روايات حديثة

رواية عشق وجنون الصياد 2 الفصل الثامن عشر قصة حورية الجاسر

رواية عشق وجنون الصياد 2

حورية الجاسر 



 فقدت وعيهاا بين يديه فهزهاا برعب وهو يلاحظ شحوب وجههاا

جاسر برعب  " حور  حبيبتي فتحي عيونك ي حورية

داليداا ببكااء  " زياااد شوفهاا ي بنى  اارجوك 

اسرع زياااد يمد يديه ليلمسهاا لكن جااسر امسك يديه والغيرة تنهش في قلبه

جاسر بجمود  " محدش هيلمس مراتي

قال هذاا وحملهاا بين ذرااعيه وخرج بهاا اماامهم لحقه داليداا 


اغمض زيااد عينه ااتت غادة تمسك يده  فتح عينه بغضب يمسك يديهاا بغضب وهو يسحبها للامام حتى خرجاا من القصر تنهد صخر بتعب ولحق بهم بالخفااء 

.....


كاان  بالخاارج  يمشي ذهابا و ايااباا والقلق ينهش في قلبه فحبيبته هي من موجودة في الداخل 

اتى زيااد  وغادة العيونهاا متورمة من شدة البكاااء

زيااد  " حصل ااي ي جاسر

جاسر  " الدكتورة  بتكشف عليهاا من حوالي نص ساعة ولساا مخرجتش واناا ابتديت اقلق عليهاا اوي


سليم باستغرااب   " جااسر

نظر له جاسر باستغرااب ايضاا   " بتعمل ااي هناا ي سليم

سليم  "  حياااة  تعبت فجبتهاا وهي دلوقتي بتولد وكنت لساا هكلمك  اانت بتعمل هناا ااي

جاسر  بتعب  " حور ي سليم  مراااتي جوااا


خرجت الطبيبة من عندهااا 

جاسر بلهفة  "  مرااتي  كيفهاا ي دكتورة 

د  " المريضة اتعرضت لضغط عاالي جدا  وده ادى لانهيار عصبي حاد في خلاياا  الدماغ 

جاسر  " يعنى ااي مش فاااهم  طب هي و ابني كويسين

سليم   " ااهدا ي جاسر 

جااسر    "  فهمني بطريقة اقدر افهمهاا  مرااتي مالهاا ي دكتورة

زيااد " الدكتورة قصدهاا انه حور اتعرضت لصدمة قوية خلاهااا تفتكر  الحااجااات ال حصلت قبل الحاادثة و الحاجاات ال حصلت بعد الحادثة وحملهاا اتمحى من عقلهاا تماااماا 

وهي اتلخبطت لما عرفت انهاا حاامل  وده ال خلاهاا تفقد وعيهااا 

جاسر بحزن  " طب هي دلوقتي كيفهااا

د  " كويسة متقلقاش تقدر تشوفهاا

تنهد جااسر  بحزن ودخل عندهاا وجدهاا مستيقظة والدموع تغرق وجههاا الجميل  وتلمس على بطنهاا نظر لهاا بحزن  وهو يكااد يبكى على  حظهم التعيس 


جاسر  " حمد لله على السلامة ي حوريتي

رفعت بصرهاا  لعندهاا وانفجرت في البكااء فذهب لهاا واخذهاا بين احضاانه بحناااان 

حور  ببكااء   "  اناا  ازااي مش فااكرة  اول مرة عرفت فيهاا اني حاامل  ليه مش فااكرة  فرحتناا بابننااا انا مش ليه فاكرة  حاجة ي جاسر

جاسر بحناان  " ششششش  هتفتكري باذن الله 

حور  " طب لو مفتكرتش  حااجة

جاسر  "  المهم دلوقتي هو ابننااا انتي حااسة بيه مش كده

اومااات بنعم ثم اكمل  يبقى مفيش حااجة  مهمة بعد كده تفتكري ولا لا مش هيغير  اني بعشقك بجنون ......

.......

 

في الجهة الاخرى


حمل سليم اابنه بسعااادة وعينه تترغرغ منه الدموع

داليداا بحب  " مبرووك  ي ولاد 

باارك له كل من زيااد و غاادة  

سليم  " يبااارك فيكم عقباالك...

قطع حديثه وهو يلعن نفسه  فتنحنت غاادة وخرجت للخارج

سليم بندم  " اناا مكنش قصدي حااجة ي زياااد اناا

زياد  " ولا يهمك  ي سليم محصلش حاجة


........

دخلت  لغرفة  مااا وهي تنفجر من البكااااء وجسمها يرتجف بشدة 

دخل صخر عندهاا عندمااا سمع بكاااءهااا 

صخر  "  انتي كويسة

نظرت له بغضب  " مش كويسة ومش هكون كويسة اابداا وكله بفضلك 

صخر  " ال حصل مني مكنش باايدي 

ومفيش حااجة اقدر في الدنياا دي اعوضك بيهاا 

غاادة  باالم   "  ومفيش حااجة  تنسيني كسرت نفسي

صخر  " اوعدك هصلح كل حااجة  بس انتي

ساعديني....

غاادة  " مواافقة 

صخر   " هبقى اكلم المااذون

غاادة  بعدم فهم   " مااذون ااي

صخر  ببرود  " انا وانتي هنتجوز ي غاادة 


رابط البارت ال19

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-