رواية غرام المعلم الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم مايا النجار

رواية غرام المعلم الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم مايا النجار

🔥غرام المعلم🔥

ينزل موسى الي الاسفل والي مصدر الصوت ينظر الي الجميع بإستغراب وهو يره جلال و اهله و جاسم و فتاه اخري يظهر من ملابسها من هي ومن أين أتت يسمع سعاد تقول بصوت عالي.مين دي يا جاسم وجايبها  من انهي داهيه 


جاسم بغضب.اما بلاش تغلطي في دلال دي علي ذمتي دلوقتي ومش هسمح ليكي او لغيرك يقل منها 


دلال بدلع.تسلملي يا راجلي 


يبتسم موسي بسخرية وبرود وهو ياكد التي يدور في عقله ينظر إلى يونس التي قال بغضب.اييه ده البنت دي مين ومين اهلها وايه المنظر ده البنت دي مين يا جاسم اخلص


جاسم بصوت عالي.في ايه يا عم الحج ما قولت مراتي مراتي دلال مراتي ايه مش حوار هو 


سعاد بصدمه وغضب.بتتجوز من ورايا يا جاسم من غير علمي تروح و تتجوزها اوعي تكون دي نفسها البت الرقاصه اللي كنت ماشي معاها 


يتوتر جاسم بشده ولا يعرف ماذا يقول او يفعل لتقول دلال بردح.ومالها يا وليه الرقاصه ناقصه ايد ولا ناقصه رجل 


جلال ببرود شديد.لا وانتي الصادقه ناقصه ادب انت يا دكر تاخد البتاعه دي علي شقتك مشوفش وشك ولا وشها هنا في بنات صغيره ممكن يتفزعوا من المنظر اللي انت داخل به ده 


جاسم بغضب.ايه الكلام ده يا جلال مش تلاحظ أن الي بتتكلم عنها دي مرات اخوك وبعدين دلال بطلت الرقص تابت الحمدلله 


موسى ببرود و سخريه.قالوا للشمال توبي قالت ومين يملأ جيوبي زي ما جلال قالك يا$$$$$ ولا وشك ولا وشها المحوا هنا و النقطه بتاعتك يا ابن عمي اني اسيبك و مش هعملك حاجه واسيب  ال هي اللي تتصرف معاك الكلام و اضح قدام اخوك و ابوك لو انت او مراتك جيتوا علي ايه حاجه تخصني يطلع ميتينك علي ميتينها انا عارف شغل $$$$ و دارسة كويس ها ابعد علشان مش هتعرف تسد وامك و العروسه هيزعلوا عليك 


ينهي موسى كلامه وهو يشير بإصبعه امام وجه جاسم التي لا يستجرا ان يتحدث او يقول شي يخاف ان يقلب موسى عليه مره ثانيه و في هذه المره سوف يهان امام زوجته الجديده يدخل موسي شقته وهو يرتاح نوع ما بان جاسم تزوج وسوف يبعد عن غرامه ولكن لا يرتاح الي زوجته ويحس بانها سوف تكن درس كبير الي جاسم ليقول ببرود و سخربه.بالهنا و الشفاء علي قلبك يا جاسم ابن وسخه وتستاهل اوسخ من دلال 


يقول كلامه ويدخل الي غرام يراها مثل ما تركها تنام ينظر إليها و يفكر هل سوف تتغير اذا علمت بزواج جاسم هل تتاثر ام سوف تظل هكذا يقترب منها وهو يحاول ان ينفي هذا التفكير من عقله لانه يعلم بان غرام تنسي جاسم تماما وهي الان تحاول ان تحسن علاقتهما يتسطح جانبها و يأخذها في أحضانه تفتح غرام عيونها وتنظر اليه بعدم وعي وتقبل وجهه وتقول.بحبك 


يبتسم موسي بحب و عشق شديد وهو يسمع منها هذه الكلمه الي اول مره وحتي إن لم تكن واعيه يكفي عليه نطقها لهذه الكلمه من بين شفتيها يقبل شفتيها بشوق و هدوء شديد ويقول وهو ينظر لها بعد ما عادت إلي النوم.وانا بعشقك وبعشق كل تفصيله فيكي يا اغلي من روحي


يضمها موسى بقوه وهو لا يحمل هم الان بعد تلك الكلمه التي قالتها والتي اتت في وقتها كان يظن بانها سوف تحزن علي جاسم ولاكن الان لا يفكر في هذا الشيء يغلق عيونه ويعود إلي النوم مره ثانيه 


في صباح يوم جديد تفتح عيونها وهي تحس بصداع شديد و عيونها تألمها من شدة البكاء تنظر بجانبها لا تره احد و تره بانها في مكان غريب عليها تنهض بخوف شديد وكانت سوف تصرخ ولكن تدخل صفاء تنظر اليها وهي تخاف بهذا الشكل لتقول بلهفه.مالك يا حبيبتي وشك مخطوف كده ليه 


هايا ببعض الخوف.مفيش بس استغربت المكان اول ما صحيت 


صفاء بهدوء وهي تمسح على شعرها.وقعتي قلبي هتتعودي يا حبيبتي هتتعودي وتاخدي علي المكان يلا قومي علشان تفطري معايا


هايا بحزن شديد وهي ترجع تتسطح علي السرير.لا مش جعانه عاوزه انام معلش 


تسحبها صفاء من يدها وهي تقول.لا ياختي كفايه عليكي نوم كده قومي إفطري بدل ما انتي عامله زي عود القصب 


هايا بستغرب.ازاي زي عود القصب دي شتيمه 


صفاء بمرح.لا مدح انا كده بمدحك ادخلي الحمام غيري الهدوم اللي عليكي من امبارح دي و تعالي نفطر يلا مستنياكي 


اومالت لها هايا بقله حيله وتذهب تفعل التي قالت عليه تخرج بعد فتره وهي ترتدي 



تجلس بجانب صفاء وتنظر إلى مسك التي كانت تطعم الفتيات وتقول برقه شديد. بنوتاتك 


تنظر اليه مسك وتقول بابتسامه.لا يا حبيبتي دول بنات جلال ابن خالي ملك و مكه 


تبتسم هايا بحب وحنان شديد وتمسح علي وجه الفتيات بسعاده لانها تعشق الاطفال بشكل كبير جداً يدق الباب لتقول مسك.يلا يا بنات ده اكيد عمو مروان يلا بسرعه


تقول كلامها وتمسك يد الفتيات وتذهب تفتح الباب وبالفعل تره مروان التي ما إن فتح الباب عيونه دخلت إلي الداخل تقول مسك.صباح الخير يالا يلا خد البنات علي الحضانه بسرعه علشان ميتاخروش


ينظر اليها مروان ويقول بغيظ.صباح الزفت علي دماغك ايه يا بت علي مهلك وبعدين فين الوليه اللي بتيجي تاخدهم


مسك بغيظ شديد.ما تحترم نفسك يالا و الست اللي بتاخدهم جوزها منعها تنزل تشتغل تاني ومفيش حد ياخد البنات يلااا


مروان بغضب.و الرجوله نقحت عليه علي حظي  الاسود بقولك يا سوسو هو الصاروخ اللي جوه ايه دنيته 


مسك بهدوء.ملكش دعوه بيها علشان صفصف متطلعش بزوك اديني قولت 


كاد مروان ان يتحدث ولاكن تقول ملك ببراءة.يووه انا رجلي وجعتني هتودوني ام الحضانه ولا ادخل اكمل نوم


مروان بغيظ.انهدي يا بت هتروحي متخافيش علي مستقبلك اوي كده


مكه ببراءة وزعل شديد.عمتو مسك ممكن تكلمي مامي تيجي علشان انا مس بعرف انام من غيرها 


تسمعها هايا وهي تقول ذلك الكلام التي جعل قلبها يوجعها عليها بدون ما تعلم شئ لتنظر الي صفاء وتقول.هي مامتهم فين 


صفاء بهدوء. متخانقه هي و ابوهم وقاعده عند امها


هايا بدموع.طب ليه تسيبهم كده هما صغننين اوي ومحتاجينلها 


صفاء بحنان.طب ليه العياط ده ابوهم خدهم منها علشان ترضي ترجع معاه بس هي نشفت دماغها متقلقيش كلهم يومين و ترجع ليلي متقدرش تبعد عن بناتها دول روحها هترجعلهم 


اومالت لها هايا وتمسح دموعها وتقول.هو انا كنت عوزاكي في حاجه 


صفاء بحنان.قولي اللي انتي عايزاه يا قلبي 


هايا.هو انا نفسي اوي اشتغل في اي حاجه تخص الاطفال فممكن تشوفيلي الحضانه بتاعت البنات لو عاوزين واحده تشغل معاهم انا اصلا كنت شغاله في اكاديميه تخصص اطفال يعني خبره ومعايا شهاده يعني متخافيش هعرف اشتغل و


يقطع حديثها صفاء التي قالت بجديه.انا عارفه انك شاطره يا هايا يا بنتي بس انا مش هخليكي تنزلي تتبهدلي في الشارع انتي تفضلي في البيت و لو عوزتي اي حاجه قوليلي وانا هجبهالك بس تنزلي لا والف لا


هايا بدموع.والنبي يا خالتو انا بجد نفسي اشتغل مدحت خلاني اسيب شغلي وانا من وقتها تعبانه نفسيا ومش هرتاح غير لما الاقي حاجه تلهيني  ومفيش غير الشغل اللي انا بحبه بليز يا خالتو وفقي وكلميهم لو عندهم شغل ليا انا هكون كويسه لما انزل و اشوف الناس وانا مش هفضل قاعده في البيت كده بليز بليز 


تنظر إليها صفاء وهي لا تعرف ماذا تفعل تخاف عليها من التي ممكن يحدث معها في الخارج ولاكن لا تريد ان تقيد حريتها و بالاخص وهي بهذا الحال التي باكثر الحاجه الي عمل لكي تتناسي التي حدث معها تقول صفاء بهدوء.تمام يا هايا هكلمهم بس يكون في علمك الموضوع ده مش هيستمر كتير اخرك شهر ولا حاجه كفايه عليكي انتي مش حمل بهدله وانا هسيبك تعملي اللي انتي عايزاه علشان مش عاوزه اخنقك غير كده والله ما كنت نزلتك ولا طاوعتك في ده بس تمام يا حبيبتي هكلمهم


هايا بفرح.شكرا يا خالتو بس مدحت ممكن يعرف مكاني 


تقول اخر كلامها بخوف شديد لتقول صفاء.لا يا روحي وحتي لو عرف مكانك مفيش حد هيسمحله ياخدك يا هايا انتي دلوقتي مع خالتك صفاء يعني علي موتي اسيبك تروحي للكلب ده تاني مقدرش اللي امك عملته معاه وبهدلك يعني هي كانت تعامله زي ابنها وهو يعمل فيكي كده فعلا ديل الكلب عمره ما يتعدل متفكريش انتي في الموضوع ده 


هايا بتوتر شديد.هو يعني في حد ممكن يضايقك من قعدتي هنا انا بس الدنيا تظبط معايا و هشوفلي شقه  و


يقطع حديثها صفاء التي قالت بغضب.اخص عليكي يا هايا ده برضو كلام يتقال طلعتي دبش زي امك مفيش حد هيضايقك يا نور عيوني و بعدين انتي قاعده معايا انا ومحدش له دعوه بحاجه شيلي فكره انك تاخدي شقه بعيد عني حتي خطوه انا بقولك اهو مفيش خروج من هنا غير علي بيت جوزك غير كده انسي 


تبتسم هايا بحب شديد وتقول.ربنا يخليكي ليا فعلا مامي كان عندها حق انا محدش خاف عليا من بعد مامي غيرك انتي شكرا بجد


صفاء بدموع.شكرا ايه يا هبله هو انا مش زي امك يبقي مفيش بينا شكرا ربنا يوفقك يا حبيبتي ويقدرني و اسلمك لحد باب شقه عريسك 


تبتسم هايا وكانت سوف تتحدث ولكن ينفتح الباب بهمجيه شديده تنفزع بشده وتصرخ وهي وتنهض من شدة الخوف.ااااااه


تنظر الي من فعل ذلك تره شاب غريب عنها طويل و عريض شعره التي يصل الي بعد اذنه والتي يجعله رائع بشده تسمعه يقول بوقاحه.الف مليون سلامه عليكي من الاهات ان شالله كان ايه حد غيرك انت يا صاروخ 


تنظر اليه هايا بإستغراب وتنظر إلى صفاء التي تنظر الي مروان التي فعل ذلك بغضب وتقول وهي تشير عليه.مين ده يا خالتو


مروان بهيام و وقاحه.مروان يا عيون وقلب وعمر وحيات و نبض و روح و نف


يقطع حديثه صفاء التي قالت بصوت عالي.ايييييييييه يالا 


ينظر اليها مروان بغيظ ويقول بهمس.ابو كده وليه فصلان


يقول كلامه ويبتسم وهو يقول.ايه يا صفصف مالك ياما


صفاء بغيظ.ايه اللي جابك


مروان بصوت عالي وهو يذهب اليها.وحشتيني يا صفصف من امبارح مشوفتكيش وانا مقدرش علي البعد القاسي ده 


كان يقول حديثه وهو ينظر الي هايا التي اصحب وجهها احمر من شدة الخجل من نظراته الوقحه بشده لتقول صفاء وهي تلاحظ التي يفعله هذا الوقح.اطلع بره يا مروان يلا روح شوف شغلك يلا


مروان بغيظ.فعلا العمه حربايه مالك يا مرا انا بقولك وحشتني بدل ما تقولي وانت يا ابن اخوي وتروحي تعملي كوبايه شاي من ايدك تقولي كده روحي يا صفصف روحي اعمليلي شغل وخلي الهواء يدخل


صفاء بغضب.انا بقول امشي يا مروان ايييه مسك تعالي شيلي الواد ده من وشي رفعلي ضغطي 


مروان ببرود.انتي كلك أمراض انا مليش دعوه وخدي يا بت يا مسك مطلعه عين الواد ليه يا بت 


مسك بحزن تحاول ان تخفيه.ليه هو اشتكالك 


مروان بصوت عالي.من غير ما يشتكي ياختي الواد يا قلب امه شويه وهيمشي يكلم نفسه منك ومن عميلك السواده انا عارف ايه اللي وقعوا الوقعه المنيله دي 


تنظر اليه مسك بغيظ شديد وتضربه علي صدره لتقول هايا الي صفاء برقه شديد.بعد اذنك يا خالتو هدخل انام


صفاء بحنان.ليه يا حبيبتي انتي لسه صاحيه


هايا بنفس الرقه.معلش اصلي مصدعه شويه 


صفاء.روحي يا قلبي روحي ارتاحي شويه


تذهب هايا الي الداخل بعد ما نظرت الي مروان التي ينظر اليها بهيام شديد ليقول وهو يسير خلفها.تعبانه البت تعبانه انا لازم ادخل اطمن عليها لازم دي الاصول برضو 


تمسكه صفاء من ملابسه بغضب شديد وتقول.رايح  فين يا كلب امشي يالا


مروان بصوت عالي وهو يحاول يبعد يدها عنه.شيلي ايدك خليني اروح ادوس علي راسها دي بتقولك مصدعه ازاي وانا موجود سبيني والنبي هدخل بادبي 


صفاء بغضب شديد وهي تاخذه الي الخارج. ادبك  فين ادبك ده امشي مشوفش وشك هنا غير لما تيجي تاخد البنات غير كده هطلع عينك يلا من هنا


مروان بغيظ وصوت عالي.يا شيخه يعني هخرج من الجنه يا خي ابو اللي يطب بيتكم تاني


تغلق صفاء الباب بعد ما خرج مروان التي نظر الي الباب التي ينغلق امام وجهه بغيظ شديد يسمع التي يقول ببرود.بتعمل ايه عندك يالا


مروان بغيظ.كنت قاعد مع عمتك الوليه بقت مجنونه علي الاخر يلا سيبك منها سايب بطتي ونازل بدري كده ليه 


موسى ببرود شديد.اولا اسمها مرات اخويا او بت عمي بطتك دي تبقي امك فاهم تاني حاجه ورايا مشوار مهم 


مروان.هو انتوا ليه بتعاملوني كده هو انا مش ابنكم 


موسى بجمود.لا مش ابننا 


مروان بغيظ.احسن بردو بقولك اعمل حسابك انا هظبط شقتي الفتره الجايه و لو عاوز تساهم معايا بايه حاجه انا بقبل المساعده عادي


موسى بسخريه.عرفك شحات من يومك بس ليه هتظبطها دلوقتي 


مروان بغرور مصطنع.اصلي الحمدلله الذي بنعمته تتم الصالحات قررت استقر و اشوف ام يزن تلمني في حضنها الدافي


موسى ببرود وسخريه.ام يزن هو في بنت هتقبل بيك يا صايع يا منحرف مفيش كلبه هتعربك


مروان.ايه لزمته طحن الخواطر ده يا معلم قول ان شاء الله ما غرام قبلت بيك وانت فيك كل العبر المستحيل بقي حقيقه هتوقف عليا انا ابعد عنها انت وهي تسلك 


موسى ببرود شديد وهو يذهب الي الاسفل.انا همشي يا مروان همشي قبل ما أصبحك علي الصبح


ينزل موسى الي الاسفل وهو يريد ان يذهب الي جلال ويتحدث معه في عدة اشياء يخرج الي الخارج و يركب سيارته ليذهب الي مكتب جلال يوقف امامه وينزل يذهب الي الداخل بسرعه وهو يسمع صوت جلال العالي وهو يقول.ادي الناس حقوقها يا راجل يا حرامي يا راجل يا ناقص


يذهب اليه موسي بسرعه ويمسك جلال قبل ما يمسك الراجل التي امامه ويقول.بس يا جلال في ايه 


جلال بغضب شديد.راجل حرامي و بجح واكل ورث اخواته و رافعين عليه قضيه وكده كده الحق معاهم بقول للحرامي ده ادي الناس حقوقها و نعمل صلح احسن ما تتبهدل في المحاكم لا الراجل الناقص عاوز ياكل حقهم بالعافيه 


الراجل بغضب.انا غلطان علشان جتلك انا ماشي واعتبر كل الشغل بينا انتهى


جلال بغضب عارم.في ستين الف داهيه يا حرامي ادي الناس حقوقها يا راجل يا معفن الكفن ملهاش جيوب يا حرامي


موسى بغضب.ما خلاص يا عم جلال الراجل مشي مالك مش مستاهل الحوار 


جلال بغضب وهو يجلس.ناس بت وسخه حرامي و معفن و بجح ميتين ابوه علي ميتين ابوها قضيه

و شغلانه هم


موسى بهدوء.طب خلاص اهدي كده مش واحد زي ده يخرجك عن شعورك بالشكل ده انت مش عيل علشان تتهور كده اومال نقول لمروان ايه اهدي و روق دمك


جلال.حرق دمي الله يحرقه 


ينظر اليه موسى ويبتسم ببرود ويقول.لا تاثير غياب ام ملك واضح لو فضلت بعيد عنك اكتر من كده هدخل عليك الاقيك بتتخانق مع دبان وشك 


جلال بصوت عالي.موسسسي وحيات امك انا ما ناقص 


موسى وهو يضحك عليه بخفه.خلاص يا عم منك لله كنت عاوزك في حاجه بس سديت نفسي


جلال بهدوء و تعب.خلي كل حاجه بعدين انا مش حمل اي حاجه دلوقتي 


موسى ببرود.طب هتعمل ايه مع جاسم 


جلال ببرود.ولا اي حاجه مش هو اختار و راح جاب $$$$$ يبقي يلا يشيل شلته البت شمال يا موسى عرفت اسمها وجبت عنها كل حاجه طلعت شمال بمعنى الكلمه وانا وانت عارفين ده من اول ما دخلت اروح اقوله ايه هو في اوسخ من انه جيبها من كباريه يا موسى في اوسخ من كده ده لو حلفتله بكل الديانات عمره ما هيقتنع وانا مش هتعب نفسي خليه ياخد علي قفاه يمكن بعد كده يفوق 


اومأ له موسى لينظر اليه جلال وهو يريد ان يقول له يأخذ صفاء و يذهب الي ليلي لكي يرجعها الي المنزل مره ثانيه ولكن كرامته تمنعه بشده ولكن هو يريدها بشده لا يتحمل بعدها عنه بهذا الشكل ليقول بسرعه.موسي


موسي بستغرب.ايه


ينتبه جلال علي التي كاد ان يفعله ليقول.لا خلاص اطلبلك قهوه 


موسى ببرود.لا انا هروح اشرب القهوه في البيت 


اومأ له جلال ليقول موسى بخبث وبرود.اروح اجيب ام ملك انا و عمتي ولا استني شويه 


جلال بهدوء.براحتك يا موسى انا كده مرتاح اكتر 


موسى ببرود وهو ينهض.والله ما حد ارتاح غيرها مشيت من وشك انت وامك ونفسي اسيبها اكتر من كده بس علشان البنات هروح انا و عمتي نجيب امهم 


يهز جلال براسه وهو سعيد من داخله ولاكن لا يظهر ذلك يذهب موسى الي الخارج لكي يذهب الي غرام التي اشتاق لها كثيرا كان سوف يذهب الي عمله ولكن لا يستطيع ان يظل بعيد عنها اكثر من ذلك يذهب اليها ويصل الي شقته يفتح الباب ويدخل الغرفه يرها وهي تنظر الي احد المجلات ترفع راسها له 



ليتنفس موسى بحراره بشده وهو يره أقدامها العاريه امامه وجسدها التي ينفرد بشكل يوجع الاعصاب يقترب منها ويسحبها له بقوه وعنف لتقول هي بوجع.موسي بشويش 


موسي برغبه و وقاحه.بشويش ده موسي ملك البشويش فطرتي ولا لسه


غرام.لا لسه


موسي بوقاحه شديد وهو يضغط علي خصرها بقوه.طب تعالي نلعب مطش قبل ما يحصل حاجه تلفونك فين


تستغرب غرام سؤاله بشده وتقول.ليه 


موسي بحراره ونفاذ صبر.ما تقولي فين و اخلصي


تمسك غرام الهاتف الخاص بها وتعطه ليغلق موسى الهاتف و يرميه علي الاريكه ويخرج هاتفه و يغلق ويفعل به مثل ما فعل في الاخر يبعد عن غرام ويذهب إلى باب الغرفه يغلقه وينظر إلى غرام ويقول بوقاحه ورغبه شديده.اقسم بالله لو البيت كله ولع ما حد هيمنعني من افتراسك يا فرسي


يقول كلامه ويذهب اليها يمسكها بقوه من خصرها ويقول بعشق.جاهزه تكوني ليا قولا وفعلا جاهزه تكوني ملك المعلم ل اخر يوم في حياته


غرام بدموع.اوعدني انك عمرك ما هتتغير عليا و هتفضل تحبني كده و لما أغلط تفهمني غلطي زي ما اكون بنتك اوعي تسبني


موسي بعشق شديد.عمري ما قدر اسيبك يا غرامي انتي كل حيات المعلم انتي اللي امتلكتي روحه من اول مهليتي  علي الدنيا من اول يوم ليكي في الحياه وانتي روحي وقلبي وبنتي بعشقك يا غرام بعشقك ولا عمري عشقت غيرك انتي كل حاجه حلوه حصلت معايا انتي الحلم اللي كان مستحيل يتحقق انا ماتمنيتش حاجه من الدنيا غيرك انتي يا غرام المعلم 


يقول كلامه ويبهط علي شفتيها ويقبلها قبله تعلن عن نفاذ صبر المعلم لقد انتهي كل رصيد الصبر التي يمتلكه موسى انتهي الان يحملها بين يده وهو لا يترك شفتيها وهي تذوب بين يده لا تكن واعيه لشي الان يضعها علي السرير وهو فوقها يقطع شفتيها بقوه وهو يمسكهم بين اسنانه ويمصهم بتلذذ وعنف شديد ويمرر لسانه عليهم بقوه ينزل علي رقبتها يقبلها وهو ينزع ملابسها عنها يريد ان يره جسدها لا يستطيع ان يصبر اكثر من ذلك يريدها وبشدة ينزع جميع ملابسها وهو يقبل كل إنش امامه يقبل جسدها بقوه ووقاحه شديدة وقاحه لا تعلم عنها غرام اي شي يفعل معها الاشياءالتي لا احد فعلها معها في يوم تحس بمتعه رهيبه يرفع موسى عيونه وينظر اليها وهو يقبل جسدها بوقاحه شديده يراها ترفع راسها الي الاعلي وهي تتأوه بصراخ وصوت عالي كانت تصرخ وهي لا تنتبه الي نفسها جعلها تشعر بان في جسدها نار تريد منه ان يطفئ هذه النار التي تحرق كل أنحاء جسدها يذهب موسى امام وجهها وهو يلحس شفته بتلذذ شديد ويقول بوقاحه شديدة. مربى بالقشطه 


لتفتح غرام عيونها وتنظر اليه بخجل شديد وتعض علي شفتيها لينظر موسى الي شفتيها التي تعض عليهم ليمسكهم بين أصابعه ويضغط عليهم بقوه ينزل عليهم يقطعهم وكأنه يعاقبهم علي التي فعلته به صاحبتهم ينزع موسى ملابسه وهو لم يفصل القبله بل يذيد اكثر ينظر اليها وهي لا تحس بالدنيا وكانها تطير في الهواء ليهبط عليها بقوه كبيره وهو لا يتحمل اكثر من ذلك يريدها وبشدة يهبط عليها بقوه كبيره لكي يعوض السنين التي كانت بعيده عنه فيهم تصبح غرام للمعلم لا يكن كلام فقط بل بالحقيقة تمضي معه حتى آخر الطريق ويكتب اسمها إليه و بجانب اسمه لنهاية العمر تكن للمعلم وحده ليبقي كل ما مر بهما من وجع سكينة وفرح 


(ملحوظه صغننه كده في بنات بتقول ان مفيش سبب لخناقه جلال و ليلي وان ليلي مافوره بصوا يا بنات ليلي من اول الرواية وهي متحمله فمن الضغط الي كان عليها انفجرت علي اتفه سبب و ده اللي بيحصل مع البعض يكون متحمل متحمل و يجي علي موقف بايخ ينفجر عادي دي وجهه نظري في الموضوع ده)

🖋️ مايا النجار 🖋️ 

     الفصل الثاني والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات