جديد

رواية ‏وردة ‏الحياه ‏الحلقه الثانيه ‏

ورده الحياه 
#الحلقه الثانيه 
#بقلم دوداا حوده
ابراهيم :هستني تلفونك اوعي تنسي 
جيهان :اكيد مش هنسي مع السلامه 
ودخل شاب طويل بدقن عينه ملونه ولابس بدله 
الشاب :لو سمحت فين استاذه زينب 
جيهان :هه مين حضرتك 
الشاب :احمد الشافعي 
جيهان :ايوه حضرتك تعرف زينب منين 
زينب :اهلا اهلا احمد بيه اتفضل 
احمد :مبروك علي الشركه الجديده
زينب :ده بفضل توجيهاتك 
احمد : عيب تقولي كده انتي انسانه طموحه جدا وليكي مستقبل باهر 
زينب. شكرا اوي لحضرتك 
احمد :اتفضلي وبيدها الورد 
زينب :والله تعبت حضرتك ليه كده 
احمد:عارف انك بتحبي البنفسج 
زينب :هههههه انت لسه فاكر 
جيهان :حضرتك تشرب اي 

زينب:ينهار ابيض نسيت اسال حضرتك 
احمد :لا ولا اي حاجه انا عندي شغل كتير ولازم امشي حلا 
زينب :معقول ازاي ده 
احمد :اسيبك لضيوفك معلش لازم امشي 
زينب :بجد نورتني 
احمد. مع السلامه ومشي وفضلت زينب باصه عليه 
جيهان :امي العربيه مشيت خالص 
زينب :هه تمام 

جيهان:مين ده 
زينب :مش وقته يا حشريه يلا بينا وفضلت وافقه في حلفه افتتاح الشركه وخلصت وروحوا التلات بنات ايه وريهام وجيهان في عربيه ايه 
                             #بقلم دوداا حوده#
جيهان :بجد رجلي وجعتني من الكعب اوي 
ايه :, انسي الكوتشي بقي واتعودي عليه 
جيهان :قصدك اي يا خفه 
ايه :بهزر يا نكد 
ريهام :بس بس انتو اي مش بتزهقوا من الخناق بس الحفله كانت تحفه 
جيهان :بجد زينب عملت الفلوس دي كلها ازاي 
ايه :الله اكبر في عينك ليه كده 
جيهان ،:هو انا هحسدها 
ريهام : جيهان عينك والنبي ارحمني بقي انا مصدقت لقيت شغل 
جيهان :بقولك اي وقفي العربيه انا نازله كلامكم يحرق الدم 

ايه :بطلي جنان بس الناس تقول الله اكبر مشاء الله وبعدين احنا عارفين ان ابو زينب كان مبسوط وهي طموحه جدا جدا واكيد من شغلها 
جيهان :شغلها ولا من احمد الشافعي 
ريهام :مين احمد الشافعي ده 
جيهان :وانا مالي مليش دعوه 
ايه :ماتقولي 
جيهان :واحد جه بس اي شكله امين شرطه اسمالله وبعدين فضل واقف معاها وهي بقي كل ده بفضل مجودهاتك وهو عيب تقولي كده انتي شاطره وناجحه 
ايه :يخربيتك انتي كنتي وافقه تتسنطي عليهم 
جيهان :اي كلامك الزفت ده قولتك نزلني 
ايه :ماتهدي بقي 
جيهان :هنتزلني ولا اصوت. والم الناس 
ريهام :نزليها دي مجنونه وتعملها 
ايه :اتفضلي 
جيهان :من غير سلام يالله امشوا 
ريهام :اقسم بالله لو الشركه اتقفلت هتبقي بسبب الزفته دي 
ايه :عندك حق بس صحبتنا وصحبك علي عيبه 
ريهام :اطعلي يالله عايزه انام 
                             #بقلم دوداا حوده#
ووصلت جيهان بيتها واتصلت بابراهيم 
ابراهيم :الو ايوه مين 
جيهان :جيهان مندور 

ابراهيم :ازيك عامله اي 
جيهان؛متقولش انك عرفتني 
ابراهيم :اكيد طبعا عرفتك 
جيهان :تمام ازي حضرتك 
ابراهيم :تمام الحمد لله وبلاش حضرتك دي 
جيهان: حضرتك كنت جوز زينب 
ابراهيم :ايوه وعايز ارجع عليها تاني ومافيش حد هيقدر يساعدني في الموضوع ده الا أصحابها 
جيهان :اكيد طبعا بس اظن الوقت الحالي مينفعش 
ابراهيم :اشمعنا 
جيهان :عالشان شكل في حاجه قريب 
ابراهيم :حاجه اي مس فاهم 
جيهان :خطوبه يعني 
ابراهيم :اي بتقولي اي ده مين انشالله 
جيهان :احمد الشافعي 
ابراهيم :مين بتقولي اي ازاي احمد صاحبي ده اتجنن صح 
جيهان :هو انت تعرفه 
ابراهيم :علشان كده أطلقت مني عليان تتجوزا والله لوريكي يا زينب وقفل السكه واتصل ب زينب 
زينب :الو ايوه مين 
ابراهيم : دلوقتي عرفت اطلقتي ليه علشان تتجوزي احمد بيه 
زينب :اخرس قطع لسانك 
ابراهيم :وليكي عين تتكلمي احمد عرف الافتتاح ازاي 
زينب :وانت مالك حاجه متخصكش 
ابراهيم :والله لاوريكي يا زينب 

زينب : غور في داهيه يالله وقفل واتصل باحمد 
احمد :الو ازيك يا ابراهيم عامل اي 
ابراهيم :طلق زينب لا ابراهيم المشاكل بقت كتير بينكم وانا فاكرك صاحبي طلعت طمعان فيها 
احمد :بتقول اي انت اتجننت 
ابراهيم :لا انا عقلت اقسم بالله ما هسيبك تتهني بيها 
احمد :احفظ ادبك يا ابراهيم 
ابراهيم :انت لسه شوفت حاجه وقفل السكه 
وتاني يوم في الشركه 
                             #بقلم دوداا حوده
زينب :معلش يا ايه مش عايزه اي حد يدخل المكتب دلوقتي انا مش طائفه نفسي 
ايه :تمام حاضر بس مالك 
زينب :ايه لو سمحت مش وقته ارجوكي 
ايه :حاضر حاضر واتصلت ب احمد 
احمد :الو ايوه عرفتي أن جوزك كلمني امبارح 
زينب :انا اسفه ل اتسببت ليك في اي احراج 
احمد :لا خالص بس لو سمحت أنا مخنوق من صورتي اللي هو خدتها عني ومش حابب اتكلم دلوقتي 
زينب :تمام اللي يريحك وقفلت السكه وكانت منهاره 
وجه ابراهيم الشركه وايه قبلته 
ابراهيم :عايز اقابل زينب 
ايه :لو سمحت مش وقته هي مخنوقه ممكن نتكلم برا الشركه 
ابراهيم : ماشي 

ايه :ابراهيم سيبها تهدي شويه وانا هحاول اصلح بينكم 
ابراهيم :مش عايز انا لازم اخرب بيتها 
ايه :ولا هتعرف طول ما احنا معاها اقسم بالله لو فكرت تيجي جنبها مش هيحصل ليك كويس 
ابراهيم :ده تهديد 
ايه :, اعتبره زي ما تعتبره بقي وزينب كانت منهارة ودلخت جيهان وريهام وقالت ليهم هي مالها وكانت جيهان بتقفل شباك المكتب شافت ايه وهي وافقه مع ابراهيم 
ريهام :طيب هو عرف منين 
جيهان :تعالي بوصي وانتي تعرفي 
زينب :اي ده ايه وافقه مع ابراهيم وبعد ما طلعت ايه 
ريهام :كنتي فين 
ايه :كنت في الحمام 
زينب :انا ندمانه اني شغلت وحده زيك معايا اطلعي برا 
ايه : فيه اي 

ريهام :كنتي بتعملي اي مع ابراهيم 
ايه :اه انتو شوفتوا هو كان عايز يقبلها وقولت بلاس اقولك دلوقتي لانك منهاره اصلا 
جيهان :كدبك فيك اوي انتي اتفو عليكي 


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-