رواية عشق بين بحور الدم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم اسماء السيد

رواية عشق بين بحور الدم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم اسماء السيد

#عشق_بين_بحور_الدم part22
في الصباح...... وتحديدا في قصر العميري.... في البرانده الكبيره

كانت تجلس جليله وهيا تنظر للاشيء وتتذكر الي كان ايام زمان..... 
"ياجليله انتي حب حياتي وعمري ماهتجوز غيرك ياعمري"
"بجد يازيدان يعني عمرك ما هتتجوز غيري"
"والله بحبك اكتر من نفسي وهقف في وش ابوي والدنيا كلها وهتجوزك"
"بس اني سمعت انك هتتجوز بت عمك اياك يازيدان اني امووت فيها"
"متقلقيش اني هقدر اقف في وشه حتي لو بهابه لازم احارب بس اهلك"
"اهلي بيحبو الخير وبيحبوني وهعرف اقنعهم بس ابوي هو الي ممكن ميوفقش"
"سيبك منهم اني بحبك ياجليله تيجي نهرب ونسيب كل ده ورانا ونبدأ من جديد"
"يامري اهرب لا لا اني معملش اكده ابدا حتي لو بحبك"

.....بيدخل عمران وهيا ولا بتحس بييه.

عمران بهدوء:صباح الخير ياماا
جليله. لارد
عمران بصوت اعلي:ياماا

بتتخض جليله وبتبصله وبهدوء:ها في اييه

عمران بستغراب:مالك سرحانه في ايي

جليله بتوتر:لا عادي ولا سرحانه ولا حاجه اني تمام

عمران بهدوء:تمام ياما عامله اييه النهارده

جليله :حلووه 

عمران بحده:انتي كنتي بتقابلي زيدان الجارحي امبارح لييه ياماا

بتتصدم جليله ولكن بتظهر الجبرووت:لييه 

عمران بغضب:لا ولا حاجه اصل بتكلميه لييه وبتقابليه في وسط الاراضي الزراعيه كمان

جليله بحده وغضب:اسمع ياعمران اني الي امك واني مش غلطانه وعارفه اني بعمل اييه كويس واوعا تفكر عشان جوزنا بناتنا للجرايحه اني نسيت تار حماد وولدي الصغير لا
اني ممكن اهد الدنيا فاهمم... 

عمران جز علي سنانه:كفايه مووت وشر بقا ياما ارحمينا انتي وهما الجرايحه والعمايره اعداء من250سنه من ايام الاجداد واحنا ولاد النهارده سبينا نعيش في سلام بقاا 

جليله بغضب:بتك هترجع امتاا

عمران بحده:بالله اني عاوز اسيبها هناك بعيد عن جبروتك ياما ارحمي البنيه مش مستحمله كفايه حرام

جليله بجبروت:اني بعلمها الصووح ياود مصطفي واني هوريك ياعمران هعمل اييه في الجرايحه ولساا

عمران بيقف بغضب وبيبصلها:تمام ساما الي عاوزه اعمليه بس اني مبقتش رايد دم وتاار اني تعبت منك ومن التاار ومن الصعيد كليتهاا... 

وبيلف ويركب السياره وبيتجه لخارج القصر وهيا بتتنهد بحده وبتفكر في حاجه...... 

جليبه بجبروت:الخير والراحه في المووت انما في دنيتنا دي البقاء للأقوي والي يقدر علي التاني..... 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الجارحي ب القاهرة_______وتحديدا في غرفه(جناح)ادهم.... 

بيفتح ادهم عينه وبيلاقي حاجه تقيله علي دراعه وصدره بيبص يلاقي دهب وشعرها متناثر علي وشها كله وحاطه رجلها علي رجله ونايمه علي صدره وهو حاضنها.... 

ابتسم ادهم بهدوء وفي نفسه:ملاك وانتي نايمه ووانتي صاحيه بس ياخساره حبيتي واحد قاسي وجاحد ومعندوش قلب ولا هيقدر يحبك يادهب...... 

بيلاحظ انها بدأت تتحرك فبيغمض عينه بسرعه عشان ميضايقهاش وهيا بتفتح وبتستوعب هيا نايمه ازاي وبتبعد بسرعه عنه... 

دهب بغيظ:انا ايه الي نيميني هناا 

قاطعها رنه تليفونها وبتنزل وبتمشي ورا الصوت وبتلاحظ الشنطه علي الكنبه وبتقرب تفتحها وتطلع التليفون وكان رمزي المتصل... 

دهب بهدوء:الوووو

رمزي بسرعه:حضرتك كويسه ياهانم

بتقرب وبتقعد علي حافه السرير:ااه انا كويسه في حاجه

رمزي بستغراب:لاء حضرتك بس بلغوني انك مرجعتيش الفيلا من امبارح وعمران بيه رن عليكي كتيير 

بتبص وتلاقي عمران بيرن:تب خلاص هرد اطمنه بس عاوزه اروح المصنع والمواقع

رمزي بهدوء:قولت لحضرتك لازم اذن من عمران بييه

دهب ببرود:تب اقفل.... وقفلت وردت علي عمران

عمران بقلق:انتي مش بتردي من امبارح لييه 

دهب بتبص علي ادهم وبتوتر:معلش يا ابوي

عمران بحده:انتي ما نمتيش في الفيلا كنتي فيين

دهب بتوتر:اني كنت اني

عمران بغضب:انطقي يادهب مالك

فجأه بيتسحب منها الموبايل وبيكون ادهم وهيا بتتصدم:معايا انا ياعمده خيرر

عمران بصدمه:ادهم

ادهم ببرود:مراتي وقابلتها في القاهره ومسمحش انها تقعد لوحدها ومتنساش انها مراتي علي سنه الله ورسوله

عمران بخوف وغضب:رجع البت يا ادهم بدل ما اخلص عليك انت خاطفها

ادهم بحده:بقولك مراتي ومتقلقش انا مش خاطفها ولا حاجه..... 

بتشد منه التليفون وبتبصله بغيظ:متقلقش عليا يا ابوي اني تمام وخليك واثق فياا اني اقدر عليه وعلي مليون زيه وفي وشه اهوو

عمران بإطمئنان:خدي بالك من نفسك يادهب والصالح والخير ليكي اعمليه 

دهب بهدوء:ان شاء الله كنت عاوزه منك طلب يا ابوي

عمران بهدوء:قولي ياحبييت ابوكي

دهب بجديه:الي اسمه رمزي مش راضي يخليني اروح المصنع ولا المواقع والمخازن من غير اذنك ارجوك وافق 

عمران:خطر عليكي يابنتي انتي صغيره انك تروحي هناك 

دهب بهدوء ورجاء:ارجوك.يا ابوي اني عارفه اني بعمل اييه في حاجات كتير انت متعرفهاش

عمران بتنهيده:موافق بس بشرط

دهب بسرعه:موافقه

عمران:تاخدي سبع الرجال دا معاكي عشان ابقا مطمن 

بتبص لادهم الي بيبتسم ببرود :ماشي بس اشمعنا مش كنت مش طايقه

عمران بغيظ:ميضرش مش طايقه بس هو مش هيأذيكي بكراا لان النهارده اجازه حتي متروحيش الشركه

دهب بتنهيده:تمام ياابوي... وبتقفل

ادهم ببرود:خايفه تقوليله انك معايا

دهب بتقف بكل بروود وثقه:لا خايفه ولا حاجه هخاف من اييه يعني.... 

وكانت ماشيه بس هو شدها لحد ما وقعت عليه وبقت فوق مباشرتاً وبتتوتر

ادهم بخبث:ماتيجي منخرجش ونقعد هنا سواا النهارده

بتحط ايدها علي صدره ودموعها بتنزل وهيا بتبص في عيونه وفجأه لفت ايديها حوالين رقبته ودفنت وجهه في رقبته وعيطت بحرقه وقهرر وهو متكلمش وكان بيمسح علي ضهرها بهدوء..... 

بعد شويه بتبعد دهب وبتمسح دموعها:احم متخدش في بالك

ادهم بهدوء:ممكن نتكلم شويه

بتهدا دهب وبتتعدل وهو بيقعد وبيبصلها بهدوء قاتم

ادهم بتنهيده:عارف انك موجوعه مني ولسا بتحبيني ونفسك اني احبك بس صدقيني انا عارف اني ظالم وقاسي ومش هقدر احبك بس عاوزك جمبي ممكن اكون اناني بس فعلا انا محتاجك جمبي يادهب بس مش هقدر احبك انا عمري ما حبيت صدقيني ولا بؤمن ب الحب دا شايفه مجرد تفاهه مجرد شعور بيوجع وويخلي الانسان ضعيف بس مش اكتر انا شايفك طفله مش قادره تحددي مشاعرك.... 

دهب بوجع:وانا مبقتش احبك انا انا بكر... لم تقدر علي تكمله الكلمه وعيطت تاني اكثر بحرقه وبقت تضرب علي قلبها بإيدها بقوه... 

دهب بوجع وقهر:انا ضعيفه ضعيفه مش قادره اكرهك مش قادره انت اناني يارتني ماشوفتك يارتني ما عرفتك يارتني مووت قبل ما اشوفك...... وعيطت اكتر وهو شدها لحضنه وهيا زقته وهو اتنهد بحزن وهو مضايق من نفسه

دهب بعصبيه وقهر:بكرا ممكن تحب غيري وهتتوجع نفس الوجع صدقني بس مش قادره مش قادره اتوقع انك هتحب غيري لييه انا وحشه تب انا اذيتك عشان متقدرش تحبني انا بقيت اكره نفسي عشان انت مش بتحبها... 

كان بيبصلها بذهول يالكي من صغيره هل تكرهين نفسك لاجلي انا القاسي الذي لا اعرف معني للحب..... 

ادهم بهدوء:ممكن تهدي ارجوكي...

دهب بتبصله بغضب وصراخ وبتقعد علي ركبتيها وفضلت تضرب في صدره بقوه :انت اييه معندكش دم اييه مفيش عندك قلب ارحمني بقا اارحمني اقتلني عشان ارتااح لما انت مش بتحبني ومش قادر تحبني لييه عشمتني لييه لمستني ليييه انطق انت اناني اناني يا ادهم وانا الي ممبقتش عاوزاك ابدا حتي لو اتذليت ليا مش عاوزاك تاني فاهم انا قويه وهقدر احمي نفسي انت الي ضعيف جدا انت اضعف واحد في الدنيا لانك بتخاف تتطلع مشاعرك حد ياخد باله اصلا انت مريض..... 

كان بيسمعها وسايبها تضرب ومكنش حاسس بيدها الصغيره من اصله ولاكن كل كلمه قالتها دخلت في عقله قبل اذنه وكانه يخزنها داخله وكان ينظر لها بهدوء غريب

فجأه بيشدها لحضنه وهيا بتسيب نفسها وهو بيحضنها بكل قوه وبيدفن وجهه في عنقها وظلو علي هذه الحاله لدقائق وكأن الزمن توقف.... 

بيبعد ادهم فجأه وبيقق وهيا بتمسح دموعها وهو بيحط ايده في جيبه وببرود:البسي اي حاجه من الي جواا ليكي هدوم جواا 

وبيلف ويخرج من الجناح ......... ذاهب لغرفه في اخر الدور مغلقه....... وبتتنهد بحزن وبتتدخل الحمام..... 

في الغرفه....... بيدخل ادهم وبتكون الغرفه فارغه ولا يوجد بها اي عفش.. بيفتح النور وبيقفل الباب ب المفتاح

بيظهر صور كبيره لفتااه جميله وواضح عليها الهدوء والطيبه....... بيحط ايده في جيبه وبيبص علي الصور الي ماليه المكان بكل بهدوء مرعب.... 

ادهم ببرود:جاسمين انتي عارفه اني مش ضعيف صح 
انا مش مريض هيا الي بتحبني...... 

بيظهر شخص شبه ادهم بظبط علي يمينه:انت فعلا اناني يا ادهم كل ذنبها انها حبتك مكنتش ترجع لو مش بتحبها مكنتش اخدت منديل عذريتها معاك لايطاليا ولا هدومها وكمان مكنتش مكلف حد يراقبها وياخد باله منها السنتين دوول انت بتضحك علي نفسك يا ادهم فووق

ادهم بغضب:مش هقدر انا مش هقدرر دي عيله

الشخص شبيهه: لاء مش عسله وانت واثق انك بتتضحك علي نفسك فوووق بقاا قبل ماتضيع منك.... 

بيتنهد ادهم وبيقعد علي الارض وبيبص علي الصور كلها ودماغه وجعته من التفكير وكان ماسك راسه وهو حاسس انها هتنفجر:كفاايه بقااا ..... تذكر بكائها

"انت اناني"،،،،،"انت مريض"،،،،،، " انت ضعيف"

بيلمح مضرب بيسبول حديد في ركن الغرفه وبيقف وبيمسكه وبيبص علي الصور كلها وبيبدأ يكسر فيها بكل غضب ووجع:لازم افوووق انا تعببتتت كفاييه بقاا

بيكسر كل الصور لدرجه ان ايده الشمال بتنزف ذاك السائل الاحمر ومبيحسش بيها حتي وبيكمل تكسير والصور بتقع علي الارض وبيمسك الصور الداخليه وبيبدأ يقطعها بكل حرقه وغضب....... فذاك الوحش متعب ولا احد يعلم

بيهدا شويه بعد الي عمله وبيرسم الجمود والبرود وبيخرج بعد ما بيأمر الخدم يرموو الحاجات دي كلها وبيدخل جناحه...... 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في ايطاليا __روما......... وتحديدا في شقه فارس الرازي

كان نايم فارس عاري الصدر  وبيدخن و كارولين في حضنه مجرده من الملابس والعياذ بالله... 

كارولين بهدوء:علي فكره المفرود اني مكنت اجيللك مره اخري فارس

فارس ببرود:عادي ياحبيبي انتي عارفه اني بحبك ومقدرش اعيش من غيرك

كارولين بإبتسامه:وانا ايضا اعشقك يافارس ولكني قلقه قليلاً

فارس :من مااذا؟؟

كارولين بضيق:شريف يمكن عرف حاجه

فارس بتوتر:مش معقول 

كانت هتتكلم بس فجأه اتفتح باب الغرفه ودخل شريف بجنون وبيتصدم لما بيشوف فارس... 

كارولين برعب:شرييف

فارس بتوتر بخوف:اهدا يا شريف اهدا

شريف بجنون:انت ياخاين يا زباله تخوني اناا

فارس بخبث:هيا الي اجنبيه وبتحبني اعملها اييه

شريف بغضب:وانتي ماذا تفعلين ياحمقاء يا خاينه

كارولين برعب:شريف شريف انا اعتذر ارجوك

فجأه تركزت طلقه من مسدس شريف في رأسها وصوب علي فارس الي اتوتر

فارس ببتوتر وخبث:متنساش انا ابويا مين وماسك عليك شيكات اد اييه 

بينزل شريف السلاح وبيصله بقرف وحده وبيلف ويخرج وفارس بيبص علي كارولين ببرود:الله يرحمك كنتي جامد

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الجارحي ب القاهره_________وتحديدا في جناح ادهم.... 

بتخرج دهب من الحمام وهيا ترتدي بنطال جينز اوفر سايز رمادي وقميص ابيض وعليه رسومات من اللون البينك والرمادي وطرحه بيضه وكوتش ابيض وبعض الرسومات البينك.... وكانت شديده الجمال... 

بتبص عليه وبتلاقيه لابس بدلته السوداء الرسميه وقاعد علي الكنبه...... 

ادهم بهدوء:خلصتي

دهب:ااه انا عاوزه امشي

ادهم:تمام السواق هيوصلك لهناك تيجيبي حاجتك وتيجي  بس هتفضلي معايا هناا

دهب بغيظ وبرود:مش مضطره افضل معاك يا ادهم

ادهم ببرود:انا قلت الي عندي السواق مستنيكي اتفضلي

دهب بحده:مش هرجع احنا علاقتنا بقت من غير مشاعر ولا حياه ولا طعم يا ادهم بقت علاقه جافه.. واتحركت لتحت... 

وهو رجع راسه لورااا واتنهد وفضل هكذا لفتره من الوقت 

قاطعه رنه تليفونه..وكان رقم ايطالي

ادهم ببرود:اممم

اتاه صوت لبنت:ادهم اشتقت لك لماذا لا ترد

ادهم بهدوء:مش فاضي عاوزه اييه

البنت:عاوزاك ترجع ايطاليا لازم اشوفك السنويه كمان يومين... 

ادهم بيتنهد:تمام...... وبيقفل وبيتنهد بقوه وضيق وبينزل

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووب...... سوري علي اني منزلتش امبارح بس الجوة سقعه وجالي برد 🙂😇

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا    

تعليقات