أخر الاخبار

رواية تزوجتها رأفة بعائلتها البارت الثاني 2 للكاتبة أية محمد

 



رواية تزوجتها رأفة بعائلتها البارت الثاني 2 للكاتبة أية محمد 







الفصل الثاني♡♡♡

بعد اربع ساعات وصلو المنصورة
الشاب وهو بيصحيها: آنسة يااا انا م اعرفش اسمك حتى، استاذة ماتت دي ولا اي؟! أستاذة اصحي آنسة، حط صبعه على كتفها وهزها: ي أستاذة يخربيت سنينك بص حواليه ودور على ميه، رش عليها صحيت مخضوضة وصرخت: بغرررررق
الشاب بإستغراب: نقطتين غرقوكي!!
نرمين بإستغراب: انت مين؟!
الشاب: انا جريح
نرمين بنوم: مجروح من مين؟!
جريح بتعديل: انا اسمي جريح
نرمين: وعايز اي؟!
جريح: وصلنا المنصورة بيتك فين؟!
نرمين: وعايز تعرف بيتي ليه؟!
جريح: عشان اوصلك
نرمين: لا مش هقولك ونامت تاني
جريح بصدمة: نعم ي اختي؟! بت يخربيتك نمتي تاني ورش الازازة كلها
صرخت تاني: بغرررررق
جريح: دول كانو كتير حقك
نرمين بلوم: ينفع الا انت عملته ده؟!
جريح: م انتي منوم انا بحسبك موتي
نرمين: بعد الشر عليا، انا لسه عايزة افرح بيا
جريح بفضول: اي سبب هوسك ف الجواز نفسي اعرف؟!
نرمين بإبتسامة: الحب حلو
جريح: ايه؟!
نرمين: حلو اوي اوي
جريح: ده السبب؟!
نرمين: ايوا
جريح بملل: بيتك فين ي أستاذة خلصيني؟!
قالتله العنوان ووصلو قدام البيت ونزلت ونزل معاها
نرمين: اتفضل اشرب او كل حاجة
جريح: لا شكرا
نرمين: طيب انا بشكرك جدا
جريح: العفو معملتش حاجة 
تليفونها رن وكان باباها عرفته انها بره فتح الباب وخرج واستغرب اما لقى معاها شاب
والدها (أحمد) بإستغراب: مين ده ي نرمين؟!
نرمين: ده الباشمهندس جريح ي بابا وصلني لاني ملقيتش مواصلات خالص فاضطريت اركب معاه لان الوقت اتأخر
أحمد بإمتنان: شكرا ي ابني
جريح بإبتسامة: العفو ي عمي، الأنسة زي أختي
أحمد بإبتسامة: تسلم ي حبيبي، يلا ندخل
جريح: طيب أستأذن انا
أحمد: إنت سمعت انا قولت ايه؟! يلا ادخل
جريح بإستغراب: ادخل ايه ي عمي م ينفعش لازم امشي
أحمد: الوقت اتأخر والطريق طويل الصباح رباح
جريح: مينفعش والله انا م عرفتش حد من عيلتي
أحمد بتصميم: كلمهم جوه ادخل يلا
جريح بإحراج: ي عمي.
أحمد بمقاطعة: وفر كلامك حازم ابني جوه هتبات معاه
جريح بإستسلام: حاضر 
دخلو البيت وقعدو في الصالون 
أحمد: قومي ي نرمين هاتي كوباية مايه ل الباشمهندش
نرمين وهي بتقوم: حاضر
جابت الميه وقدمتها ل جريح: اتفضل
جريح بإبتسامة: شكرا
أحمد: تعالي ي نرمين عايزك دقيقة بعد اذنك ي ابني
جريح: براحتك ي عمي
مشيو وهو طلع موبايله وعرف والده انه هيبات بره النهاردة
أحمد خد نرمين ووقفو ف جنب طلع فلوس من جيبه وقالها: خدي دول وروحي هاتي عشا من السوبر ماركت للراجل زمانه جاع جاي من مشوار طويل، وأمك نايمة ومفيش اكل عشان لسه من ساعتين متعشيين
نرمين بصدمة: نعم ي حاج؟! يعني انتو اتعشيتو من غيري وكنت هاجي مش هلاقي اكل ليا!! وبعدين هو الراجل بس اللي جاع؟! م انا جاية من نفس الطريق معاه وجعانة انا كمان
أحمد بسخرية: انتي طول عمرك جعانة اخلصي روحي
نرمين برفض: الساعة واحدة ي بابا مش هعرف اخرج لوحدي خلي حازم
أحمد: اخوكي نايم
نرمين برفض: صحيه
ضربها على كتفها وقال بغيظ: اخلصي ي بت اخوكي نايم تعبان
نرمين بغيظ وهي بتمسك كتفها بألم: تعبان من ماتش الكورة ي بابا مكانش جاي من القاهرة او ف الشغل
أحمد بغيظ: بطلي طولة لسان ي نرمين
نرمين بغضب: ي حاج الوقت اتأخر افرض اتخطفت؟!
أحمد بتريقة: متقلقيش محدش بيبصلك اصلا
نرمين بغيظ: وليه الصراحة ي حاج؟! طب مش راحة
أحمد بصوت عالي: هتروحي ي نرمين
نرمين: ي بابا ا.
جريح بتساؤل: في حاجة ي عمي؟!
أحمد بإحراج: لا ي حبيبي
نرمين بغيظ: لا في بابا عايز يطلعني دلوقتي اجيبلك عشا
جريح: لا ي عمي شبعان والله، ولا اي حاجة تسلم
أحمد: مينفعش طبعا انت جاي من مشوار طويل اخلصي ي نرمين
نرمين: ي بابا الوقت اتأخر مش هعرف اروح لوحدي
أحمد وهو بيضغط على سنانه بغيظ: معلشي روحي النهاردة بس
نرمين: ي با.
جريح بمقاطعة: خلاص ي عمي هروح معاها
أحمد: خليك ي جريح هي هتروح
بصيت ل بابا بغيظ وقولت: خليه يجي ي بابا
أحمد بغضب: ماشي خلي بالك منه ي نرمين
نرمين بغيظ: ومالو ف عينيا ي حاج
طلعنا من البيت
جريح بتساؤل: نروح بالعربية ولا المكان قريب؟!
نرمين: لا مش مستاهلة دا ف الشارع اللي جنبنا
جريح: أوك
مشينا وكنا ساكتين بس.
جريح: واضح ان باباكي بيحبك جدا
نرمين بإحراج: بيموت فيا
فجأة وقف.
رأيكم♡♡♡
تزوجتها رأفةً بعائلتها
ل/ آية محمد

رابط البارت الثالث
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-