روايات حديثة

رواية تملك عاشق كامله جميع الفصول للكاتب عمر حبيب

 



رواية تملك عاشق  كامله جميع الفصول للكاتب عمر حبيب 




الحلقه الاولي 😍
مقدمه

نظرت لاجد امامي بستان من الزهور يفتح
الورود تخرج من كل جانب ومن كل مكان
اجدها تطل علي بعيناها الساحره
حاولت تكذيب شعوري وقلبي الذي يرق لها
كلما باغتها بكلمه قاسيه تجرحها تجرحني اولا
كانت ملاك بدون اجنحه كانت قلب رقيق
لم اعهد منذ زماني ان اجد مثل ذاك الوجه الملاكي
كانت كالملاك حرة وشفافة تطيرر في كل مكان
لامتلكها انا واعلن صك ملكيتي لهذا الملاك الجميل
لاجعلها لي وللابد😍
تملك عاشق

"كانت تحتاجه وكان يحتاجها فأختبأت بداخل احضانه وقالت اللعنه علي الدنيا كلها😊"

&&&&&&&

استيقظت مبكرا وهبطت الي الاسفل وما ان سمعت الخدمه قدمها حتي جاءت مسرعه
الخادمه:صباح الخير ياهانم ،اعملك شاي
مي وهي تفرك عيناها:لا مامي وبابي فين
الخادمه:مدام هبه راحت النادي وأستاذ محمد مرجعش من الشغل من امبارح
مي:طيب روحي جهزي الفطار
ذهبت الخادمه وظلت مي تمشي بضع خطوات حتي وصلت الي هاتف البيت ضغطت علي عده ارقام ليصلها جرس وبعده صوت والدها يقول
محمد:Sorry يامي اني مجتش معلش
مي بعتاب:يابابي مينفعش كده كل يوم مش موجود طب انا استناك امتا عشان اشوفك
محمد:معلش ياروحي هبقي اجي البيت
مي:طب متجبولي اخ العب بيه وانتم مش موجودين طيب بدل ما انا مش لاقيه حاجه اعملها
محمد بضحك:اه عشان ابقا بنتهك حقوق المرأه واني اناني وان الراجل مش بيحب غير نفسه ومش خايف علي مراته من الحمل....انتي نسيتي امك بتاعت حقوق المرأه
مي:يوووه خلاص يابابا
محمد:اقولك ظبطي الحلفه بتاعت انهارده مش انتي مهندسه ديكور
مي:حفله ايه
محمد:حفله توديع....هفهمك بليل المهم جهزي الحفله بس
مي:حاضر يابابا
محمد محدثا السكرتير:دخله ياابراهيم.....انا هقفل دلوقتي وهكلمك بعدين سلام
ولم يتلقي ردها لاكنه اغلق الخط سريعا
تكونت الدموع بملقتي عيناها وهي تتمني ان تجد من يهتم بها

&&&&&&&&

في سرايا عائله السوهاجي

يجلس علي المائده يرأسهم ينظر في اعين الجميع هل جميع اولاده واحفاده بخير يأكلون جيدا او هناك ما يضايقهم وجد الجميع بخير ليأكل هو بنهم ثم يقول
فهد السوهاجي (كبير العائله):تسلم ايديكم يا حريم عائله السوهاجي
نورا(زوجه نوار):تسلملي ياابا بالهنا والشفا
عماد بمشاغبه:طب ورجاله عائله السوهاجي ملهمش تسلم ايديكم
فهد:لا ملهمش
زياد:شكلك بقااا وحش.....المهم يا جدو في موضوع عايز اكلمك فيه
فهد:اتكلم
زياد:شوفت الراجل بتاع البيت وقال انه محتاج فتره يظبط اموره وبعدين هيتكل علي الله ونهد احنا البيت ويبقوا 250 فدان كاملين
فهد:حاولت تهاود معاه في السعر
زياد:حاولت بس اخره جاب 300 الف
فهد:نقصت كتيرر انت من تمنها برافو عليك كويس جداا كده مبقاش فاضل غير اننا نطلع بالجامع بقاا
زياد:اه وانا كلمت الناس الي عملنا معاهم الاتفاق وهندفع عربون ونص المبلغ وناخد الاسمنت والطوب وهما هيسلموا باقي الطلبيه علي دفعات لان الطلبيه كبيره
فهد:يبقا منسلمش الفلوس غير لما الطلبيه تكمل
زياد:انا مدتهمش غير عربون ونص المبلغ وبعتلهم شيكات بمواعيد الاستلام المكتوبه في العقد لو الشحنه مواصتلش هنسحب الفلوس من البنك ونسيبهم ويبقا شيك بدون رصيد
فهد بضحك:ههه اه من الاعيبك ياسوسه انت
زياد:طب اعمل مهو انا مش هخاطر واحد في الميه انه ينضحك علينا
عماد متدخلا:عشان اقولك طالع شرير وسوسه مصدقتنيش
فهد مبررا:شرير لما يبقا فاشل وحقود وشغال يقرف الناس في عيشتها وبس انما زياد دا مفيش زيه

كان الكلام موجه الي محمود الذي شعر بغصه في حلقه ليذهب سريعا من امامه متفاديا موشح كل يوم
ليتمتم فهد بيأس "ربنا يهديك"

&&&&&&&&&

في المساء
كان يتجمع الجميع في منزل محمد السوهاجي وان نظرت قليلا ستجد ان المشروب الرسمي هو البيره وان جميع النساء تلبس الفساتين "السواريه"الذي تظهر اكثر مما تخفي هبطت الي الاسفل وقد صدمهم ما تلبس فهي كانت تلبس فستان قصير بلون الاسود يصل الي فخذيها وبكم لتأتي لها والدتها سريعا
هبه:ايه الارف الي انتي لابساه داا
مي:ايه لابسه ايه فستان
هبه:عارفه انه زفت بس اسود واحنا في حفله مش في عزا
مي:يوووه انا بحب اللون الاسود
هبه:اطلعي غيري الزفت داا....وكمان دا طويل وبكم
مي بستغراب:طويل
هبه:اه طويل.....البسي الفستان الكب الاحمر قصير وحلو
مي بصدمه:دا دا قميص نوم





رابط البارت الثاني
مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-