روايات حديثة

روايه مراد وجنا ( جنة الكيلاني ) الفصل 5 الخامس بقلم اسيل باسم

 روايه مراد وجنا ( جنة الكيلاني ) الفصل 5 الخامس بقلم اسيل باسم




كان سايق وهو متعصب بيتمنى لو يطول رق*بته  ال *** اتجراء وفكر يقرب من حبيبته غصب عنها ...
بص للموقع ال فيه إشارة تلفونها   ..  ووقف العربية قدام مستودع قديم ...
دخل  من غير تردد وبتهور يمكن يكون فخ منها عشان ترجع ووتوقعه  بس مهتمتش  هي في محنة وطلبت المساعدة منه يعنى هي عارفة انه هو نجدتها وامانهااا  ...

كان بيناديها بعلو صوته ...
وهو بينهج  كله همه يطمن عليهاا ....
بس فجاءة من العدم ظهروا رجال الشرطةة وهما بيصوبوا اسلحتهم  تجاه ....

الضابط ... انت مطلوب القبض عليك ... بتهمة  الشروع بالقت**ل 
مالك بغضب .. انت بتقول اي قت*ل مين ده انا لسا داخل انت بتخرف وبتقول اي ي سيادة الضابط 
الضابط ...  هتعرف  كل حاجة في القسم يلا خدوه  
مالك بغضب اكبر .. تاخذ مين. انت اتجننت انا مالك الكيلاني ي حضرة الضابط اعرف انت بتكلم مين ....
ثم انا  جاي عشاان ...
توقف عن الحديث  واغمض عينه بغضب  ...
ثواني وضحك  حينما علم انه قد وقع في فخهاا من جديد ..
رفع يديه للضابط الذي وضع عليه الكلبشات وياخذه معه للقسم ....

 

احتضنه رأفت وهو يربت على ضهره بخفة...
عفارم عليك ي بنى انت كده تستاهل تتجوز بنتي ...
حازم بضحك .. بكده  نكون  كسرنا ضهر مراد الكيلاني  .. يعنى دمار عيلة الكيلاني قربت ي عمي ..
ومكنش كل ده هيحصل من غير مساعدة حبيبتي حور ..
شكرا ي  قلبي ...

حور بقهر  .. بجد  انا مش مصدقة انتوا ازاي بتستمعوا بوجع الناس..     حقيقي انا مش مصدقة ازاي اشتركت في القذارة دي
حازم  باستفزاز .. عشان سلامة حبيب القلب  
لو مش عايزاني اقت**له مطرح م هو موجود  نفذ كل ال بيتقالك عليه بالحرف الواحد 

رأفت . عيلة الكيلاني أعدائنا ي حبيبتي .. 
ولما يم*وتوا كلهم هنكون حققنا  انتقامنا  ...
حور. .. محدش  عدو  حد غيرك انت ال عدوي ي بابا ...
انا بشكر الله انه ماما ماتت قبل م تشوف الوحش ال انا شايفه دلوقتي ده ....

 

سارة برعب  ... يعنى اي قت*ل حد  ي مراد 
انت عارف اخوك ميقدرش يق**تل نملةة  ازاي هياخذ روح حد ...
مراد وهو بيهدا فيها ..  اهدي ي حبيبتي انا عارف كل ده 
بس عيلة العامري شكلها مش هتسيب حد في عيلتنا غير وهي مخل*صة عليه  ..
سارة  .. تخرج اخوك دلوقتي ..  مالك مش هيقعد دقيقة في الحبس وهو معملش حاجة انت فاهم .. اخوك برئي  
هو مش هياخذ بذنب حد انت فاهم ..... 
مراد  .. انا اتصرفت .. وفي حد من رجالي هو ال هيتحمل المسئولية ويخرج مالك برئي. من الليلة كلهااا 
ابنك هيرجع  ينام في بيته النهارده ي حبيبتي ...
سارة.  بدموع  ..  رأفت مكنش لازم يقرب من مالك  .. أبدا هو غلط غلطة. عمره  .. بال عمله في ابني 

احتضنها مراد بلهفة .. هيندم ي حبيبتي  هيندم 
سارة لنفسها .. مكفاش ال عملته في قلبي جاي تكمل على ولاد اخوياا بس وحياة غلاوتك عندي  هندمك عمرك كله ...

عند مرام وصحبتهاااا ...
كانت تقضم اصابعها وهي تحاول أن تفكر في حل.  .
ينقذها من تلك المصيبة التى اوقعت نفسهااا به .........
مرام بغضب.. معقول مماتتش ب**** 
صاحبتها ... ال ذي جنا دي  بسبعة اروح ي مرام  ...  فكري إزاي  تتخلصي منها قبل م تقول لمراد على كل حاجة .... 

مرام  بغيظ... انتي صح المرادي لازم اتأكد أنها ما**تت 
بنفسي ...

تنكرت مرام بزي ممرضة وذهبت للمستشفى التى توجد بها
جنا ..... 
استغلت انشغال مراد بعمته التى كان يبدو عليها التعب والإرهاق 
ودخلت غرفة جنا  نظرت لها بحقد وكره ...

تاوهت جنا بألم  عندما نزعت عنها مرام المحلول بقسوة 
نزفت يدها  .... 
اخذت من الطاولة مشرط  وهي ترى جنا التى تحاول فتح عينهاا
مرام بسخرية .. صحي النوم ي اميرة 

جهظت عينا جنا. هي ترى مرام امامها وقد تذكرت م فعلته تلك المجرمة  بها ونظرت للمشرط التى بين يديها برعب..

 
مرام  بغل .. انتي فيكي اي زيادة عني حتى اختارك مراد عليا
انا مراته الأولى وكنت بحبه  ... بس انتي اتدخلتي بينا وخربتي كل حاجة  في حياتي .. 
جنا  بخوف  .... انت هتعملي فيا  اي 
مراد  .. هم*وتك واخلص منك بس المرادي للأبد...
وجاءت. تطعنها بس حنا نزلت من السرير وهي بتتاوه بألم من الجرح ال في بطنها ...

ومرام وراءها حالفة لتق**تلهاا بس فجاءة 
دخل مراد الاوضة  وانصدم من ال شايفه قدام ....
جرت جنا لعنده فوقعت بين احضانه مسكها بلهفة وحماية 
مراد وهو بيتفحصها  ... حبيبتي  جنا انتي كويسة 
عملتلك حاجة 
دخلت جو حضنه اكتر  واندست وهي مرعوب وجسمها بيتنفض 

مراد بغضب جحيمي انتي عملتي فيها اي 
ركضت مرام  ونطت من الشباك قبل م يلحقها مراد وياذيها 
مراد ... اهدي ي حبيبتي  هي خلاص راحت ومعدتش هترجع
اهدي ي قلب مراد انا معاكي 
خرجها من حضنه واحتضن وجهها بين اديه ... 
مراد وهو بيمسح دموعها برقة .  حقك على قلبي .. بلاش دموعك دي بتق**تلني 
جنا  بخوف... خفت اني معدتش ارجع واشوفك ي مراد 
احتضنها  بشدة ..  بس انا  اهو .. وانتي في حضني ومعايا وهتفضلي معايا علطول لاني مش هتخلى عنك ابدا

ارتخت يديها  وجسدها  نظر لجسدها الفاقد عن الوعي بهلع وهو يستدعي الطبيب ... 
الدكتور  ... المريضة لازمها الراحة التامة 
انا أعطيتها حقنة مهدئة  .. هتنام كم ساعة كمان ..
وبعدها تقدر تأخذها البيت حضرتك ....
اوماء مراد للطبيب وه. يقبل راس زوجته بحب ....
 مراد  ... الحمدلله لحقتك في الوقت المناسب بس ال*** مين هيلحقها من بين اديا العد التنازلي لنهايتك قرب اوي ي مرام ..

احتضنت سارة مالك بحب ...
سارة ببكاء. .... انت كويس ي حبيبي.. عملوا فيك اي ولاد ***
مالك .. انا كويس ي حبيبتي محدش هيقدر ياذيني 
طول م انتي جنبي  ...

مراد ... اطمني ي عمتي .. الراجل بتاعي شال الليلة كلها 
ومحدش هيهوب تجاه اخويا من تاني ...
سارة. ..  وبالنسبة للعملوا في اخوك انت هتسيبهم كده عادي
مش هتعاقبهم على ال بيعملوا فيه. ..
مراد .. اعمل اي ي عمتي قوليلي اروح اقت**لهم كلهم .. انا جاهز  ومن دلوقتي هروح واخ*لص منهم كلهم
سارة .. الم**وت عقاب سهل وبسيط لامثال رأفت العامري ي مراد 
مالك .. اومال نعمل اي ي عمتي
سارة ... اعمل ال عايز تعملوا ي مالك بس انا 
عايزة اشوف رأفت العامري مذلول ومكسور قدامي 
هو شكله نسى مين هي عيلة الكيلاني واحنا لازم نفكره احنا مين 

مالك بتسأل  ... هي اي سر العداوة دي ي عمتي 
ضحكت سارة بتهكم  ....  رأفت العامري يبقى جوزي .....يتبع 

البارت الخامس 

#جنة_الكيلاني


 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-