روايات حديثة

الجزء الثاني من رواية عشق رجال الصعيد الفصل الواحد والعشرون

 

رواية عشق رجال الصعيدالجزء الثاني الفصل الواحد والعشرون 



الفصل الواحد والعشرين 

آسر: كارمن يا حبيبتي 

كارمن بخضه: يلهوي دا بابا... حولت تزق شهاب... يلا قوم استخبا بسرعه 

شهاب نام علي السرير

: وستخبا ليه هو انا بعمل حاجه غلط 

كارمن: شهاب انت قلتلي مش هتعمل كدا تاني 

شهاب نفخ بضيق

: طيب بس مش هستخبا برضو... قومي افتحي الباب و اطلعي علطول و هو مش هيشوفني 

كارمن بضيق: طيب

كارمن طلعت و قفلة الباب وراها علطول علشان آسر ميشفش حاجه 

كارمن ببتسامه: صباح الخير يا بابا 

آسر خدها تحت دراعه

: صباح الفل عليكِ ياروح بابا، امبارح قلتي هروح الحمام ابعتلك بنت عبدالرحمن تقولي نامت 

كارمن: معلش يا بابا محستش بنفسي من تعب الطريق و سفر

آسر:ماشي يا حبيبتي

 الكل متجمع علي السفره بيفطرو 

شهاب نزل و الجاكت بتاعه في ايده

شهاب: صباح الخير 

الكل: صباح النور

شهاب قعد ياكل

: امال فين سليم و مراد

عباس: كل واحد راح الشقه بتاعته لحد معاد الفرح 

شهاب: اي دا هو انتوا حدتوه 

ايهاب: ايوه جدك حدد بعد اسبوع ان شاءلله 

شهاب: اقسم بالله ملينا غير جدي حبيبي 

ادهم حب يضايق شهاب

: اه ما هو جدك حبيبك كان بيدور عليك امبارح علشان تطلع معا اخوك و ابن عمك علي شقتك 

شهاب رجع لورا بسخريه

: وانا اطلع علي شقتي ليه؟!! هما طلعو علشان الي هيتجوزوهم معاهم في نفس البيت انما انا مراتي هتسافر اخر النهار 

ادهم بضيق:طاب يا خوي... شهاب قام و باس ايده 

: بس حاضر يا بابا ان شاءلله بعد ما اوصل عمي آسر القاهره هرجع علي شقتي... شهاب سابهم و دخل المطبخ 

شهاب: يلا يا كارمن 

كارمن بستغراب: علي فين 

داليا: هتنقي يا حبيبتي شبكتك الي مختارتهاش امبارح 

كارمن قامت: ايوه صحيح 

------------

مراد بضيق: حوش رجلك انا  مش عارفه مرحتش شقتك ليه

سليم: هو انا جيت جنبك يا ابني، وبعدين مبحبش اقعد لنفسي 

مراد قام: وربنا لانا قايم 

مراد بعد

سليم بصوت عالي

: اعملي افطر

مراد نفخ بضيق و تجه للمطبخ 

حط طاسه علي النار و جواها الزيت... مسك الفون و فضل يقلب فيها بعد وقت مراد قفل الفون وحطه في جيبه... جاب بيضه و كسره في الزيت بس اول ما نزلة في الطاسه النار بقت و ولع في لاكيس الي كانت فوق البوتجاز 

مراد كان جنبيه ازازت ميه كبها علي النار و دا شعلل الدنيا اكتر

مراد بصوت عالي: سلـــــــــــيم 

عند سليم نايم علي السرير

سليم: ريحت شياط 

اول ما سمع صوت مراد طلع يجري 

: ولع في البيت ولع في البيت 

مراد: اعمل اي حاجه يخربيتك 

سليم فضل يتلفت علي حاجه يحطها علي النار و بدون تفكير قلع التيشرت و فضل يطفي في النار.... بعد شويه 

مراد طلع و قعد علي الكنبه بتعب سليم طلع وراه و هو وشه في سواد و شعرها منكوش ماسك طبق في ايده و عليه البيض بس لونه بقا اسود 

: الف هنا ياريس 

مراد مقدرش يمسك ضحكته 

: تعاله تعاله هنطلب دليفري 

ــــــــــــــــــــــــــ

: يلا يا برنسيسه 

كارمن ابتسمت بخجل لانه من اول الخروجه دي و هو بيقولها الكلمه دي 

كارمن نزلة وشهاب نزل من الناحيه التانيه قرب منها و مسك ايدها و دخلو المحل 

: التفضل يا فندم 

شهاب: جهزت الي قلتلك عليها.... قالها شهاب بعد ما قعد و كارمن جنبه 

: ايوه... وبدأ يحط قدامه انوع مختلفه من الصيغه 

شهاب: اختاري يابرنسيسه 

كارمن ركز في الي قدامه و كانت محتاره 

شهاب قرب لقدام وختار خاتم 

: وريني ايدك كدا 

كارمن مدت ايدها و شهاب لبسها الخاتم 

شهاب: فنان اقسم بالله فنان 

كارمن ضحكت: هخدو... كملت بحماس.. اختار معاي الباقي 

شهاب فعلاً اخترلها كل حاجه و كانت بتعجب كارمن 

شهاب: في حاجه تاني عايزها يا برنسيسه 

كارمن بفرحه: لا 

شهاب شاور لراجل

: لو سمحت 

الراجل جه و جاب علبه 

: اتفضل 

شهاب خد منه العلبه و طلع اسواره فضه مكتوب عليها

K ولبسها

طلع وحده تاني رقيقه بناتي دهبي مكتوب عليها "شهاب"  لبسها لكارمن 

شهاب: اوعي تقلعيها 

كارمن هزت راسها بفرحه: حاضر 

شهاب قام: يلا علشان ابوكي عماله يرن 

ــــــــــــــــــــــــــ 

بلبل شهاب وصل كارمن و اهلها القاهره 

داليا و آسر نزلو 

شهاب مسك ايد كارمن و باسها بحب 

: ان شاءلله الدور الجاي لما اجي القاهره اخدك ونتي لابسه لأبيض 

كارمن ابتسمت بخجل ونزلة 

شهاب طلع راسها من الشبك 

: هتوحشيني الحد آخر السبوع... اشوفك في الأبيض الدور الجاي... يتبع


رابط البارت الثاني والعشرين

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-