جديد

رواية ‏ورده ‏الحياه ‏الحلقه ‏الرابعه

#ورده الحياه 
#الحلقه الرابعه
#بقلم دوداا حوده
ايه :وبتعمل اي مع الزفت ده 
ريهام :ماتيجيوا. نشوف في اي 
زينب :معقول هي اه صحيح أما قولت ليها هي روحي وصلي اكيد هي اللي قالت 
ريهام :هنفضل نتكلم كده لحد ما يمشوا قوموا يالله 
زينب :بجد مش قادره اقف علي رجلي 
ايه :قومي اتحركي يالله وراحوا يقربوا ناحيه التربيزه وشافتهم جيهان وعملت نفسها مش شيفاهم واتكلمت بصوت عالي 

جيهان :فأنا بقول ليك بكل اداب يا استاذ ابراهيم ياريت تبعد عن زينب لان مش هسمح ليك ان انت تفكر تعمل ليها حاجه 
زينب :اي يا جيهان 

جيهان :زينب غريبه انتي هنا 
ريهام :اممم وانتي جايه هنا في الكافيه علشان تقولي الكلام ده 
زينب :قولتي لمين انك هتعملي كده 
ابراهيم :زينب ياريت نقعد نتكلم شويه مع بعض 
زينب :احنا مافيش كلام بينا أنا كلامي مع صحبتي 
جيهان :انا حسيت أن ابراهيم عامل ليكي مشاكل قولت اتكلم معاه بهدوء علشان يبعد عنك حتي الفتره دي 
ريهام :وانتي جبتي رقمه. لا عنوانه منين ولاصدفه 
ابراهيم :انا روحت الشركه انهارده وهي طلبت نتكلم بعيد عن الموظفين 
زينب :ابراهيم ياريت تبعد عني لوسمحت وابعد عن زميلي لانك كده هتخسرنا بعض 
ابراهيم :انا بحبك وعايز ارجع لك 
زينب :انا لا مش بحبك ابعد عني بقي يا اخي 
ابراهيم :هسيبك دلوقتي بس لينا كلام تاني بعدين 
زينب :قدامي علي الشركه يلا 
جيهان :حاضر يا قلبي 
                       #بقلم دوداا حوده#
دخلوا المكتب كلهم 

زينب :ياريت تسمعوني ومن غير زعل انا بجد بحب شغلي اوي ومش عايزه حد يخسرني شغلي وكل ما هشوف وحده فيكم مع ابراهيم تاني بجد هتخنق اوي ومافيش وحده تاني تقولي علشان مصلحتك عملنا كده ياريت محدش يشوف ابراهيم تاني مفهوم 
جيهان :ثواني بس هي ايه رجعت الشركه تاني 
زينب :عندك اعتراض 
جيهان:ازاي بعد اللي حصل 
ريهام :والله نفس الكلام اللي هي قالتو انتي قولتي يعني لو هي كدابه يبقي انتي كمان كدابه 
جيهان : لا انا مش كدابه انا لولا شوفت زينب قد اي منهاره مكنتش عملت كده 
زينب :انتو اصحابي وانا بحبكم هنسي القدين بس لو اتكرر مش عايزه اشوف حد هنا تاني مفهوم 
ايه :تمام مفهوم 
جيهان :تمام 

زينب :يالله كل واحد علي شغله 
ريهام :تمام 
زينب :جيهان بتداي تعملي دعايه للشركه 
جيهان :لا 
زينب :مستنيه اي 
جيهان :حاضر يا زينب هعملك دعايه من دلوقتي وخرجت جيهان من مكتب زينب والغل باين علي وشها اوي 
ايه :تيجي نطلب اكل يا ريهام 
ريهام :تمام هتكلني معانا يا جيهان ولا شبعتي من كتر ما انتي عامله تكلي في نفسك 
جيهان :ممكن كل وحده علي شغلها يلا 
روحت البيت جيهان واتصل بيها ابراهيم 
                        #بقلم دوداا حوده#
ابراهيم :يخربيتك انا تنحت لنا شوفتهم انتي ازاي عملتي كده 
جيهان :امال كنت عايزني اعمل اي 
ابراهيم :بس عرفتي تخرجي منها 
جيهان :بس برضه مشكوك فيا 
ابراهيم :هتنسي زينب عبيطه اوي 
جيهان :اه والله عبيطه بس رجعت العقربه اللي اسمها ايه وريهام تاني 

ابراهيم :وانتي زعلانه ليه 
جيهان : انا كده هيبقي عليا مراقب وانا كنت خطاه في دماغي اني انزل اعلانات وداعيا ولما حد يجي الشركه هقول ليهم علي عروض شركتك وان هي بسعر ارخص وجوده عاليا 
ابراهيم :بجد هتعملي كده 
جيهان :اه بس كله بحسابه 
ابراهيم :اكيد اكيد طبعا انتي دماغك دي اي سم 
جيهان :ابدا والله انا مافيش اطيب مني بس نويت ابطل هبل علشان انجح وابقي فوق زيكم 
ابراهيم : وانا اوعدك اني اخليكي فوق في السما وبكره تشوفي 
جيهان :نشوف اكيد يلا نصبح علي خير ونامت وتاني يوم راحت الشركه وجه احمد 
احمد :صباح الخير 
جيهان :صباح الخير يا فندم ازي حضرتك 
احمد تمام الحمد لله ياتري مدام زينب في مكتبها 
جيهان :اه في مكتبها اتفضل بس لديها خبر 
احمد :تمام وبلغت زينب 

جيهان :, استاذ احمد برا 
زينب : بطلي هزار 
جيهان.:والله قاعد برا 
زينب :بجد معقول خلي يتفضل 
جيهان : مالك شكلك عمل كده ليه 
زينب :يلا يا بارده ودخل احمد 
احمد :مساء الخير 
زينب : مساء الخير اتفضل 
احمد :انا جيت علشان اعتزر عن طريقه كلامي اللي كانت معاكي سخيفه 
زينب :لا لا ابدأ يا استاذ احمد مافيش حاجه 
احمد :بجد مش زعلانه 
زينب :خالص والله 

احمد :يعني موافقه علي عزومه العشا بتاعتي 
زينب :لا مش مستاهله انا مش زعلانه 
احمد :هكون فرحان أدلة وافقتي 
زينب :تمام ماشي موافقه
احمد :هعدي عليكي بليل علشان اخدك 
زينب :تمام هستناك 
وخرج احمد وكانت فرحنا جدا وجه خدها وخرجت معاه 
زينب :مالك ساكت ليه 
احمد :انا مش عارفه ابدا كلامي ازاي
زينب؛ تكلم انا سامعك
احمد انا بحبك يا زينب وعايزه اتجوزك
زينب :١ احمد انت فاجئتني بالموضوع

احمد : يعني انت موافقه ولا في الكلام ثاني
زينب احمد انت الف بنت تتمناك بس بصراحه انا مش قادره وادخل في علاقه دلوقتي 
احمد : خذي وقتك فكري براحتك بس يا ريت توافقي
زينب اوعدك افكر في الموضوع
ودخل ابراهيم 
زينب انت ايه اللي جابك هنا
ابراهيم جاي اشوف اللحظه الرومانسيه دي
احمد طيب بارك لنا بقى عشان احنا اتخطب قريب
ابراهيم على جثتي ان ده يحصل
زينب انت انسان ما عندكش غرامه انا مش بحبك ومش عايزاك
ابراهيم مش بمزاجك هترجعي لي يعني هترجعي
احمد على فكره انت لو ما بعتش انا انا هبلغ عنك
ابراهيم اعملها بكره نشوف

زينب ؛انا ما شفتش حد كده هو انت مراقبني
ابراهيم اه مش هاسيبك في حالك يا زينب
احمد لا ده انت عايز تتربى بقى
ابراهيم : هههههههههههه وانت اللي هتضربيني يعني
احمد اه انا اللي هاربيك وقام ضربه
واتخطب ابراهيم في التربيزه واتعور وعمل محضر في احمد 
وراح احمد وزينب القسم 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-