روايات حديثة

رواية زواج في ظروف خاصة الفصل السادس

رواية زواج في ظروف خاصة

الفصل السادس 



- زين بابتسامة: اعرفك روان مراتي ....

- نور بصدمة : ايه مرات مين انت بتقول ايه يا زين 

- زين : بقول السمعتيه يا نور ..  روان مراتي و هتعيش معاكي هنا 

- نور بدموع : ده علي جثت*ي سامع يا زين بتدحداني و جايب واحده من الشارع ليا كمان تسكن معايا في البيت 

- زين بغضب : اسكتي يا نور ما تتكلميش عنها بالطريقة دي ... دي مراتي 

- نور بزهول: لا ده الموضوع بجد و لا ايه 

- روان بدلع : ايوة بجد و جد الجد زنزونة روح قلبي اتجوزني 

- نور بغضب : انتي اتهبلتي و لا ايه يا بنت انتي ... و بعدين ايه زنزونة دي يا بت اسمه زين بيه 

- مالت روان علي زين و قبلت خده و قالت : في واحده بتقول لجوزها يا بيه و بعدين ده جوزي و حبيبي ... الا صحيح يا زنزونة فين اوضتي 

ابتسم زين و اشار بيده: فوق يا حبيبتي الاوضة العلي إيديك اليمين بعد السلم يا روحي 

صعدت روان بدلع الي اعلي و نور تستشيط غيظا نظر الي نور و قال : انا طالع يا نور و مش عاوز اي ازعاج ها 

- نور بدموع : استني انت رايح فين 

- زين : طالع لعروستي 

- نور امسكت ذراعه : انت بجد اتجوزت عليا 

- زين و هو يقلد طريقتها : و انتي قولتيلي انك عاوزة تطلقي .... اه و قولتي انك هتخلعيني كمان 

- جذبته نور من ليقاته: انت لحد دلوقتي جوزي انا ملكي انا يا زين حتي لو فعلا زي ما بتقول هنطلق لحد ما ده يحصل هتفضل جوزي و حبيبي سامع 

- اقترب منها اكثر و قال : طيب ما انتي حلوة اهو و شغاله اومال ايه لزمته الوش الخشب 

- نور بدلا فطري : ما انت اتجوزت عليا و جرحتني عاوزني اعمل ايه يعني 

- اقترب منها زين اكثر : طيب ما انتي النشفتي دماغك و خلتيني اقلب عليكي يا روحي 

- نور و هي كالمغيبه : انت بتحبني يا زين و انا بحبك طلقها 

- زين و هو كالمغيب : حاضر يا قلب زين و ....

قاطع حديثهم صوت هاتف زين فابتدعت نور عنه 

- زين بغضب : الو يا فهد 

- فهد: الحق يا زين حاله جدك خطيرة 

- زين بخوف : ايه في ايه 

- فهد : زين جدك نبه اوعي نور تعرف حاجة علشان ما تتعبش 

- زين و هو ينظر الي نور : طيب تمام عشر دقايق و هكون عندك 

اغلق هاتفه و نظر الي نور التي اقتربت منه بخوف 

- نور : مال جدي يا زين فيه حاجة صح 

- زين : لا يا حبيبتي جدي كويس بس فهد اتخانق مع شهد تاني  انا لازم اروح اشوف الحصل علشان جدي 

- نور : طيب انا هاجي معاك 

- زين : مش هينفع يا نور خليكي هنا يلا انا مش هتاخر سلام 

_________

في المستشفى 

زين : في ايه يا فهد ايه الحصل 

- فهد: شد مع الأخت شهد و بعدين تعب و دخل تاني العناية 

- شهد بدموع : ما انت السبب اعمل ايه يعني 

- فهد : بنت انتي اسكتي انا مش طايقك اصلا 

- زين بغضب : باااس ايه ما فيش احساس و لا احترام لوجودي حتي 

- فهد : انت شايف يا زين 

- زين : خلاص يا فهد المهم تعالي نشوف جدك .... و انتي يا شهد ما تتحركيش من هنا مفهوم 


_____

في فيلا زين 

- نور : انتي ايه دخلك اوضتي 

- روان ببرود : زنزونة القالي 

- نور بغضب : يا بنت هقتل*ك و بعدين زين قالك الاوضة العلي اليمين مش الشمال ها 

- روان بغيظ : بس الاوضة دي عجباني تصدقي 

- نور بغضب : استغفر الله العظيم بس دي اوضتي 

- روان و انا مش هطلع منها 

و هنا نور لم تتحمل فحملت الكرسي و ضربتها به لتسقط روان غارقة في د*مائها 


و بعد وقت وصل زين الي الفيلا فوجد حركة غير طبيعيه 

- الحارس : الحق يا زين بيه الهانم في القسم .....

- زين بصدمة : ايه ليه .

رابط البارت السابع من هنا 👉.

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-