام انا ماشي 
   
                             #بقلم دوداا حوده#
وفي بيت محمود 
بسنت :ندي تعالي يا حبيبتي 
ندي :عمي محمود هنا 
بسنت :ايوه يا روحي تعالي اتفضلي 
محمود :اي اللي جاب البت دي هنا 
ندي :بت اخرتها يا عمي 
محمود :انا مش عايز اشوف وش حد هنا 
ندي :عمي يا ريت تسمعني 
محمود :انا داخل اوضتي 

ندي :عمي احمد تحت في العربيه وانا لما فكرت أن اتجوز احمد كنت فاكره أن انت اول حد هتفرح لينا بس انا قولت لاحمد خالص مش عايزك لأن بحب عمي وعمري ما اقدر ازعلك مني انا عارفه انك مضايق انو راح لبابا بس والله انا زهقت من البيت ده 
محمود :الرفض مش علشانك ازاي يكسرني ويروح لباباكي من غير ما اعرف 
نجاد :والنبي ابني تحت خليه يطلع 
محمود :لا قولت لا 
وخرجت الام من الاوضه 
الام :علشان خاطري يا ابني 
بسنت ومحمود ونجاد :ماما انتي بتمشي 
الام :طلع ابنك 
بسنت :ماما انتي كويسه 
الام :كويسه بيكم 
محمود:امي حبيبتي حمد لله علي السلامه 
والباب خبط 
نجاد : ابني حبيبي وفتحت كان شهاب وحاتم وأحمد 
محمود :اي اللي جابك هنا 

شهاب :امي انتي بتمشي يا حبيبتي 
محمود :كلمني انا هنا 
حاتم : انا اللي هقول ليكم كل حاجه 
شهاب :سامحني يا امي والله كانت لعبه والله ما اعرف ان هيحصل ليكي كده 
حاتم :ممكن نعقد ونتكلم وقعدوا كلهم وحاتم فهمهم علي كل حاجه 
محمود : بس المفروض اني كنت اعرف 
حاتم :دي غلطتي انا والله انا قولت ليه بلاش حد يعرف 

الام:الحمد لله يابني أن بجد مش سلمت نفسك امرأتك 
احمد :خالص عمي اهو وبابا اهو انا عايز اتجوز ندي 
بسنت :اهدي يا واد انت عالطول مستعجل كده 
ندي :بابا  ماما ورضوان متفقين عليك 
شهاب :جبتي الكلام ده منين 
ندي :,اسمع كده وكانت ندي مسجله الكلام بين أنها ورضوان 
شهاب :, دي شيطانه ولازم تموت 
حاتم :اهدي بس وحقك هيجي ليك 
شهاب :, عايز اعرف عملت اي ليها لكل ده 
محمود:حقك هيرجع 
شهاب :انا عايز اتمشي لوحدي شويه 
محمود :طيب اجي معاك 
شهاب :لا معلش ومشي شهاب 
بسنت :حبيبتي كنتي قولتي لينا احنا بلاش كنتي تسمعي ليه 

حاتم :كده احسن وبعدها روحت ندي 
ندي :ماما يا ماما انتي فين ولقت امها مقتوله ومرميه عالسلم فضلت تصرخ واتصلت ب ابوها مش بيرد اتصلت بعمها 
ندي :, الحقني يا عمي ماما ماتت حد قتلها وبابا مش بيرد 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-