روايات حديثة

رواية زهرة زين الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

 


 رواية زهرة زين الفصل الثاني




زهرة بفزع اي الي عملته ده لقيت جردل مياه ساقعه فوقي مش عارفه انا نمت ازي كل ده جسمي كله متكسرر وجوايا وجع شايفة الدنيا سواد من كل الجوانب، 

نسمه بقهر: اخدتي جوزي مني يا حربايه نايم في حضنك طول الليل ونا مش عارفه انام من غيره انا يضحك علياا كده؟

 زهرة بتوتر وبتحط ايدها علي وشها: انا مش شيفاكي انا اتجوزت زين بلغصب انا عروسه يوم فرحهاا اتق*تل روحها. 

نسمة بضحك لاء بجد صعبتي عليا يا بت انتي تلاقي بتلفي علي جوزي وفي الاخر وصلتي؟ 

زهرة بعياط: والله ما اخدته منك صدقيني ساعديني اهرب من هناا. 

نسمة بخبث: حاضر هاتي ايدك يا حلوة. 

زهرة بفرحه الحمدلله همشي من هنا، مسكت ايدها بس مش اطمنت ليها كنت قلقانه من جوايا نحيتها. 











نسمة وقفت علي السلم: اقفي كده كويس عشان تعرفي تنزلي سيبي ايدي وفجاه زقتها من علي السلم. 

زهرة بصريخ الحقيني انا بقع ساعديني انا مش شايفه، غمضت عيني كنت عارفه انها هتغدر بيا انا مليش زنب حسيت ان جسمي بيطلع حاجه سخنة وفجاه محستش بنفسي. 

نسمة سقفت علي ايدها كأنها حققت انتصار همشي بقاا ولم يجي يلاقي حبيبة القلب واقعه هيفرح اوي. 

زين داخل القصر لاقي في د*م واصل لحد باب البيت فتح الباب اتصدم من الي شافه جري عليهاا بسرعه، زهرة فوقي اي الي عمل فيكي كده: شالها بسرعه وركب العربيه حط ايده علي نفسها مفيش نفس نهائي، ساق العربية بسرعه. 

في البيت الكبير. 
صالح: مالك يا ام زهرة قلقانه ليه اكده اقعدي رايحه جايه. 
ام زهرة: قلبي وجعني علي بتي بت بطني يا صالح الشيطان وجع ادماغي. 












صالح بقلق: متقلقيش باذن الله خير تعاا نشرب فنجان قهوه يروق بالك. 
ام زهرة بصريخ: لاء يا صالح بتي قلبي وجعني اوي يا رحيق تعااا هنروح البيت بتاعهاا. 
صالح: كفاية بقاا احنا علي اعصابنا حتي منعرفش بتك بت بنوت ولا اي ظروفهاا ولا شوفنا المنديل بتاعها. 
ام زهرة: انت تعرف ان زهرة ضعيفة ون الزواج مش هيتم زين متزوج بنت العمدة. 
صالح: لازم اعرف هي بت بنوت ولا لاء هروح للحاج كامل. 

في المستشفي 
زين بسرعه يا دكتور نزفت كتير قوي تروال بسرعه مراتي بتنزف. 
الدكتور ببرود: اوضة العمليات مشغوله اركنها علي جمب لحد ما الاوضه تبقي فاضيه. 
زين بعصبية: بقولك بتنزف بتموتت يا بهايم اوضه عنايه بسرعه مراتي بتنزف. 
الدكتور ببرود: معندناش اوض فاضيه لي مراتك اتفضل من هنا. 
زين نزل فيه ضرب انت دكتور مش بتفهم انا هرفضك من شغلك حالا يا بهايمم. 
الدكتورة بتسرع: من عنياا حالا تتدخل العنايه يا زين بيه. 
زين باتصال: ايوه يا احمد تعالا علي مستشفي ******ضروري زهرة وقعت من علي السلم ونزفت د*م كتير وممكن تحتاج نقل د*م. 

في بيت العمده 
نسمة براحه: حققت حاجه جميله قوي يا اماا زين اتجوز عليا رميت مراته من علي السلم لو ماتت يبقي وقعت وماتت. 
سعدية بفرحه: ايوه هي دي بتي الي اعرفها الا قوليلي يا بت يا نسمة انتي والواد رجب لسه في السلا*ح. 
نسمة: اسكتي عشان ابوي ميسمعش نهاري اسود النهاردة اسكتي ياماا. 










سعدية: هقوم احضر الوكل تعاا ساعديني بدل القاعده دي. 
نسمة: فاكرك زين بيحب مقصوفه الرقبه البت بت الحاج صالح. 
سعدية: هو اتجوز رحيق ولا زهرة؟ 
نسمة: تقريبا زهرة عشان عمياء. 
سعدية: مش لاقي غير دي ويتجوزهاا. 
نسمة: نعمل اي ما هي حرباية. 

في المستشفي 
ها يا دكتورة مارتي مالها طمنيني عليها. 
المدام اتعرضت لي اغتصاب شديد ادي الي كسر في الحوض وكسر في الركبه وعندها نزيف داخلي حالتها مش مستقرة ابداا لازم نبلغ الظابط خالد انها اتعرضت لي اغتصاب. 
زين بقلق: انا الي عملت كده بس هي الي وقعت علي السلم؟ 
الدكتورة: لازم نحقف في القضية يا زين بيه. 
زين: ممكن اشوفهاا؟ 
الدكتورة بلاش اي كلام سلبي. 
زين دخل الاوضه لاقها مدمره والملايه غرقانه د*م بصلها بزعل علي حالتها هو مش عايز يدمرهاا بشكل ده انا دمرتها. 
مسكت ايدها وبصتلها قد اي انتي جميلة يا زهرة انا اسف قوي علي الي عملته معرفش ان هيحصل اكده، 
دكتور بسرعه الحاله بتموت انعاش بسرعه. 
الدكتور: انعاش يا دكتوره ساميه. 
الدكتورة ساميه: الجهاز مش بيستجب القلب بيقف. 
زين: هي بتموت؟ 
الدكتور بحزن:***


                 
مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-