روايات حديثة

روايه خالد وسهر الفصل السادس بقلم دنيا فادي

 روايه خالد وسهر الفصل السادس بقلم دنيا فادي



ملك لسه هترد اتصدمت من الي شافته: ايدك!!

أسر : مالها

ملك : التعبان لدغك ف ايدك وساكت

أسر :دي لدغة بسيطة مش هتعمل حاجه

ملك : هتخسر اي لو عالجتها!!!

ملك جابت فوطة مبلولة وحاولت تخفف الألم

ملك : فين الاسعافات

أسر : خلاص يا ام قلب حنين التعبان م سام وبدأ يشعر ببعض من الألم

ملك : شوفت اتوجعت ازاي! انا دكتوره علفكره انت نسيت وده وجبي مش حبا فيك يعني فين الاسعافات

أسر بزهق : تحت السرير

…-

ملك : متحركش ايدك

ملك : هحطلك المضاد الحيوي ده هتوجعك شوية بس استحمل تمام

أسر نسي الجرح اصلا ونسي سبب وجودها هنا وفضل سرحان فيها وينظر الي شفتيها بتشوق وبيقرب منها

ملك بعدت : احم خلصت

أسر قام مشي بعصبيه من الي كان هيعمله

ملك : استنيَ هتسيبني هنا !! اوفف بق

____________________________________________________


 


 


 


 


سهر : انت متأكد من الكلام ده

مجهول :ايوا انا سامعهم بنفسي بيقول ل علي بيه كدهه

سهر : خد حلال فيك ال 20 الف دول

سهر بضحكه شر: بق انت ياجلال تطلع عايش ومدوخهم معاك وماله جيتلي ف الوقت المناسب

سهر : تعرفلي مكانه قبل ما أسر يعرفه

مجهول : اومرك

__________________________________________________

جلال : اكيد رجعو يدورو عليه

احمد: هنرجع للعب من تاني

احمد صديقه والوحيد الي عارف مكانه

جلال : بس دلوقتي بنتي ف الموضوع

احمد : مش هيحصلها حاجه هما واخدنها تهديد

جلال : انا بنتي لو حصلها حاجه هندمهم كلهم

__________________________________________________

جه الصبح

أسر : خدي كلي

ملك : مش جعانه

أسر : براحتك الاكل اهو وقت ما تجوعي ابقي كلي

ملك : حرام عليك انت لي بتعمل فيه كده انا معملتلكش حاجه ولا اذيتك لي بتأذيني

أسر مردش ومشي

عملت الي جه ف دماغها من اول ما جت المكان وهو انها تهرب

ملك : انا حبيت وجودي معاك رغم الظروف الي مخليني هنا!! بس مش حابه الوضع الي انا فيه دهه

لقت حديدة حاولت تفتح بيها شباك الاوضه وهي مرعوبه وفتح معاها ارتاحت لما لقت انها ف الدور الأرضي ومش هيحصلها اي اذي نطت من الشباك وجريت بسرعه

… –

ملك : يرب انا فين دلوقتي يرب ما يكون الي ف بالي ودي تكون الغابة لا

ملك فضلت ماشية ف المكان وهي مرعوبة من الأصوات الي بتسمعها وفجاء حد خبطها ع دماغها

…. –

صحيت لقت نفسها ف الاوضه وأسر قاعد قصدها ويكأنه ملهوف عليها

ملك : اهههه راسي م قادرة انا اي الي جابني هنا

أسر بنظره حادة : هو انا مش قولتلك متحاوليش تهربي!

ملك : انت بقيت وحش اوي يا اسر

أسر : ولسه هتشوفي الاوحش لو هربتي تاني ياملك

ملك : ههرب تاني وتالت طول ما انت بتعمل معايا كدهه

أسر شالها وحطها ف اوضه مليانه حشرات وربطها ف الكرسي وقفل عليها الاوضه


 


 


 


ملك بصريخ : يا اسرررر متسبنيششش ونبي مش ههرب تانيي متسبنيششش

أسر ف ذهنه : اسف يا ملك انتي الي اجبرتيني اعمل كدهه

… –

بعد ربع ساعه دخل ليها ولقها مغمي عليها شالها

ملك فاقت واستخبت ف حضنه وعيطت ونبييي متسبنيششش هسمع كلامك

أسر بدلها الحضن ويكأنه طفل مفتقد امه ومكنش عايز يسيبها ولو لحظة فضل حاضنها لحد ما نامت

أسر حطاها ع السرير

أسر بعصبية : غبي ازاي بضعف قدامها وبنسيَ سبب وجودها

أسر خرج وقفل عليها ومشي من البيت

________________________________________________

سهر : لقيت مكانه

مجهول : حصل

سهر : فين

مجهول : في **** ********* ***

سهر : تمام اويي

…. –

سهر وصلت للمكان وفضلت قاعده ف العربية واتفاجئت لما شافت …..

سهر : باباااا!!!!؟؟؟؟

تفتكرو شافت مين!!


يتبع…


لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا 👉

لمزيد من الروايات اضغط هنا 👉


مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-