جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رواية امرأة في سجن للرجال الفصل السابع 7 بقلم سهيلة السعودي


إمراه_فى_سجن_الرجال

الفصل السابع



صاح نوح بصوت عالى نسبيا : مش هوا السبب . وبحده . ولا ايه ( ونظر  إلى الرجل الذى قال انه المسجون الجديد )


الرجل بخوف : اه يا باشا مش هوا 


المدير بحده وهوا يقترب من نوح  : بقا مش هوا ... امال مين  


نوح ببرود: والله مش متذكر ... بس لو أفتكرت أكيد هبقا أقولك 


المدير بغضب : كده طب والله لجز*يكم كلكم وهخليكم كلكم تمدوا الاقامه عندنا... احنا برضه عشره


نوح بعصبيه : ولا تقدر.. واللى عندك اعملوا بس أفتكر انك ممكن تزعل وانت عارف  


المدير بغضب  : أنت بتهددنى 


نوح بهدوء : والله اللى على راسوا بط*حه  


المدير بصوت عالى للشاويش وبسهخريه : شاويش مسعد تحطلى نوح أفندى هوا والمستجد فى الحبس الانفرادى مع بعض ( وبص لنوح وبتحدى ) علشان يونسوا بعض .وضحك . هههههههه


__ بعدما سمعت زينه كلامه قالت بخوف  : روح يا شيخ الهى يسد نفسك ويوقعلك صف سنانك اللى فوق واللى تحت كمان  هه  


صمتت عندما أتى اليها هذا النوح يجثوا على ركبتيه 


نوح : انت كويس 


زينه بتوهان وهى تشير الى نفسها كلابله  : هه أنا 


نوح وهو يمد يده ألى جرحها : بتوجعك 


فاقت زينه وقالت بحده : أبعد أيدك لاقطع*هالك 


نوح بسخريه : طب وبالنسبه للى علم عليك من شويه أخباره أيه معاك عادى .


زينه بتوتر : لا الراجل دا خدنى على خوانا ، إنما لو كنت فايقه كنت قطعتوا 


نوح بضحك : طب بالنسبه انك قولت مش راجل  ايه ؟؟؟ بس الراجل لو هي*موت ميقولش على نفسه كده الواحد بيبقى عندوا كرامه ومينفعش يقول على نفسه كده فاهم 


زينه بتوتر : انا راجل.. انت مش شايف الشنب اللى انا مراكباه دا ( وبتوتر أكبر ) قصدى انا بس كنت خايفه ليض*ربونى فعلشان كده قولت الكلام دا 


نوح بصرامه : ولوو أنت لو هتموت متسمحش لحد يقولك كده 


زينه بخوف من منظره : حاضر حاضر 


نوح : طب يلا قوم 


زينه بخوف : هنروح فين 


نوح : هاعلجلك جرحك الاول وبعد كده نروح الحبس الانفرادى 


زينه بصدمه : احنا الاتنين 


نوح : اه احنا الاتنين بس متخافش هنتحبس النهارده وبكره نرجع الزنزانه 


زينه : لا مينفعش طبعا  كده عي*ب 


نوح بدهشه وتعجب : نعم عي*ب ايه !!

قد يعجبك ايضا


زينه بتهرب من الموقف : طب قومنى علشان مش قادره اقوم طهرى بيوجعنى 


نوح بتعجب : قادره تقومى !!!


زينه : أنا قولت كده 


نوح بايماءه : اه قولت كده 


زينه بمرح مصتنع : ياعم عديها متمسكليش على الواحده 


_ بعد فتره قصيره كانت زينه فى الحمام تعسل وجهها بحرص 


زينه : بس قولى هوا الحمام دا نضيف أوى كده ليه ..


نوح : علشان بكره فى تفتيش 


زينه بتفهم : أه عشان كده ..


نوح : خلص وتعال نجيب الاكل ونروح على الحبس علطول .


زينه " زين ": طب لو سمحت أنا زهقت مفيش هنا تليفزيون أو اى حاجه نعملها بدل الملل دا 


نوح : فيه بس دا على حسب 


زينه بتعجب : قصدك ايه 


نوح : يعنى اصل هنا بيعرضوا افلام على اوقات معينه . بس احنا كل زياره بيجلنا تليفون مشحون وعليه أفلام كتيره والزياره اللى بعدها نبدلوا بالتانى وهكذا ..


زينه بدهشه كبيره  : لا فكره حلوه بس متقفش*توش ولا مره 


نوح ببتسامه : لا دى بتبقا مهمه تميم 


زينه بسوال : تميم مين 


نوح بابتسامه : دا يبقى صاحبى 


زينه : أمال هوا فين هنا معانا 


نوح : اه معانا بس  دا فى المحكمه النهارده  علشان جلسه  الاستئناف 


زينه : اه فهمت . بس ممكن أسألك سوال 


نوح : اه اسأل 


زينه : انا عرفت من عم منصور انك محكوم عليك 15سنه مفكرتش يعنى تهرب بما انك لسه يعنى شاب ومتضيعش عمرك كده


نوح بتنهيده:  طبعا فكرت فى كده ... و يعنى هعملها قريب وقريب قوى كمان 


زينه بصدمه : هتهرب 


نوح ببرود : اه 


زينه برجاء وتوسل  : طب والنبى مينفعش تهرب*نى معاك

__________

رابط الفصل الثامن

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-