روايات حديثة

روايه زين الرجال الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور شريف

 روايه زين الرجال الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور شريف 









رواية زين الرجال الحلقة الرابعة عشر

بيمسكها رحيم من دراعها بعصبية.. فريدة تبقي اخت زين صحبي و اتجوزتها غصب عني لاكن مبحبهاش!!

دي تصرفتها قل__ة ادب .

كابر و دموعها في عيونها لي واهلة، ضربته بي القلم و حضنته بقوة :_

كنت فاكره انك بتلعب بيا يا رحيم فاكر لما كنت نايمة في العربية و قولتلي انا بحبك و مش هسيبك ،اتجمعت الدموع في عيونها وقالت بحب.. قلبي كان بيدق و كنت فرحانه اوي ؟من جوايا و فجاة لقيتك بطلقني ؟؟

حطت ايديها علي شفايفه بحزن.. اياك تقولها تاني..

انا بحبك!!!!!!

رحيم بسرحان:- الي انا بسمعه ده حقيقي، كابر انتي في وعيك..

كابر بتقرب منه و بتحضنه بقوة :اه يا رحيم ده بجد!!

صلوا على النبي بقا كدا اي الجمال ده..

بيشيلها رحيم وووووو نسكت بقا..

بتسمع فريدة صوت ضحكهم بتعيط و بتقعد في اوضتها بتطلع صورة مالك و بتبوسها اتوحشتك يا ابن بلدي!!

:__خايفة اوي لما تعرف ان اتجوزت اختك بقت ضرتي ،

بتحضن الصورة و بتنام بهدوء………….

__________________

بيعدي شهر و زين مختفي ملوش وجود حتي رحيم ميعرفش مكانه!!

بتصرخ عشق كل يوم من الوجع الي فيها.. متعرفش هي بتحبه او لا، كل الي هي عايزه تشوفه و تحس بي وجوده..

كابر و رحيم عايشين قصة حب ،و دياب اخوها في السجن و مالك و حسن راجعين مصر تاني بعد السفر..

بتخرج كابر من المقابر و هي بتعيط علي امها؟؟

بيحضنها رحيم بحزن ،كابر انا مخبي عليكي سر و خايف تزعلي مني..

كابر بستغراب :اي هو السر ده.

مالك اخوكي بيحب فريدة مراتي ؟؟

كابر بصدمة:-فريدة دي مالك اخويا انت بتهزر، كنت بقول ليه مفيش واحده كدا ولا كدا قالي عندي واحده قمة في الاحترام و الاخلاق تنزل بس من تركيا و هروح اتقدم ليها و اتجوزها!!

رحيم بضحك: ما هو يا اخوكي كداب يا فريدة بتكدب عليه انا هطلقها بس لما نعرف مكان زين مختفي..

كابر :و عشق كويسه اختارت انه يبعد عنها.

:__شكلها بتحبه عايزه تشوفه..

دور عليه يا رحيم علي العموم يلا نروح..

______________________

في مستشفى لي عمليات التجميل :-

بيقوم زين من البنج و بيصرخ من وشه بي وجع.. يا دكتور يا بها__يم يا الي هناا، عملتوا فيا اي..

بيجيي دكتور بيبتسم ابتسامة هادية :_

اهلا دكتور زين لقد تمت العملية بنجاح مفيش اي تشوهات نهائي..

بيروح زين لي المراية و بيبص لي المراية بتوتر.. بيبص لي نفسه و بيبتسم بحزن :

معقول كدا هتحبني ؟؟انا رجعت حد تاني غير الي انا عارفه خايف ارجع و تخاف.. انا ناوي اتغير و اعرفها ان انا زين الرجال..

بيلبس زين جاكت جلد و بوت اسود بيركب عربية لي المطار و بيعدي يوم و بينزل مصر ”

___________________

بتنزل عشق تحت و بتاكل و بتكلم ابنها و بطنها الي زي الكره الي بدات تظهر :_

اياك تتطلع زي ابوك هنفخك كدا، اطلع زي امك!!

فجاة بيدخل زين و بيبصلها بجمود و قلبه بيبنبض من شكلها ماخدتش بالها منه و كملت اكل :_

زين بمكر :يا دادة..

بتلتفت عشق بصدمة و بتبصله بي اشتياق و بتنطق بتوتر، زين و بتقوم و بترجع بعيد.. لا انت مش زين، فين زين!!

زين بتوتر :انا زين..

عشق بخوف :فين شكلك، لا انا بحب زين التاني مش ده!

زين بغمزه:يعني بتحبيني…

(يشيخة انا قرفت منك في الحالتين خايفة عايزه يبقي قرد عشان تحبيه)

عشق بدموع بتجري عليه و بتحضنه بقوة :

وحشتني اوي يا زين..

بيزقها زين و بيبعد عنها و بيقولها بهدوء.. احنا مطلقين لو ناسيه انا بس ااي بعتبرك مراتي –

انتي لا انتي مش معتبره ده جواز ملكيش الحق تقربي مني كل حاجة بنا بحدود..

عشق بحزن :زين

زين بستهزاء:قال زين قال، انسي زين الحنين بتاع زمان اصل اتغير يا عشقي..


يتبع….


لقراءه الفصل التالي اضغط هنا 👉

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-