روايات حديثة

رواية حبي الأول الفصل الرابع بقلم ميرفت سعيد

 رواية حبي الأول الفصل الرابع  بقلم ميرفت سعيد



#البارت_الرابع

ليلي بدموع: بتفكرني بالايام دي ليه دلوقتي ياتميم 

تميم بحب: ليلي انا بحبك

نظرت له بصدمه ودموع : ده بجد 

تميم بحب: بجد ياليلي ده انتي تبقي هبل.ه لو مكنتيش عارفه 

ليلي  اتكسفت وكانت فرحت وبصتله بحب وسكتت 

تميم: طب وانتي ؟ 

ليلي بخجل وحب: ماهو لو مكنتش عارف تبقي اهب.ل 

تميم بفرحه وضحك : يعني مش هتقوليها 

ليلي بخجل: تؤتؤ

ليلي وتميم فضلوا يتكلموا كتير ونسوا نفسهم  وكانو فرحانين اووي 

★**********★

أم حبيبة : بترسمي علي اي ياوليه لتكوني جايبه ليها عريس 

سعاد بخبث: ايوه 

أم حبيبة وهي بتدعي يكون تميم : مين ؟ 

سعاد : تميم ابني.

أم حبيبة بسعاده : والله يا سعاد تميم زين الرجال ورجال مفيهوش عيب بس الرأي رأي حبيبة وأبوها 

سعاد: اهي حبيبة قاعده معانا وتقول رأيها رأيك اي ياحبيبتي

حبيبة كانت مصدومه مش مصدقه معقول طب هي نوافق ولا تعمل اي طب وليلي صحبة عمرها ؟؟ 

سعاد : قولي اي ؟ 

حبيبة بتوتر  : وهو تميم رأيه اي ؟

سعاد بضيق: هو جه وقالي انوا عايز يتجوز لكن مقالش مين العروسه.

حبيبة : بس انا مش موافقه

سعاد بضيق: ليه كده هو تميم ابني وحش ؟. 

حبيبة بتوتر: لا ياطنط بس ...

أم حبيبة : ياحبيبتي فكري هو تميم يتعايب

حبيبة : افرضي انو بيحب واحده تانيه

سعاد وهي خايفه لتكون عارفه أنه بيحب ليلي: لا ياحبيبتي مش بيحب واحده تانيه لو كان بيحب كان قالي امبارح 

حبيبة : طب انا عايزه اقعد مع تميم بعد اذن حضرتك ياماما 

سعاد بخوف: ااه ياحبيبتي طبعا هتقعدوا . أنا همشي أنا بقا ياأم حبيبة هتبقي اجيلكم بعدين 


علي الناحيه الأخري 

تميم وصل ليلي لحد باب البيت 

تميم: انزلي يلا 

ليلي: اي انت مش طالع 

تميم : هحط العربية في الجراج

ليلي : ماشي 

ليلي نزلت  وكانت سعاد متبعاهم من بعيد بغيظ 


ليلي كانت لسه هتدخل بيتهم ولكن وقفتها سعاد 

سعاد: ازيك يابنت عبير 

ليلي : الحمدلله ازي حضرتك ياطنط 

سعاد بضيق: الحمدلله كويسه شايفاكي يعني نازله من عربية تميم هو انتم كنتم برا 

ليلي: احم ايوه كنت عايزه اشتري حاجه فا كان بيوصلني ( فعلا ليلي وتميم راحوا اشتروا اي حاجه علشان لما ليلي ترجع كأنها كانت بتشتري ) 

سعاد بضيق ؛ طيب.. اااه صح لما ييجي بقا بركيله 

ليلي باستغراب: علي اي ؟ 

سعاد بخبث: اصل لسه جايه من عند حبيبة كنت بطلب ايديها لتميم 

ليلي كانت مصدومه معقول ازاي كان ليه معاها بيعترف لحبه لها 

ليلي بصدمه: حضرتك بتقولي اي؟ 

سعاد : بقول اللي سمعتيه ياحبيبتي اصل تميم حبيب أمه حالي امبارح وقال انو عايز يتجوز قولت له علي حبيبة وهو رحب جداا شكله كان بيحلها من زمان ولا اي فاروحت النهارده علطول طلبتها له ..عن اذنك بقا وطلعت بيتها ( نسيت اقول ان تميم ساكن معاهم في نفس العمارة ) 

ليلي فضلت واقفه مصدومه مبقتش قادرة تطلع سندت بأديها علي السلم وقعدت .تميم جه وليه هيكله ولكن اتفاجأ بليلي قاعده علي السلم ودنوعها بتنزل بصمت 

تميم بقلق: مالك ياليلي في أي 

ليلي بصتله بدموع ووجع ومتكلمتش 

تميم بخوف: ليلي مالك في أي ؟ بتعيطي ليه وقاعده كده ليه 

ليلي لقت فونها بيرن وكانت حبيبه مقدرتش ترد ودموعها نزلت اكتر 

ليلي ببكاء : أنا ..أنا معتش فاهمه حاجه 

تميم باستغراب وقلق: مش فاهمه اي 

ليلي : انت ازاي كنت بتقولي من شويه انك بتحبني وفي نفس الوقت مامتك كانت بتطلب حبيبة ليك

تميم بصدمه: نعم تطلب مين ؟؟ 

ليلي : حبيبة  

تميم: مين اللي قالك الكلام الفارغ ده 

ليلي: مامتك .

تميم بصدمه: ماما؟؟؟! .


حبيبة كانت قاعده متوترة ومحتارة هل هو فعلا تميم موافق عليها وبيحبها زي ما هي بتحبه ولا بيحب ليلي ..طب ولو هي وافقت وليلي صحبتها معقول هتجرحها وتوافق علي حبيبها . ؟


تميم طلع لمامته دخلت وبكل عصبيه 

تميم بغضب: ماما 

سعاد: نعم 

تميم: هو انتي فعلا روحتي لحبيبة وطلبتيها ليا 

سعاد : ايوه 

تميم بغضب: ليه ياماما ليه تعملي فيا كده أنا قولت إني بحب ليلي مش حبيبة 

سعاد : وانا قولت ليلي لا ...وعلفكرة حبيبة وافقت وقالت عايزه تشوفك وتقعد معاك وتتكلموا 

تميم قاطعها بغضب: اشوف مين واكلم مين اي الهبل ده ماما زي ما انتي روحتي وعملتي كل ده تنهييه أنا مليش دعوه وسابها ودخل الاوضه 

سعاد وهي بتمسك راسها :تميم ...تميم تعالي الحقني يابني ووقعت 

تميم جري عليها بخوف: ماما.. ماما مالك ونظل بسرعه لخالد ابن عمه لانه دكتور خبط عليهم جامد وخالد فتح 

تميم بخوف: خالد تعالي بسرعه معايا ماما تعبانه فوق 

ليلي جت عليهم وقالت بقلق: تعبانه مالها ؟ 

تميم: معرفش.

خالد وليلي طلعوا معاه وخالد كشف عليها 

خالد : متقلقش ضغطها عالي بس هنزل اجيب لها محلول من الصيدلية يظبطه وانت خليك جمبها.

تميم: شكرا ليك يا خالد 

خالد : علي اي ونزل يجيب الدوا 

ليلي حاسه انها السبب وأنهم اتخنقوا بسببها علشان كده طنط تعبت 

ليلي بقلق: تميم 

تميم بضيق : انتي ........

ادعولي ياجماعه نتيجتي بكرا  🙂💔

توقعاتكم🔥

رأيكم يهمني + متنسوش التفاعل ياحبايبي ❤️❤️

#حبي_الاول

#بقلمي_ميرفت_سعيد


لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉

لفصول الرواية مجمعه اضغط هنا 👉

لمزيد من الروايات اضغط هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-