روايه زين الرجال الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور شريف
رواية زين الرجال الحلقة الرابعة عشر
بيمسكها رحيم من دراعها بعصبية.. فريدة تبقي اخت زين صحبي و اتجوزتها غصب عني لاكن مبحبهاش!!
دي تصرفتها قل__ة ادب .
كابر و دموعها في عيونها لي واهلة، ضربته بي القلم و حضنته بقوة :_
كنت فاكره انك بتلعب بيا يا رحيم فاكر لما كنت نايمة في العربية و قولتلي انا بحبك و مش هسيبك ،اتجمعت الدموع في عيونها وقالت بحب.. قلبي كان بيدق و كنت فرحانه اوي ؟من جوايا و فجاة لقيتك بطلقني ؟؟
حطت ايديها علي شفايفه بحزن.. اياك تقولها تاني..
انا بحبك!!!!!!
رحيم بسرحان:- الي انا بسمعه ده حقيقي، كابر انتي في وعيك..
كابر بتقرب منه و بتحضنه بقوة :اه يا رحيم ده بجد!!
صلوا على النبي بقا كدا اي الجمال ده..
بيشيلها رحيم وووووو نسكت بقا..
بتسمع فريدة صوت ضحكهم بتعيط و بتقعد في اوضتها بتطلع صورة مالك و بتبوسها اتوحشتك يا ابن بلدي!!
:__خايفة اوي لما تعرف ان اتجوزت اختك بقت ضرتي ،
بتحضن الصورة و بتنام بهدوء………….
__________________
بيعدي شهر و زين مختفي ملوش وجود حتي رحيم ميعرفش مكانه!!
بتصرخ عشق كل يوم من الوجع الي فيها.. متعرفش هي بتحبه او لا، كل الي هي عايزه تشوفه و تحس بي وجوده..
كابر و رحيم عايشين قصة حب ،و دياب اخوها في السجن و مالك و حسن راجعين مصر تاني بعد السفر..
بتخرج كابر من المقابر و هي بتعيط علي امها؟؟
بيحضنها رحيم بحزن ،كابر انا مخبي عليكي سر و خايف تزعلي مني..
كابر بستغراب :اي هو السر ده.
مالك اخوكي بيحب فريدة مراتي ؟؟
كابر بصدمة:-فريدة دي مالك اخويا انت بتهزر، كنت بقول ليه مفيش واحده كدا ولا كدا قالي عندي واحده قمة في الاحترام و الاخلاق تنزل بس من تركيا و هروح اتقدم ليها و اتجوزها!!
رحيم بضحك: ما هو يا اخوكي كداب يا فريدة بتكدب عليه انا هطلقها بس لما نعرف مكان زين مختفي..
كابر :و عشق كويسه اختارت انه يبعد عنها.
:__شكلها بتحبه عايزه تشوفه..
دور عليه يا رحيم علي العموم يلا نروح..
______________________
في مستشفى لي عمليات التجميل :-
بيقوم زين من البنج و بيصرخ من وشه بي وجع.. يا دكتور يا بها__يم يا الي هناا، عملتوا فيا اي..
بيجيي دكتور بيبتسم ابتسامة هادية :_
اهلا دكتور زين لقد تمت العملية بنجاح مفيش اي تشوهات نهائي..
بيروح زين لي المراية و بيبص لي المراية بتوتر.. بيبص لي نفسه و بيبتسم بحزن :
معقول كدا هتحبني ؟؟انا رجعت حد تاني غير الي انا عارفه خايف ارجع و تخاف.. انا ناوي اتغير و اعرفها ان انا زين الرجال..
بيلبس زين جاكت جلد و بوت اسود بيركب عربية لي المطار و بيعدي يوم و بينزل مصر ”
___________________
بتنزل عشق تحت و بتاكل و بتكلم ابنها و بطنها الي زي الكره الي بدات تظهر :_
اياك تتطلع زي ابوك هنفخك كدا، اطلع زي امك!!
فجاة بيدخل زين و بيبصلها بجمود و قلبه بيبنبض من شكلها ماخدتش بالها منه و كملت اكل :_
زين بمكر :يا دادة..
بتلتفت عشق بصدمة و بتبصله بي اشتياق و بتنطق بتوتر، زين و بتقوم و بترجع بعيد.. لا انت مش زين، فين زين!!
زين بتوتر :انا زين..
عشق بخوف :فين شكلك، لا انا بحب زين التاني مش ده!
زين بغمزه:يعني بتحبيني…
(يشيخة انا قرفت منك في الحالتين خايفة عايزه يبقي قرد عشان تحبيه)
عشق بدموع بتجري عليه و بتحضنه بقوة :
وحشتني اوي يا زين..
بيزقها زين و بيبعد عنها و بيقولها بهدوء.. احنا مطلقين لو ناسيه انا بس ااي بعتبرك مراتي –
انتي لا انتي مش معتبره ده جواز ملكيش الحق تقربي مني كل حاجة بنا بحدود..
عشق بحزن :زين
زين بستهزاء:قال زين قال، انسي زين الحنين بتاع زمان اصل اتغير يا عشقي..
يتبع….
لقراءه الفصل التالي اضغط هنا 👉