روايات حديثة

رواية سجينة القاسم الفصل الخامس عشر 15 بقلم روما

 


رواية سجينة القاسم الفصل الخامس عشر 15 بقلم روما





♡"سَـجـيـنـة الـقـاسـم"♡


قاعد في مكتبه مستغرب هيا ليه اتأخرت كده اول مره "عقله فضل يودي ويجيب ويتري هيا بخير ولا حصلها حاجه مهو التأخير وانها متجيش امبارح ده مش عادي يتري حصل ايه 


منذر بقلق لنفسه..:" طب وبعدين غريبه طب ارن عليها "طب وفيها ايه مديرها وبشوفها بقالها يومين مش ظاهره ليه" هرن ولي يحصل يحصل" مسك الفون وطلب الرقم ليأتيه صوت الشركه "الهاتف اللذي طلبته غير متاح الان" استمر في الرنين ولكن بلا جدوي يأتيه نفس الرد في كل مره


منذر لنفسه..: " هروحلها مش هيحصل حاجه يعني"فتح درج مكتبه وطلع ملفها فضل يقلب فيه لحد مشاف عنوانها "قام من علي كُرسيه بعجله وطلع من المكتب ومن الشركه كلها ركب عربيته واتحرك علي العنوان


بعد مده صغيره وصل لحي شعبي صغير فضل يسأل لحد موصل لبيت صغير يتكون من 3 طوابق" نزل من عربيته وبص حواليه بقرف "وقف واحد واتكلم


منذر بهدوء..:" لو سمحت فين بيت الانسه مروه عبد العزيز 


الشخص بحترام وشاور علي المبني الي قدامهم...:" العماره دي الدور التاني 


منذر شكره ودخل من باب الشئ الي بيقولو عليه عماره لحد موصل للدور الثاني "طرق الباب عدت طرقات وانتظر ان يفتح له احد" بعد فتره الباب اتفتح وطلعت منه واحده في اوائل التلاتينات بتمضغ في اللبانه بطريقه مقززه لتقترب منه بمياعه "ليرمقها بنظره حاده 


...:" اؤمر ياحليوه 


رجع خطوه لورا وبصلها بقرف.: " ده بيت الانسه مروه 


امتصت شفايقها بضيق..: " اه ياخويا بيتها خير 


منذر ببرود..: " قوللها منذر


ابتسمت بخبث وهمت بالصياح بصوت مسموع..: " عبد العزيز تعالي ياخويااا شوف البلاوي الي بتتحدف علينا وعاوزه بنتك 


بصلها منذر بقرف ومزال واقف مكانه يرمقها بنظرات بارده "طلع المدعو عبد العزيز ليردف بتساؤل 


عبد العزيز..:" خير ياوليه مين الي بيسأل علي البت 


منذر ببرود..: " انا 


عبد العزيز بصله بستغراب...: " خير يابيه 


منذر بملل...: " هقعد اقرر في كلامي كتير مقولنا حد ينادي للأنسه مروه 


طلعت مروه علي صوتهم العالي واتجهت صوب الباب لتتجمد في مكانها من الصدمه " هل هو حقا ماذا اتي به لتتفوه بدون وعي وصوت مسموع..: " منذر 


لتلفت جميع الانظار علي صوتها..... 


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

دخل الاوضه وفتح النور بهدوء واتجه للدلاب طلع هدوم مناسبه "قميص اسود وبنطلون بنفس اللون وكوتش ابيض وبداء يلبس "صحيت هيا علي صوت الخربطه اتعدلت وبصتله بستفهام


روح بخوف..:" عاصي ا انت خارج


عاصي مهتمش بكلامها وتابع لبسه ببرود 


روح بدموع..: " عـ عاضي 


عاصي بغضب..: " ااايييييه عاصي عااصي عاصي في اي "مردتش عليكي يبقاا تخرسيي 


روح بصتله بخوف.:" ح حاضر


قرب منها وجذبها من شعرها بغضب.: " حسك عينك اعرف انك عتبتي بره باب الاوضه دي من غير الحجااب "واكمل وهو ينظر لجسدها بمكر". وألي هعاقبك ياروح


هزت رأسها بالمواقفه برعب" بعد عنها وقعد بعيد شويه يلبس الكوتش 


روح بدموع..: " ر رايح تسهر م مع بنت ص صح


عاصي ببرود..: " حاجه متخصكيش 


روح بدموع ونبره مرتبكه..: " ب بس ا انا مراتك


عاصي بصلها بغضب...: " علشان جدي عاوز كده "مش عارف انتي ازاي توافقي عليا وانتي عارفه اني كل يوم في حضن واحده هااااا" واااااه ياروح رايح انااام في حضن واحده تاانيه 


روح بصتله بدموع وقهر...: " ب بس انا بحبك


عاصي قام وقف قدام المراياا يصفف شعره وبصلها في انعكاس المرايا..: " وانا مبحبش حد "خلص تصفيف شعره وعدل هدومه وخد موبايله ومفاتيح عربيته وخرج من الاوضه" ضمت نفسها بضعف لتسيل الدموع علي خديها مثل الشلالات..... 


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡


دخل الاوضه وهوا شايلها بين ايديه حطها علي السرير برفق وقعد قدامها ومسك ايديها وباسها بحنيه وبصلها بحب وهيا بصتله بدموع


قاسم ببتسامه..: " مالك ياشوقي 


شوق بدموع..: " ب بابا باعني ياقاسم 


بصلها بحزن وجذبها لأحضانه برفق ليهمس لها بحنيه..: " انا معاكي ياحبيبتي انا هبقا ابوكي واخوكي وابنك وامك وكل حاجه ليكي "بعدها عن حضنه بحنيه وباس راسها بحب وبصلها.." عيونك دي مش عاوز اشوف فيهم دموع من النهارده " كل الي جاي فرح وبس "مد ايديه يمسح دموعها ليتحرك ابهامه ليتحسس شفاتيها الناعمتان بحنيه" ليقترب منهما ليتزوقهما بحب شديد ليتعمق اكثر "ابتعد عنها بعد فتره وهوا يلهث بأنفاس مسموعه وينظر لها بشغف لتخجل هيا وترمي بنفسها داخل احضانه


قاسم بضحكه جذابه..:" انا همووت واعمل حاجه تانيه بس الصبر حلو "بعدها عن حضنه بالعافيه وبصلها..:" قومي ياحبيبتي خدي شاور وغيري هدومك هتفتحي الدولاب هتلاقي هدوم مناسبه ليكي وانا هطلع اخليهم يحضرو الاكل " هزت رأسها بالموافقه ليقترب هوا ويطبع بوسه رقيقه علي شفايفها وغمزلها بشقاوه وسابها وطلع من الغرفه  


شوق بخجل..: " د ده طلع قليل الادب


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡


عامر بصيااح..: " يعني اي الي انت عملته ده ازاااي تبعهاا انا قتلك انا عاوزها 


ابو شوق ببرود..: " هوا دفع وانا بعت وبصراحه المبلغ يعيشني ملك 


عامر بكراهيه وشر..: " صدقني هقتـ**ـلك لو لمسهاا هقتـ**ـلك


ابو شوق ببتسامه مستفزه..: " سيبها بكره ياخد الي هوا عاوزه منها ويرميها وابقا خودها اعمل فيها الي انت عاوزه 


عامر بجنون..: "محدش هيلمسها غيري انت سااامع حتي لو اطريقت اقتـ**ـله مخدش هيلمسهاا غيري 


ابو شوق ببرود..:" يبقا بتحلم انت مش شايف الحراسه الي حواليه عامله ازاي ده شكله راجل مهم اوي بحركه واحده يفعصك تحت رجله زي الصرصار 


عامر بشر..: " هقتـ**ـله قبل ميفكر ياخد منها الي انا عاوزه هعمل المستحيل بس محدش يلمسها قبلي 


خرج من البيت زي المجنون ورزع الباب وراه بغضب جحيمي لتردف ابتسام بغضب...: " حسبي الله ونعم الوكيل ياشيخ جننتلي الواد الي حيلتي انت وبنتك 


ابو شوق ببرود..: " خشي يامراا علي اوضك بدل مقوم اكسر عضمك يلاااااااا 


طلعت تجري ابتسام علي الاوضه بخوف وقفلت الباب وراها.... 


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

سمع صوت رنين الجرس راح يفتح يشوف مين ليبتسم بهدوء وهوا ينظر للي واقف قدامه ويفسح له الطريق للدخول 


منذر ببتسامه..: "ادخل 


دخل ببرود واتجه صوب الانتري ليرتمي عليه بضيق" لينظر له الاخر ببتسامته الهادئه ويجلس مقابله 


منذر ببتسامه..: " ايه ياعريس ايه اخبار الجواز 


رد عليه بسخريه.: " امال لو مكنتش عارف الي فيها 


منذر بجديه..: " انت عارف انها ملهاش ذنب ومش هيا الي غصبتك علي الجواز ياعاصي 


عاصي بصله بتوتر ومردش عليه "لينظر له الاخر بشك


منذر بهدوء..:" لمستها ياعاصي صح


عاصي بغضب..: " مكنتش في واعيي


منذر بعصبيه..: " عبيط ومتسرع زي الغبي التاني 


عاصي ببرود..:" خلاص بقا يامنذر انا جايلك علشان تقطم فيا " امال هوا فين 


منذر بسخريه..: " معرفش تلاقيه في حضن اي واحده من الي يعرفهم 


عاصي بغمزه..:" طب وهوا فيه احلي من كده "واكمل بتزمر".. الواطي حتي مرنش عليا اروح اساعده 


منذر بضيق..:" اتنين ازبل من بعض طينه واحده هستني منكم ايه 


عاصي رفع تليفونه ورن علي قاسم واستني رد 


عاصي بمزااح..:" ااااه ياخااااين طب وابنك الي في بطني 


قاسم بضحك..: " انتي الي حملتي يسماااح مش ذنبي انا راجل بحب المتعه متجيش واحده تحمل وتقعدني جمبها زي البيت الوقف 


عاصي بضحك..: " انت فين يابني انا عند منذر متيجي 


قاسم ببتسامه..: " جاي ياحبيب والله ليك واحشه يجدع 


عاصي بخبث..: " وانت كمان ليك واحشه 


قاسم بمكر..: " انا بردو الي ليا واحشه ياشقي 


عاصي بضحكه رجوليه..: " اااه يافاهمني 





قاسم بضحك..: " يلا سلام مسافة السكه واكون عندك 


قفلو مع بعض تحت نظرات منذر الحانقه "ليردف عاصي ببراءه مصطنعه..:" ممكن تطلب اكل يامنذر اصل تلاقي حبيب قلبي جاي جعااان دلوقتي "منذر بصله بضيييق وقام يطلب اكل تحت ضحكات عاصي علي ضيق منذر صديقه.... 


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

شوق كانت قاعده علي كرسي السفره بتاكل بهدوء بيجي يقرب منها ببتسامه وباس جبينها بحنيه وبيقعد قدامها بصتله ببتسامه باهته 


قاسم ببتسامه جذابه..:" عيون قاسم انا عندي مشوار صغير هخلصه وافضالك ياحبيبي


شوق بحزن...: " هتسبني لوحدي 


قاسم مسك ايديها وباسهم بحنيه وبصلها..: " مش هتأخر هشوف ناس صحابي وافضالك ياجميل 


شوق بتزمر..: " ب بس انا بخاف اقعد لوحدي


قاسم ببتسامه..: " ومين قال انك هتقعدي لوحدك "الخدم موجودين ياحبيبتي ومافيش ولا راجل هيدخل الڤيلا علشان تبقي علي راحتك ادخلي المطبخ هتلاقي بنات قريبه منك سنا اقعدي معاهم لحد ماجي 


شوق ببراءه..:" بس انا مش عاوزه حد انا عاوزاك 


قاسم ملس علي خدها بحب..: " وعد مش هتأخر


شوق بتنهيده..: " خلاص حاصر 


قاسم قام باس جبينها بحب وطبع بوسه رقيقه علي شفايفها وودعها وخرج "اتنهدت بحزن وقامت تشوف الناس الي في المطبخ بتوتر... 


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

خلص بارت انهارده يسكاكر اشوفكم في بارت جديد بأحداث جديده من ♡"سَـجـيـنـة الـقـاسـم"♡❤️💨


الناس الي بتسأل مين روح وعاصي لان اغلب الكومنتات مين روح وعاصي 😹 دول شخصيات جديده معانا ياحلويات وهنتعرف عليهم في الاحداث الجايه انشاء الله واكيد في شخصيات هتنضملنا انتظروني ومتنسونيش في دعواتكم علشان تعبانه 🥺❤️💨


دمتم سالمين يارفاق❤️💨


♡"سَـجـيـنـة الـقـاسـم"♡


بـقـلـم /❤️💨 ROMA GOMAA


لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉


 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-