روايات حديثة

رواية سجينة القاسم الفصل الثالث عشر 13 بقلم روما

 

رواية سجينة القاسم الفصل الثالث عشر 13 بقلم روما



 


 


رواية سجينة القاسم الفصل الثالث عشر بقلم روما

البارت الثالث عشر 


♡"سَـجـيـنـة الـقـاسـم"♡


اتنهد بحنيه..: " شوقي 


شوق بحب..: " الو قاسم 


قاسم ببتسامه..: " قلب قاسم


شوق بدموع..: " بابا حالف يكتب كتابي علي عامر الخميس الجاي 


قاسم بحنيه..: " متقلقيش ياحبيبتي انا هتصرف "اتنهد بتعب وقال" بتثقي فيا ياشوق 


شوق بشهقات خفيفه..: "ايوه 


قاسم بحب..:" خلاص ياحبيبتي متشليش هم وسيبيها عليا وركزي في امتحانك بكره 


شوق بهدوء..: " حاضر 


قاسم بشوق..: " تعرفي انك وحشتيني 


شوق بكسوف..: "قاسم 


قاسم بضحك..:" احمريتي دلوقتي 


شوق ببتسامه لطيفه..: " كنت فين رنيت عليك كتير بس مردتش





قاسم بحب..: " كان عندي شغل ياحبيبتي 


شوق بحب..: " ربنا معاك يارب


قاسم ببتسامه جميله..: " يلا قومي ذكري وعاوزك تذكري كويس ها مش هقبل غير بمتياز 


شوق ببتسامه..: " حاضر 


قاسم ودعها وهيا كمان ودعته بحب وسابت الموضوع عليه وقامت تذاكر علشان امتحانها 


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

مروه فاقت بتعب شديد فتحت عيونها ببطء لحد ماالرؤيه وضحت قدمها "كان قاعد علي الكرسي بيبصلها بهدوء 


منذر بهدوء..:" حمدالله على السلامة 


مروه بصتله بتعب..: " الله يسلمك ايه الي حصل


منذر بهدوء..: " اغمي عليكي 


مروه اتعدلت بتعب وبصتله..: " اسفه لحضرتك يافندم مش هتتكرر تاني 


منذر ببرود..: " بعد كده يا انسه تفطري قبل متبدائي شغل "اتجه منذر لكرسي مكتبه قعد عليه وبص للورق الي قدامه وهيا قامت بهدوء علشان تطلع وقفها صوته البارد....... 


منذر بهدوء..:" افطري يا انسه ولما تخلصي جبيلي ورق شركه LK 


مروه بجديه..: " تمام يافندم "اتحركت مروه للخارج تحت انظار منذر الهادي" فضل متابعها بعينيه لحد مختفت من قدامه ورجع ضهره لورا واتنهد بتعب


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

دخل عامر من باب البيت ببتسامه وابتسام قاعده تبصله بحنق


ابتسام بسخريه..: " ايه ياعريس الهنا 


عامر ببتسامه..: " ايه ياما ايه الاخبار وفين العروسه 


ابتسام بحنق..: "اهي مرزيه في اوضتها مبتطلعش منها 


عامر بخبث..:" طب ونبي ياماا الحقيني بالأكل احسن هموت من الجوع


ابتسام قامت بحنق..: " ماشي ياخويا لما نشوف اخرتها معاك ومع البومه الي قاعده جوا دي


اتجهت ابتسام للمطبخ لتجهيز الطعام"عامر ابتسم بخبث وقرب من باب الاوضه وفتحها ببطء لقاها قاعده علي مكتبها وبتذاكر بص عليها وعلي رجليها الي باينه بمكر كانت لبسه تيشرت ابيض وبرموده فوق الركبه بالون الاحمر اتنهد برغبه ورجع قفل الباب عليها وطلع قعد يستني الاكل..... 


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡


رجع من الشغل تعبان دخل من باب البيت بهدوء واتجه لأوضه شوق "فتحت الباب من غير استأذان وبصلها" رفعت عينيها للي فتح الباب وبصتله بهدوء


ابو شوق..: " جهزي نفسك معدتش غير يومين


شوق ببرود..: " وانا قولت الي عندي ومش هتجوز عامر 


دخل الاوضه بعصبيه..: " وانا قولت ياعامر يهقـت**ـلك قبل متجبيلي العار


شوق بدموع..: " وازا هجبلك العار لي ده انا حتي مبخرجش من باب البيت طول النهار قاعده في اوضتي


ابو شوق بقسوه..: " هوا كده مش عاوزك في بيتي عاوز اخلص من همك 


شوق بصتله بدموع "وهوا لي بيعمل فيها كده هيا المفروض بنته المفروض يكون ليها السند والامان ليه بيعاملها المعامله دي 


شوق ببرود..:" وانا مش هتجوز عامر حتي لو هقـ**ـتل نفسي ولا اني اتجوزه


قرب عليها بغضب وجذب شعرها بعنف لتصرخ بألم وقال بقسوه..: " اسمعي ياروح امك هتتجوزي ورجلك فوق رقبتك انا ميتكسرليش كلمه سمعااااني


شوق بصتله بألم..: " انا بكرهك عمري مهسامحك عمري 


بصلها بقرف وزقها علي الارض بعنف وسابها وخرج ورزع الباب وراه لتبكي هيا ويعلو صوت نحيبها لتضمن نفسها بحمايه لتغفو علي ارض الغرفه بألم.... 


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡





دخلو علي الشوق اوضتها بعنف لتفزع من نومتها وتنظر لهم بكراهيه شديده وتقترب منها ابتسام ببتسامه خبيثه 


ابتسام بتشفي..: " ايه ياعروسه نايمه كده لي جسمك يوجعك يختي وانتي داخله علي جواز 


عامر بخبث..: " قومي ياعروسه نامي علي السرير علشان ليلتنا هطول وعاوزك بصحتك 


شوق ببتسامه مستفزه وقرف..: " بتحلم


عامر ببتسامه خبيثه..: " بحلم وهيبقا حقيقه ياشوق كلها بكره يقمر


ابتسام بفرح..: " ربنا يكملهالك علي خير ياقلب امك لولولولولولولوي


شوق بصتلهم بقرف لتنظر لها ابتسام بتشفي وتقول..: " جهزي نفسك ياعروسه ام محمد جاايه علشان تشوف لازمك ايه "انسحبت هيا وعامر تحت نظرات شوق المشمأزه" ضمت نفسها بضعف لتسيل الدموع علي خديها..... 


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

....: " ايوه يا بيه "كل الي امرت بيه اتنفذ


قاسم ببرود..:" تمام " لو جتلي وفيها خدش واحد صدقني مش هرحمك 


ابو شوق بخوف..: " ب بس دي بنتي ومن حقي اربيها 


قاسم بغضب..: " لو ايديك اتمدت عليها هكسرهااك ساااامع 


ابو شوق برعب..: " امرك يابيه ب بس انا هاخد الفلوس امتي


قاسم ببرود..: " لما اكتب عليها " وممنوع حد يقاطع مذكرتها اظن سامعني


ابو شوق بحنق..: " سامعك يابيه ب بـس


وقبل ميكمل الكلمه الخط اتقفل في وشه لينظر للهاتف بحنق... 


ابو شوق بحنق..: "كلها يوم واخلص هااانت 


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡


" في الليل" وتحديداً الساعه 2 صباحاً يقف ينظر لشباكها بشوق جارف ليرفع هاتفه ويحدثها 


قاسم بحب..: " انا تحت ياقمر 


بعد فتره نزلت بهدوء وعيونها مورمه من العياط "قرب منها ببتسامه وجذبها لشارع جانبي" نظر علي هيئتها المبعثره وعيونه المورمه وانفها وخديها المورده من كثر العياط جذبها لأحضانه بحنيه شديده لتقترب هيا اكثر لتشق بعنف بداخل احضانه "بعد فتره هديت شويه وبعدها عنه بحنيه وبصلها بحب ومسح دموعها ومسك ايديها باسها 


قاسم ببتسامه..:" عارف انك خلاص وتعبتي بس خلاص هانت صدقيني ثقي فيا مش هتكوني غير ليا ياشوقي 


شوق بصتله ببتسامه باهته وحضنته جامد وكأنه هيهرب منها ليحتضنها هوا بحنيه شديده..... 


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

خلص بارت انهارده يسكاكر اشوفكم في بارت جديد من ♡"سَـجـيـنـة الـقـاسـم"♡ ❤️🦋'


هانت يحلويااات كلها 3 ايااااام وادلعكم زي الاول بحبكم واتمني ميكنش حد زعلان لأني بزعل علي زعالكم "دمتم سالمين ياحلوياات ❤️🦋'


♡"سَـجـيـنـة الـقـاسـم"♡


بـقـلـم/🦋💨 ROMA GOMAA


رابط الفصل التالي من هنا 👉

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-