جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رواية تملك عاشق الفصل الرابع 4 بقلم عمر حبيب

 



رواية تملك عاشق الفصل الرابع 4 بقلم عمر حبيب 




فتح الباب علي مصاريعه لتشهق برعب كانت ستبرر وجودها ولاكنها وجدته غاضب واذنه حمراء من الغضب توجهه ناحيتها وهي تحاول ان تتحرك ولاكن قدمها خانتها ولم تتحرك كل ما تفعله هو متابعته وهو يتقدم منها والغضب يكسو وجهه ماذا تقول تريد ان تتكلم ولاكن الكلام لايخرج تريد ان تتحرك ولاكن قدمها توقفت وكأنها شلت تماما ليمسكها من ذراعها ويقربها منه بشده ليصبح صدره ملامس لصدرها اقترب من وجهها وهي تبلع غاصه متوقفه في حلقها اقترب بوجهه منها وظل يتفحصها ثوان او دقائق لايعلم اصبح الخوف والرعب يمتلكها
زياد بهدوء عكس العاصفه الذي تنمو بداخله:بتعملي ايه هنا
لم تقوي مي علي الحركه او النطق بكلمه خانتها عيناها وسقطت دموعها لتلين ملامحه قليلا ويقترب منها اكثر حتي لامس انفها بأنفه لم يقترب منها اي شخص بهذه الطريقه ابدا ولاكنها تفاجأت به يتركها نظرت له بصدمه لتشعر ان عادت فيها الروح لتجري بأسرع ما عندها تنفس بقوه وكانه لم يتنفس منذ سنه نظر للصوره حيث تقبع هذه الفتاه
وقال بحزن:عارف ان انا مش هقدر اعيش من غيرك كتير بعتهالي عشان اراوضها زي ما راوضتك

&&&&&&&&

دخلت السرايا ووجهها احمر جداا مسحت عيناها لتجد عايده امامها
عايده:مالك يامي
مي بتوتر:لا مفيش كنت بغير
عايده وقد اخذت بالها انها ترتدي ملابس ساره:شكلك حلو فيها جدا هتاكل منك حته
مي:شكراا
عايده:يلاا عشان هنحط الاكل خلاص
مي:حاضر
وذهبت معاها حيث المائده جلس الجميع وتجمع وجلس زياد كعادته بجانب جده الذي يرأسهم كعادته وذهب عماد ليجلس بجانب فهد من الجهه المقابله
فهد:لااا روح ياعماد اقعد جمب عمك وهات مي تقعد جمبي
نظرت مي الي عماد ثم الي جدها لتذهب وتجلس بجانبه وامامها زياد الذي ينظر لها من حين لأخر
عماد كاسراا للصمت:الي اعرفه ان الي بيقعد جمبك ياجدو بيبقا زياد وبابا زياد وعماد انما زياد ومي جديده دي
ما ان جمع عماد بين اسميهما حتي نظرو لبعض في وقت واحد وتقابلت اعينهم لاحظت فايزه ذلك لتشتد غيظا
فايزه لتلفت انتباه زياد:صحيح يا زياد هو انت خرجت روحت فين لما شوفت مي
زياد وكأنه تذكر شيئا:اه صح فكرتيني ياعمتو انا جبت المعلومات ياجدو بتاعت توفيق ابن فاروق حسني
فهد:ولله طب كويس ها طلع ايه
زياد:الواد طلع نضيف ملوش سوابق كويس ومحترم والناس بتشوفه في الجامع كتيرر مش بتاع مشاكل ولا بتاع خناقات واهله انت عارفهم
نوار:دا ليه دا
فهد:اصله متقدم لعزيزه وانا موافج
نظرت فايزه وعزيزه الي بعضهم
عزيزه بتوتر:بس انا مش عايزاه ياجدي
فهد:مش عايزاه ليه
عزيزه:كده مش برتاحلو.....دا كان بيراقبني في الرايحه والجايه كل يوم وانا في المدرسه
زياد:مهو ابوه قال كده انه كان معجب بيكي ولما الراجل كون نفسه كنتي انتي خلصتي دراسه ويتقدملك واهو حصل
عزيزه ببكاء:وانت موافج يابن عمي
زياد:ولله الواد كويس ثم ايه المشكله
ذهبت عزيزه وتركتهم ولا احد يعلم غير فايزه لماذا عزيزه لا توافق
فهد:عقلي بنتك يا فايزه انا مش عايز اتعصب وقوللها كتب الكتاب كمان اسبوعين
فايزه بصدمه وهي تحاول انقاذ الموقف:لالا مش بسرعه كده خلينا نطول شويه
فهد بعصبيه:نطول ليه الراجل جاهز وهي جاهزه لا بتدرس عشان نأجل ولا جهازها فيه حاجه ناقصه نستنا ليه خير البر عاجله.....عقلي بنتك بلاش مياعه
فايزه:طب وابوها دا مسافر هتكتب الكتاب من غير ابوها
فهد:اتصلت بيه وقولتلو قالي علي بركه الله لو كويس جوزوها وبيقول عقبال فريده
مي متدخلا:جدو هو مش المفروض في فتره الخطوبه
نظر لها زياد لتخفض رأسها في صحنها مختبأه من هذه الاعين الذي تخيفها نظر فهد الي زياد ومي ثم قال
فهد:لااا احنا عندنا جواز علي طول عشان المخطوبين ممكن يعملو اي حاجه مع بعض ضمناهم انما لما يكون مكتوبين كتابهم يعني متجوزين يقدر يمسك ايديها براحته ويكلمها براحته انما مخطوبين مينفعش يعمل اي حاجه
مي:عشان يكونوا براحتهم من غير ما يعملوا حاجه حرام.....فكره حلوه انا عايزه اتجوز بنفس الطريقه
نظر لها زياد وهو يرفع حاجبه الايمن بستغراب من عفويه هذه الصغيره
فهد:لو فضلتي قعده معانا هجوزك بنفس الطريقه
مي:وانا موافقه....ماشي يابابي
محمد وهو مندمج في هاتفه:مش فاضي دلوقتي يامي بعدين
نظرت مي الي والدها بحزن ثم نظرت الي صحنها
فهد:صحيح يازياد صالحت بنت عمك
نظرت مي بتركيز لهم لينظر لها زياد برتباك
زياد:اه صالحتها.....في الاوضه الي في الجنينه صح يامي
نظرت له برتباك تذكرت كيف كان قريب منها بشده عاد وجهها الاحمر والكسوف يملأه وابتسامه كانت تجاهد حتي لاتخرجها لاكنها فشلت
مي بكسوف:اه
فايزه والدماء تغلي في عروقها:غريبه هي مش الاوضه دي ممنوع حد يخشها ياسي زياد ولا بنات عمتك بس الي ممنوع
زياد:لا ياعمتو انا لاقتها بتغير هناك قولت اصالحها بالمره
نورا:اه انا دخلتها تاخد هدوم من بتاعت ساره والحمد الله طلعت علي مقاسها بالظبط
نظر لها زياد وتوغل في عيناها اما هي فلم تتمكن من ابعاد عيناها عنه


رابط البارت الخامس
قد يعجبك ايضا
تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-