روايات حديثة

روايه حب من اول رسمه الفصل السابع بقلم مني احمد

 

روايه حب من اول رسمه الفصل السابع بقلم مني احمد


حب من اول رسمه 🖌️ 🎨

البارت السابع ✨✨

مرات ابوها أنا هخليكي تتكسري النهاردة وحيات امك ل اوريكي ل يدفنوكي بالحياه النهاردة 

خد الفون وروح العب مكانك 

روح اتفضل 

ربيع احبك وانت مطيع 

روح حبك برص م تلم ملافظك 

ربيع طب غوري طيب جتك القرف 

دخلت روح 

هات ي سيف خلصت 

عند سقر بعد ما رسم شويه 

مسك فونه وقال م أتصفح ع الاكونت بتاعها يمكن ناشره رسومات ليها زيادة تأكيد 

صقر ب اندهاش اي دا معقول 

فضل واقف عند صورتها وبيقول في عقله يالله في ملامح بريئه عمري ما شوفت ملامح زي كدا حزينه ومليانه برائه وروحها مرحه

بس ازاي تنشر صوره ليها كدا

صقر انت بتقول اي وبعدين بتبتسم لي احنا عايزين نشوف الرسومات مش صاحبه الرسمه 

روح جيه تقعد وتمسك فونها 

مرات ابوها بصوت عالي وهي ماسكه فونها تعالو ي رجاله يلي مش شاكمين بنتكم البنت ناشره صورتها ب شعرها ع الفيس بوك والشباب بتتغازل فيها 

الجد.وربيع واعمامها

مرات ابوها بصوا الصوره مش دي روح انا جيت اقلب بتفرج ع الفيس لقيت منزله صورتها 

جدها انتي ي بت ي روح انتي ي فا*جره  

روح والله ي جد مع......

وقبل ما تكمل كان نازل عليها ب العكاز بتاعه ضرب وهي تصرخ وتقوله والله والله منا 

الجد وشعرك إلي بتتباهي بيه دا وفجاه لفهو حوالين أيديه 

حد يجيب مقص 

روح بترجي حرام الا شعري سيبولي شعري 

الجد اهو اهو وفضل يقص فيه وهي لما شافت شعرها بينزل بطوله قدام عينيها روح ب عياط وهي بتشهق ح حرام عليكم 

سيف وهو بيبصلها وصعبت عليه من كتر الضرب إلي اخدته 

مرات ابوها امشي ي سيف ادخل جوه واقف ليه

مرات عمها لازم نجوزوها ل ربيع موجود احسن من الغريب ولو البنت فا*جىره وقادره نشكموها

الجد.مش عايز اسمع كلمه تاني  سخنولي ميه عايز استحما 

الجد.دخل وكانت روح مرميه ع الأرض وراسها جايبه دم وجسمها كله علامات من الضرب 

مرات ابوها قومي تستاهلي إلي حصل فيكي 

روح ب نظرات كره وكسره والم دخلت ف حاله انهيار

جيه تقوم ولكن وقعت تاني وفضلت تعيط جسمي بيوجعني اااه يارب فضلت تزحف لحد.ما دخلت اوضتها 

واترمت ع السرير وفضلت تنهار مسكت فونها وفتحت الفيس وصورتها وفضلت تبكي والله مظلومه الوقت دا كنت بعمل فيه شاي يارب قادر ع الظالم المفتري وقالتها ب قلب مغلول حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل 

صقر فكر يبعتلها ويقولها أنه عايز يشوف رسومات ليها غير بتاعت المسابقه 

صقر ف رساله ممكن تبعتي رسوماتك إلي قبل دي 

روح ف فويس  لانها مش قادره تكتب وهي منهاره وبتحاول تسيطر وتمسح دموعها 

رسومات اي خلاص شلت موضوع المسابقه من بالي 

والرسم عموما ويا عالم يمكن دا هيكون اخر ظهور ليا كمان 

صقر لما سمع الفويس اتخض جداااا ودايق 

صقر انتي كويسه ؟؟؟ 

حصل اي 

هو أنا مليش صفه ادخل بيها بس يمكن اقدر اساعدك 

انتي موهوبه جدا لي هتوقفي رسم 

روح شافت الرسايل ولكن مدرتش  

صقر ف باله انت متشعتف عليها كدا لي ما ترسم ولا مترسمش هيخصك في أي اظبط نفسك وبعدين قال ف نفسه حرام بس شكلها غلبان وشكل حصل معاها حاجه كبيره البنت موهوبه جدا يمكن أنا إلي أنقذها 

صقر مسك دماغه وهو بيزعق ويقول ما خلاص بقاااا 

عند روح 

ربيع دخل اوضتها 

قومي اطفحي

روح كانت بتعيط مش عايزة اكل أنا هريحكم مني 

انت عارف اني منزلتش حاجه الوقت دا كنت بعمل شاي والفون كان مع سيف اطلع برا ب بكرهكم.كلكم  بكرهكم 

مسكت روح فونها ومسحت الصوره من ع الفيس وكانت هتقفل فون الفيس 

صقر ف رساله مش من الزوق اكون باعت رساله وتتشاف وميتردش عليها انا شخص عندي اشغال قد دماغي وحد.يتمنا ربع دقيقه من وقتي

روح ف رساله اسفه جدا.والله بس تعبانه جدا  انا مقدره دا.جدا. وشكرا ليك ع مساعدك خلاص هحذف الاكونت بتاعي وهعتزل كل حاجه 

صقر لي كدا 

روح ب عياط منا مش عارفه اقول مشاكل عيله هقول اي 

صقر تقدري تحكي وانا هسمعك يمكن اقدر اساعدك ف حل وانتي زي اختي الصغيره 

روح ف ريك وصوتها تعبان جدا 

وفضلت تحكيله إلي حصل 

صقر اشتعل غضب لدرجه انه كسر فنجان القهوه إلي بيشرب فيه وهو بيقول لعنة الله عليهم 

صقر ف رساله مستحيل تسيبي الرسم فاهمه يعني اي مستحيل تعتذلي ولا هتقفلي كمان 

روح ملوش لزوم والله كد كدا عايزين يجوزوني ابن عمي

صقر وانتي موافقه كدا مش عشان حاجه بس انتي سنك صغير 

روح بعينهم دا يحصل هقتل نفسي لو فكروا 

صقر  كان غضبان جدا 

لانه لا يقبل الاهانه والظلم 

اخد الجاكت بتاعه وخرج  

وبعت فويس بيقول فيه اوعي تيأسي ارسمي كل ما تزعلي ارسمي هتنجحي صدقيني وهتوصلي ل مكان عالي جدا وانا بقولك وعلي ضمانتي انك هتوصلي ل نجاح عالي وهتطلعي من عندك 

روح لما سمعت الفويس حست ب الاطمئنان 

صقر  انتي  المره الي فاتت انت الي فايزه ب المسابقه 

ولازم تاخدي جايزتك 

روح لا لا هي اتلغت 

صقر  

يتبع


لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉

لفصول الرواية مجمعه اضغط هنا 👉

لمزيد من الروايات اضغط هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-