جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رواية زواج لغرض واضح الفصل الثاني 2 بقلم رانيا ابو خديجه

 رواية زواج لغرض واضح سيرين واحمد الفصل الثاني 2






دخلت شقتة و مش عاااااارفه لية كنت

خا|||||||ايفة يمكن

عشان اول مرة ادخل شقة راجل غريب

عني ... ايه اللي انا عملتة في نفسي دة ...

كنت ببص في كل اتجاه فيها هي اه

بسيطة جدا بس اضائتها هاديه و فيها

صمت غريب يديك احساس بالألفة

والهدوء .... فوقت من شرودي عليه وهو

بياخد من ايدي شنتطي اللي فيها حاجاتي

اللي جبتها معايا من شقتي وقالي وهو

بيبصلي

اتفضلي تعالي اوريكي اوضتك

ابتسمت ابتسامه مهزوزة كدة ودخلت

وراه ... فعلا حط الشنطة على السرير

تحبي اساعدك تفضيها واعرفك تحطي

حاجتك فين .

ـ لأ تمام ... انا هتعامل متقلقش

طيب انا هنزل اجيب شوية طلبات

للبيت و حاجة ناكلها

نزل وسابني في شقتة لواحدي لقيت ان

انا مش لازم اضيع وقت وغيرت هدومي

بسرعة وحطيت حاجتي في الدولاب وكله

تمام

كلها دقایق و سمعت صوت مفتاح

الشقه وسمعت خطواته بتقرب من

الاوضه وفعلا دخل بصلي شويه كدة

...يادي النيلة رجعنا للتناحة فيا تاني طب

والله زهقت ها

بس المرادي كانت بصتة مختلفه كنت

خلاص غيرت هدومي لبيجامة مريحة و

كعادتي لما اجي انام فردت شعري

حسيت في نظرتة انبهار شويه كمان

المرادي كان بيبصلي بدون حواجز زي قبل

كدة اخره يتنح في وشي شوية وبعدين

يبعد عينيه بحرج.... المرادي تقريباً

فصلني كلي انا عارفة ان أنا حلوة بس

بصتة دي حسستني احساس غريب قوي

احم بس حلو الصراحة

ايه دة في ايه هو مالة بيقربلي كدة

ل...شوف مش أنا واقفه قدامك هاديه

اهو وبريئه بس انا أصلا عايزة اجري من

خوفي اه والله.

وقف قدامي بطولة دة لقيت نفسي برفع

راسي وببصلة

حد قال لحضرتك قبل كدة انك حلوة

قوي .

_ اه ..لأ ...مش فاكرة ...

وكان نفسي أديني بالقلم على وشي في

اللحظة دي مش عارفه انا راحت فين

بجاحتي وجرائتي وأنا بطلب منه الجواز وانا

واقفه قدامة دلوقتي زي الفار المبلول

كدة

بس

ـ تحبي نتعشى هنا ولا برة ؟

انا مش جعانة اصلا

لقيتة متردد كدة وشكلة مكسوف

ميعرفش ان انا مكسوفة اكثر منه

اعمل ايه انا مضطرة اتخلى عن خوفي

وكسوفي دة انا اكثر واحده عارفه ان

مفيش وقت

قربت انا وحطيت ايدي على دراعة

ـ لو انت جعان كل انت

لأخلاص انا مش عايز .

ـ طيب كويس نبقى متفقین

قولت كدة وروحت قعدت على طرف

السرير واستنيت اي اشارة او مبادرة منه

وبعد لحظات صمت تقيلة بجد

اتحرك وجه قعد جنبي وبعد بصاته

ونظراته اللي مبتخلصش رفع ايدة

بهدوء و حط شعري ورا ودني وبراحة

قد يعجبك ايضا

قربلي اكتر و لقيته بيسالني

ـ لو ربنا كرمنا و حصل حمل علطول

هتطلبي الطلاق وتسبيني علطول ولا

هتستني اما تولدي وتتطمني بوجود

الطفل معاكي ؟



صدقني والله اول ما يحصل حمل

علطول هنطلق انا مش هبقى عايزه منك

حاجه تانيه

ـ بصلي بصه ترجمتها بعدين ب" یا

بجاحتك يا وقاحتك"

وبعدين بعد فاجأه وقام وقف

انا شايف اننا محتاجين وقت ناخد فيه

على بعض شويه ولا حضرتك شايفة ايه؟

مش عارفه لية من بعد ما كتبنا الكتاب

وانا مبسمعش حضرتك دي الا لما يكون

متضايق او باين عليه زعلان مني.

حسيت براحه غريبة اما قالي كدة وفي

نفس الوقت حيرة يقصد ايه بمحتاجين

وقت دي ولحد امتى يعني... الدكتورة

قالتلي مقدميش اكثر من سنة ؟!

ـ عندك حق

لقتني بقولة كدة ماهو اكيد مش هعارض

في حاجة زي دي يعني.

سابني وخرج برة الاوضه وفات اكثر من

ساعة وبرضه مسمعتلوش صوت

خرجت بتردد كدة اشوفه راح فين لقيتة

نايم على كنبة قدام التليفزيون المقفول

...هو كمان هينام هنا ؟!!!

مشيت شوية وقربت منه وبصيت في

وشة اول مرة اشوف احمد بالقرب دة

كان النهاردة.... هو اصلا مجاش عندنا

في الكومباوند غير من قريب قوي ... ياااه

لسه دلوقتي حالا مكتشفه اني تقريبا

معرفش عنة حاجة

بصيت في وشة كتير قوي حاسه اني اول

مرة أشوفه .. اممم اول مرة أخد بالي انه

عسول كدة مااشي ماعلينا ... اما ادخل

أنام بقى احسن يصحى ويلاقيني قاعدة

متنحالة كدة يتخض

مشیت؟؟!!

فتحت عيني اول ما دخلت الاوضة

فضلت نايم عالكنبة طول الليل بس

عيني مغمضتش مش عارف انا غلط اني

وافقتها ولا ايه كل اللي أعرفه اني ما

صدقتش ان الانسة سيرين الاستاذة

اللي دايما كنت ببصلها على انها حتة من

السما ممكن تبقى مراتي ... وفعلا هي

دلوقتي معايا وفي شقتي ونايمة على

سريري .. ومكتوبة على اسمي ... مش

عارف افرح ان حلم الليالي اللي فاتت من

يوم ما شوفتها اول يوم ليا شغل في

الكومباوند وانا ومش قادر اتخطى

التفكير فيها وعرفت بعدين من زمايلي

انها عايشة لواحدها فعلا بعد وفاة

والدها من اكثر من سنة وانا كل ما

أشوفها داخلة وخارجه من الكومباوند

ببقى عايز اكلمها واطمن عليها خصوصاً

انها معظم الوقت كنت اشوفها حزينة

وباين عليها الوحدة والهم ببقى هموت

وأكلمها واقولها على فكرة احنا معاكي

هنا انتي مش لواحدك

ايه دة اذان الفجر دة اللي سمعتة ...

الوقت خادني وانا بفكر فيها قومت

صلیت و حاولت انام

صحيت على مكالمة من زميلي بيقولي اني

اتأخر عالشغل

قومت بسرعة ودخلت الحمام ووقفت

قدام الاوضة شويه المفروض ادخل

اجيب لبسي من جوا مانا كل حاجتي في

الأوضة

خلط عاليا ، خلطتت ممسمهتش.

رابط الفصل التالي من هنا 👉

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-