روايات حديثة

عنيدة ‏سرقت ‏قلبي ‏الجزء ‏الخامس

الفصل الخامس 
قامت امنيه بسرعه وهي خائفة علي صديقتها واسرعت بمكالمه ابراهيم


امنيه / الو ابراهيم الحقني بسرعه

ابراهيم / ايه يا روح ابراهيم هو انا وحشتك ولا ايه

امنيه / مش وقت سخافتك يا ابراهيم اسماء صحبتي قاعده ف الشقه لوحدها وبتصرخ ارجوك اتصرف

ابراهيم / طيب اجهزي وانا هكلم اسر يلحقها لما اجي اخدك ونروح لها

امنيه / ماشي بس بسرعه ارجوك اسماء بتخاف اؤي

ابراهيم / انا جي اهوو سلام

💜💜💜💜💜💜قام ابراهيم بمكالمه اسر

ابراهيم / ها يا اسر كله تمام

اسر / ايوه يا صاحبي خلصنا كل حاجه

ابراهيم / تمام انا جايلك اهو بقلك ايه متعملش ف البت حاجه امنيه بتحبها

اسر / لا متخافش اهي زي القرده اهي

💗💗💗💗💗💗عند امنيه

ابراهيم / ها جهزتي يلا بسرعه

امنيه بخوف / يارب احميها يارب تكون بخير بسرعه بقي

وصل ابراهيم وامنيه الي شقه اسماء فوجدو الاضواء مغلقه والباب مفتوح
أمسكت امنيه بذراع ابراهيم بتلقائيه

امنيه / ابراهيم انا خايفه اؤي

ابراهيم / متخافيش يا روحي اكيد مش حصلها حاجه

لم يكمل كلامه الاوصرخت اسماء في وجه امنيه ومعها صاروخ زينه

اسماء / كل سنه وانتي طيبه يا موووني هيييييييه

وبعدها جاءو البنات ايه وساره واسماء ناجي صديقتهم الجديدة وكلهم في صوت واحد / كل سنه وانتي طيبه يا موووني

امنيه يعد أن استوعبت الموقف / منكو الله رعبتوني وآلله ما هسيبكم وركضت وراء الفتيات تحت ضحكاتهم العاليه

ضحك اسر وابراهيم علي جنونهم

اسر / البت اللي اسمها اسماء دي هتشلني قريب

ابراهيم / ليه يا عم

اسر / رحت علشان اظبط معاها المفاجأة اؤل ما فتحت الباب وشافتني

فلاش باك

كانت اسماء تشاهد فيلم رعب وفجاءه سمعت صوت الجرس انتفضت بزعر

اسماء بخوف / ميييين

اسر / عملك الاسود افتحي

اسماء / ينهار اسود اكيد ده واحد عايز يخطفني اكيد

اسر / افتحي يا انسه اخلصي معنديش وقت

اسماء / يا لهوووي يا اسماء وكمان حرامي مستعجل

اسر / انا الاستاذ اسر

تنهدت اسماء وذهبت لتفتح الباب

اسماء / اهلا يا مستر انت ايه اللي جابك الساعه تسعه بالليل

اسر / طيب مش هتقوليلي اتفضل ولا انتي قليله الذوق

اسماء / لا طبعا تتفضل فين انا قاعده هنا لوحدي
لم تكمل اسماء كلامها حيث دفعها اسر واغلق الباب

اسماء بخوف / انت عايز مني ايه

اسر / فكري كده انا ف شقتك ف الوقت ده وانتي لوحدك والشيطان شاطر يبقي هعمل ايه

اسماء كانت علي وشك البكاء / قصدك ايه

رق قلبه لرؤيه دموعها / اهدي متخافيش مش هعملك حاجه انا بهزر

اسماء من بين شهقاتها / امال انت عايز ايه

اسر / بكره عيد ميلاد امنيه وابراهيم عايز يعملها مفاجأة وطلب مني اعزم صحابها وانا معرفش حد غيرك هتساعدني

اسماء بمرح / اوووكي بسرعه روح هلت زينه وصواريخ وانا هعمل تورته

تعجب اسر من تلك المجنونه الم تكن تبكي منذ قليل

اسر / تمام انا هجيب كل حاجه وانتي اعزمي صحابها وجهزي الباقي

اسماء / بص لازم نخوفها علشان تيجي أصلها عمرها ما هتطلع الساعه ١٢ من بيتها الا إذا كان فيه حاجه

اسر / امممممممم فهمتك انا
اسماء / اتفقنا يلا
💗💗💗💗باااااااك

ابراهيم / يا ولاد المجانين فعلا ما يجيبها الا بناتها

اسر / اتلم ياض مكنتش هتعرف تعمل حاجه من غيري

اسماء / يلا يا جماعه علشان نقطع التورته

ذهبو جميعا وامسكو بيد امنيه وقطعو التورته وكانت حفله جميله

امنيه / متشكره اؤي يا بنات بجد فرحتوني

اسماء / انتي اختنا يا هبله
ساره / احنا عندنا كام موني

ودعت امنيه البنات وذهبت هي وابراهيم الي المنزل
💜💜💜💜💜

رحلة البنات الي منازلهم القريبه وكادت ساره أن ترحل إلي أن أوقفتها اسماء

اسماء / ساااااره استني

ساره / افندم عايزه ايه

اسماء / انا عارفه إن بيتكم بعيد خليكي هنا النهارده وهنبقي نمشي مع بعض بكره ونروح للمدرسه

ساره / شكرا انا هعرف اتصرف

اسماء / اارجوكي متعانديش انتي مش من هنا وممكن حد يضايقك

بعد محايلات اسماء انصاعت ساره لها ورأت ساره أن اسماء ليست سيئه كما اعتقدت وغط كلا منهما في نوم عميق

🖤🖤🖤🖤🖤🖤
اصر ابراهيم علي امنيه أن يأخذها الي البحر وكان مجهز لها المكان بشكل رومانسي

ابراهيم / امنيه غمضي عينيكي

امنيه / لا انت قليل الادب وانا مش ضامنه انت ممكن تعمل ايه

ابراهيم / طول عمر دماغك شمال اوثقي فيا شويه

امنيه / امري لله اهوووو

اخرج ابراهيم سلسلة رقيقه جدا من الالماس عليها اسم امنيه والبسها إياها

ابراهيم / فتحي عينكي

نظرت امنيه الي السلسله فوجدتها جميله جدا واحبتها ولمعت الدموع في عينيها

امنيه / حلوه اوي ميرسي

ابراهيم / طيب انتي بتعيطي ليه دلوقتي

امنيه ببكاء / انت ازاي كده مره تكون قاسي ومره تكون حنين مره تبعد عني ومره تقرب انا مبقتش فاهمه حاجه

اقترب ابراهيم منها وأخذها الي أحضانها وحضنها بقوه وكأنها يريد أن يدخلها الي قلبه

امنيه / ششششششش ارجوكي متعيطيش عياطك ده بيقتلني

امنيه ببكاء / استنيتك كتير اؤي وكل مره بقول هيرجع انا مش ههون عليه

ابراهيم / انا آسفه ياروحي ارجوكي متعيطيش صدقيني غصبن عني

امنيه / انت ليه مش عايز تقولي الحقيقه

ابراهيم / مقدرش مقدرش صدقيني بس هيجيلك يوم وتعرفي كل حاجه

امنيه / وانا مش هضغط عليك وهستناك تقولي

ابراهيم بخبث / هو ايه اللي علي شفايفك ده

امنيه ببرائه / في ايه

ابراهيم / في كده وقبلهها ولاؤل مره بادلتها امنيه القبله وكانت قبله طويله تعبر عن اشتياقها لها وندمه وابتعد عنها بعد ما شعر انها بحاجة إلى الهواء

ابراهيم بمكر / بقلك ايه انا والدتي تعبانه ف البيت ما تيجي نروح نزورها

امنيه / اه صح هي خالتي فعلا تعبانه بس صدقني لو مش روحتني دلوقتي هخليك انت اللي تتعب بجد

ابراهيم / هو انتي لسه هتتعبيني ده انتي تعباني من زمان اؤي يلا يا طفله

امنيه بزعل طفولي / انا مش طفله علفكره

ابراهيم / لا طفله والدليل قدامي بقلك ايه يلا نروح والا هعمل حاجه تكرهك فيا العمر

خجلت امنيه من جرائه ابراهيم وذهبت معه
💜💜💜💜💜

وصلت امنيه الي منزلها

ابراهيم / عايزه حاجه بقي انا لازم اروح علشان عندي شغل

امنيه / اوكي سلام

ابراهيم / لا السلام ده مش حلو

امنيه / امال عايز سلام ازاي

ابراهيم شاور علي خده / السلام كده

امنيه بخجل / انت بتحلم

ابراهيم / وآلله لو ما عملتي اللي قلتلك عليه هعاقبك بس بطريقتي وانتي فاهمه

امنيه / لا لا لا خلاص اهو
قبلته امنيه من خده وركضت مسرعه الي الداخل

ابراهيم / والله طفله ووضع يده مكان قبلتها وابتسم ومشي
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

في الصباح استيقظت اسماء وذهبت لتوقظ ساره

اسماء / ساره ساره قومي اتاخرنا علي المدرسة

ساره بكسل / مش عايزه اروح سيبيني نايمه شويه يا سيد

اسماء بذهول / سيد هي حصلت قومي يا ساره مين السيد ده

قامت ساره مسرعه / في ايه وسيد مين ده

اسماء / اعترفي أن السيد ده الكراش

ساره / اه قصدي لا وبعدين انتي مالك اوعي كده

اسماء بضحك / هههههههههههه ده الكل طلع مرتبط امال انا مش مرتبطة ليه انا لازم ارتبط دلوقتي حالا

ارتدت الفتيات ملابسهم وذهبو الي المدرسه

💜💜💜🖤🖤💜🖤💜🖤💜

في الفصل

اسماء / امنيه ياريتنا ما جينا الحصص ممله اؤي

امنيه / عندك حق انا عايزه انام

اسماء / تصبحي علي خير لو فيه حاجه مهمه صحيني ونامت اسماء علي الديسك

وبعد فتره دخل اسر إلي الفصل ووقفت جميع الفتيات واسماء نائمه

امنيه بهمس / اسماء اسماء قومي الله يخربيتك

لمح اسر أن هناك فتاه لم تقف وصدق حدثه فهي تلك المشاكسه أشار اسر إلي الفتيات ليجلسو وذهب الي اسماء

اسر وضع يده عليها
اسماء / امنيه مش قولتلك مش تصحيني غير لما يكون في حاجه مهمه اوعي كده خليني انام

اسر بعصبية / ايوه بس انتي في حصه مش ف البيت

اسماء بفزع / يا لهوووي الصوت ده مش غريب عليا رفعت راسها فوجدته ذالك المغرور

اسر / اطلعي برااا

اسماء / ليه هو انا غلطت علشان تطلعني بره

اسر / اه طبعا نايمه ف الحصه

اسماء / ايوه بس انت لسه مبداتش الحصه واظن أن مش من حقك تطلعني

اسر / انتي هتعلميني شغلي ولا ايه

اسماء بسخرية / العفو يا مستر اسر

اسر / اقعدي وحسابك تقل اؤي

اسماء / يالهووي تقل اؤي طيب اجي اشيله معاك

لم تتمالك امنيه نفسها وانفجرت بالضحك / هههههههههههه يالههوي سوري يا مستر

ذهب اسر يستشيط غضبا وتوعد لها باقصي العقوبات

امنيه / الله يخربيتك مش لاقيه غير مستر اسر وتقفي ف وشه

اسماء / ده واد رخم اؤي

امنيه / تخيلي كده تبداي قصه حب معاه زي الروايات بتبدا بخناق وتنتهي بالحب

اسماء / بس دي شكلها هتبدا بخناق وتنتهي بالقتل ده شكله مش ناوي خير

انتهت الحصه وخرج اسر من الفصل وانتهي الدوام الدراسي وذهبت اسماء وامنيه ومعهم ساره الي السوبر ماركت

وفي الطريق أتت سياره مسرعه اسماء بصريخ / حاااااااسبي يا امنيه وذهبت لتدفعها بعيدا

ولكن قد فات الاوان فقد صدمت السياره شخصا
فنظرت اسماء فوجدتها /😨😨😨😨😨
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-