روايات حديثة

رواية حبي الأول الفصل السادس بقلم ميرفت سعيد

 

رواية حبي الأول الفصل السادس بقلم ميرفت سعيد

#البارت_السادس

بعتذر عن التأخير يارب تكونوا صاحيين😂❤️

حبيبة: خليك انت اعمل القهوه أنا هفتح الباب 

حبيبة راحت تفتح 

ليلي بصدمه : حبيبة ؟!!

حبيبة : احم ازيك ياليلي 

ليلي بصدمه: انتي بتعملي اي هنا 

تميم من جوه : مين ياحبيبه؟ 

ليلي مصدومه ومش عارفه حبيبة بتعمل اي هنا 

حبيبة : أنا جيت اطمن علي طنط سعاد أنا و ماما ماما جوه 

تميم جه يشوف مين : ليلي تعالي ادخلي 

ليلي : لا أنا جيت اطمن علي طنط هي كويسه 

تميم: ايوه كويسة تعالي ادخلي

ليلي: لا معلش وقت تاني عن اذنكم 

ليلي مشت وتميم مستغرب ليه ليلي زعلت 


ليلي نزلت بيتهم ولقت مامتها مستنياها 

أم ليلي : ها عامله اي ؟ 

ليلي: تميم بيقول كويسه

أم ليلي: غريبة نزلتي علطول ليه ؟ 

ليلي : عندهم ضيوف فوق 

إم ليلي : اااه 

ليلي: ماا بقولك اي فاكرة الموضوع اللي قولتيلي عليه انتي وخالد 

أم ليلي: ااه فاكرة ماله 

ليلي بأصرار وحزن : أنا موافقه 

أم ليلي بفرحه: طب الحمدلله ربنا يكملك بعقلك ياقلبي 

( تفتكروا موضوع اي ؟) 


حبيبة وامها قعدوا شويه مع ام تميم وتميم نزل وبعد كده روحوا

أم حبيبة : بت ياحبيبة 

حبيبة : نعم ياماما 

أم حبيبة : اتكلمتي مع تميم ؟

حبيبة : ايوه ياماما اتكلمت 

أم حبيبة : ها اتكلمتوا قولتوا اي 

حبيبة : مقولتاش حاجه 

أم حبيبة بعصبية: نعم ياختي يعني اي متكمتوش 

حبيبة بغضب وحزن: مقلتاش حاجه ياماما بس اللي احب أقوله ليكي انو مش موافق علي اللي أمه عملته ولا بيحبني ارتحتي ..قالت كده ودخلت الاوضه تعيط 

(وطبعا أم حبيبة زي اي ام طبيعيه كلمت اختها وحكت لها كل حاجه 😂)


تميم نزل راح الشغل بتاعه وبيحاول يكلم ليلي ولكن مش بترد فصل قاعد هو ونادر صحبه 

نادر بضيق وهو بيمسك الفون : اووووف

تميم: في أي 

نادر: ورد يابني كانت قيلالي هنروح مشوار النهارده وانا نسيت خاالص وبترن عليا دلوقتي 

تميم: طب ما تقوم دلوقتي تروح لها 

نادر بضيق : اووف بقا هو أنا فاضي لها هرن عليها اعتذر وخلاص ..اهي بترن خالص 

تميم : والله البت خسارة فيك 

نادر نظر ليه بسخريه ورد : الو ياورد

ورد : شكلك نستني 

نادر بضيق: معلش غصب عني كان عندي شغل كتير 

ورد بحزن : كان الله في عونك ...خلاص تمام 

نادر: مش هتروحي ولا اي 

ورد : لا أنا روحت اصلا 

نادر : بغضب: نعععم روحتي ازاي 

ورد : مانا لما ملقتش رديت مشيت 

نادر: لوحدك ؟؟؟! 

ورد: لا مانتا عارف ان ماما مكنتش هترضي اروح لوحيدي

نادر: ايوه يعني روحتي مع مين 

ورد: روحت مع معاذ ابن عمتي كان عندنا وهو اللي قال لماما يوصلني 

نادر بغضب وغيرة : نععععم ياختي بتقولي مين ؟؟

ورد بخوف: م معاذ 

نادر بغضب: وانتي مرنتيش عليا ليه 

ورد بخوف: رنيت والله انت مردتش 

تميم اللي كان قاعد متابع الحوار : اهدي ياعم مش كده 

نادر بغضب:  انتي هتخلصي أمته ؟

ورد: كمان ساعه 

نادر:طيب اول ما تخلصي رني عليا اجي اخدك 

ورد: بس معاذ 

نادر بغضب وغيرة : ووورد أنا قولت اي قولت هاجي اخدك

ورد بخوف  : حاضر  

نادر قفل وفضل متعصب وتميم بيشوفه وبيكتم ضحكته علي شكله

نادر بعصبية : متضحكش 

تميم اول ما نادر قال كده ضحك جامد ومقدرش يكتم ضحكته ونادر فصل باصص له بغضب وبعد كده ضحك معاه 

عند ورد فضلت واقفه مصدومه  وقالت : اي ده هو متعصب ليه ..يكون ...يكون بغير ...ثم قالت بفرحه : الله الله وضحكت بسعاده ...صبرك عليا يانادر


أم حبيبة بتكلم سعاد وبتقول لها أن تميم مش عايز حبيبه وبتلومها علي انها جت اتقدمت لحبيبه بدون موافقه تميم 

سعاد بغضب من تميم: معلش ياأم حبيبة هو لما قال ليا انو عايز يتجوز جت في بالي علطول حبيبة انتي عارفه اني بحبها ونفسي تكون مرات ابني بجد

ام حبيبة :عارفه بس برده كان المفروض تتأكدي منه الاول  

سعاد: حصل خير بقا متزعليش وقولي لحبيبة متزعلش وان شاء الله يكونوا من نصيب بعض ثم قالت في نفسها : ماانا مش هسيبه لبنت عبير ده يبقي علي جثت.ي 


بعد ساعه ورد رنت علي نادر وجه فعلا وخدها 

ورد : احم مالك يانادر 

نادر بحده: مليش 

ورد : طيب وسكتت تفوتها رن وكان معاذ لقت أنها فرصة ترد عليه وتغيظ نادر 

ورد برقة :ايوه يامعاذ

نظر لها نادر بغضب وغيرة

ورد متابعه نظراته بس كملت برقة: انا اسفه يامعاذ متزعلش مني  نادر ابن خالتي كان معدي وشافني وقال يوصلني معلش .

نادر كان ثانية كمان وكان هيو.لع فيهم 

ورد : تمام ماشي سلام 

نادر: ماشاء الله اي الرقة دي 

ورد: قصدك اي مثلا اني مش رقيقه 

نادر بغضب: لا رقيقه جدااا ...وبعدين بتكدبي ليه واي عدي عليا وطلب يوصلني هو مش انتي اللي اتصلتي عليا 

ورد: اتصلت علشان اقولك اني مشيت بس انا انت اللي طلبت  توصلني 

نادر: ومقولتيش كده ليه 

ورد بتلقائية: يزعل مني 

نادر بغضب وقف العربيه. قال بغيرة.: نعععم ياختي ماي زعل ولا يتفلق انتي هتستهب.لي 

ورد بخوف: في أي يانادر أنا أول مره اشوفك كده 

نادر: متعصبنيش أنا بقولك اهو 

ورد: أنا عصبتك في أي 

نادر: ورد خلي يومك يعدي أنا بقول اهو ياريت تفضلي ساكته طول الطريق. احسن 

ورد: سكتت اهو 


تميم رن علي ليلي ورعد مكالمات كتير ردت 

ليلي : ايوه ياتميم 

تميم بغضب : مش بتردي ليه 

ليلي: معلش مسمعتش الفون 

تميم: تمام انتي زعلتي ليه 

ليلي: أنا مزعلتش زعلت فين ده؟ 

تميم  : ليلي قولي في أي 

ليلي : تميم أنا عايزه اقولك علي حاجه 

تميم: قولي 

ليلي بتوتر: احم أنا..............

تميم اتنفض من مكانه وقال بغضب: نعم ياختي 

توقعاتكم 🔥

تفتكروا ليلي قالت لتميم اي ؟ 

ونادر بيحب. مين حبيبة ولا ورد ؟ 

اعتقد كده البارت طويل بقالي ساعتين بكتب فيه +التفاااااعل ياجماعه بيقل اوي وطول ما هو بيقل أنا مش بتشجع اني اكتب خاالص اتفاعلوا وشجعوني اكملها + رأيكم يهمني❤️

#رواية_حبي_الاول

#بقلمي_ميرفت_سعيد


لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉

لفصول الرواية مجمعه اضغط هنا 👉

لمزيد من الروايات اضغط هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-